دوره آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

اگر علاقه‌مند به کار با چوب هستید، آوسبیلدونگ نجاری در آلمان بهترین فرصت برای شما است. در قالب این دوره می‌توانید هر روز خود را با متریال مورد علاقه‌تان احاطه کنید. دوره کارآموزی نجاری موجب می‌شود که بتوانید محصولات مورد نظر خود را از تنه درختان و تخته‌های چوب بیرون بکشید. به کمک خلاقیت و مهارت در استفاده از ابزار‌های مختلف، می‌توانید آثار هنری خلق کنید که از مشاهده آن‌ها به وجد بیایید. به واسطه آوسبیلدونگ نجاری نه تنها می‌توانید شغل مورد علاقه خود را داشته باشید، بلکه قادر خواهید بود به سرزمین ژرمن‌ها مهاجرت کنید.

کشور آلمان دارای دوره‌های کارآموزی مختلف و متعددی است که با نام آوسبیلدونگ شناخته می‌شوند. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید انواع و اقسام مهارت‌ها را به دست آورید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آوسبیلدونگ، امکان استخدام پس از اتمام آن است. شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ معمولاً هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. در مقابل، برگزار‌کننده این دوره‌ها در قبال شرکت در آنها به شما حقوق می‌دهد. این دو ویژگی در کنار تنوع بالای دوره‌های آوسبیلدونگ، موجب شده‌اند که سالانه افراد زیادی در آن‌ها شرکت و استخدام شوند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

به پایان رساندن آوسبیلدونگ نجاری به مدت سه سال به طول می‌انجامد. این بدان معنا است که دو روز در هفته را در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای سپری خواهید کرد. در روز‌های باقی مانده هفته باید در شرکت‌های فعال در زمینه صنعت چوب حضور داشته باشید. کلاس‌های تئوری بخش جدایی‌ناپذیر از پروسه آموزش نجاری است. در این کلاس‌ها با مواردی مثل نحوه انتخاب چوب، انواع محصولات قابل ساخت با چوب و متریال‌های مختلف با پایه چوب آشنا می‌شوید. علاوه بر این، آموزش کارکرد‌های انواع دستگاه‌ها یا ابزار‌ها بخشی از کلاس‌های تئوری است. پس از شرکت در کلاس‌های تئوری می‌توانید از دانشی که به دست آورده‌اید در شرکت و دوره‌های عملی استفاده کنید.

در طول آوسبیلدونگ نجاری نباید انتظار حجم بالایی از وظایف را داشته باشید. با این حال همواره کار‌های مختلفی برای انجام دادن وجود دارد. مراقبت و ایمنی در درجه اول و برنامه‌ریزی در درجه دوم، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. عدم رعایت اصول ایمنی نه تنها سلامت خودتان، بلکه امنیت محیط کار و دیگر کارکنان را به خطر خواهد انداخت. همچنین انجام بی‌نظم کار‌ها، تولید را با مشکل رو‌به‌رو می‌کند. استفاده درست از دستگاه‌ها و ابزار‌، نظارت و بررسی پروسه تولید، عیب‌یابی و رفع اشکالات محصولات، تعمیر جزئی دستگاه‌ها و کنترل کیفیت، اصلی‌ترین وظایف شما در طول آوسبیلدونگ نجاری هستند.

شرایط آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

برای آن که بتوانید در آوسبیلدونگ نجاری شرکت کنید، لازم است دوره متوسطه را به پایان رسانده باشید. به همین دلیل اصلی‌ترین پیش‌نیاز برای این دوره کارآموزی، مدرک دیپلم است. معدل دیپلم روی پذیرش یا رد درخواست شما برای حضور در آوسبیلدونگ نجاری تأثیرگذار است. هر چه معدل دیپلم بالاتر باشد، شانس بیشتری برای حضور در دوره کارآموزی نجاری خواهید داشت.

فعالیت به عنوان یک نجار پیش‌نیاز‌های مختلفی دارد. اولین شرط برای این شغل، علاقه است. تنها در شرایطی به عنوان یک نجار موفق خواهید شد که به برش چوب و ساخت محصولات مختلف با استفاده از آن علاقه داشته باشید. خلاقیت در ساخت انواع محصولات و مهارت در بهره‌گیری از دستگاه‌ها و ابزار‌ها، دیگر پیش‌نیاز‌های آوسبیلدونگ نجاری هستند. از دیگر شروط حضور در دوره کارآموزی نجاری می‌توان به قدرت بدنی بالا و سلامت جسمانی اشاره کرد.

درآمد آوسبیلدونگ نجاری

همان‌طور که گفته شد، آوسبیلدونگ نجاری شامل حقوق می‌شود. در طول سال اول باید با فضای کاری آشنا شده و در استفاده از دستگاه‌ها به مهارت قابل قبول برسید. در طول این بازه زمانی حداقل مبلغ ۵۸۵ یورو را به عنوان حقوق دریافت خواهید کرد. در سال دوم دوره کارآموزی نجاری حداقل حقوق ۶۹۰ یورو به شما پرداخت می‌شود. این رقم در سال سوم تا حداقل ۷۹۰ یورو افزایش پیدا می‌کند.

پس از پایان آوسبیلدونگ نجاری می‌توانید وارد بازار کار حرفه‌ای شوید. در این شرایط فعالیت‌های شما تغییر محسوسی نمی‌کند، اما حقوق به شکل قابل‌توجهی متفاوت خواهد بود. در دوران فعالیت به عنوان یک نجار حرفه‌ای، حداقل دستمزد ۱۵۰۰ یورو خواهید داشت. با پیشرفت و استخدام در کارگاه‌های بزرگ‌تر می‌توانید تا ۱۹۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت کنید. با افزایش تجربه و سابقه کاری درآمد شما تا ۲۷۰۰ یورو در ماه بالا می‌رود.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ نجاری

آوسبیلدونگ نجاری به زبان آلمانی برگزار می‌شود. این امر موجب می‌شود که در صورت عدم آشنایی با زبان سرزمین ژرمن‌ها قادر به شرکت در دوره کارآموزی نجاری نباشید. برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ نجاری از شما حداقل سطح B1 زبان آلمانی را می‌خواهند. دارندگان این سطح، آشنایی متوسط با زبان آلمانی داشته و می‌توانند به این زبان مکالمه کنند. با این حال توصیه می‌شود که پس از دریافت مدرک زبان آلمانی سطح B2 در آوسبیلدونگ نجاری حضور پیدا کنید.

تنها در صورتی می‌توانید در دوره کارآموزی نجاری شرکت کنید که مدرک دیپلم داشته باشید. به همین دلیل حداقل سن مورد نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ نجاری، ۱۸ سال است. معمولاً افرادی با حداکثر ۳۰ سال سن قادر به شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هستند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ نجاری

  • پاسپورت به همراه مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B1)
  • رزومه و سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • نامه پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ نجاری
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی (افرادی که ماهیانه کمتر از ۸۶۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند)

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ نجاری

آوسبیلدونگ نجاری شامل بخش‌های مختلفی است. این دوره به دو بخش آموزش تئوری و عملی تقسیم می‌شود. در کلاس‌های تئوری با انواع چوب‌ها، دستگاه‌ها و دیگر موارد مورد نیاز برای فعالیت به عنوان نجار آشنا می‌شوید. سپس تمامی موارد تدریس شده به صورت تئوری، در قالب آموزش عملی به کار گرفته می‌شود. در این بخش از آوسبیلدونگ نجاری از انواع دستگاه‌ها و ابزار‌ها برای ساخت محصولات مختلف استفاده خواهید کرد.

بازار کار شغل نجاری در آلمان بعد از پایان دوره

پس از پایان آوسبیلدونگ نجاری می‌توانید در دوره‌های تخصصی حوزه‌های مختلف نجاری شرکت کنید. به این واسطه می‌توانید روی یک جنبه تمرکز کرده و مهارت خود را افزایش دهید. افرادی که کارآموزی نجاری را به پایان رسانده‌اند، می‌توانند در دوره‌های زیر شرکت کنند:

  • دوره کارخانه چوب‌بری
  • دوره دستگاه تراش
  • دوره الوار لایه‌ای
  • دوره تولید مصنوعات چوبی

این دوره‌ها موجب می‌شوند که بتوانید در مشاغلی از جمله دکوراسیون داخلی، ساختمان‌سازی و ساخت انواع سازه‌ها فعالیت کنید. به علت گستردگی صنعت چوب، فرصت‌های شغلی زیادی به عنوان نجار خواهید داشت. صرف‌نظر از شرکتی که در آن استخدام شده‌اید، عمدتاً وقت شما در کارگاه‌ها یا سالن‌های تولید می‌گذرد. کارخانه چوب‌بری و کارگاه‌های تراش همواره در جستجوی نیروی جدید هستند.

با کسب تجربه کافی و شرکت در دوره‌های مدیریت منابع انسانی، علم مواد و حسابداری، می‌توانید مدیریت کارگاه‌ها یا شرکت‌ها را بر عهده بگیرید. در این شرایط مهارت‌هایی فراتر از کار با چوب مورد نیاز است. برای مثال به عنوان رئیس بخش باید تولید را زیر نظر داشته باشید، هزینه‌ها را محاسبه کنید و فرآیند‌های کاری جدید را به کار بگیرید. امکان شرکت تمام وقت یا پاره وقت در دوره‌های آموزش تکمیلی وجود دارد. در اغلب موارد لازم است که شخصاً هزینه‌ها را پرداخت کنید. اما نگران نباشید، زیرا با کسب مهارت‌های بیشتر، درآمد شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین امکان تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک لیسانس نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مسیر‌های شغلی پس از پایان آوسبیلدونگ نجاری، خوداشتغالی و فعالیت مستقل است. به این واسطه می‌توانید کسب و کار خود را داشته باشید. اگر ایده سودآوری دارید یا در صدد آن هستید که محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنید، خود‌اشتغالی گزینه بسیار خوبی است. با این حال لازم است که تمامی جوانب را بسنجید. قبل از آغاز کار باید محل کارگاه، پرسنل مورد نیاز، منابع مالی و مشتریان احتمالی را بررسی کرده باشید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “دوره آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

  1. مدرس منصوری گفته:

    سلام وقت بخیر من ۱۵سال کارم نجاری ساخت مبل و سرویس خواب وکابینت تو ایران به دنیا آمدم کشور افغانستان هستم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      در رشته خودتون ظرفیت نداریم ولی اگر اقامت یا پاسپورت ایران را دارید می توانیم در رشته دیگری براتون اقدام کنیم.

  2. محمد رازقی گفته:

    سلام
    روز بخیر شرایط برای افرادی که
    به صورت حرفه ای با شغل نجاری اشنا و مدرک درودگری فنی حرفه ای داشته باشن به چه صورت هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *