آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی در آلمان

افرادی زیادی به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند. آلمان یکی از کشورهایی است که افراد زیادی در هر سال به دنبال مهاجرت به این کشور هستند. یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان از طریق گرفتن ویزای کاری است. از این رو افراد در مشاغل و حرفه‌های گوناگون می‌توانند برای گرفتن ویزای کاری و مهاجرت به آلمان اقدام کنند. شرایط برای حرفه‌های مختلف متفاوت است. همچنین آلمان دوره‌های آموزشی را تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌کنند. این دوره‌ها بسیار متنوع هستند و بسیاری از رشته‌ها را پوشش می‌دهند. طول مدت این دوره‌ها نیز با توجه به رشته‌های مختلف متفاوت است. یکی از رشته‌ها و مشاغل پرطرفدار در آلمان آوسبیلدونگ طراحی دکوراسیون داخلی است.

 افرادی که در این رشته‌ها فعالیت دارند می‌توانند برای فضاهای مختلف طراحی کنند. طراحی داخل همچنین یکی از رشته‌های محبوب به حساب می‌آید. افرادی که به این رشته علاقه‌مند هستند، می‌توانند در دوره‌های آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی شرکت کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی در آلمان

مقدمه دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی در آلمان

آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی در آلمان شامل دو بخش نظری و عملی می‌شود. در بخش نظری، مفاهیم نظری درباره طراحی، فضا، اصول معماری و همچنین محاسبات ریاضیات به این افراد آموزش داده می‌شود. طول مدت این دوره سه سال است. افرادی که می‌خواهند در این دوره شرکت کنند باید حداقل گواهی پایان دوره دبیرستان را داشته باشند. آموزش در آموزشگاه به صورت تئوری و در شرکت به صورت عملی داده می‌شود. کارآموزان این دورهخ طراحی و تزئین را به خوبی یاد می‌گیرند. با توجه به اینکه در این دوره مبحث ریاضیات حائز اهمیت است. آن دسته از متقاضیانی که به ریاضی علاقه ندارند، بهتر است که در این دوره شرکت نکنند.

طول دوره

طول دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی سه سال است. البته کارآموزان می‌توانند در کنار گذراندن این دوره کار نیز کنند و درآمد داشته باشند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

کارآموزان طراحی داخلی می‌توانند در زمان گذراندن دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی کار نیز کنند. کارآموزان سال اولی در هر ماه ۵۸۵ یورو، کارآموزان سال دومی ۶۹۰ یورو و کارآموزان سال سومی ۷۹۰ یورو دریافت می‌کنند. در مقایسه با سایر دوره ها، برای سال او و دوم حقوق نسبتا کمتری برای کارآموزان در نظر گرفته شده است.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از دوره

افرادی که دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی می‌گذرانند و مدرک پایان دوره دریافت می‌کنند، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مناسب بیشتر می‌شود. برای افرادی که تازه کار پیدا می‌کنند و سابقه کار ندارند، حقوق اولیه بین ۱۴۷۰ تا ۱۷۰۰ یورو در ماه است. میزان حقوق دریافتی یک طراح داخلی به عوامل مختلفی از جمله شهری که در آن فعالیت دارد بستگی دارد. برای مثال، معمولا حقوق افراد در شهرهای بزرگ بیشتر است اما به طبع هزینه زندگی در شهرهای بزرگ نیز بیشتر است. همچنین در رابطه با این شغل حقوق خانم‌ها به طور میانگین ۲۵۰ یورو کمتر از حقوق آقایان است.

سطح زبان مورد نیاز

دوره آوسبیلدونگ در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو افرادی که قصد دارند که در این دوره شرکت کنند، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. از این رو این افراد باید زبان آلمانی را تا سطح B۲ بلد باشند. آن‌ها باید قادر باشند تا مطالبی را که در کلاس آموزش داده می‌شود، متوجه شوند و همچنین به زبان آلمانی حرف بزنند.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی وجود ندارد. همه افراد بالای ۱۸ سال در صورت تمایل می‌توانند در این دوره نام نویشی و شرکت کنند. به طئر متوسط بیشترین افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند بین ۱۸ تا ۳۵ سال دارند.

دروسی که در آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی ارائه می‌شود

این دوره شامل دو بخش نظری و عملی می‌شود. در بخش نظری، مفاهیم کلی درباره معماری، طراحی، محاسبات ریاضی، زیبایی‌شناسی و سایر مسائل مربوط به طراحی داخلی آموزش داده می‌شود. همچنین کارآموزان برای ادامه دوره به شرکت‌ها مراجعه می‌کنند تا بخش‌ها ی عملیاتی را در آنجا بگذرانند. همچنین به کارآموزان در حین کار حقوق داده می‌شود.

بازار کار دکوراسیون داخلی بعد از پایان دوره

بعد از اینکه افراد دوره را گذراندند و مدرک پایان دوره را اتخاذ کردند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت. همچنین بعد از این دوره، دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای‌تری نیز وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با گذراندن این دوره‌ها در کارشان حرفه‌ای‌تر شوند. افرادی که دانش و تخصص لازم را در این رابطه داشته باشند می‌توانند به عنوان دکوراتور داخلی کار در شرکت‌های ساختمانی و معماری مشغول به کار شوند. همچنین این افراد می‌توانند برای خودشان مستقل کار کنند. بازار کار این رشته در آلمان خوب است.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ طراحی داخلی

برای شرکت در این دوره باید حداقل مدرک پایان تحصیلات متوسطه را داشته باشید. آن را به زبان آلمانی ترجمه کنید. مدارک خود را به موسسه‌ای که قرار است در آن این دوره را بگذرانید ارسال کنید تا در صورت تایید گواهی قبولی شما در ثبت نام این دوره برایتان ارسال شود. همچنین شما باید مدرک زبان آلمانی سطح B2 را داشته باشید. بعد از تایید سفارت و گرفتن ویزا می‌توانید وارد آلمان شوید و در دوره شرکت کنید.

سوالات متداول

۱. بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی در چه شرکت‌هایی می‌توان مشغول به کار شد؟

بعد از گذراندن این دوره شانس شما در پیدا کردن شغل مناسب بیشتر می‌شود. بعد از گذراندن این دوره می‌توانید در مغازه‌های خرده فروشی، شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، شرکت‌های طراحی دکوراسیون تلویزیون و تئاتر و کارگاه‌های تولید لوازم داخلی مشغول به کار شوید. همچنین اگر تجربه و تخصص لازم را داشته باشید می‌توانید به طور مستقل برای خودتان کار کنید.

۲. بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی در آلمان چگونه است؟

با توجه به اینکه آلمان از کمبود نیروی کار رنج می‌برد، در بسیاری از حرفه بازار کار خوبی دارد. در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی نیز همین گونه است. بازار کار این رشته بسیار خوب است. افراد بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی می‌توانند در مراکز مختلف مشغول به کار شوند.

۳. آیا برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ دکوراسیون داخلی محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر. محدودیت سنی برای شرکت در این دوره وجود ندارد و افراد بالای ۱۸ سال می‌توان در این دوره شرکت کنند. با این حال، بر اساس آمار بیشتر افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند بین ۱۸ تا ۳۵ساله هستند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *