دوره آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

موسیقی یکی از انواع هنر بوده که محوریت آن صدا است. در این هنر با استفاده از عناصری همچون خواننده و انواع ساز‌ها و بر اساس ضرب‌آهنگ، اثری شکل می‌گیرد که احساسات مختلفی را منتقل می‌کند. شرایط تولید، بازاریابی و توزیع موسیقی در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است. به همین دلیل بوده که از مدت‌ها پیش یک دوره آموزشی با محوریت این صنعت آغاز شده است. این دوره ترکیبی از تخصص‌های تجاری با دانش خاص موسیقی است. اگر قصد یادگیری این شکل از هنر به صورت حرفه‌ای و ورود به صنعت مذکور را دارید، آوسبیلدونگ موسیقی بهترین فرصت برای شما است.

دوره‌های کارآموزی متنوعی در کشور آلمان برگزار می‌شوند که آوسبیلدونگ نام دارند. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید در رشته‌ها و مشاغل مختلفی مهارت به دست بیاورید. علاوه بر آموزش، دوره‌های آوسبیلدونگ زمینه ورود شما به بازار کار را نیز فراهم می‌کنند. این امر از آن جهت بوده که شرکت‌ها در قالب این دوره‌ها نیروی مورد نیاز را تربیت و استخدام می‌کنند. آوسبیلدونگ معمولاً هیچ هزینه‌ای ندارد و به صورت رایگان برگزار می‌شود. برخی از برگزار‌کنندگان این دوره‌های کارآموزی به شما حقوق نیز پرداخت می‌کنند. چنین مواردی موجب توجه کارجویان به دوره‌های آوسبیلدونگ شده‌اند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ موسیقی آلمان

آوسبیلدونگ موسیقی معمولاً به صورت پاره وقت برگزار می‌شود. این دوره کارآموزی به مدت یک سال طول می‌کشد. با این وجود برخی از برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ موسیقی، آموزش را به صورت تمام وقت ارائه می‌دهند. در این شرایط مدت آموزش به سه ماه کاهش پیدا می‌کند. طبق قوانین، کارآموزان باید مجموعاً ۷۰۰ ساعت آموزش را پشت سر بگذارند. بیشتر کلاس‌های کارآموزی موسیقی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاوه بر وبینار‌ها، چندین سمینار حضوری در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود که لازم است در آن‌ها شرکت داشته باشید. امتحان نهایی آوسبیلدونگ موسیقی شامل یک بخش کتبی و یک بخش شفاهی است. با قبولی در این آزمون می‌توانید رسماً در زمینه موسیقی وارد بازار کار شوید.

شرایط آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

مدرک تحصیلی دیپلم اولین پیش‌نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ موسیقی است. بر این اساس تا پیش از به پایان رساندن دوره متوسطه قادر به شرکت در این دوره نخواهید بود. علاوه بر مدرک، معدل دیپلم نیز روی پذیرش شما تأثیرگذار است. هر چه معدل بالاتری داشته باشید، شانس قبولی شما افزایش پیدا می‌کند.

به عنوان یک متخصص موسیقی وظایف مختلف و متعددی را برعهده خواهید داشت. علاوه بر نقش شما در تهیه، تولید و توزیع آهنگ‌ها، مدیریت رویداد‌هایی نظیر کنسرت نیز از وظایف شما خواهد بود. بر این اساس وظایفی مثل انتخاب لوکیشن، عقد قرارداد با شرکت‌های برگزار‌کننده، همکاری با اسپانسر و تأمین امنیت را برعهده دارید.

به عنوان یک متخصص موسیقی لازم است بازار موسیقی را بررسی و از ترند‌های روز بهره ببرید. به این واسطه می‌توانید به شرکت‌ها و موزیسین‌ها کمک کنید که عملکرد موفقی داشته باشند. بازاریابی نیز در قالب مسئولیت‌های شما قرار می‌گیرد. با رشد در زمینه موسیقی می‌توانید مدیریت بخش‌های مختلف شرکت‌های فعال در این هنر را به دست بیاورید.

درآمد آوسبیلدونگ موسیقی

برخلاف بسیاری از دوره‌های آوسبیلدونگ، کارآموزی موسیقی رایگان نیست. در عوض لازم است که مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنید. شرکت در آوسبیلدونگ موسیقی حدود ۴۰۰۰ یورو هزینه دارد. همچنین برای امتحان نهایی لازم است حدود ۵۵۰ یورو پرداخت کنید. در مجموع می‌توان گفت که برای شرکت در دوره کارآموزی لازم است حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو هزینه کنید.

همچنین در آوسبیلدونگ موسیقی هیچگونه حقوقی به شما پرداخت نمی‌شود. زمانی می‌توانید در این شغل به درآمد برسید که دوره کارآموزی را به پایان رسانده و وارد بازار کار شوید. در ابتدای مسیر خود و بر اساس نوع قرارداد و شرکت، شما می‌توانید حقوقی بین ۲۹۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو به کسب کنید.

با فعالیت در زمینه خرده‌فروشی آهنگ‌ها کمتر از ۳۰۰۰ یورو در ماه دریافت خواهید کرد. این در حالی است که بخش‌های تجاری موسیقی تا ۴۰۰۰ یورو در ماه را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند. با پشت سر گذاشتن آموزش‌های بیشتر می‌توانید حقوق خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. به این واسطه قادر هستید مسئولیت‌های متنوع‌تری را برعهده بگیرید. برای مثال مدیران شرکت‌های موسیقی بین ۳۷۰۰ تا ۴۱۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ موسیقی

کلاس‌های آوسبیلدونگ موسیقی تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. این امر موجب می‌شود که آشنایی با زبان ژرمن‌ها به یک الزام تبدیل شود. تنها افرادی که حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1 را در اختیار داشته باشند می‌توانند اقدام به شرکت در دوره کارآموزی موسیقی کنند. این دسته از افراد آشنایی متوسطی با زبان آلمانی داشته و قادر به برقراری ارتباط کلامی با دیگران هستند.

موسیقی هنری منحصر‌به‌فرد است که جنبه‌های خاص خود را دارد. این جنبه‌ها دارای اسامی و اصطلاحات منحصر‌به‌فردی هستند که در سطح‌های پایین زبان آلمانی آموزش داده نمی‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که پس از دریافت مدرک سطح B2 زبان آلمانی در جهت شرکت در دوره آوسبیلدونگ موسیقی اقدام کنید. انگلیسی زبان قالب بازار موسیقی است و بسیاری از هنرمندان آثار خود را به این زبان منتشر می‌کنند. بر این اساس لازم است که در کنار زبان آلمانی، آشنایی قابل قبولی با زبان انگلیسی داشته باشید.

در بالا گفته شد که مدرک تحصیلی دیپلم، یکی از پیش‌نیاز‌های اصلی آوسبیلدونگ موسیقی است. به همین دلیل برای شرکت در دوره کارآموزی این هنر لازم است که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. در اغلب موارد برگزار‌کنندگان تنها افرادی را می‌پذیرند که حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ موسیقی

  • پاسپورت معتبر به همراه مدارک هویتی
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • حداقل مدرک معتبر زبان آلمانی سطح B1
  • رزومه
  • سوابق کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ موسیقی
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ موسیقی

برای فعالیت به عنوان متخصص موسیقی لازم است مهارت‌های مختلف و متعددی داشته باشید. به همین دلیل در قالب آوسبیلدونگ موسیقی بخش‌های بسیاری از این هنر پوشش داده می‌شود. از بین مهارت‌هایی که در قالب دوره کارآموزی موسیقی به دست می‌آورید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نحوه برگزاری رویداد‌های مختلف
  • چگونگی مذاکره با موزیسین‌ها، اسپانسر‌ها و برگزار‌کنندگان کنسرت‌ها
  • همکاری با موزیسین‌ها در بخش‌های تهیه، تولید و پخش آهنگ‌ها
  • بررسی بازار موسیقی
  • محاسبه هزینه‌های مربوط به تولید
  • انجام امور مربوط به حسابداری

بازار کار شغل موسیقی در آلمان بعد از پایان دوره

پس از پایان دوره آوسبیلدونگ موسیقی هم دانش تجاری و هم دانش فنی این هنر را به دست خواهید آورد. این امر موجب می‌شود که امکان حضور در تمامی بخش‌های صنعت موسیقی وجود داشته باشد. در اغلب موارد به عنوان متخصص موسیقی در شرکت‌های فعال در بخش‌های تولید و بازاریابی موسیقی فعالیت خواهید کرد. علاوه بر این، آژانس‌های برگزار‌کننده رویدادها، ایستگاه‌های رادیویی و دفاتر فرهنگی نیز جزو کارفرمایان محبوب متخصصین موسیقی هستند.

بعد از دوره کارآموزی موسیقی می‌توانید آموزش‌های بیشتری را پشت سر بگذارید. این آموزش‌ها صلاحیت‌های متعددی را در شما به وجود می‌آورند. برای مثال می‌توانید به عنوان مدیر بازرگانی، حسابدار، تحلیلگر بازار، برنامه‌ریز رویداد‌ها و مدیر در شرکت‌های موسیقی استخدام شوید. خود‌اشتغالی یکی از جنبه‌هایی است که پس از پایان آوسبیلدونگ موسیقی می‌توانید به سراغ آن بروید. به این واسطه می‌توانید شرکت هنری خود را تأسیس کرده و با افراد مختلف در جهت تهیه آهنگ همکاری کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “دوره آوسبیلدونگ موسیقی در آلمان

  1. سما گیوی گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید الان یعنی من بعد از گذراندن این دوره میتونم به عنوان یه خواننده شروع به کار کنم یا اموزشها ربطی به خوانندگی نداره؟!!

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      این دوره برای یادگیری موسیقی است و ربطی به خوانندگی که بیشتر جنبه استعدادی دارد نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *