آوسبیلدونگ مکانیک کشتی در آلمان

آیا از زندگی در دریا‌های آزاد، استشمام بوی خاص اقیانوس‌ها و خوردن ماهی تازه لذت می‌برید؟ در این صورت می‌توانید به سراغ مشاغل مرتبط با کشتی بروید. این دسته از شغل‌ها نقاط مثبت و منفی خاص خود را دارند. برای مثال ساعت کاری مشخص نبوده و لازم است ماه‌ها در کشتی و به دور از خشکی زندگی کنید. همچنین لازم است وسواس خود را کنار بگذارید، از نظر بدنی سالم باشید و توانایی کار با دستگاه‌ها و ابزار‌های مختلف را داشته باشید. مکانیک کشتی یکی از این دست مشاغل بوده که در قالب آن لازم است مشکلات بخش‌های مختلف را پیدا و رفع کنید. در صورتی که به این شغل علاقه دارید می‌توانید از آوسبیلدونگ مکانیک کشتی استفاده کنید.

در کشور آلمان مجموعه متنوعی از دوره‌های کارآموزی برگزار می‌شود که آوسبیلدونگ نام دارند. این دوره مهارت‌ها و تخصص‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. در قالب این دوره‌های کارآموزی، شرکت‌های مختلف در جهت تربیت نیروی متخصص و استخدام آن‌ها حرکت می‌کنند. رایگان بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره آوسبیلدونگ است. همچنین به ازای شرکت در این دوره‌ها به شما حقوق پرداخت می‌شود. این موارد موجب شده است که علاقه‌مندان به تخصص‌های مختلف برای شرکت در آوسبیلدونگ و مهاجرت به سرزمین ژرمن‌ها اقدام کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ مکانیک کشتی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ مکانیک کشتی در آلمان

آوسبیلدونگ مکانیک کشتی در طول سه سال انجام می‌شود. این دوره کارآموزی در قالب مراکز آموزش و شرکت‌ها برگزار خواهد شد. به این واسطه بخشی از دوره آوسبیلدونگ مکانیک کشتی به صورت تئوری برگزار می‌شود. همچنین دوره مذکور شامل بخش دیگری بوده که شامل آموزش عملی می‌شود. کلاس‌های تئوری در مراکز آموزشی انجام می‌شوند. پس از آن لازم است که به پشت سر گذاشتن آموزش عملی، مدتی را در یک کشتی سپری کنید.

شرایط آوسبیلدونگ مکانیک کشتی در آلمان

یکی از مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ مکانیک کشتی، دیپلم است. به همین دلیل تنها پس از به پایان رساندن دوره متوسطه قادر به حضور در این دوره کارآموزی هستید. معدل دیپلم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معدل شما تأثیر مستقیمی بر پذیرش یا رد درخواست شما دارد.

به عنوان یک مکانیک کشتی در شرکت‌های کشتیرانی، حمل و نقل، بنادر و کارخانه‌های کشتی‌سازی کار خواهید کرد. برای موفقیت در این شغل به قدرت‌ بدنی زیادی نیاز دارید. این امر از آن جهت است که قطعات مختلف کشتی سبک و کوچک نیستند. همچنین باید از دقت کافی برخوردار باشید. زیرا خطا‌های فنی سیستم‌ها همیشه واضح و آشکار نیستند. عیب‌یابی بخشی ضروری از کار شما بوده و باید با دقت آن را انجام دهید.

در مواقعی که در کشتی سفر می‌کنید، اغلب باید شیفت‌های خود را با همکاران تغییر دهید. محل فعالیت شما نیز همواره تغییر خواهد کرد. برای مثال به عنوان مکانیک کشتی، کار‌های تعمیر و نگهداری روی عرشه برعهده شما بوده و گاهی لازم است که در بخش‌های مختلف از جمله موتورخانه نگهبانی دهید. مکانیک کشتی مسئول تجهیزات ایمنی در کشتی نیز بوده و همواره باید آماده استفاده از تجهیزات نجات باشد.

درآمد آوسبیلدونگ مکانیک کشتی

دوره آوسبیلدونگ مکانیک کشتی شامل حقوق بوده و با شرکت در آن می‌توانید دستمزد دریافت کنید. سال اول آموزش شما مملو از دروس تئوری مرتبط با شغل مذکور خواهد بود. همچنین زمان زیادی را به منظور آموزش عملی در یک کشتی می‌گذرانید. این امر موجب می‌شود که حقوق نسبتاً بالایی دریافت کنید. بر این اساس در حالی که عمدتاً مشغول یادگیری مقدمات شغل خود هستید، به عنوان یک مکانیک کشتی بیش از ۱۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنید.

در سال دوم مهارت‌های بسیاری به دست آورده و به طبع حقوق بیشتری پرداخت خواهد شد. به همین دلیل می‌توانید انتظار حقوق ماهانه ۱۲۸۹ یورو را داشته باشید. در سال پایانی دوره آوسبیلدونگ مکانیک کشتی به مهارت کافی دست پیدا کرده و یک فرد ماهر در شغل خود محسوب می‌شوید. این امر موجب می‌شود که درآمدی معادل با ۱۷۸۵ یورو داشته باشید. در واقع مکانیک کشتی یکی از پردرآمد‌ترین دوره‌های آموزشی در آلمان محسوب می‌شود.

پس از پایان آوسبیلدونگ مکانیک کشتی، حقوق شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. در اولین قرارداد خود، بسته به نوع استخدام و ویژگی‌های شرکت، حقوق اولیه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو دریافت می‌کنید. دیگر عامل تأثیرگذار بر دستمزد شما شهر استقرار است. برای مثال شهرهای بندری مثل هامبورگ یا برمن حقوق بیشتری پرداخت می‌کنند.

با افزایش تجربه و مهارت‌های خود می‌توانید مسئولیت‌های بیشتر و مهم‌تری به دست بیاورید. با بالا رفتن از نردبان شغلی، مزایای مالی و پاداش‌های متنوعی دریافت خواهید کرد. در این شرایط می‌توانید ماهانه ۳۰۰۰ یورو دریافت کنید. با اضافه‌کاری‌هایی از جمله شیفت شب، کار در آخر هفته و تعطیلات می‌توانید حقوق ماهیانه خود را تا ۴۵۰۰ یورو افزایش دهید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ مکانیک کشتی

دروس و آموزش‌های آوسبیلدونگ مکانیک کشتی تنها به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. به همین دلیل لازم است که با زبان سرزمین ژرمن‌ها آشنایی قابل‌قبولی داشته باشید. به منظور شرکت در دوره کارآموزی مکانیک کشتی لازم است که حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1 را در اختیار داشته باشید. با دریافت این مدرک نه تنها آشنایی متوسطی با زبان آلمانی داشته، بلکه قادر به تکلم به این زبان هستید.

مشاغل مرتبط با کشتیرانی به خصوص مکانیک کشتی دارای اصطلاحات خاص و مختص به خود هستند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود که پس از دریافت مدرک سطح B2 زبان آلمانی اقدام به حضور در آوسبیلدونگ مکانیک کشتی کنید. همچنین به دلیل سفر به مناطق مختلف دنیا، آشنایی با زبان انگلیسی توصیه می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، تنها در صورت اتمام دوره متوسطه و دریافت مدرک دیپلم می‌توانید در آوسبیلدونگ مکانیک کشتی حضور داشته باشید. به همین دلیل برای شرکت در این دوره کارآموزی لازم است که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. معمولاً افرادی در این دوره پذیرفته می‌شوند که حداکثر ۳۰ سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ مکانیک کشتی

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • مدرک معتبر زبان آلمانی (حداقل سطح B1)
  • رزومه کاری
  • سوابق کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ مکانیک کشتی
  • بیمه سلامت

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ مکانیک کشتی

قبل از آن که بتوانید موتور کشتی‌های بزرگ را به تنهایی تعمیر کنید، لازم است مهارت‌های مختلفی را در طول دوره آوسبیلدونگ مکانیک کشتی یاد بگیرید. این دوره شامل مواردی از جمله فلزکاری، تعمیر ماشین‌آلات، بادبان‌بندی، آموزش تجهیزات ایمنی و آشنایی با ابزار‌های مختلف می‌شود. از بین مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ مکانیک کشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی انواع موتور‌ها
  • استفاده از انواع ابزار‌ها و دستگاه‌ها
  • شناخت انواع فلزات
  • شناخت زیر و بم شرکت‌های کشتیرانی
  • آشنایی با رمز بین‌المللی پرچم در کشتی‌ها

بازار کار شغل مکانیک کشتی در آلمان بعد از پایان دوره

با پشت سر گذاشتن دوره آوسبیلدونگ و موفقیت در امتحانات، به یک مکانیک کشتی ماهر و مورد تأیید تبدیل می‌شوید. در این شرایط می‌توانید به ساخت کشتی‌های جدید کمک کرده یا در سفرهای دریایی طولانی، مسئولیت‌های مختلفی را برعهده بگیرید. هیچ مانعی برای افزایش مهارت‌ها و بهبود شرایط کاری وجود ندارد. با شرکت در دوره‌های آموزشی یا کلاس‌های دانشگاهی می‌توانید مسیر کاری خود را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید به مدیر فنی کشتی تبدیل شوید. حتی شرایط تبدیل شدن به ناخدا نیز وجود دارد.

خود‌اشتغالی یکی از گزینه‌هایی است که برای فعالیت شغلی خود می‌توانید به سراغ آن بروید. به این واسطه می‌توانید وارد صنایعی از جمله ساخت قایق شوید. صنعت حمل و نقل به عنوان یک مسیر تجاری، از رونق خوبی برخوردار است. به همین دلیل همواره فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی در آن ظهور می‌کنند. اگر ایده‌های مناسب و مهارت‌های تجاری بالایی دارید، می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *