آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

آلمان یکی ازکشورهای پیشرفته و مدرن آمریکایی است و هرساله افراد زیادی از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند که به این کشور مهاجرت کنند. با توجه به اینکه جمعیت این کشور در حال پیر شدن است، آلمان هرساله نیروی کار جوان جذب می‌کند. از این رو بسیاری از افراد در مشاغل و حرفه‌های مختلف می‌توانند برای اقامت کاری و گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام کنند. همچنین آلمان در رابطه با رشته و حرفه‌های مختلف، دوره‌های آموزشی و حرفه‌ای را تحت عنوان آوسبیلدونگ می‌گذارد. طول این دوره‌ها با توجه به رشته و حرفه مورد نظر متفاوت است. آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان یکی از دوره‌های محبوب است. افراد می‌توانند در رشته‌های ورزشی گوناگون در این دوره شرکت کنند. بعد از گذراندن این دوره به افراد مدرک پایان دوره داده می‌شود که این نقش بسزایی در پیدا کردن شغل مناسب و جلب نظر کارفرمایان دارد. همچنین کارآموزان می‌توانند در کنار گذراندن آوسبیلدونگ ورزشی کار نیز کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

مقدمه دوره آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ ورزشی در آلمان دوره پر درآمدی نیست. اما باید این مسئله را مد نظر قرار داد که سلامت افراد در یک جامعه مسئله بسیار حائز اهمیتی است و از این رو مربیگری یکی از مشاغلی است که آینده کاری خوبی دارد. البته دوره آوسبیلدونگ ورزشی تنها مختص مربی‌گری نیست و بسیاری از جنبه‌ها را پوشش می‌دهد. برای مثال دوره‌های آوسبیلدونگ ورزشی می‌تواند شامل برگزاری مسابقات، آماده‌سازی ورزشکاران و ورزش‌های اصلاحی باشد. افراد علاقه‌مند به ورزش می‌توانند با شرکت در این دوره ها، در آینده شغلی داشته باشند که آن را دوست دارند. طول مدت این دوره با توجه به نوع رشته انتخاب فرد متفاوت است.

طول دوره

طول دوره آوسبیلدونگ ورزشی با توجه به رشته و حرفه انتخابی هر کارآموز متفاوت است. به طور متوسط، این دوره بین ۳ تا ۳ سال و نیم طول می‌کشد. کارآموزان می‌توانند در طئل دوره نیز کار کنند و حقوق بگیرند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

در برخی از دوره‌ها کارآموزان می‌توانند در کنار گذراندن دوره، کار نیز کنند. در رابطه با آوسبیلدونگ ورزشی نیز همین گونه است. میزان حقوق دریافتی کارآموزان رشته‌های ورزشی به عوامل مختلفی از جمله رشته ورزشی، شرکت یا موسسه‌ای که در آن کارآموزی می‌کنند، و شهر یا ایالتی که در آن زندگی می‌کنند بستگی دارد. به طور متوسط، کارآموزانی که در سال اول دوره خود هستند حدود ۹۱۴ یورو، کارآموزان سال ۹۶۸ یورو و کارآموزان سال سومی ۱۰۱۴ حقوق دریافت می‌کنند. ممکن است این میزان با توجه به رشته افراد بیشتر یا کمتر شود.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از دوره

بعد از پایان دوره افراد با توجه به رشته انتخابی‌شان می‌توانند در مراکز مختلف مشغول به کار شوند. میزان حقوق این افراد با توجه به رشته ورزشی، ایالتی که در آن ساکن هستند و مرکزی که قرار است در آن کار کنند متفاوت است. افرادی که مدرک پایان دوره می‌گیرند معمولا خیلی سریع شغل مورد نظرشان را پیدا می‌کنند. به طور متوسط درآمد افرادی که در رشته‌های ورزشی فعالیت دارند، بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در ماه درآمد خواهند داشت.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شود، افرادی که متقاضی شرکت در این دوره هستند، باید بر زبان آلمانی تسلط داشته باشند. برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ ورزشی باید حداقل مدرک سطح B۱ آلمانی را داشته باشید. در واقع، شما باید قادر باشید که مفاهیم آلمانی را متوجه شوید و به زبان آلمانی حرف بزنید.

شرایط سنی

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ ورزشی، با توجه به رشته مورد نظر باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید. همچنین برای برخی رشته محدودیت سنی تا ۲۵ سال وجود دارد. اما برای رشته‌های مربیگری محدودیت سنی وجود ندارد.

دروسی که در آوسبیلدونگ ورزشی ارائه می‌شود

با توجه به رشته ورزشی انتخابی، دروس مورد نظر تدریس میشود. به طور کلی، این دوره شامل دو بخش تئوری و عملی است. در ابتدا اطلاعاتی درباره رشته ورزشی، آمادگی جسمانی، اطلاعات سلامتی و مواردی از این قبیل به صورت تئوری ارائه میشود. سپس، کارآموزان وارد مرحله عملی می‌شوند.

بازار کار شغل‌های ورزشی در آلمان بعد از پایان دوره

با توجه به اینکه در آلمان به سلامت افراد بسیار اهمیت می‌دهند، نیاز به جذب کارشناسان در رشته‌های ورزشی مختلف همواره احساس میشود. از این رو بعد از اینکه کارآموزان این دوره را بگذرانند و مدرکشان را بگیرند، می‌توانند به راحتی شغل مورد نظرشان را در مراکز ورزشی دولتی و خصوصی پیدا کنند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ ورزشی

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ ورزشی، باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی مرتبط با رشته ورزشی مورد نظر
  • ارائه مدرک زبان آلمانی تا سطح B۱
  • ارائه بیمه درمانی با پوشش بین المللی
  • برخورداری از آمادگی جسمانی بالا برای مربیان
 

سوالات متداول

۱. بعد از گرفتن مدرک آوسبیلدونگ ورزشی در چه جاهایی می‌توان کار کرد؟

بعد از گرفتن مدرک پایان دوره، افراد می‌توانند در باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی به عنوان بازیکن، مربی یا مشاوره مشغول به کار شوند.

۲. هزینه ویزا به منظور مهاجرت ورزشی به آلمان چقدر است؟

افرادی که همراه خود همراه دارند باید مبلغ ۸۰ یورو را پرداخت کنند. این مبلغ برای کودکان در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال نصف می‌شود.

۳. برای مهاجرت ورزشی به آلمان به چه مدارکی نیاز است؟

برای این منظور ابتدا باید فرم ویزا را کامل و امضا کنید. همچنین باید پاسپورت معتبری داشته باشید که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. طبق معیارهایی که سفارت برایتان تعیین می‌کند، دو قطعه عکس جدید ارائه دهید. همچنین برای مهاجران رشته ورزشی بیمه درمانی در نظر گرفته شده است، که حداقل پوسشش آن تا ۳۰ هزار یورو است. شما باید این بیمه را از یکی از کشورهایی که عضو شنگن است تهیه کنید. باید نامه‌ای را که از سمت موسسه یا مدیر باشگاه امضا شده به همراه داشته باشید. همچنین برای افرادی که قصد دارند برای یک مدت کوتاه در آلمان باشند، نیاز است که اسکن بلیط رفت و برگشت را ارائه دهند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *