دوره آوسبیلدونگ قصابی در آلمان

دولت برای حفظ پویایی اقتصاد خود، همواره به دنبال جذب نیروی کار با استعداد و جوان است و با توجه به افزایش میانگین سنی جمعیت، این کشور نیروی کار متخصص را از نقاط مختلف جهان می‌پذیرد. آوسبیلدونگ در واقع دوره مهارت آموزی و از راهکارهای دولت برای تحقق این هدف است. آلمان یکی از قدرت‌های اقتصادی در سطح جهان به حساب می‌آید. از این رو، موقعیت‌های شغلی متعدد و متنوعی در این کشور شکل گرفته‌اند. سیستم آموزشی معتبر نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته آلمان است. در این صورت، افزایش قابل توجه آمار مهاجرت به این کشور در سال‌های اخیر دور از انتظار نخواهد بود. دوره‌های آوسبیلدونگ مانند قصابی از جمله راه‌های آسان برای ورود به آلمان محسوب می‌شوند.

در این دوره‌ها کارآموز همزمان با کسب دانش مورد نیاز، در محیط کار مشغول به فعالیت شده و مهارت لازم را کسب می‌کند. بدین ترتیب، بعد از اتمام دوره آماده ورود به بازار کار خواهد بود. ثبت نام بدون نیاز به مدرک دانشگاهی یا سابقه کاری است و یادگیری همزمان دروس تئوری و عملی و داشتن موقعیت کاری تضمین شده از مزایای کارآموزی آلمان هستند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آوسبیلدونگ قصابی هستید، پیشنهاد ما مطالعه این مقاله تا انتها است.

فهرست مطالب

معرفی دوره آوسبیلدونگ قصابی در آلمان

در آلمان، انجام مشاغل مختلف از طریق نیروی کار حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو، کشور به کمک دوره‌های آوسبیلدونگ فضایی را برای ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد فراهم کرده است. رشته‌های بسیاری در این دوره‌ها ارائه می‎‌شوند و متقاضیان بسته به علاقه و توانایی خود می‌توانند در یکی از آن‌ها ثبت نام کنند.

بسیاری از این تخصص‌ها همچون آوسبیلدونگ قصابی در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار دارند. بنابراین، با داشتن مدرک معتبر این حرفه، شانس شما برای اشتغال در آلمان بالاتر خواهد رفت. آوسبیلدونگ قصابی برای افرادی مناسب است که قصد تحصیل آکادمیک ندارند و یا تصمیم دارند به سرعت وارد بازار کار شوند. شما به عنوان یک متقاضی خارجی نیز امکان ثبت نام در این دوره را دارید فقط لازم است با شرایط و الزامات آن آشنا شوید.

طول دوره

این کارآموزی طی سه سال برگزار می‌شود. کارآموزانی که دوره مرتبطی را گذرانده‌اند و یا عملکرد مناسبی طی آموزش دارند، دوره را طی زمان کوتاه‌تری به اتمام می‌رسانند.

حقوق و درآمد

افراد در طول کارآموزی خود حقوق دریافت می‌کنند و این درآمد محدود بخشی از هزینه‌های زندگی در آلمان را تأمین خواهد کرد. کارآموزان آوسبیلدونگ قصابی در سال اول ماهیانه ۶۰۰ یورو دریافت می‌کنند. این میزان هر سال افزایش یافته و در سال سوم به ۹۰۰ یورو در ماه می‌رسد. زمانی که به عنوان قصاب کار خود را شروع می‌کنید، در ابتدا حداقل ۹۹۰ یورو در ماه درآمد خواهید داشت اما میزان درآمد بسته به میزان مهارت و تجربه و شهر محل کار شما متفاوت خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز

تسلط به زبان آلمانی یکی از ضروری‌ترین شرایط لازم برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ محسوب می‌شود. دروس به این زبان ارائه و امتحانات نیز به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. شما برای فعالیت شغلی خود نیز به این زبان نیاز دارید. بنابراین، داشتن حداقل مدرک سطح B1 برای ثبت نام در آوسبیلدونگ قصابی ضروری است. بهتر است پیش از اقدام سطح زبان خود را تقویت کنید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

عدم نیاز به مدرک آکادمیک از جمله مزایای کارآموزی‌های آلمان به حساب می‌آید. شما با داشتن مدرک دیپلم نیز می‌توانید اقدامات لازم برای ثبت نام در کارآموزی قصابی را انجام دهید.

شرایط سنی

دولت آلمان از ورود نیروی کار ماهر و جوان به بازار کار کشور استقبال می‌کند. بنابراین، متقاضیانی که بین سنین ۱۸-۲۵ سال قرار دارند شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. با این حال، این بدین معنی نیست که افراد با سن بالاتر شانسی برای ورود به این دوره‌های آموزشی ندارند. اگر بالای ۲۵ سال هستید اما سایر شرایط لازم را دارید، می‌توانید برای ثبت نام اقدام کنید.

شرح وظایف یک قصاب در آلمان

به طور کلی، می‌توان گفت قصاب وظایف سنگینی را بر عهده دارد. انتخاب محل مناسب برای تهیه گوشت، تهیه و تکه کردن آن، پاک کردن و زدودن چربی‌ها و بافت‌های اضافه و جدا کردن پوست و موی حیوان از مهم‌ترین وظایف قصاب در آلمان محسوب می‌شوند. او با قسمت‌های مختلف گوشت آشنایی دارد و می‌داند که هر بخش برای چه نوع غذایی مناسب است. بنابراین، موظف است مشتری را در خرید راهنمایی کرده و خواسته او را تأمین کند. بدین منظور، لازم است سرعت عمل بالایی داشته باشد و بتواند تکه‌های بزرگ و سفت گوشت را تقسیم و یا چرخ کند. از دیگر وظایف فرد بعد از گذراندن آوسبیلدونگ قصابی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تهیه و نگهداری مناسب گوشت
  • پردازش و فرآوری صحیح گوشت
  • آشنایی با مقررات بهداشتی و رعایت آن‌ها

دروس آوسبیلدونگ قصابی در آلمان

رشته‌های موجود در آوسبیلدونگ به دو روش عملی و تئوریک ارائه می‌شوند. در آموزش عملی، کارآموز بخش زیادی از ساعات آموزشی را در یک شرکت یا محیط کار مرتبط با رشته خود می‌گذارند. دروس تئوری با ساعات کمتر در مؤسسات آموزشی، دانشگاه‌ها یا کالج‌ها ارائه می‌شوند. در روش دوم، کارآموزان بیشتر وقت خود را در دانشگاه‌ها صرف یادگیری دروس تئوری می‌کنند. در این روش، کارآموزان حین آموزش درآمدی نخواهند داشت.

آوسبیدونگ قصابی به صورت عملی ارائه می‌شود و کارآموزان حین آموزش حقوق دریافت می‌کنند. آن‌ها طی این دوره مهارت‌های مربوط به برش دادن و تکه کردن انواع گوشت (گوسفند، گاو، ماکیان، ماهی و میگو و …)، نگهداری از گوشت و فرآورده‌های گوشتی در فروشگاه و محافظت صحیح از ابزار قصابی را کسب می‌کنند. آماده‌سازی محصولات برای فروش و ارتباط با مشتری نیز از مواد آموزشی کارآموزی قصابی هستند. این افراد همچنین مواردی را پیرامون مدیریت کیفیت و افزایش سطح فروش، فرآوری گوشت، تولید سوسیس و کالباس و انواع غذاهای گوشتی نیمه آماده می‌آموزند.

بازار کار قصابی در آلمان بعد از پایان دوره

بعد از اتمام دوره و دریافت مدرک معتبر، شما به عنوان کارگر ماهر شناخته می‌شوید. بنابراین، علاوه بر بهره‌مندی از زندگی باکیفیت در آلمان، فرصت‌های شغلی ایده‌آلی نیز در اختیارتان قرار دارد. این کشور نیاز مبرم به نیروی کار ماهر و متخصص دارد. به همین دلیل، شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به بازار کار پررونق این کشور راه پیدا کرده و درآمد خوبی به دست آورید. با کسب مهارت و دانش کافی در آوسبیلدونگ قصابی، این فرصت را دارید که در مکان‌های پایین فعالیت کاری خود را آغاز کنید:

  • فروشگاه‌های گوشت و محصولات پروتئینی
  • کشتارگاه‌ها، قصابی رستوران‌ها و هتل‌ها
  • کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی
  • کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت قرمز و گوشت مرغ

در صورت تصمیم کارآموزان به ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط و گرفتن مدرک تحصیلی بالاتر، فرصت‌های شغلی و سطح درآمد مطلوب‌تری را پیش‌رو خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ قصابی در آلمان

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای شرکت در دوره‌های کارآموزی، دریافت ویزای آلمان است. چرا که افرادی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ساکن هستند، برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارند. زمانی که موفق به دریافت پذیرش از سوی یک مؤسسه آموزشی آلمانی شدید، می‌توانید برای ویزا اقدام کنید. بدین منظور، لازم است قرار ملاقاتی را با سفارت تنظیم کرده و مدارک مورد نیاز را به طور کامل همراه داشته باشید. نقص در جمع‌آوری مدارک شانس شما برای پذیرش را پایین می‌آورد. در پایین به برخی از ضروری‌ترین مدارک آوسبیلدونگ قصابی اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و تحصیلی
  • ۲ قطعه عکس استاندارد
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه و سابقه کاری
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • قرارداد کارآموزی
  • بیمه درمانی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

 

سوالات متداول

۱. آوسبیلدونگ قصابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آشپزی علاقه دارید، با دقت هستید و سرعت عمل دارید، این فیلد برای شما مناسب است.

۲. حقوق آوسبیلدونگ قصاب در آلمان چقدر است؟

میزان دستمزد دریافتی برای آوسبیلدونگ قصابی آلمان، در سال اول ۶۰۰ یورو است و در سال‌های دوم و سوم به ۹۰۰ ارتقا پیدا می‌کند.

۳. تحصیلات مورد نیاز برای آوسبیلدونگ قصابی آلمان چیست؟

برای شروع دوره‌های آوسبیلدونگ نیازی به داشتن مدرک آکادمیک ندارید.

۴. مدرک زبان مورد نیاز برای دوره های آوسبیلدونگ آلمان چه سطحی است؟

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان به زبان آلمانی تدریس می‌شود و برخی دروس دارای کارورزی هستند، به همین خاطر برای شروع این دوره‌ها به حداقل سطح زبان B1 نیاز دارید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *