آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

اگر به دنبال مقصد مهاجرتی هستید که دارای امنیت و کیفیت بالای زندگی بوده و وضعیت اقتصادی مساعدی دارد، آلمان از جمله این کشورها است. آلمان یکی از پیشرفته‌ترین و اقتصادی‌ترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. سیستم آموزشی باکیفیت آن موجب شده که بسیاری از دانشجویان سراسر جهان آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. وجود فرصت‌های شغلی متعدد موجب مهاجرت شمار زیادی از افراد به این کشور شده است. آلمان با برگزاری دوره‌های کارآموزی از جمله آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما، شرایط ورود به کشور را آسان‌تر می‌کند.

اقتصاد قوی و روبه رشد آلمان آن را به چهارمین کشور اقتصادی در جهان تبدیل کرده است. پایین بودن نرخ بیکاری و رشد جمعیت موجب شده که کشور همواره به نیروی کار متخصص نیاز داشته باشد. دولت آلمان با برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ، نیروهای خارجی را جذب کرده و نیروی متخصص پرورش می‌دهد. این دوره‌ها در واقع کارآموزی‌هایی هستند که در رشته‌های مختلف ارائه می‌شوند. در آوسبیلدونگ، دروس تئوری و عملی به طور همزمان آموزش داده می‌شوند. شما بدون داشتن مدرک دانشگاهی نیز می‌توانید در آوسبیلدونگ آلمان ثبت نام کنید. در ادامه اطلاعاتی پیرامون آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما ارائه می‌شود.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

آوسبیلدونگ در واقع دوره فنی و حرفه‌ای است. این دوره‌ها یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان هستند و در بیش از ۳۰۰ رشته ارائه می‌شوند. یکی از مزایای کارآموزی‌های آلمان عدم نیاز به داشتن تحصیلات دانشگاهی است. دریافت حقوق حین آموزش نیز از دیگر مزایای این دوره‌ها به حساب می‌آید. افراد با شرکت در رشته‌های مختلف، مهارت‌های لازم را کسب کرده و با داشتن مدرک معتبر، آماده ورود به بازار کار می‌شوند.

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین دوره‌های کارآموزی در آلمان است. در این دوره، کارآموزان مهارت‌هایی را پیرامون مراحل ساخت، تعمیر و نگهداری بخش‌های مختلف هواپیما و هلیکوپتر می‌آموزند. افراد با داشتن مدرک آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما، می‌توانند در حوزه فناوری تولید، نگهداری و موتور فعالیت داشته باشند.

طول دوره

دوره‌های فنی و حرفه‌ای در بازه ۲ تا ۴ سال برگزار می‌شوند. آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما سه سال و نیم به طول می‌انجامد. در این مدت، افراد آموزش‌های تئوری و عملی را دریافت می‌کنند. در پایان دوره، آنها موفق به کسب مهارت تخصصی در یکی از گرایش‌های این رشته (تولید، نگهداری، موتور) خواهند شد.

حقوق و درآمد

کارآموزان بسته به رشته انتخابی و نوع آموزش، میزان حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند. شرایط پرداخت حقوق برای متقاضیان آلمانی و خارجی یکسان است. کارآموزی مکانیک هواپیما از دوره‌های پردرآمد محسوب می‌شود. شما در سال اول آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما ماهانه ۱۰۰۰ یورو، سال دوم ۱۰۵۰ یورو، سال سوم ۱۱۵۰ و سال چهارم ۱۲۰۰ یورو دریافت می‌کنید. بعد از اتمام دوره، حقوق ماهیانه شما مبلغی بین ۱۸۰۰ تا ۳۸۰۰ یورو خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز

تمامی آموزش‌ها و امتحانات دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. بنابراین، داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 یکی از مهم‌ترین شرایط شرکت در این دوره‌‎ها است. در صورت نیاز می‌توانید پیش از اقدام برای ثبت نام، در کلاس‌های زبان آلمانی شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

اگر تصمیم به شرکت در دوره‌های کارآموزی آلمان را دارید، لازم است مدرک تحصیلی مورد نیاز را داشته باشید. به طور کلی، برای شرکت در تمامی رشته‌ها از جمله کارآموزی مکانیک هواپیما، داشتن حداقل مدرک دیپلم ضروری است. در صورتی که مدرک تحصیلی خود را از کشوری به غیر از آلمان گرفته‌اید، در این کشور مورد قبول خواهد بود.

شرایط سنی

افرادی که تصمیم به شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای آلمان را دارند، بهتر است در سن ۱۸ سالگی اقدامات لازم را انجام دهند. با این که محدودیت سنی برای آوسبیلدونگ وجود ندارد، اما افراد زیر ۳۵ سال شانس بیشتری برای موفقیت خواهند داشت.

شرح وظایف یک مکانیک هواپیما در آلمان

در دوره‌های کارآموزی آلمان همچون آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما، کارآموزان به صورت تئوری و عملی آموزش می‌بینند. همزمان با دریافت آموزش تئوری، مشغول به کار می‌شوند و حقوق نیز دریافت می‌کنند. بعد از کامل شدن آموزش، فرد در حرفه خود وارد بازار کار می‌شود. اگر شرایط پایین را دارید، یک مکانیک هواپیما موفق خواهید بود:

  • به کارهای فنی و مکانیکی علاقه دارید
  • کار با دستگاه‌های بزرگ برای شما دشوار نیست
  • می‌توانید در شیفت شب و آخر هفته‌ها کار کنید

شما به عنوان یک مکانیک هواپیما، پیش از پرواز سیستم‌های مختلف هواپیما، هلیکوپتر و فضاپیما را بررسی می‌کنید. بسته به این که کدام یک از گرایش‌های این رشته را گذرانده‌اید، می‌توانید در تعمیر، ساخت و نگهداری این هوانوردها فعالیت داشته باشید.

در گرایش فناوری نگهداری، شما اجزا و سیستم‌های مختلف دستگاه را مورد آزمایش قرار می‌دهید. همچنین از ایمن بودن آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنید. سرویس، عیب‌یابی و تعمیر هواپیماهای نظامی و غیرنظامی نیز از وظایف شما خواهد بود.

در فناوری تولید، تمرکز بیشتر روی شناخت اجزا و اتصالات داخلی هواپیما است. بدین ترتیب، شما با قطعات مختلف دستگاه آشنا شده و توانایی جداسازی و مونتاژ آن‌ها را خواهید داشت.

گرایش سوم آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما، فناوری موتور است. در این زمینه کارآموزان آموزش‌های تخصصی را پیرامون سیستم‌های موتور هواپیما دریافت می‌کنند. بدین ترتیب به خوبی می‌توانند این سیستم‌ها را تحت کنترل و نظارت داشته باشند.

دروس آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

تمامی رشته‌های کارآموزی آلمان دارای دروس تئوری و عملی هستند. بسته به این که رشته انتخابی بیشتر به آموزش عملی نیاز دارد یا تئوریک، ساعات آموزش دروس مختلف متفاوت خواهد بود. دروس تئوری در مدارس، مؤسسات یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. برای گذراندن دروس عملی لازم است فرد در یک شرکت یا سازمان مرتبط مشغول به کار شود.

  • در دوره مکانیک هواپیما، شما به صورت عملی با نحوه تولید، سرویس و نگهداری هواپیما آشنا می‌شوید. همچنین طریقه ساخت، جداسازی و نصب اجزا و سیستم‌های هواپیما یا در واقع اویونیک را می‌آموزید.
  • مباحث مربوط به مهندسی برق، مهندسی مواد، آیرودینامیک و انگلیسی فنی از جمله دروس تئوری این رشته هستند.

بازار کار مکانیک هواپیما بعد از پایان دوره

دولت آلمان با هدف پرورش و تأمین نیروی کار متخصص، دوره‌های آوسبیلدونگ را برگزار می‌کند. افرادی که دوره خود را به پایان می‌رسانند، اجازه کار و اقامت در این کشور را دارند. آن‌ها در پایان دوره موفق به دریافت مدرک کارگر ماهر خواهند شد. با دریافت این مدرک معتبر، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای ورود به بازار کار آلمان و کشورهای دیگر وجود دارد.

اکثر کارآموزان در شرکتی که دوره آوسبیلدونگ خود را گذرانده‌اند، مشغول به کار می‌شوند. بعد از اتمام دوره، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه نیز وجود دارد. شما با گذراندن این دوره، می‌‌توانید تعمیرکار هوانوردها، مکانیک ساخت بدنه، مونتاژکننده تجهیزات و تکنسین هواپیماهای موتوری مشغول به کار شوید.

مشاغل مرتبط با آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما از جمله مشاغل محبوب و پردرآمد آلمان هستند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

اگر شرایط لازم همچون سطح زبان و مدرک تحصیلی کافی و شرایط سنی مناسب را دارید، می‌توانید برای دوره‌های کارآموزی اقدام کنید. شما تنها با داشتن ویزای آلمان می‌توانید وارد این کشور شوید. بنابراین لازم است شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را فراهم کنید.

قدم اول ارسال رزومه برای مؤسسه فنی و حرفه‌ای است. در صورت تأیید شدن آن، قرار مصاحبه‌ای با کارفرما تنظیم می‌شود. اگر این مرحله نیز با موفقیت طی شود، شما می‌توانید درخواست ویزا را به سفارت آلمان ارائه دهید. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل موارد زیر هستند:

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدارک شناسایی و تحصیلی ترجمه شده
  • گواهی سلامت و بیمه نامه
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • قرارداد امضا شده توسط مؤسسه آموزشی

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

12 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

  1. علی گفته:

    سلام خسته نباشین من دیپلم هوانوردی دارم دوتا سوال داشتم یک اینکه هزینه های اوسبیلدونگ مکانیک هواپیما چقدر تمام میشه و دوم میشه با مدرک a2 برم و اونجا زبان آلمانی یاد بگیرم و در حین حال دوره اوسبیلدونگ بگذرونم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای ثبت نام آوسبیلدونگ مدرک b2 زبان آلمانی لازم است. رشته های مرتبط با هوانوردی آزمون ورودی سختی دارن. اگر نیاز به راهنمایی درباره هزینه ها دارید تماس بگیرید.

  2. مرتضی گفته:

    سلام من مرتضی هستم و ۲۵ سالمه و مدرک دیپلم هست خواهرم پناهنده المان هست میخواستم بدونم میتوکم اونجا مکانیک هواپیما بشم و راحت بعد دوره کار پیدا کنم

  3. سعيد گفته:

    با سلام. من ٣٣ سال دارم و سابقه کاری ۵ سال روی هلی کوپتر روسی را دارم. فوق دیپلم تعمیر و نگهداری هواپیما را دارم و مدرک بین المللی B1 از سازمان هواپیمایی کشوری را نیز دارم. اگه ممکنه راهنمایی کنین.. ممنون

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      با توجه به رزومه شما می‌توانید پذیرش اوسبیلدونگ مکانیک هواپیما را داشته باشید ولیکن نیاز به دریافت مدرک b2 زبان آلمانی دارید.
      برای بررسی و اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

  4. سهراب گفته:

    سلام. من ۳۰ سال تجربه کار روی هواپیماهای مختلف دارم ،۴۸ سال سن دارم سالم و قبراق هستم، شناخته شده در ایران هستم ،تخصص اورهال و کنترل فرامین دارم.ممنون

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      متاسفانه برای اقدام از طریق کار شرایط سنی رو از دست دادید. می توانیم برای شما از طریق سرمایه گذاری اقدام کنیم مانند ثبت شرکت یا خرید بیزینس. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

      • مرتضی گفته:

        سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه و مدرک دیپلم دارم خواهرم اقامت المانو داره و اونجا پرستاره میخواستم بدونم من میتونم برم و اونجا دوره مکانیک هواپیما رو بگزرونم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *