دوره آوسبیلدونگ بازیگری در آلمان

آوسبیلدونگ آلمان، از دوره‌های فنی حرفه‌ای است که در آموزشگاه‌ها به کارآموزان داده می‌شود. دوره‌های آوسبیلدونگ بازیگری یک دوره تکمیلی است که برای افزایش تخصص به هنرجویان در این دوره ارائه می‌شود. گفتنی است که اگر واقعا هنر بازیگری در خود می‌بینید، به آلمان مهاجرت کنید که مطمئنا یک درآمد و زندگی عالی در انتظار شما است.

بازیگری یکی از شغل‌های پرطرفدار در دنیا است. افراد بسیاری مشغول این حرفه هستند. علاقه‌مندان برای بازیگر شدن باید دوره‌هایی را بگذرانند تا مهارت‌های لازم را در این حرفه به دست آورند. کشور آلمان یکی از کشورهایی است که دوره‌های آوسبیلدونگ بازیگری را برگزار می‌کند. از این رو، افراد علاقه‌مند به حرفه بازیگری می‌توانند با توجه به حرفه مورد نظرشان، یکی از این دوره‌ها را انتخاب کرده و در آن شرکت کنند. دوره آوسبیلدونگ بازیگری یکی از دوره‌های محبوب در آلمان است. کارآموزان زیادی همواره در این دوره شرکت می‌کنند. بعد از پایان این دوره، شانس افراد برای یافتن شغل‌های مرتبط با بازیگری به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ بازیگری در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ بازیگری در آلمان

در دوره آوسبیلدونگ بازیگری، دیپلم حرفه‌ای در زمینه بازیگری ارائه می‌شود که هدف آن آموزش مهارت‌های فنی، روش های علمی و توانایی بازیگری است. دوره کارآموزی بازیگری یک دوره آموزشی است که در آموزشگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود. این دوره در حقیقت نوعی دوره مکمل برای کسب مهارت بیشتر در زمینه بازیگری به حساب می‌آید. این دوره عمدتا برای افرادی مناسب است که به دنبال افزایش تخصص خود هستند. در طول آموزش این دوره هیچ حقوقی به کارآموزان داده نمی‌شود.

افراد باید هزینه دوره آوسبیلدونگ بازیگری را خود پرداخت کنند. کارآموزان باید مدرک دیپلم را داشته باشید. این حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای گذراندن دوره کارآموزی آوسبیلدونگ بازیگری در آلمان است. شما می‌توانید بلافاصله پس از اتمام دوره آموزشی خود در شغلی که آموزش دیده‌اید شروع به کار کنید. همچنین، می‌توانید برای ویزای جستجوی کار درخواست دهید، در آلمان بمانید تا به دنبال شغل بگردید.

طول دوره

مدت زمان دوره آوسبیلدونگ بازیگری بین ۳ تا ۴ سال است. برای شرکت در این دوره، متقاضی حداقل باید دارای مدرک دهم دبیرستان باشد.

حقوق و درآمد

میزان حقوق یک بازیگر تا حد بسیار زیادی به انتخاب کارآموز و نوع شرکت برگزارکننده بستگی دارد. برای مثال، در صورت کار کردن در تئاترهای عمومی حداقل حقوق حدود ۲۰۰۰ یورو خواهد بود. برای تولید فیلم‌های تلویزیونی، حداقل حقوق ۸۵۰ یورو است. شغل بازیگری به گونه‌ای است که ممکن است در یک دوره پیشنهادات زیادی داشته باشید و در دوره دیگر هیچ پیشنهاد کاری نداشته باشید. از این رو حتما باید پس‌انداز کنید تا در دورانی که کار ندارید به مشکل مالی برنخورید. البته باید بگوییم که برای موفق شدن در این صنعت علاوه بر استعداد باید کمی هم شانس داشته باشید.

سطح زبان مورد نیاز

دوره آوسبیلدونگ بازیگری به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو، افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند باید تسلط کافی بر زبان آلمانی داشته باشند. کارآموزان برای شرکت در این دوره، لازم است حداقل مدرک سطح B۲ آلمانی را داشته باشند. در این سطح، آنها قادر هستند که به راحتی به زبان آلمانی حرف بزنند و مطالب را متوجه شوند. برای شرکت در پروژه‌های مختلف، بلد بودن سطح B2 زبان آلمانی الزامی است.

سطح تحصیلات مورد نیاز

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ بازیگری، فرد باید حداقل دیپلم داشته باشد. در برخی مؤسسه‌ها، مدرک دهم دبیرستان هم قبول می‌کنند. همچنین، مانعی برای کارآموزانی که مدرک خود را در کشور خود گرفته‌اند وجود ندارد.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ بازیگری وجود ندارد. اما به طور میانگین بیشترین افراد متقاضی برای این دوره بین ۱۸ تا ۳۵ سال دارند.

دیگر شرایط برای بازیگری

  • اجرا در مقابل تماشاچیان را تجربه کنید
  • با سبک‌ها و مکاتب مختلف بازیگری آشنا شوید
  • توانایی به خاطر سپردن و ارائه خطوط بر روی نشانه
  • توانایی گرفتن، پردازش و استفاده از بازخورد انتقادی
  • تمایل به رشد در نقش و یادگیری روش‌های جدید برای اجرا
  • بسیار انعطاف‌پذیر و قادر به کار در محیط‌های پر فشار و استرس بالا
  • سازگار شدن به راحتی با شرایط جدید

شرح کارهای یک بازیگر

  • در صورت لزوم خطوط اسکریپت را به خاطر بسپارید و تحویل می‌دهید. خطوط اسکریپت سندی است که شامل تنظیمات، شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و جهت صحنه برای فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و نمایش‌های مرحله‌ای است. وقتی کارگردانان چنین آثاری را روی صحنه می‌برند، از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط فیلمنامه پیروی می‌کنند.
  • برای اجرای صحنه‌ها با بازیگران دیگر همکاری می‌کنید
  • بازخورد و بینش خود نسبت به اجرای یک نقش را ارائه می‌کنید
  • خطوط و صحنه‌ها را هم به صورت مستقل و هم به صورت مشترک تمرین می‌کنید
  • در رابطه با نقش‌ها، صحنه‌ها و خطوط، پیشنهاداتی را به کارگردانان ارائه می‌دهید
  • برنامه زمانی را ترتیب می‌دهید تا در صورت لزوم سر صحنه برود
  • در صورت نیاز به مکان‌های مختلف تنظیم شده، برای ضبط فیلم باید سفر کنید

دروس آوسبیلدونگ بازیگری در آلمان

دوره آوسبیلدونگ بازیگری به طور کامل در یک آموزشگاه حرفه‌ای برگزار می‌شود. آموزشگاه بازیگری هم می‌تواند دولتی و هم می‌تواند خصوصی باشد. برنامه‌های درسی آموزش‌های خصوصی و دولتی با هم فرق دارد. برای مثال در آموزشگاه‌های دولتی اغلب تئاتر آموزش داده می‌شود. به همین دلیل، حتما سلیقه خود را در نظر بگیرید و اقدام به انتخاب آموزشگاه کنید.

در دوره کارآموزی بازیگری، درس‌های تئوری زیادی به هنرجویان آموزش داده می‌شود. در دوره تئوری تمامی هنرهای تقلید صدا، هنر رقص و بسیار فنون دیگر بازیگری به صورت کتاب و جزوه به کارآموز ارائه می‌شود. در مورد دور‌ه‌های عملی هم هنرجویان در بخش‌های مختلفی از جمله نمایشنامه شرکت می‌کنند. در طول این دوره، فرد متقاضی باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشد. چرا که آواز و رقص بخشی از این دوره خواهد بود.

بازار کار بعد از پایان دوره

بعد از اینکه هنرجویان دوره آوسبیلدونگ بازیگری را گذراندند، یک آزمون از آنها گرفته می‌شود. در صورت قبولی در این آزمون، امکان کار در پروژه‌های سینمایی یا تئاتر برای کارآموزان فراهم خواهد شد. داشتن مدرک آوسبیلدونگ بازیگری می‌تواند به طور قابل توجهی شانس هنرجو را در پیدا کردن شغل مناسب در این حرفه افزایش دهد.

شما می‌توانید در طول دوره آوسبیلدونگ بازیگری از کارگردان‌های تئاتر بخواهید که شما را استخدام کنند. در چنین حالتی شما خیلی سریع‌تر می‌توانید تجربه کسب کرده و پیشرفت کنید. در صورتی که به حوزه سینما علاقه دارید، می‌توانید برای پروژه‌های سینمایی وقت بگذارید و استعدادتان را در آن زمینه شکوفا کنید.

زمانی که شما وارد حرفه بازیگری می‌شوید، ممکن است برای برنامه‌های گوناگون از شما دعوت به عمل بیاید. به همین دلیل باید از حواشی دوری کنید و با افراد حرفه‌ای در این شغل ارتباط داشته باشید. با توجه به اینکه رقابت برای حرفه بازیگری بسیار زیاد است، شما مسیری طولانی را در پیشرو خواهید داشت و باید از موانع مختلفی عبور کنید.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ بازیگری

  • مدرک دیپلم نظری یا هنرستان (به همراه ترجمه رسمی)
  • مدرک زبان B۲ آلمانی
  • بازه سنی بین ۱۸ تا ۳۰ سال (متقاضیان با ارائه‌ی مدرک دیپلم حداکثر تا ۲۵ سال و با مدرک لیسانس تا ۳۰ سال نیز امکان پذیرش خواهند داشت)
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شناسنامه
  • گواهی سلامت
  • تکمیل فرم‌های مربوط به ویزا
  • سوابق کاری و گذراندن دوره‌های مرتبط با رشته‌ی انتخابی

سؤالات متداول

حداکثر درآمد بازیگر در آلمان چقدر است؟

یک بازیگر می‌تواند حداکثر تا ۶۰۰۰ یورو در ماه درآمد داشته باشد.

مدت زمان دوره آوسبیلدونگ بازیگری چقدر است؟

مدت زمان این دوره حدود سه تا چهار سال است و هم در آموزشگاه‌های دولتی و هم در آموزشگاه‌های خصوصی برگزار می‌شود.

آیا بعد از گرفتن مدرک آوسبیلدونگ بازیگری شانس استخدام بیشتر می‌شود؟

بله، بعد از گذراندن دوره کارآموزی، شانس استخدام افراد به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *