آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

آلمان دوره‌های فنی و حرفه‌ای را تحت عنوان آوسبیلدونگ برای رشته‌های مختلف برگزار می‌کند. افرادی که بتوانند در این دوره شرکت کرده و موفق به کسب گواهی پایان دوره شوند، شانس بسیار بیشتری در پیدا کردن شغل خواهند داشت. زیرا بسیاری از کارفرمایان در آلمان به دنبال استخدام کسانی هستند که این دوره‌ها را گذرانده اند. لازم به ذکر است که این دوره در کل برای رشته‌ها و حرفه‌های غیر آکادمیک برگزار می‌شود. در اکثریت این دوره ها، کارآموزان در کنار آموزشی که می‌بینند، حقوق نیز دریافت می‌کنند. در رابطه با داروسازی نیز، چنین دوره‌ای برگزار می‌شود. این رشته در آلمان بسیار محبوب و پرطرفدار است.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

داروسازی یکی از رشته‌ها و حرفه‌های محبوب است که متقاضیان زیادی دارد. بسیاری از افراد به ویژه جوانان در سراسر دنیا می‌خواهند که این رشته را بخوانند. پذیرش در دوره آوسبیلدونگ داروسازی برای خیلی‌ها آرزو است. چرا اینکه این دوره بسیار معتبر است و این افراد می‌توانند بالافاصله بعد از گرفتن گواهی پایان دوره شغل مناسب پیدا کنند. علاوه بر این، کارآموزان این دوره در زمان آموزش نیز به طور ماهانه حقوق نسبتا خوبی دریافت می‌کنند. این شاید یکی از دلایلی باشد که این رشته طرفداران زیادی دارد.

برای شرکت کردن در این دوره، بین شما و شرکت مورد نظر که کارفرمای شما محسوب می‌شود، قراردادی منعقد خواهد شد. این قرارداد یک قرارداد آموزشی به حساب می‌آید. این قرار پیش از آغاز دوره تنظیم می‌شود. این طبق قانون ۱۱ آموزش حرفه‌ای در آلمان مشخص شده است. سپس فعالیت شما آغاز می‌شود. شرکت کنندگان این دوره بیش از نیمی از زمان خود را صرف یادگیری عملی می‌کنند. سایر ساعات آموزشی در مدارس هستند. کارآموزان در هفته ۳ تا ۴ روز در شرکت مورد نظر کار می‌کنند و سایر روزها را در آموزشگاه یا مدارس در حال مطالعه بخش‌های نظری هستند.

طول دوره

آوسبیلدونگ داروسازی مانند سایر آوسبیلدونگ یک دوره فنی و حرفه‌ای است که حدود سه سال و نیم طول می‌کشد. این دوره شامل دو بخش نظری و عملی می‌شود. در بخش نظری، کارآموزان درباره مفاهیم کلی، و تئوری‌های این رشته می‌آموزند. بیشتر زمان کارآموزان این دوره در بخش‌های عملی می‌گذرد.

حقوق کارآموزان در طول دوره

کارآموزان دوره داروسازی در زمان آموزش، به طور ماهانه حقوق دریافت می‌کنند. به طور میانگین، کارآموزان این رشته در سال ۸۵۰ یورو در ماه، در سال دوم ۹۵۰ یورو و در سال سوم ۱۰۹۰ یورو دریافت می‌کنند. حقوق کارآموزان این دوره در مقایسه با سایر دوره‌ها بیشتر است.

حقوق کارآموزان بعد از دوره

داروسازی یکی از رشته‌های پرطرفدار در آلمان به حساب می‌آید. افرادی که موفق به گذراندن آوسبیلدونگ داروسازی می‌شوند و گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند، شانس بسیار بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب دارند. درآمد این حرفه بسیار خوب است. شاید این دلیلی است که افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند. همچنین بر اساس قانون، داروسازان در المان کمتر از۱۰ یورو در ساعت درآمد ندارند. به همین دلیل حتی در ابتدای راه و شروع کار، حقوق یک داروساز حداقل ۱۷۰۰ یورو است. به طور متوسط یک داروساز در آلمان ۴۶۰۰ یورو در ماه درآمد دارد.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که دوره آوسبیلدونگ داروسازی کاملا به زبان آلمانی برگزار می‌شود، متقاضیان باید این زبان را بلد باشند. از این رو، این افراد باید حداقل مدرک B۱ زبان آلمانی را داشته باشند.

شرایط سنی

افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، باید حداقل ۱۷ سال داشته باشندو با توجه به اینکه میانگین سنی متقاضایان در حال بالا رفتن است، جای تعجب ندارد که افراد بالای ۳۰ سال نیز در این دوره شرکت کنند.

چه دروسی در آوسبیلدونگ داروسازی ارائه می‌شود

این دوره شامل دو بخش تئوری و عملی است. در بخش تئوری کارآموزان یک سری درس‌های عمومی مانند زبان انگلیسی و زبان آلمانی را می‌گذرانند. در بخش عملی نیز در شرکت مورد نظر مشغول به کار می‌شوند و به طور عملی با همه مفاهیم آشنا خواهند شد.

بهترین شهرهای آلمان برای داروسازی

بسیاری از شهرهای آلمان به داروساز نیاز دارند. از این رو افرادی که مدرک مرتبط را دارند باید خودشان انتخاب کنند که در کدام شهر تمایل دارند کار و فعالیت کنند. در کل، شهرهای برلین، فرانکفورت و مونیخ از جمله مهم‌ترین شهرهایی هستند که بیشتر تقاضا را برای رشته داروسازی دارند. معمولا درآمد داروسازان در این شهرها بیشتر از سایر شهرهای دیگر است.

بازار کار داروسازی بعد از دوره

افرادی که دوره آوسبیلدونگ داروسازی را می‌گذرانند و موفق به گرفتن گواهی پایان دوره می‌شوند، شانس بسیار بیشتری در استخدام دارند. بازار کار این رشته در آلمان بسیار خوب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آلمان بزرگترین مرکز تولید دارو در جهان به حساب می‌آید. از این رو برای داروسازان بازار کار بسیار خوب با حقوق بالایی است.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای آوسبیلدونگ داروسازی

افرادی که قصد دارند که در دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان شرکت کنند، باید یک سری از مدارک را داشته باشند. این افراد ابتدا باید از یک آموزشگاه یا موسسه معتبر آموزش حرفه‌ای پذیرش بگیرند. همچنین نیاز است که این افراد تمکن مالی لازم را داشته باشند تا از پس هزینه‌ها در آلمان بر بیایند. علاوه بر این داشتن بیمه درمانی و تاییدیه آژانس کار فدرال در آلمان نیز از مدارک لازم برای گرفتن ویزای آوسبیلدونگ داروسازی است. همچنین توجه داشته باشید که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود، از این رو متقاضیان باید بر این زبان تسلط داشته باشند. داشتن مدرک حداقل تا سطح B۱ زبان آلمانی ضروری است.

 

سوالات متداول

۱. مدت زمان دوره آوسبیلدونگ داروسازی چقدر است؟

  • آوسبیلدونگ داروسازی یک دوره آموزش فنی سه سال و نیمه است. در این دوره کارآموزان در دو بخش نظری و عملی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

۲. آیا درآمد داروسازی در آلمان خوب است؟

  • بله. داروسازی جز مشاغلی است که درآمد نسبتا خوبی دارد. داروسازان حداقل ساعتی ۱۰ یورو دریافت می‌کنند. به طور میانگین درآمد یک داروساز در آلمان ۴۶۰۰ یورو در ماه است و این درآمد نسبتا خوبی به حساب می‌آید.

۳. آیا می‌توان با تسلط بر زبان انگلیسی در دوره آوسبیلدونگ داروسازی شرکت کرد؟

  • خیر. این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود و برای شرکت در آن کارآموزان حداقل باید زبان آلمانی را تا سطح B۱ بلد باشند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *