دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک در آلمان

آلمان یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور فرهنگ غنی دارد و امکانات تحصیلی و رفاهی فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده است. امنیت بالا، زندگی باکیفیت و درآمد مناسب موجب شده که بسیاری به فکر مهاجرت به این کشور باشند. اقتصاد قوی و پیشرفته آلمان سبب شکل‌گیری موقعیت‌های شغلی متعدد و نیاز به نیروی کار ماهر شده است. از این رو، کشور از ورود متقاضیان خارجی استقبال می‌کند. دوره‌های کارآموزی از جمله آوسبیلدونگ کارمند بانک یکی از روش‌های مهاجرتی به آلمان است.

این کشور برای تأمین نیروی کار متخصص، دوره‌های کارآموزی را راه‌اندازی کرده است. افراد با شرکت در این دوره‌ها، مهارت‌های لازم را در رشته مورد نظر به دست می‌آورند. در این صورت، آماده ورود به بازار کار آلمان می‌شوند. آوسبیلدونگ شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان بدون داشتن مدرک دانشگاهی، فرصت اشتغال و اقامت در آلمان را داشته باشند. در این شرایط، شما نیازی به دریافت جاب آفر ندارید. همچنین حین آموزش در آوسبیلدونگ کارمند بانک، حقوق دریافت خواهید کرد.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ کارمند بانک در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ کارمند بانک

رشد سریع اقتصادی در آلمان موجب پایین بودن نرخ بیکاری شده است. رشد کم جمعیت نیز سبب شده که کشور همواره به دنبال نیروی کار و جذب متخصصین از کشورهای دیگر باشد. دولت با طراحی دوره‌های فنی و حرفه‌ای آوسبیلدونگ، شرایط ایده‌آلی را برای حضور متقاضیان بین‌المللی فراهم کرده است. شما با شرکت در دوره کارآموزی، شانس بیشتری برای استخدام در شرکت محل آموزش خود دارید و به رایگان از این دوره بهره‌مند می‌شوید. یادگیری مهارت‌های مختلف و امکان دریافت اقامت آلمان از دیگر مزایای این دوره‌ها هستند. آوسبیلدونگ کارمند بانک یکی از پرطرفدارترین رشته‌های کارآموزی است. اگر شرایط پایین را دارید، می‌توانید یک کارمند بانک موفق باشید:

  • می‌توانید تقاضای مشتریان را برآورده کنید
  • به حسابرسی و اعداد و ارقام علاقه دارید
  • مشکلی با ساعات کاری منظم ندارید

طول دوره

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ بسته به رشته انتخابی متفاوت است. این دوره‌ها عموما ۶ ماه تا ۴ سال به طول می‌انجامند. کارآموزی کارمند بانک یک دوره سه ساله است. در مواردی که فرد عملکرد مناسبی داشته باشد، ممکن است دوره را در دو سال به پایان برساند. آوسبیلدونگ کارمند بانک از جمله کارآموزی‌های پرطرفدار در جهان است.

حقوق و درآمد

میزان حقوق دریافتی افراد در آوسبیلدونگ، بسته به رشته انتخابی، منطقه‌ای که در آن مشغول به تحصیل است و تعداد ساعات آموزش متفاوت خواهد بود. به طور کلی، درآمد کارآموزان در دوره آموزشی بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو است. افرادی که در دوره کارمند بانک مشغول یادگیری هستند، در سال اول ماهیانه ۱۰۴۰ یورو، سال دوم ۱۱۰۰ یورو و سال سوم ۱۱۶۰ یورو دریافت می‌کنند. بعد از اتمام دوره، درآمد ماهیانه آن‌ها بین ۱۳۰۰ تا ۸۵۲۰ یورو خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز

تمامی رشته‌های موجود در کارآموزی به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. بنابراین، افرادی که قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند باید مدرک معتبر آلمانی داشته باشند. اگر قصد دارید به عنوان کارمند بانک در آلمان فعالیت کنید، ارتباط زیادی با آلمانی‌ها خواهید داشت. همچنین سیستم‌های بانکی این کشور به زبان آلمانی است. بنابراین، برای پذیرش در این دوره به سطح زبان B2 نیاز دارید. هرچه تسلط شما بر این زبان بیشتر باشد، موقعیت کاری بهتری خواهید داشت.

سطح تحصیلات مورد نیاز

از دیگر شرایط مورد نیاز برای شرکت در کارآموزی کارمند بانک، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم است. با این حال، بهتر است بدانید که داشتن مدرک تحصیلی بالاتر، شرایط را برای پذیرش آسان‌تر می‌کند. در این دوره‌ها، داشتن سابقه کار مرتبط نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

شرایط سنی

سن متقاضیان برای شرکت در آوسبیلدونگ کارمند بانک مهم است. با این که محدودیتی وجود ندارد، اما اکثر افراد در سن ۱۸ سالگی وارد دوره‌های کارآموزی می‌شوند. همچنین افرادی که سن زیر ۳۵ سال دارند شانس بیشتری برای پذیرش و اشتغال در آلمان را خواهند داشت.

شرح وظایف یک کارمند بانک در آلمان

آوسبیلدونگ کارمند بانک از پرتقاضاترین کارآموزی‌های آلمان است. اگر قصد کسب مهارت در این رشته را دارید، لازم است بدانید که روزانه با افراد بسیاری در ارتباط هستید و باید چالش‌های مختلف را مدیریت کنید. کارمندان بانک حساب‌های بانکی و امنیت آن‌ها را تحت نظر دارند و به امور مالی مشتریان رسیدگی می‌کنند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین وظایف یک کارمند بانک آشنا می‌شویم.

  • کارمند بانک در زمینه‌های مختلف همچون باز کردن حساب، برداشت مبلغ بالا، بررسی شرایط و ثبت وام بانکی به مشتریان مشاوره می‌دهد.
  • مشتریانی که به بانک مراجعه می‌کنند ممکن است درخواست‌های مختلفی داشته باشند. مشتریان برای باز کردن یا بررسی وضعیت حساب خود، خرید و فروش اوراق بهادار و یا قرار دادن اشیا قیمتی در صندوق امانت به بانک می‌آیند. کارمند بانک این درخواست‌ها را انجام می‌دهد. همچنین امکان برقرار تماس با بانک‌های خارجی را فراهم می‌کند.
  • افرادی که سرمایه زیادی دارند، قطعا به دنبال یک سرمایه‌گذاری مطمئن هستند. بانک از مطمئن‌ترین مراجع است. کارمند بانک با افراد به گفتگو پرداخته، محاسبات لازم را انجام می‌دهد و آن‌ها را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

دروس آوسبیلدونگ کارمند بانک

دوره‌های کارآموزی آلمان به دو صورت عملی و تئوری برگزار می‌شوند. این دوره‌ها به شرح زیر هستند:

  • در آموزش عملی، بیشتر دروس به صورت عملی و در یک شرکت یا سازمان ارائه می‌شوند. کارآموز دروس تئوری خود را در مراکز علمی، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای یا مدارس می‌گذراند. بنابراین پیش از شروع آموزش، لازم است در یک شرکت مرتبط با رشته مورد نظر استخدام شود.
  • در آموزش تئوریک، بیشتر ساعات آموزش به دروس تئوری اختصاص دارد. این دروس در مؤسسات فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان ارائه می‌شوند.

متقاضیان کارمند بانک در دوره کارآموزی ترکیبی از دروس تئوری و عملی را یاد می‌گیرند. در دروس تئوری، مباحث مرتبط با روش مدیریت حساب‌ها، نحوه تعیین هزینه‌ها و درآمدها و انجام سرمایه‌‌گذاری گنجانده شده است. مطالعات اجتماعی، ورزش، سیاست و زبان آلمانی نیز از دروس عمومی هستند.

در بخش عملی، کارآموز نحوه برخورد با مشتریان و ارائه مشاوره به آن‌ها را یاد می‌گیرد. انجام نقل و انتقالات مالی، باز کردن حساب، شرایط صدور وام و بررسی اعتبار مشتریان از دیگر مواردی هستند که به صورت عملی آموزش داده می‌شوند.

بازار کار کارمند بانک بعد از پایان دوره

دوره‌های آوسبیلدونگ مهارت‌های فرد را تقویت کرده و او را به نیروی کار ماهر تبدیل می‌کند. با داشتن مدرک کارمند ماهر، موقعیت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای پیش‌رو داشته و به صورت قانونی وارد بازار کار آلمان می‌شوید. زمانی که آموزش در آوسبیلدونگ کارمند بانک را به پایان می‌رسانید، می‌توانید در یک بانک مشغول به کار شوید.

با کسب تجربه و سابقه کاری بیشتر، امکان ارتقا شغلی و دریافت اقامت دائم آلمان نیز وجود دارد. برخی افراد بعد از اتمام آوسبیلدونگ کارمند بانک، تحصیلات خود را به صورت دانشگاهی ادامه می‌دهند. در این صورت، به عنوان یک مدیر یا اقتصاددان موفق مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ کارمند بانک

شرایط مورد نیاز برای گذراندن کارآموزی‌های آلمان پیش‌تر مورد بررسی قرار گرفتند. دریافت ویزای آوسبیلدونگ با ارائه مدارکی امکان‌پذیر است که ضروری‌ترین آنها  در پایین ذکر شده‌اند.

  • رزومه
  • گواهی سابقه کاری
  • بیمه درمانی تا قبل از شروع دوره
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • دو قطعه عکس بیومتریک
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • فرم تقاضای مهر و امضا شده توسط کارفرما

متقاضی مدارک را به صورت حضوری به سفارت آلمان در کشور خود تحویل می‌دهد. بررسی و ارائه نتیجه به ۳ ماه زمان نیاز دارد. داشتن قرارداد معتبر با کارفرمای آلمانی، روند دریافت ویزای آوسبیلدونگ کارمند بانک را تسریع می‌کند. در صورت تأیید مدارک، سفارت قرار مصاحبه‌ای با متقاضی تنظیم خواهد کرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *