آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل در آلمان

مشاغل فنی در مقایسه با سایر مشاغل بازار کار بهتری دارند. موبایل یکی از وسایلی از که می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد مردم دنیا آن را دارند. از این رو، وقتی که گوشی این افراد دچار مشکل شود اولین گام این است که به یک متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کنند. با توجه به اینکه کاربران زیادی در حال استفاده از گوشی هستند، تعمیرات موبایل یکی از مشاغل فنی خوب و پر درآمد به حساب می‌آید. برای اینکه یک تعمیرکار موبایل شوید نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست. برای موفقیت در این رشته باید مهارت داشته باشید. آمار نشان می‌دهد که در ده سال گذشته یکی از بهترین مشاغل فنی تعمیرکاری موبایل بوده است.

در آلمان دوره‌های فنی و حرفه‌ای تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌شود. یکی از این دوره‌ها آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل است. در این دوره، به فرد درباره تعمیر انواع گوشی‌ها آموزش داده می‌شود.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل در آلمان

یکی از دوره آوسبیلدونگ محبوب در آلمان دوره تعمیر موبایل است. برای شرکت در این دوره نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نیست. افراد می‌توانند در سنین مختلف در این دوره شرکت کرده و در پایان دوره گواهی دریافت کنند. مدت زمان این دوره با توجه به آموزشگاه یا موسسه متفاوت است و بین یک تا یک سال و نیم است. افراد بعد از پایان دوره می‌توانند در موسسه‌ها و شرکت‌های فناوری محور مشغول به کار شوند. آموزش موبایل می‌تواند مکمل آموزش سنتی در شرکت باشد. این دوره ابتدا در اشتوتگارت برگزار شد و به معنای آموزش در زمینه کار با موبایل – به عنوان یک مکمل اختیاری برای آموزش کلاسیک در محل در شرکت در نظر گرفته شده است.

در حقیقت، آموزش تلفن همراه به عنوان یک شکل تکمیلی از آموزش در نظر گرفته شده است و به اجزای آموزشی مورد توافق محدود می‌شود. آموزش در شرکت دارای اولویت است. کارآموزانی که در این دوره شرکت می‌کنند باید مسئولیت‌پذیر باشند. در طول دوره، مربی درباره محتوای آموزش تصمیم می‌گیرد. این دوره در دو بخش تئوری و عمل صورت می‌گیرد. در بخش تئوری مبانی تئوری آموزش داده می‌شود. در بخش عملی کارآموزان یاد به طور عملی تعمیر موبایل در شرکت را یاد می‌گیرند.

حقوق و در آمد در طول دوره

کارآموزان می‌توانند در حین آموزش درامد نیز داشته باشند. در آمد این افراد بستگی به شرکت و ایالتی دارد که در آن در حال آموزش هستند. به طور میانگین درآمد آن‌ها حدودا ۵۰۰ یورو در ماه است.

حقوق و درآمد بعد از دوره

بعد از اینکه کارآموزان دوره را گذراندند و مدرک پایان دوره دریاف کردند، اکنون می‌توانند در شرکت‌هایی که در زمینه موبایل فعالیت می‌کنند مشغول به کار شوند. این افراد حتی می‌توانند برای خودشان نیز کار کنند. به طور میانگین این افراد ۳۳۶۲ یورو در ماه دریافت می‌کنند. هر قدری که در کارشان حرفه‌ای‌تر شوند و تجربه کاری کسب کنند، درآمدشان افزایش پیدا می‌کند. این در آمد می‌تواند ۶۲۴۰ یورو در ماه نیز برسد.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود، فرد باید به این زبان تسلط داشته باشد. برخی از موسسه‌ها مدرک زبان آلمانی تا سطح B۱ را می‌خواهند برخی دیگر سطح B۲ را می‌پذیرند.

محدودیت سنی

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل محدودیت سنی وجود ندارد. افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. به طور میانگین، بر اساس آمار بیشتر افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند.

دروسی که در دوره آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل ارائه می‌دشود

دوره آوسبیلدونگ تعمیرات موبایل یک دوره تکمیلی است و شامل دو بخش نظری و عملی می‌شود. در بخش عمومی درس‌های مانند زبان آلمان، کامپیوتر و انگلیسی تدریس می‌شود. سپس درس‌های تخصصی مانند مبانی موبایل و شیوه کارآن آموزش داده می‌شود. سپس کارآموزان به طور عملی در شرکت شیوه تعمیر موبایل را می‌آموزند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آوسبیلدونگ آلمان

برای ثبت نام در این دوره نیازی به مدرک دانشگاهی وجود دارد و افراد با سواد ابتدایی هم می‌توانند در این دوره ثبت نام کنند. از آنجایی که این دوره به زبان آلمانی تدریس می‌شود، باید مدرک زبان آلمانی را حداقل تا سطح B۱ داشته باشید. همچنین نامه‌ای را که موسسه شما را پذیرش کرده همراه خود داشته باشید.

 

سوالات متداول

۱. چه کارآموزانی می‌توانند در دوره آوسبیلدونگ تعمیر موبایل شرکت کنند؟

اصولاً کارآموزان باید از بلوغ شخصی و وضعیت روانی مناسب برای انجام موفقیت‌آمیز وظایف محوله از جمله آموزش سیار برخوردار باشند. در غیر این صورت باید از آموزش موبایل خودداری شود. در این راستا، کارآموز باید با استفاده از معیارهای قابل درک ارزیابی شود و بازخورد داده شود.

۲. آیا در دوره آوسبیلدونگ تعمیر موبایل درباره کامپیوتر نیز آموزش داده می‌شود؟

بله. کارآموزان همچنین باید به‌روزرسانی‌ها را در لپ‌تاپ یا رایانه لوحی خود به عنوان بخشی از آموزش موبایل انجام دهند (یا آن‌ها را به‌روزرسانی کنند). این بیش از همه در مورد سیستم عامل، محافظت از ویروس، فایروال و مرورگر صدق می‌کند. زمان و مکان این به روزرسانی‌ها باید مشخص شود.

۳. الزامات شرکت‌های برگزارکننده آوسبیلدونگ تعمیر موبایل چیست؟

شرکت آموزشی باید اطمینان حاصل کند که استانداردهای مقرر در آموزش سیار رعایت می‌شود. یافته‌ها و مقررات ارگونومیک، به عنوان مثال در مورد طراحی محل کار و ایمنی شغلی، باید در آموزش سیار نیز در نظر گرفته شود. اصولاً، کارآموزان باید مطمئن شوند که در طول یادگیری سیار به اندازه کافی فعال هستند، دمای اتاق مناسب را تنظیم کنند یا اتاق را به طور منظم تهویه کنند چرا که این عوامل تاثیر بسزایی دریادگیری دارد و می تواند یادگیری ارتقا یا کاهش دهد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *