دوره آوسبیلدونگ مدیریت در آلمان

بسیاری از افراد، کشور آلمان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. از این رو این افراد این شانس را به دست می‌آورند که در یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی زندگی و فعالیت کنند. آلمان یکی از کشورهای پیشرفته جهان به حساب می‌آید. با توجه به کم بودن نیروی کار و رشد کم جمعیت، آلمان همواره به دنبال نیروی کار است. از این رو این کشور، دوره‌های آوسبیلدونگ مختلفی را برای رشته‌های گوناگون برگزار می‌کند، تا از این طریق افراد با مهارت را جذب کند. یکی از این دوره‌ها آوسبیلدونگ مدیریت است. با گذراندن این دوره افراد برای مشاغل مدیریتی آماده می‌شوند.

در واقع، آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی به حساب می‌آید و با توجه به نوع رشته افراد در بازه‌های مشخصی، مهارت‌های لازم را برای دوره مورد نظر کسب می‌کنند. کارآموز در یک دوره انتخابی، مهارت لازم را کسب می‌کند و بعد از گذراندن این دوره آماده ورود به بازار آلمان خواهد شد. افراد برای اینکه این دوره را بگذرانند، نیازی به داشتن مدارک دانشگاهی ندارند. از طرف دیگر، لزوما نیاز نیست که افراد اهل کشور آلمان باشند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ مدیریت در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ مدیریت در آلمان

مدیریت یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشورهای غربی از جمله آلمان به حساب می‌آید. مدیریت شاخه‌های مختلفی دارد. برای مثال، مدیریت ورزش، مدیریت پرستاری، دستیار مدیرعامل و سایر موارد از شاخه‌های رشته مدیریت محسوب می‌شوند. آوسبیلدونگ مدیریت یکی از دوره‌های پرتقاضا است که توانسته افراد بسیاری را تربیت کند.

آوسبیلدونگ مدیریت و امور اداری در دوره‌های آموزشی دوگانه‌ای برگزار می‌شود. ابتدا، پذیرفته‌شدگان این دوره آموزش‌های تئوری لازم را می‌بینند و سپس آموزش‌های عملی در شرکت یا ادارات به کارآموزان داده داده می‌شود. در پایان این دوره یک آزمون از متقاضی گرفته می‌شود. آن دسته از افرادی که بتوانند نمره قبولی در آن آزمون کسب کنند، گواهی پایان دوره را دریافت خواهند کرد. طبیعتا، پیدا کردن شغل بعد از گذراندن این دوره بسیار راحت‌تر است.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ مدیریت حدود سه تا چهار سال طول می‌کشد. فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند به آسانی کار پیدا کنند. آنها ظرف مدت کوتاهی به مدیران موفقی در زمینه کاری خودشان تبدیل می‌شوند.

حقوق و درآمد

میزان حقوق کارآموزان به طور مستقیم به نوع شرکت و رشته آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال یک مدیر ورزشی در سال اول کارآموزی خود ۱۰۴۰ یورو، برای سال دوم ۱۰۹۵ یورو و در سال سوم ۱۱۴۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کند.

اما میزان حقوق برای کارآموزان مدیریت پرستاری متفاوت است. کارآموزان در سال اول پرستاری خود ۷۰۰ یورو، در سال دوم ۷۵۰ و در سال سوم ۸۵۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند. به طور کلی، حقوق کارآموزان مدیریت در دوره‌های گوناگون با هم فرق دارد. اما چیزی که در همه آن‌ها مشترک است این است که امکان کارآموزی در زمان گذراندن دوره فراهم است و کارآموزان می‌توانند به صورت ماهانه حقوق دریافت کنند.

سطح زبان مورد نیاز

دروس در دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. از این رو، دوره‌های کارآموزی به زبان آلمانی برگزار می‌شود. به همین دلیل نیاز است که تا حد لازم بر زبان آلمانی تسلط داشته باشید. برای شرکت در این دوره لازم است که حداقل زبان آلمانی را تا سطح B1 بلد باشید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

باید توجه داشته باشید که برای دوره‌های مختلف، شرایط و سطح تحصیلات مورد نیاز متفاوت است. به منظور شرکت در دوره آوسبیلدونگ مدیریت نیاز است که حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید.

شرایط سنی

برای بسیاری از دوره‌هایی که در آلمان برگزار می‌شود، محدودیت سنی وجود ندارد. از این رو، هر ساله افراد با سنین مختلف در این دوره‌ها ثبت‌نام می‌کنند. به طور متوسط و در بیشتر موارد افراد در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال در این دوره مدیریت شرکت می‌کنند.

شرح وظایف یک مدیر

کارآموزان بعد از گذراندن دوره مدیریت و اخذ مدرک فرصت‌های بیشتری برای کار پیدا می‌کنند. به طور کلی، مدیریت و امور اداری یکی از مشاغلی است که بازه‌های شغلی گوناگونی برای آن وجود دارد. افراد پذیرفته شده در دوره آوسبیلدونگ مدیریت می‌توانند در شرکت‌ها به عنوان منشی مدیرعامل، بازاریاب، انجمن‌های پزشکی، باشگاه‌های ورزشی یا بخش مدیریت منابع انسانی کار کنند. به خاطر داشته باشید که مدیر همواره باید مسئولیت‌پذیر و وقت‌شناس باشد تا بتواند به درستی کارش را انجام دهد و نظارت دقیقی داشته باشد.

دروس آوسبیلدونگ مدیریت در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان به دو صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. دروس مختلفی در این دوره آموزش داده می‌شود که شامل دروس عمومی و تخصصی است. برای دوره‌های عمومی کارآموز زبان انگلیسی، زبان آلمانی و اقتصاد را می‌گذراند. دوره‌های تخصصی نیز توسط مؤسسه یا شرکت آموزش داده می‌شوند.

بازار کار مدیریت بعد از پایان دوره

بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ مدیریت و گرفتن مدرک، شانس پیدا کردن کار برای فارغ‌التحصیلان این دوره بیشتر می‌شود. در پایین برخی از مشاغل مدیریتی قابل مشاهده هستند:

  • مدیر بازاریابی و فروش در فروشگاه‌ها و شرکت‌ها
  • کار در بخش مدیریت منابع انسانی
  • مدیرعامل یک شرکت
  • مدیر کلینیک‌ها برای مدیران پرستاری
  • مدیر ورزشی در باشگاه‌ها و…

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ مدیریت

افرادی که قصد دارند در دوره‌های آوسبیلدونگ مدیریتی شرکت کنند، در ابتدا باید ویزا بگیرند. به همین دلیل، در ابتدا باید مراحلی طی شود که شامل:

شما باید در ابتدا یک مرکز آموزشی مناسب را پیدا کنید و مدارک خود را به آنجا ارسال کنید. در کنار ارسال مدارک، ارسال رزومه را هم انجام دهید. در مرحله بعدی یعنی تأیید شدن رزومه، مصاحبه با کارفرما است. پس از یک مصاحبه موفقیت‌آمیز، عقد قرار داد با شما صورت می‌گیرد. ذکر این نکته مهم است که ارائه مدارک لازم و ترجمه شده به سفارت و درخواست ویزا از الزامات است. شما باید این را بدانید که یک مصاحبه هم باید با سفارت داشته باشید. مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ مدیریت به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک فارغ التحصیلی
  • مدرک زبان آلمانی سطح B1
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • گواهی محل اقامت
  • نامه پذیرش دوره کارآموزی (قرارداد شرکت)
 

سؤالات متداول

۱. مدت زمان دوره آوسبیلدونگ مدیریت چقدر است؟

مدت زمان دوره آوسبیلدونگ مدیریت حدود ۳ تا ۴ سال است. این مدت بستگی به رشته انتخابی آنها و شرکت مربوطه دارد.

۲. برای ثبت نام در آوسبیلدونگ مدیریت به چه مدارکی نیاز است؟

داشتن مدرک دیپلم یا مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه و تسلط به زبان آلمانی برای کارآموزان الزامی است.

۳. کارآموزان دوره آوسبیلدونگ مدیریت چقدر حقوق می‌گیرند؟

میزان حقوق کارآموزان به نوع شرکت و رشته آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال یک مدیر ورزشی در سال اول کارآموزی خود ۱۰۴۰ یورو، برای سال دوم ۱۰۹۵ یورو و در سال سوم ۱۱۴۰ یورو در ماه حقوق می‌گیرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *