دوره آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان

عکس‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. تصویر روی کارت شناسایی، آواتار پروفایل شبکه‌های اجتماعی و عکس یادگاری از تعطیلات نمونه‌هایی از عکس‌ها هستند. این موارد تنها نمونه‌هایی از اثبات احاطه ما توسط عکس‌ها است. عکاسی را می‌توان یک هنر دانست. تصاویر ثبت شده توسط عکاس حرفه‌ای، تفاوت‌های زیادی با عکس‌های افراد عادی دارد. به همین دلیل شرکت‌ها و افراد زیادی اقدام به استخدام عکاس حرفه‌ای می‌کنند. کشور آلمان برای آموزش و تربیت چنین اشخاصی آوسبیلدونگ عکاسی را برگزار می‌کند. اگر به هنر عکسبرداری علاقه داشته و قصد دارید آن را به صورت حرفه‌ای ادامه دهید، دوره کارآموزی مذکور بهترین روش برای مهاجرت و تضمین آینده است.

شرکت‌های سرزمین ژرمن‌ها دوره کارآموزی رایگانی به نام آوسبیلدونگ برگزار می‌کنند. به این واسطه نیروی متخصص آموزش دیده و برای فعالیت حرفه‌ای آماده می‌شود. آن دسته از افرادی که دوره را به اتمام رسانده باشند، به صورت رسمی استخدام می‌شوند. برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. همچنین این دوره شامل حقوق بوده و دستمزد دریافت می‌کنید. این ویژگی‌ها موجب شده‌اند که آوسبیلدونگ یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت شناخته شود.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان

مدت آوسبیلدونگ عکاسی برابر با سه سال است. در طول این دوره اطلاعات بسیاری در رابطه با هنر عکاسی کسب خواهید کرد. همچنین فرآیندهای مختلف و متعددی به شما آموزش داده می‌شود. از بین دیگر بخش‌های آوسبیلدونگ عکاسی می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • انواع فرمت عکس‌ها
  • انواع لنز‌ها
  • نحوه تنظیم نور
  • اجزای اصلی دوربین
  • المان‌های مهم در عکاسی

دانش پایه ریاضی و آگاهی از برخی از جنبه‌های علم فیزیک برای عکاسی ضروری است. به این واسطه قادر خواهید بود تجهیزات تصویربرداری را به درستی تنظیم و مورد استفاده قرار دهید. سپس باید دانش و مهارت‌های خود را بسته به شغل خود به کار ببرید. در آوسبیلدونگ عکاسی شاخه‌های مختلف تصویر‌برداری به شما آموزش داده می‌شود. هر یک از این زمینه‌ها الزامات و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در عکاسی صنعتی و معماری نیاز است که به جزئیات تجهیزات و ساختمان‌ها دقت داشته باشید. به این واسطه می‌توانید تصاویر را از زاویه‌ای مناسب و با جزئیات بالا ثبت کنید. در عکاسی علمی، باید به صورت دوره‌ای از سوژه‌ها تصویر‌برداری کنید. به عنوان یک عکاس محصول، وظیفه دارید محصولات را به شیوه‌ای جالب و جذاب ارائه کنید. تصویر‌برداری از افراد، چهارمین شاخه از عکاسی است. در این دسته از عکس‌ها همواره باید شرایط نور را بررسی کنید. در تمامی زمینه‌های عکاسی باید بدانید که مهم‌ترین عنصر، مشتری است. به همین دلیل مهارت روابط اجتماعی بسیار مهم است. پس از پایان دوره آوسبیلدونگ عکاسی و شروع فعالیت حرفه‌ای، ارتباط نزدیکی با مشتری خواهید داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده، شاخه‌های دیگری نیز وجود دارد که عکاسان می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنند. برای مثال می‌توانید به عنوان عکاس خبری در مطبوعات استخدام شوید. در این شاخه از عکاسی باید تصاویر زیبا، چشمگیر و متناسب با موضوع ثبت کنید. همچنین امکان فعالیت در زمینه‌هایی از جمله ساخت دوربین، ویرایش تصاویر و لابراتوار چاپ عکس نیز وجود دارد.

شرایط آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان

اولین شرط برای شرکت در آوسبیلدونگ عکاسی، به پایان رساندن دوره متوسطه است. معدل دیپلم از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه معدل بالاتری داشته باشید شانس شما برای پذیرش بالاتر می‌رود. اصلی‌ترین عنصر برای فعالیت به عنوان یک عکاس حرفه‌ای، علاقه به این هنر است. تنها زمانی به سراغ آوسبیلدونگ عکاسی بروید که از علاقه خود مطمئن هستید. بسیاری افراد پس از پایان دوره آوسبیلدونگ عکاسی، آتلیه خود را تأسیس می‌کنند. در مقابل برخی دیگر به استخدام کسب و کار‌های مختلف در‌می‌آیند. کسب درآمد بالا در حرفه عکاسی به پشتکار، خلاقیت، ذوق هنری و مهارت نیاز دارد. به دلیل شرایط خاص هنر عکاسی، گاهی لازم است که درآمد را به کلی فراموش کنید. در نتیجه اگر پول اولویت اول شما نیست و عاشق عکاسی هستید، آوسبیلدونگ عکاسی بهترین گزینه برای شما است.

درآمد آوسبیلدونگ عکاسی

به عنوان یک عکاس، حقوق و دستمزد شما به نوع قرارداد بستگی دارد. در قرارداد‌های مبتنی بر توافق جمعی، یک مبلغ مشخص به شما پرداخت خواهد شد. در غیر این صورت، بر اساس مواردی از جمله حوزه فعالیت و محل شرکت، حقوق متفاوتی دریافت می‌کنید.

از سال ۲۰۲۰ حداقل دستمزد برای شرکت‌کنندگان دوره آوسبیلدونگ عکاسی مشخص شد. بر این اساس، یک عکاس در سال اول آموزش حداقل ۵۸۵ دلار در ماه دریافت خواهد کرد. این رقم در سال دوم به حداقل ۶۹۰ یورو افزایش پیدا می‌کند. در سال سوم آموزش ماهیانه حداقل ۷۹۰ یورو دستمزد پرداخت می‌شود.

اگر حقوق دریافتی کافی نیست، می‌توانید کمک هزینه آموزشی یا به اختصار BAB دریافت کنید. برای دریافت این کمک هزینه لازم است درخواست مربوطه را ارائه کنید. به این واسطه دولت آلمان از آموزش شما به عنوان یک عکاس حمایت می‌کند.

میزان درآمد پس از پایان آوسبیلدونگ عکاسی، به محل کار شما بستگی دارد. حقوق شما به عنوان یک عکاس فریلنسر و مستقل بر اساس تعداد سفارش‌ها مشخص می‌شود. هر چه اعتبار و تخصص بالاتری داشته باشید، کارفرما‌های بیشتری به سراغ شما می‌آیند. از همان ابتدای دوره آوسبیلدونگ عکاسی باید برای افزایش شهرت خود تلاش کنید. شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت شخصی و نمونه کار‌ها موجب جذب مشتریان بالقوه و دریافت سفارش می‌شوند.

در ابتدای فعالیت به عنوان عکاس فریلنسر، لازم است تجهیزات گران‌قیمتی را خریداری کنید. هر چه آتلیه شما به‌روز و حرفه‌ای‌تر باشد، مشتریان بیشتری خواهید داشت. هر سفارش بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای شما درآمد خواهد داشت. بسته به محل زندگی امکان دریافت مبالغ بالاتر وجود دارد. برای مثال نرخ دستمزد برای عکاسی تجاری یا تصویربرداری از مجالس عروسی در فرانکفورت بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو است.

استخدام در شرکت‌ها امنیت شغلی و مالی بیشتری خواهد داشت. سطح تحصیلات و مهارت‌های شما نقش اساسی در استخدام و حقوق ایفا می‌کنند. طبق حداقل دستمزد وضع شده در سال ۲۰۱۵، یک عکاس برای ۴۰ ساعت فعالیت هفتگی، حداقل ۱۴۷۰ یورو دریافت می‌کند. با بالا بردن مدرک تحصیلی، این مبلغ تا ۱۸۰۰ یورو و ۲۲۰۰ یورو در ماه افزایش پیدا می‌کند. با تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای و با‌سابقه می‌توانید روی درآمد ماهانه ۲۵۰۰ یورو حساب کنید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ رادیولوژی

آوسبیلدونگ عکاسی به زبان آلمانی برگزار می‌شود. به همین دلیل، شما تنها با در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی در این دوره شرکت کنید. سطح B1 حداقل مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ عکاسی است. در این سطح، آشنایی متوسط با زبان سرزمین ژرمن‌ها دارید. همچنین می‌توانید به این زبان مکالمه کنید. با این وجود به دلیل مباحث ریاضی و فیزیک و آموزش‌های تخصصی عکاسی، در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2 پیشنهاد می‌شود.

برای شرکت در آوسبیلدونگ عکاسی لازم است که مدرک دیپلم دریافت کرده باشید. به همین دلیل افراد کمتر از ۱۸ سال امکان شرکت ندارند. عموماً افرادی با حداکثر سن ۳۰ سال قادر به حضور در آوسبیلدونگ عکاسی هستند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ رادیولوژی

  • پاسپورت و مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B1)
  • رزومه و سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه و ویزا
  • نامه پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ رادیولوژی
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی (به دلیل حقوق دریافتی کمتر از ۸۶۰ یورو)

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ رادیولوژی

  • استفاده از انواع دوربین‌ها در شرایط مختلف
  • آشنایی با انواع تجهیزات عکاسی و نحوه استفاده از آن‌ها
  • آشنایی با مفاهیم پایه عکاسی
  • یادگیری نحوه آماده‌سازی لوکیشن
  • ارتباط با مشتریان و مشاوره به آن‌ها
  • استفاده از فناوری‌های مختلف
  • ویرایش تصاویر

بازار کار شغل رادیولوژی در آلمان بعد از پایان دوره

پس از پایان دوره آوسبیلدونگ عکاسی می‌توانید از گواهی کارآموزی خود برای استخدام در آژانس‌های تبلیغاتی، ناشرین روزنامه، لابراتوارهای عکاسی یا کسب و کار‌های مرتبط با عکاسی استفاده کنید. پس از کسب تجربه کافی می‌توانید برای بالا بردن مدرک تحصیلی خود اقدام کنید. در این شرایط می‌توانید کلاس‌های آموزش عکاسی را شروع کنید.

با تمرکز روی یک جنبه خاص مثل طراحی، می‌توانید دانش و مهارت خود را در زمینه‌های مختلف عکاسی گسترش دهید. این امر موجب می‌شود که فرصت‌های شغلی بیشتری به دست بیاورید. یکی دیگر از مسیر‌های شغلی پس از دوره آوسبیلدونگ عکاسی، فعالیت در زمینه دوربین است. به این واسطه زمینه فعالیت شما در طراحی و تعمیر انواع دوربین‌ها فراهم می‌شود.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *