آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

بسیاری از شما ممکن است دوره تحصیل متوسطه را به پایان رسانده و در فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور باشید. آلمان از جمله کشورهایی است که مورد توجه مهاجرین از سراسر جهان قرار دارد. بالا بودن میانگین سنی جمعیت و کمبود نیروی کار موجب شده که دولت به دنبال جذب نیروی کار ماهر و جبران این کمبود باشد. برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام می‌گیرد. این دوره‌ها یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی خصوصا برای جوانان محسوب می‌شود. در کارآموزی آلمان، افراد همزمان با یادگیری مطالب تئوری، کار در حرفه مورد نظر را نیز تجربه می‌کنند. بدین ترتیب، هم مهارت و هم دانش مورد نیاز برای ورود به بازار کار را کسب خواهند کرد. آوسبیلدونگ پلیس یکی از پرطرفدارترین کارآموزی‌های آلمان به حساب می‌آید.

ارائه حدود ۳۳۰ رشته در دوره فنی و حرفه‌ای تنوع بی‌نظیری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. دریافت حقوق در دوره آموزش از دیگر مزایای آوسبیلدونگ است. شما بدون نیاز به مدرک دانشگاهی می‌توانید در کارآموزی ثبت نام کرده و مدرک معتبر جهانی دریافت کنید. اگر قصد شرکت در آوسبیلدونگ پلیس را دارید، در ادامه می‌توانید با شرایط، بازار کار و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا آشنا شوید.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

دولت آلمان همه ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور را منتشر می‌کند. رشته‌های ارائه شده در آوسبیلدونگ نیز اغلب با این لیست همخوانی دارند. بنابراین، اگر یکی از این رشته‌ها مورد علاقه متقاضی باشد، شرایط راحت‌تری برای پذیرش و کاریابی خواهد داشت. هدف آلمان از برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ، آسان‌تر کردن ورود متقاضیان خارجی و پرورش نیروی کار متخصص است.

اگر به دنبال برقراری نظم و عدالت هستید، توان جسمی و ذهنی بالایی دارید و از فعالیت پرفشار خسته نمی‌شوید شرکت در آوسبیلدونگ پلیس گزینه خوبی خواهد بود. این دوره یکی از پرتقاضا‌ترین و البته پردرآمد‌ترین دوره‌های کارآموزی محسوب می‌شود. آموزش به صورت عملی است و فرد هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند. سطح آموزش بسته به درجه پلیس و ایالتی که فرد در آن فعالیت خواهد کرد، متفاوت است. در اینجا قصد داریم برخی از نکات مهم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ پلیس را بررسی کنیم. 

طول دوره

بسته به این که دوره خود را در چه اداره‌ای می‌گذارنید و در کدام بخش فعالیت می‌کنید طول آن متفاوت خواهد بود. آوسبیلدونگ پلیس عموما یک دوره ۲-۳ ساله است. افرادی که عملکرد خوبی حین آموزش دارند ممکن است دوره را طی دو سال و نیم به اتمام برسانند.  

حقوق و درآمد

یکی از موارد مهمی که در کارآموزی پلیس مطرح می‌شود، میزان درآمد آن حین و بعد از آموزش است. به طور کلی، این شغل از مشاغل پردرآمد آوسبیلدونگ محسوب می‌شود. با این حال، عواملی چون سن، وضعیت تأهل، محل و موقعیت شغلی، وظایف و مسئولیت‌ها و درجه پلیسی نیز بر روی حقوق افسران پلیس تاثیرگذار هستند. این افراد در سه سال کارآموزی ماهیانه ۱۱۷۰-۱۳۸۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند. میزان درآمد افسران پلیس بین ۲۱۰۰-۲۴۷۰ یورو خواهد بود. این مقدار تا ماهیانه ۷۰۰۰ یورو نیز قابل افزایش است.

سطح زبان مورد نیاز

شما برای ثبت نام در آوسبیلدونگ پلیس باید سطح زبان آلمانی خود را نیز در نظر بگیرید. چرا که دوره‌های عملی و تئوری و امتحانات آن‌ها به این زبان برگزار می‌شوند. داشتن حداقل مدرک سطح B1 آلمانی برای شرکت در کارآموزی این رشته ضروری است. اگر تسلط کافی به زبان آلمان ندارید، لازم است پیش از شروع دوره سطح زبان خود را تقویت کنید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

داشتن مدرک دیپلم یا گواهی فنی و حرفه‌ای برای شرکت در آوسبیلدونگ‌ آلمان کافی است. با این حال، داشتن مدرک دانشگاهی شانس شما برای پذیرش و دریافت ویزا را بیشتر می‌کند.

شرایط سنی

به طور کلی، آلمان محدودیت سنی برای ورود به کارآموزی‌ها مشخص نکرده است. با این حال، افرادی که در سنین ۱۸-۲۵ سال هستند شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. اما این بدین معنی نیست که افراد بالای ۲۵ سال امکان شرکت در این دوره‌های آموزشی را ندارند.

شرح وظایف یک پلیس در آلمان

پلیس در آلمان موظف است طبق قانون نامه‌ای که مشخص شده، عمل کند. حفاظت از خطرات، کنترل آن‌ها و مقابله با جرایم مختلف اصلی‌ترین وظایف پلیس در این کشور هستند. او تصادفات و سرقت‌های انجام شده را پیگیری کرده و برای پیشگیری از حوادث، قوانین ترافیکی را پیاده می‌کند. شما به عنوان یک پلیس در آلمان وظیفه حفظ امنیت تظاهرات و اجتماعات مختلف را بر عهده دارید. همچنین با قاچاق مواد مخدر و خشونت‌های خانگی مبارزه می‌کنید. مقامات پلیسی آلمان ممکن است به دو صورت پلیس ایالتی و پلیس فدرال انجام وظیفه کنند:

  • پلیس ایالتی بیشتر موظف به رسیدگی به جرایمی چون سرقت و تصادفات رانندگی است.
  • پلیس فدرال نقش حفاظتی داشته و بیشتر در فرودگاه‌ها، مرزها و مکان‌هایی از این دست فعالیت می‌کند.

از دیگر وظایف پلیس آلمان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نظارت بر اجرای قوانین
  • واکنش مناسب در موقعیت‌های خطرناک
  • شناسایی موقعیت‌های خطرناک و جلوگیری از خطرات احتمالی
  • انجام تحقیق و تجسس برای شناسایی مجرم

دروس آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

به طور کلی، دوره‌های آوسبیلدونگ به دو روش عملی و تئوریک ارائه می‌شوند. مشاغلی چون تکنسین برق، مکانیک، کارمند اداری و … به روش اول و مشاغلی چون پزشکی، پرستاری، آی تی و … که بیشتر جنبه تئوریک دارند به روش دوم آموزش داده می‌شوند. مؤسسات، دانشگاه‌ها و کالج‌ها مکان‌های یادگیری دروس تئوری و شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف آلمان محل یادگیری دروس عملی هستند. کارآموزی پلیس در سه سطح متوسط، بالا و عالی برگزار می‌شود که بسته به درجه پلیسی مورد نظر، ممکن است به دریافت آموزش مکمل نیاز باشد.

  • در آموزش عملی، کارآموزان عمده وقت خود را صرف دروس عملی می‌کنند (۳-۴ روز در هفته) و مشغول کسب مهارت‌های لازم هستند. در این روش، زمان کمتری به آموزش تئوریک اختصاص دارد (۱-۲ روز در هفته). آوسبیلدونگ پلیس نیز به همین شیوه ارائه می‌شود.
  • در آموزش تئوری، بیشتر ساعات آموزش به دروس تئوریک اختصاص دارد. بنابراین، کارآموزان زمان کمتری را برای یادگیری عملی رشته مورد نظر صرف می‌کنند. بیشتر رشته‌های تئوری بدون دریافت حقوق برگزار می‎شوند.

بازار کار پلیس بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ

آلمان کشوری با اقتصاد قوی و نرخ بیکاری پایین است. افرادی که دوره کارآموزی خود را به پایان می‌رسانند، مدرک معتبری دریافت خواهند کرد که مجوز ورود آن‌ها به بازار کار آلمان است. بسیاری ممکن است در همان مکانی که آموزش عملی خود را گذرانده‌اند، مشغول به کار شوند. در آوسبیلدونگ پلیس، فرد پیش از ورود به سیستم پلیس کشور باید آزمون‌ کتبی بدهد. همچنین صلاحیت پزشکی و جسمانی او تأیید شود. داشتن گواهینامه رانندگی دسته B آلمان نیز ضروری است. در این صورت، به عنوان پلیس میانی استخدام شده و می‌تواند کار خود را شروع کند. این موقعیت شغلی از جمله مشاغل پردرآمد آلمان بوده و فرد با کسب تجربه بیشتر، درآمد بالاتری خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

همان‌طور که اشاره شد، شرکت در دوره‌های کارآموزی آلمان به شرایط ویژه تحصیلی، سنی و تسلط به زبان آلمانی نیاز دارد. علاوه بر این، لازم است متقاضی مدارکی را برای ارائه به سفارت آلمان و درخواست ویزا آماده کند. در پایین به برخی از ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ پلیس اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • مدارک مربوط به دوره‌های گذرانده شده
  • گواهی سابقه کار (در صورت وجود)
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه نامه مسافرتی
  • قرارداد کارآموزی با مشخصات کارفرما و شرح دوره آموزش

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

6 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ پلیس در آلمان

  1. مهسا محسنی گفته:

    سلام من زیر۲۵ سال سن دارم میخواستم بدونم اگر بخام دوره پلیس المان شرکت کنم از ایران نمیتونم کارام‌بکنم و پذیرش بگیرم !؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      خیر متاسفانه. شما باید از طریق یک دوره دیگر به آلمان ورود کنید و در آنجا اقدام به گرفتن پذیرش آوسبیلدونگ پلیس کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      آوسبیلدونگ پلیس از ایران امکان اقدام ندارد. برای راهنمایی بیشتر در مورد سایر رشته ها تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      اقدام برای آوسبیلدونگ پلیس فقط برای شهروندان اروپایی امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *