دوره آوسبیلدونگ بازاریابی در آلمان

آلمان به عنوان یکی از مدرن‌ترین و اقتصادی‌ترین کشورها در سطح اروپا و جهان محسوب می‌شود. سیستم آموزشی باکیفیت، فرصت‌های شغلی متعدد، اقتصاد باثبات و پویا همه از عواملی هستند که مهاجرین را به این کشور جذب می‌کنند. آلمان نیز برای تأمین نیروی کار ماهر، پذیرای متقاضیان از نقاط مختلف دنیا است. اگر در فکر مهاجرت به آلمان هستید ممکن است با دوره‌های آوسبیلدونگ آشنا شده باشید. آوسبیلدونگ بازاریابی در آلمان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های موجود در این دوره‌ها است.

دوره‌های کارآموزی یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی به آلمان محسوب می‌شوند. در این دوره‌ها، افراد به طور همزمان مشغول کسب دانش و مهارت در رشته مورد نظر می‌شوند. تنوع بالای رشته‌های موجود موجب شده که متقاضیان با علایق مختلف فرصت بهره‌مندی از این سیستم آموزشی را داشته باشند. شما بدون نیاز به مدرک دانشگاهی می‌توانید برای دریافت ویزای آوسبیلدونگ اقدام کنید. اگر به بازاریابی و فروش علاقه دارید، در تهیه محتوای بازاریابی خلاق هستید و می‌توانید ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کنید، شرکت در آوسبیلدونگ بازاریابی گزینه مناسبی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم مطالبی را پیرامون شرایط و لازمه‌های این دوره، وظایف بازاریاب در آلمان و بازار کار و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مطالعه کنیم.

فهرست مطالب

معرفی دوره آوسبیلدونگ بازاریابی در آلمان

به طور کلی، دوره‌های آوسبیلدونگ این فرصت را در اختیار کارآموزان قرار می‌دهند که با کسب دانش و مهارت کافی، به بازار کار حرفه‌ای آلمان راه پیدا کنند. بازاریابی به منظور ارائه آگاهی بیشتر پیرامون محصولات و خدمات و تشویق مخاطبین به دریافت و تهیه این موارد انجام می‌گیرد. این کار به کمک روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. در آوسبیلدونگ بازاریابی، شما می‌توانید گرایش مورد نظر خود همچون بازاریابی آنلاین، فروش یا ارتباطات را انتخاب کنید. با گذراندن این دوره، شما توانایی لازم برای انجام تحقیقات بازار در زمینه‌های شغلی مختلف را به دست می‌آورید. همچنین می‌توانید راهکارهای بازاریابی را طراحی و اجرا ‌کنید. برای شرکت در کارآموزی بازاریابی آلمان لازم است با ویژگی‌ها و شرایط آن آشنا شوید.

طول دوره

آوسبیدونگ بازاریابی در یک دوره سه ساله ارائه می‌شود. افرادی که عملکرد مناسبی طی آموزش دارند، می‌توانند دوره را در دوسال و نیم به پایان برسانند.

حقوق و درآمد

متقاضیانی که در رشته‌های عملی آوسبیلدونگ مشغول یادگیری هستند همچون آوسبیلدونگ بازاریابی، در این مدت حقوق دریافت می‌کنند. با گذشت هر سال، میزان حقوق دریافتی افزایش می‌یابد. درآمد کارآموزان بازاریابی آلمان در سال اول ۵۸۵ یورو، سال دوم ۶۹۰ یورو و سال سوم ۷۹۰ یورو در ماه است.

زمانی که به عنوان بازاریاب کار خود را شروع می‌کنید، زمینه‌های شغلی مختلف با سطح درآمد متفاوتی برای شما وجود دارد. میزان درآمد شما به طور متوسط ۱۵۰۰-۳۰۰۰ یورو خواهد بود. با این حال، عواملی چون شرکتی که در آن استخدام شده‌اید، میزان مهارت و مسئولیت شما نیز بر میزان حقوق بازاریابان تأثیرگذار هستند.

سطح زبان مورد نیاز

یکی از مهم‌ترین شرایط لازم برای شرکت در آوسبیلدونگ بازاریابی، تسلط به زبان آلمانی است. دروس به زبان آلمانی برگزار می‌شوند و متقاضین در محیط کار ارتباط مستقیم با سایر افراد دارند. بنابراین پیش از اقدام، لازم است سطح زبان خود را حداقل به سطح B2 برسانید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

یکی از مزایای کارآموزی آلمان این است که افراد برای ثبت نام نیاز به مدرک آکادمیک ندارند. آن‌ها تنها با داشتن مدرک دیپلم از کشور خود یا کالج آلمان می‌توانند برای شرکت در دوره‌ها اقدام کنند.

شرایط سنی

این کشور محدودیت سنی برای ورود به کارآموزی بازاریابی مشخص نکرده است. از آن‌جایی که آلمان به دنبال جذب نیروی ماهر و جوان است، افرادی بین ۱۸-۲۵ سال شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. با این حال، میانگین سنی متقاضیان آوسبیلدونگ در حال افزایش است.

شرح وظایف یک بازاریاب در آلمان

وظیفه کلی و اصلی یک بازاریاب این است که بعد از شناخت کامل از محصول و یا خدمتی که قرار است آن را ارائه دهد، گروه‌های هدف را به خوبی بشناسد. بازاریاب برای معرفی محصولات و خدمات و هدایت مخاطبین به دریافت آن، از رسانه‌های مختلف و امکانات بسیاری کمک می‌گیرد. نظارت بر روند بازاریابی و حفظ محصولات ارائه شده در عرصه رقابت از دیگر وظایف او محسوب می‌شوند. بنابراین داشتن خلاقیت یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم در شغل بازاریابی است. با شرکت در آوسبیلدونگ بازاریابی و کسب تخصص و دانش کافی و تسلط به زبان آلمانی می‌توانید جایگاه شغلی مناسبی را به دست آورید.

دروس آوسبیلدونگ بازاریابی در آلمان

آموزش در آوسبیلدونگ آلمان به دو صورت عملی و تئوری انجام می‌شود. در روش اول، بیشتر ساعات آموزش (۳-۴ روز در هفته) به دروس عملی اختصاص دارد و کارآموزان تنها ۱-۲ روز در آموزشگاه هستند. در حالی که در روش دوم بیشتر تمرکز بر روی دروس تئوریک است.

در آوسبیلدونگ بازاریابی، افراد به روش اول آموزش می‌بینند و حقوق دریافت می‌کنند. دروس عملی در یک شرکت یا آژانس روابط عمومی ارائه می‌شوند. نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، تحقیقات بازار و آنالیز استراتژی‌های تبلیغاتی مواد درسی عملی را شکل می‌دهند. در آموزش تئوریک، کارآموزان مطالبی را پیرامون امور مالی، حسابداری، مدیریت بازرگانی و نحوه محاسبات هزینه‌ها می‌آموزند. استفاده از کانال‌های بازاریابی مناسب، توسعه بازاریابی برای محصولات و خدمات مختلف و بکارگیری بهینه بودجه تبلیغاتی از دیگر مواد درسی تئوریک هستند. این بخش از آوسبیلدونگ بازاریابی در آموزشگاه‌ها و مدارس ارائه می‌شود.

بازار کار بازاریابی در آلمان

آلمان کشوری با نرخ بیکاری پایین است. بنابراین، موقعیت‌های شغلی متعددی در اختیار شهروندان و کارجویان خارجی خواهد بود. با دریافت مدرک معتبر کارآموزی بازاریابی، شانس شما برای یافتن موقعیت شغلی مناسب و کسب درآمد بالا چند برابر می‌شود. شما می‌توانید در نقاط مختلف کشور در دامنه گسترده‌ای از مشاغل مشغول به کار شوید. در مواردی شرکتی که دوره آموزش عملی خود را در آن گذرانده‌اید شما را استخدام می‌کند. همچنین ممکن است از شرکت‌های دیگر پیشنهادهای شغلی مناسب‌تری داشته باشید. آژانس‌های روابط عمومی و تبلیغات، شرکت‌های بازاریابی، مؤسسات تحقیقات بازار و شرکت‌های تجارت الکترونیک به نیروی کار بازاریاب نیاز خواهند داشت.

در مواردی افراد ممکن است بعد از اتمام آوسبیلدونگ بازاریابی، تصمیم به ادامه تحصیل بگیرند. در این صورت می‌توانند در شاخه‌های مختلف مدیریت و بازاریابی در دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل شوند. حال با داشتن مدرک دانشگاهی، گزینه‌های استخدامی بیشتری در سطح ملی و بین‌المللی خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ بازاریابی در آلمان

برای شرکت در کارآموزی آلمان علاوه بر شرایط، لازم است با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و ثبت نام نیز آشنا شوید. جمع‌آوری مدارک کامل و دقیق اهمیت زیادی در پیشروی پرونده شما خواهد داشت. پس از آن که موفق به عقد قرارداد کارآموزی با یکی از مؤسسات آلمان شوید، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. حال با در دست داشتن ویزا و سایر مدارک، قرار مصاحبه‌ای با سفارت آلمان تنظیم می‌کنید و آن‌ها را تحویل می‌دهید. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز ویزای آوسبیلدونگ شامل موارد ذیل هستند:

  • مدارک شناسایی و تحصیلی ترجمه شده
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • مدرک زبان حداقل سطح B2
  • قرارداد کارآموزی با مؤسسه آلمانی
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *