آوسبیلدونگ کارمند بیمه در آلمان

افراد بسیاری که در زمینه‌های اداری مشغول به کار هستند، ممکن است ندانند که می‌توان از طریق چنین مشاغلی نیز مهاجرت کرد. آلمان یکی از مهاجرپذیر‌ترین کشورهای اروپایی درزمینه کسب و کار است. با نظر گرفتن اینکه میانگین سنی جمعیت آلمان رو به پیر شدن می‌رود، این کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها از کمبود نیروی کار دارد. این کشور دوره‌های مختلفی را تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌کند. در این دوره ها، افراد می‌توانند به طور حرفه‌ای و کاربردی در رابطه با شغل یا حرفه مورد نظرشان، مطالبی را بیاموزند. طول این دوره‌ها برای هر حرفه متفاوت است. بعد از گذراندن این دوره، به افراد مدرک پایان دوره داده می‌شود. با داشتن این مدرک شانس یافتن شغل بسیار افزایش پیدا می‌کند. یکی از مشاغلی که در دوره های آوسبیلدونگ برگزار می شود دوره کارآموزی کارمند بیمه در آلمان است.

کارمندان بیمه اطلاعاتی را درباره انواع بیمه در اختیار مراجعینشان قرار می‌دهند. زمانی که شما به بیمه بازنشستگی، آتش سوزی، بیمه ماشین یا هر نوع بیمه دیگری نیازی دارید، به یک شرکت بیمه گذار مراجعه می‌کنید، آن گاه کار بیمه اطلاعاتی را درباره بیمه مورد نظرتان در اختیار شما قرار می‌دهند. اکثریت مردم حداقل یکبار را با کارمند بیمه صحبت کرده اند. از این رو می‌توان گفت که آینده کاری این شغل خوب است.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ کارمند بیمه در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه در آلمان

دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه یک دوره حرفه‌ای است که به صورت دوگانه برگزار میشود. این دوره شامل بخش تئوری و عملی می‌شود. در بخش تئوری کارآموزان مسائل کلی درباره بیمه، انواع آن و حتی شیوه صحبت با مشتری را می‌آموزند. در این دوره به کارآموزان آموزش داده می‌شود که چطور مشتریان می‌توانند پول خود را با سرمایه‌گذاری افزایش دهند. یا اینکه با در نظر گرفتن شرایط مشتری کدام نوع بیمه برای او مناسب‌تر است و می‌تواند نیازهای وی را برطرف کند. در دوره عملی، این افراد در شرکت‌های بیمه به عنوان کارآموز کار خواهند کرد. تا به طور عملی نیز با این شغل آشنا شوند.

طول دوره

طول دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه حدود سه سال است. افراد در این دوره سه سال هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی درباره مسائل مربوط به بیمه آموزش می‌بینند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

در دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه، کارآموزان می‌توانند در کنار آموزش کار نیز کنند. کارآموزانی سال اولی به صورت ماهانه ۱۱۴۰ یورو، سال دومی‌ها ۱۱۱۵ یورو و سال سومی‌ها حدود ۱۴۰۰ یورو ناخالص دریافت می‌کنند. از آنجایی که حقوق دریافتی کارمندان بیمه چه در طول دوره و چه بعد از دوره بهتر از بسیاری از رشته‌های دیگر است، این رشته در آلمان بسیار پرطرفدار به حساب می‌آید.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از دوره

افرادی که دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه را می‌گذرانند، فرصت‌های شغلی بیشتری خواهند داشت. به طور متوسط یک کارمند حدود ۲۵۰۰ یورو درآمد ناخالص دارد. منظور از ناخال این است که این افراد در هر ماه علاوه بر درآمدشان مبالغی را تحت عنوان پاداش یا کمیسیون نیز دریافت می‌کنند. همچنین هر قدری که سابقه کاری فرد افزایش پیدا کند، درآمد ماهانه وی نیز بیشتر خواهد شد.

سطح زبان مورد نیاز

با در نظر گرفتن اینکه تمامی دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شود و به طور کلی یک کارمند بیمه دائما با مراجعین سرو کار دارد و باید به آن‌ها مشاوره دهد، باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. از این رو داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B۲ ضروری است. یک کارمند بیمه باید قادر باشد که به زبان آلمانی حرف بزند و مطالب را متوجه شود.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در آوسبیلدونگ کارمند بیمه وجود ندارد. همه افراد بالای ۱۸ سال که به این رشته علاقه دارند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

دروسی که در آوسبیلدونگ کارمند بیمه ارائه می‌شود

دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه شامل دو بخش تئوری و نظری است. در بخش تئوری، کارآموزان مطالب کلی درباره بیمه، انواع بیمه، بیمه مورد نیاز برای هر مشتری و مواردی از این قبیل را می‌آموزند. همچنین ریاضی نیز یکی از دروسی است که کارآموزان باید آن را بگذرانند.

بازار کار کارمند بیمه در آلمان بعد از پایان دوره

با توجه به اینکه افرادی زیادی برای مسائل مختلف از جمله بیمه عمر، بیمه بازنشستگی، بیمه آتش سوزی، بیمه خودرو، بیمه درمانی و بسیار جنبه‌های دیگر به شرکت‌های بیمه گذار مراجعه می‌کنند، بازار کار بیمه در آلمان بسیار خوب است. هرساله شرکت‌های بیمه کارمندان زیادی را جذب می‌کنند. افرادی که گواهی پایان دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه را دارند، شانس بیشتری در یافتن شغل مناسب خواهند داشت.

توانایی کارمند بیمه بعد از گذراندن بیمه

کارمندان بیمه بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ قادر خواهند بود که به مشتریان مشاوره بیمه دهند و بسته‌های بیمه را به مشتریان بفروشند. همچنین این افراد بر قانون تسلط پیدا می‌کنند و راهکارهای قانونی را ارائه می‌دهند. همچنین این افراد قادرند اطلاعات مشتری را جمع آوری و نگه داری کنند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ کارمند بیمه در آلمان

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه، باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • حداقل باید گواهی پایان تحصیلی متوسطه را داشته باشید
  • ارائه مدرک زبان آلمانی تا سطح ۲B
  • گواهی پذیرش در دوره آوسبیلدونگ کارمند بیمه
  • داشتن ویزا
 

سوالات متداول

۱. یک کارمند بیمه باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

  • در درجه اول یک کارمند بیمه باید وقت‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشد و بداند که در شرایطخاص چگونه موقعیت را مدیریت کند. همچنین او باید کمی روانشناسی بلد باشد تا بتواند به راحتی با انواع مشتریان ارتباط برقرار کند و آن‌ها را متقاعد کند. همچنین یک کارمند بیمه باید موقعیت‌سنج باشد و تحلیل خوبی داشته باشد.

۲. ساعات کاری کارمندان بیمه چگونه است؟

  • ساعات کاری این کارمندان معمولا انعطاف‌پذیر است. ساعات کاری این افراد بین ۷ تا ۱۰ صبح انعطاف‌پذیر است. در عصر‌ها نیز این افراد می‌توانند در بازه زمانی ۳ تا ۶ کار کنند.

۳. مزیت‌های شغل کارمند بیمه چیست؟

  • این شغل مزیت‌های زیادی دارد. برای مثال، آینده شغلی افرادی که این کار را انتخاب کرده اند، تضمین است. ساعت کاری این کارمند انعطاف‌پذیر است و همچنین حقوق بسیار خوبی نیز دریافت می‌کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *