آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

افراد زیادی به کار آرایشگری علاقه دارند و یا در این زمینه مشغول به کار هستند. از طرفی، این افراد تمایل دارند که به یک کشور پیشرفته مانند آلمان مهاجرت کنند و به حرفه آرایشگری که به آن علاقه دارند بپردازند. مهاجرت کاری یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای این افراد است. از آنجایی که آلمان از کمبود نیروی کار در زمینه‌های مختلف رنج می‌برد، هرساله نیروی کار مورد نیازش را از سایر کشورها می‌گیرد. این کشور همچنین دوره‌های فنی و حرفه‌ای را تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌کند که درآن به طور حرفه‌ای یک رشته یا حرفه را به کارآموزان آموزش می‌دهد. افرادی که این دوره را می‌گذرانند و مدرک پایان دوره را می‌گیرند، شانس بسیار بیشتری در گرفتن کار دارند. این دوره آموزش فنی برای آرایشگری نیز وجود دارد. از این رو افرادی که به این حرفه علاقه دارند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

آوسبیلدونگ آرایشگری یک دوره آموزش فنی به حساب می‌آید. این دوره مانند سایر دوره‌های فنی یک دوره دوگانه به حساب می‌آید. ابتدا کارآموزان با مفاهیم نظری مرتبط آشنا می‌شوند ویک از دروس عمومی مانند زبان آلمانی را می‌گذرانند. نیمی از آموزش‌ها به صورت عملی در آموزشگاه داده می‌شود. در طول این دوره کارآموزان در کنار آموزش به طور ماهانه نیز حقوق دریافت می‌کنند. در مقایسه با سایر دوره‌ها درآمد ماهانه کارآموزان آرایشگری پایین‌تر است. دوره آوسبیلدونگ آرایشگری یک دوره سه‌ساله است برای شرکت در این دوره کافی است که مدرک دیپلم یا گواهی پایان متوسطه را داشته باشید. بعد از پایان این دوره شانس افراد در یافتن شغل مناسب بیشتر می‌شود. همچنین کارآموزان می‌توانند در زمینه‌هایی مانند مشاوره و فروش محصولات آرایشی نیز فعالیت کنند.

به خاطر داشته باشید که شغل آرایشگری مزیت‌های زیادی دارد. برای مثال، ساعت کاری یک آرایشگر انعطاف‌پذیر است. او هر قدری که تجربه‌اش را بالا ببرد و حرفه‌ای‌تر شود، حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد. درآمد یک آرایشگر در آلمان معقول است. علاوه بر این کارآموزان می‌توانند با گذراندن این دوره و گرفتن گواهی پایان دوره شغل مناسبی پیدا کرده و اقامت خود را در آلمان دائمی کنند. در این دوره، کارآموزان یاد می‌گیرند که چطور کسب و کارشان را اداره کنند. در صورتی که کارآموزان بخواهند در دوره‌های تخصصی شرکت کنند، ابتدا باید در دوره آوسبیلدونگ قبول شده باشند.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری یک دوره آموزش فنی سه‌ساله است. این دوره فنی و حرفه‌ای در واقع یک دوره دوگانه به حساب می‌آید. کارآموزان این حرفه در ابتدا با مفاهیم تئوری این حرفه آشنا شده و دروس عمومی را می‌گذرانند و همزمان به طور عملی در شرکت یا آموزشگاه تخصصی مشغول به کار می‌شوند. با این حال اینکه فرد از گذشته چقدر تجربه دارد و بلد است می‌تواند در بیشتر شدن یا کمتر شدن طول این دوره تاثیر بگذارد.

حقوق و در آمد کارآموزان در طول دوره

کارآموزان دوره آوسبیلدونگ آرایشگری مانند سایر کارآموزان در طول دوره حقوق دریافت می‌کنند. با این وجود معمولا حقوق کارآموزان این حرفه از سایر حرفه‌ها کمتر است. معمولا کارآموزان در سال ۵۸۵ یورو در ماه، در سال دوم ۶۹۰ یورو و در سال سوم ۷۹۰ یورو درآمد دارند.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از پایان دوره

بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ آرایشگری کارآموزان شانس بیشتری در پیدا کردن شغل دارند. یک آرایشگر تازه کار حداقل ۱۶۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کند و حداکثر حقوق یک آرایشگر به ۲۴۰۰ یورو در ماه می‌رسد. یک استاد که آرایشگری را تدریس می‌کند بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در ماه با توجه به ساعات کاری‌اش حقوق دریافت می‌کند. میزان درآمد یک آرایشگر به عوامل مختلف از جمله تجربه، توانایی، تحصیلات و شهری که در آن فعالیت و کار می‌کند بستگی دارد.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آرایشگری وجود ندارد. از این رو همه افراد بالای ۱۷ سال با داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند در این دوره شرکت کنند. به طور میانگین آمار نشان می‌دهد که بیشتر متقاضیان این حرفه در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند.

سطح زبان مورد نیاز

با توجه به اینکه همه دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود، کارآموزان نیاز دارند که این زبان را بلد باشند. آن‌ها باید قادر باشند که به زبان آلمانی حرف بزنند و متوجه آموزش‌ها شوند. از این رو این افراد باید حداقل مدرک B۱ یا B۲ زبان آلمانی داشته باشند.

دروسی که در این دوره ارائه می‌شود

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری یک دوره دوگانه به حساب می‌آید. از این رو، کارظاموزان در ابتدا با مفاهیم نظری این رشته آشنا می‌شوند. همچنین آن‌ها باید دروس عمومی مانند زبان آلمانی را بگذرانند. در این حال این افراد در آموزشگاه و مراکز تخصصی نیز حضور دارند و عملا زیر نظر مربی کار انجام می‌دهند.

مدارک لازم برای شرکت در آوسبیلدونگ آرایشگری در آلمان

برای شرکت در این دوره، کارآموزان باید نامه پذیرش از یک موسسه یا آموزشگاه معتبر را داشته باشند. همچنین با توجه به موسسه یا آموزشگاه مورد نظر، مدرک پایان دوره نهم یا دهم تحصیلی در آلمان یا دیپلم مورد نیاز است. مدرک‌تان باید به زبان آلمانی ترجمه شود. همچنین از آنجایی که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود، باید مدرک زبان آلمانی را حداقل تا سطح B۱ داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بعد از گذراندن آوسبیلدونگ آرایشگری می‌توان اقامت دائم گرفت؟

بله. افرادی که موفق به گذراندن آوسبیلدونگ آرایشگری می‌شوند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب دارند. افرادی که بتوانند در آلمان مشغول به کار شوند، شانس بسیار بیشتری در گرفتن اقامت دائم آلمان خواهند داشت.

دوره آوسبیلدونگ آرایشگری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان این دوره به تجربه و دانش کارآموزان بستگی دارد. این دوره آموزش فنی بین دو تا سه سال و نیم طول می‌کشد و به آموزشگاهی که در آن ثبت نام کرده‌اید نیز بستگی دارد.

آیا دوره آوسبیلدونگ آرایشگری رایگان است؟

بله. این دوره کاملا رایگان است و به زبان آلمانی برگزار می‌شود. متقاضیان باید تمکن مالی لازم را برای شرکت در این دوره داشته باشند. به عبارت دیگر، آن‌ها باید بتوانند از پس خرج و مخارج زندگی در آلمان برآیند. با این وجود کارآموزان این دوره در زمان گذراندن آن نیز به طور ماهانه حقوق دریافت می‌کنند و این می‌تواند به زندگی آن‌ها کمک کند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *