آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان

متخصص بیهوشی در تمامی مراحل عمل و بیهوشی همراه با بیمار حضور دارد. این پزشکان در کنار خود افرادی را دارند که به عنوان دستیار بیهوشی شناخته می‌شوند. دستیار بیهوشی با تکیه بر دانش خود در آماده‌سازی، اجرا و مراقبت‌های پس از بیهوشی به پزشک و بیمار کمک می‌کند. از سال جاری دوره‌های آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در سراسر آلمان آغاز شده است. به این واسطه علاقه‌مندان به بیهوشی می‌توانند به کشور آلمان مهاجرت کنند.

در کشور آلمان دوره‌های کارآموزی وجود دارد که با نام آوسبیلدونگ شناخته می‌شوند. در قالب این دوره‌ها نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف آموزش دیده و به خدمت گرفته می‌شوند. پس از پایان آوسبیلدونگ می‌توانید به صورت رسمی استخدام شوید. دوره‌های مذکور رایگان بوده و می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای در آنها شرکت کنید. علاوه بر این آوسبیلدونگ شامل حقوق بوده و به شما دستمزد پرداخت خواهد شد. به دلیل این ویژگی‌ها افراد زیادی برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ اقدام می‌کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان

آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی جایگزین دوره آموزش پرستار بیهوشی محسوب می‌شود. با این وجود در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی هیچ آموزشی مرتبط با پرستاری ارائه نخواهد شد. به همین دلیل پس از پایان این دوره نمی‌توانید در بیمارستان یا بخش مراقبت‌های ویژه کار کنید. این امر در صورتی قابل انجام است که دوره‌های آموزشی متناسب با آنها را پشت سر گذاشته باشید.

به عنوان یک دستیار بیهوشی باید بیمار را در طول بیهوشی و در اتاق ریکاوری زیر نظر داشته باشید. وظیفه شما در این مراحل آماده‌سازی و نظارت روی پروسه بیهوشی و سپس انجام مراقبت‌های پس از عمل در ریکاوری است. در حین عمل جراحی، همواره باید تنفس و گردش خون بیمار را کنترل کرده و روند بیهوشی را مستند کنید. به دلیل این موارد، شغل دستیار بیهوشی بسیار مهم بوده و متخصص آن باید مسئولیت‌پذیر و دقیق باشد.

آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی یک دوره سه ساله است. بخشی از این دوره کارآموزی، حضور در کلاس‌های تئوری است. در این کلاس‌ها، جنبه‌های مختلف شغلی دستیار بیهوشی و عمل‌های جراحی آموزش داده می‌شود. از بین موارد آموزش داده شده به صورت تئوری می‌توان به بهداشت، آناتومی و داروشناسی اشاره کرد. علاوه بر کلاس‌های تئوری، آموزش عملی نیز وجود دارد. به این واسطه در طول آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی باید به صورت روزانه در بیمارستان حضور داشته باشید.

پس از پشت سر گذاشتن سه سال آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، یک امتحان نهایی از شما گرفته می‌شود. این امتحان شامل بخش‌های کتبی، مصاحبه شفاهی و آزمون‌های عملی است. با موفقیت در این امتحان به صورت رسمی به دستیار بیهوشی تبدیل می‌شوید.

شرایط آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان

پیش‌زمینه اصلی برای حضور در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی پشت سر گذاشتن دوره متوسطه است. این بدان معنا بوده که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم مورد نیاز است. معدل دیپلم ارتباط مستقیمی با شانس شما برای پذیرش در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی دارد. هر چه معدل دیپلم بالاتری داشته باشید، احتمال پذیرفته شدن شما در این دوره افزایش پیدا می‌کند. قبل از شروع دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، سلامت شما بررسی می‌شود. به این واسطه آزمایش‌های مختلفی انجام می‌شود و لازم است تست‌های متعددی را پشت سر بگذارید. به دلیل ارتباط شما با بیماران و محیط درمان، نباید هیچ بیماری واگیر‌داری داشته باشید. پزشک مورد تأیید برگزار‌کننده آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، سلامت شما را بررسی خواهد کرد. در صورت سلامت، یک گواهی صادر می‌شود که به کمک آن می‌توانید در دوره مذکور شرکت کنید.

درآمد آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی

درآمد آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی بسیار متفاوت بوده و کاملاً به محل کار شما بستگی دارد. برخی از مراکز، حقوق شما را بر اساس تعرفه‌ها پرداخت می‌کنند. این در حالی است که با فعالیت در مؤسسات دولتی از جمله بیمارستان‌های دولتی، دستمزد مشخص شده در قانون را دریافت خواهید کرد. معمولاً در سال اول آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی تا ۸۰۰ یورو به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. این مبلغ در سال دوم تا ۸۵۰ یورو افزایش پیدا می‌کند. در سومین سال از آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، می‌توانید انتظار پرداخت مبلغ ۹۵۰ یورو را داشته باشید.

در ابتدای راه فعالیت به عنوان دستیار بیهوشی، پایین‌ترین تعرفه را دریافت می‌کنید. بر این اساس در بیمارستان‌ها ماهیانه ۱۸۰۰ یورو درآمد خواهید داشت. با چند سال کار حرفه‌ای و کسب تجربه می‌توانید بین ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ یورو درآمد کسب کنید. حقوق و دستمزد شما در کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی با توافق طرفین مشخص می‌شود. با این حال، مراکز مذکور نمی‌توانند کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده حقوق پرداخت کنند. دستمزها توسط دولت آلمان اعلام شده است. این بدان معنا است که در هر ساعت کار، حداقل ۸.۵ یورو دریافت می‌کنید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ رادیولوژی

در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی از زبان آلمانی استفاده می‌شود. به همین دلیل، تنها در صورت آشنایی با زبان سرزمین ژرمن‌ها می‌توانید در این دوره شرکت کنید. حداقل مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای شرکت در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، سطح B1 است. با دریافت این مدرک می‌توانید آشنایی اولیه با زبان آلمانی داشته و به این زبان تکلم کنید. به دلیل واژگان تخصصی آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، توصیه می‌شود که برای دریافت مدرک زبان آلمانی سطح B2 اقدام کنید.

همان‌طور که اشاره شد، اولین پیش‌نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در اختیار داشتن مدرک دیپلم است. این امر باعث می‌شود که تنها افراد بالای ۱۸ سال بتوانند در این دوره کارآموزی شرکت کنند. به طور معمول افرادی که حداکثر ۳۰ سال سن دارند می‌توانند در آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی شرکت کنند. در شرایط خاصی حداکثر سن تا ۴۰ سال افزایش پیدا می‌کند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ رادیولوژی

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1
  • رزومه
  • سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ رادیولوژی
  • بیمه سلامت
  • تمکن مالی (در صورت دریافت حقوق ماهیانه کمتر از ۸۶۰ یورو)

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ رادیولوژی

در طول دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، انواع آموزش‌ها را پشت سر خواهید گذاشت. در قالب این دوره با پیش‌نیاز‌های بیهوشی، اجرای بخشی از مراحل عمل جراحی و مراقبت‌های بعد از بیهوشی بیمار را یاد خواهید گرفت. به طور خلاصه، محتوا‌های آموزشی آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی به شرح زیر هستند:

  • مراقبت و بررسی شرایط بیماران در سه مرحله قبل، حین و بعد از اقدامات مربوط به بیهوشی
  • آماده کردن داروها به عنوان بخشی از پروسه بیهوشی
  • برنامه‌ریزی اقدامات مربوط به بیهوشی
  • انجام تشخیص‌های پزشکی
  • درک موارد قانونی، سیاسی و اقتصادی مراقبت‌های بیهوشی
  • همدلی و ارتباط مؤثر با بیماران

بازار کار شغل رادیولوژی در آلمان بعد از پایان دوره

پس از به پایان رساندن آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، فرصت‌های بسیاری برای ادامه تحصیل خواهید داشت. به این واسطه می‌توانید در دوره‌های بهداشت، فناوری پزشکی و مهارت‌های ارتباطی شرکت کنید. علاوه بر این، آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های بسیاری برگزار می‌شود. از بین این دوره‌های تخصصی می‌توان به نفرولوژی، سرطان‌شناسی، آندوسکوپی، مراقبت تسکینی، روان‌پزشکی و توان‌بخشی اشاره کرد.

پس از آن که دوره دو ساله آموزش اضافه را پشت سر گذاشتید، می‌توانید یک مرکز درمانی را مدیریت کرده و کارآموزان را تربیت کنید. در صورت علاقه به ادامه فعالیت در زمینه بیهوشی، توصیه می‌شود که آموزش‌های مربوط به مراقبت‌های ویژه را پشت سر بگذارید. در اغلب موارد، هزینه ادامه تحصیل توسط کارفرما پرداخت می‌شود. در مقابل، متعهد می‌شوید که پس از اتمام دوره آموزشی برای مدت معینی در مرکز درمانی فعالیت کنید. هزینه دوره‌ها بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است.

به دلیل پیر شدن جمعیت، نیاز به پرستار سالمندان به شدت احساس می‌شود. پس از پایان آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی می‌توانید به سراغ مراقبت‌های سالمندان و پرستاری از آن‌ها بروید. دوره آموزشی این تخصص دو سال به طول می‌انجامد. پس از این دوره می‌توانید در خانه‌های سالمندان یا کلینیک‌ها، مراقبت‌های مختلف را انجام دهید.

پس از اتمام آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی، امکان ورود به بخش تجاری پزشکی وجود دارد. با شرکت در دوره‌های مربوط به اقتصاد پزشکی می‌توانید به مراقبت‌های بهداشتی به عنوان یک تجارت نگاه کنید. این دوره‌ها دو ساله هستند. کسانی که این دوره‌ها را به صورت پاره وقت و در کنار فعالیت به عنوان دستیار بیهوشی پشت سر می‌گذارند، بین سه تا چهار طول می‌کشد تا دوره‌ها به پایان برسند. پس از پایان کارآموزی، زمینه فعالیت در شرکت‌های بیمه و تجارت محصولات درمانی فراهم می‌شود.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *