آوسبیلدونگ گردشگری در آلمان

گردشگری یکی از مشاغل پرطرفدار در سراسر جهان است. افراد بسیاری در دوره‌های مختلف گردشگری ثبت نام می‌کنند تا بتوانند کارمند گردشگری شوند. گردشگری شامل صنعت هتلداری نیز می‌شود و بسیاری از شایع مرتبط با توریسم را در برمی گیرد. آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر دوره‌های فنی و حرفه‌ای گردشگری را تحت عنوان آوسبیلدونگ گردشگری برگزار می‌کند. در این دوره، همه آموزش‌های لازم در رابطه با گردشگری ارائه می‌شود.

اگر در ذهن‌تان هدف بزرگی درباره گردشگری و شرکت در دوره‌های آن دارید، فرصت‌هایی برای آموزش دوگانه در گردشگری در آلمان برایتان وجود دارد. شما می‌توانید در دوره آوسبیلدونگ گردشگری شرکت کنید. تفاوت این دوره با آموزش‌های دیگر این است که شما نه تنها به صورت عملی کار می‌کنید و با کارهای روزمره آشنا می‌شوید، بلکه بینش‌های مهمی در زمینه پیشینه نظری نحوه کار صنعت و شرکت‌ها نیز به دست می‌آورید. شما در دوره‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت پرسنل، امور مالی و مدیریت شرکت در دانشگاه‌ها شرکت می‌کنید.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ گردشگری در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ گردشگری در آلمان

دوره آوسبیلدونگ گردشگری یکی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای محبوب در آلمان است. در این دوره مفاهیمی تئوری لازم درباره صنعت گردشگری، هتل داری، رستوران داری و مدیریت آموزش داده می‌شود. همچنین کارآموزان به طور عملی با همه این مفاهیم سرو کار در محیط مناسب و مرتبط سرو کار خواهند. طول مدت این دوره سه سال است. هر چند در برخی از موسسه‌ها این دوره را به صورت دوساله نیز برگزار می‌کنند. برای شرکت در این دوره باید حداقل مدرک پایان دوره دبیرستان داشته باشید.

حقوق کارآموزان در طول دوره

کارآموزان این دوره می‌توانند در حین کار حقوقنیز دریافت کنند. میزان حقوق دریافتی کارآموزان به ایالت و موسسه‌ای که در آن در حال گذراندن دوره هستند بستگی دارد. به طور متوسط میزان حقوق در هر ماه ۷۲۰ یورو، سال دوم ۸۳۰ یورو و در سال سوم ۹۷۰ یورو خواهد بود.

حقوق کارآموزان بعد از پایان دوره

میزان حقوق کارآموزان گردشگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، اینکه آن‌ها در کدام شاخه گردشگری فعالیت می‌کنند، در کدام ایالت هستند و اینکه در چه شرکتی استخدام شده اند، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که در میزان حقوق دریافتی تاثیر می‌گذارند. حداقل حقوق ۲۰۰۰ یورو در ماه و حداکثر آن به ۶۰۰۰ یورو در ماه می‌رسد.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ گردشگری یک دوره فنی و حرفه‌ای سه‌ساله است. این دوره در بخش نظری و عملی برگزار می‌شود. برخی از موسسات این دوره در مدت دو سال برگزار می‌کنند.

سطح زبان مورد نیاز

از آن‌هایی که دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی برگزار می‌شود، کارآموزان این دوره باید بر این زبان تا سطح B۲ تسلط داشته باشند. همچنین افراد بعد از پایان دوره نیز باید بتوانند به خوبی با گردشگران و سایر مجموعه‌های مرتبط ارتباط برقرار کنند. از این رو داشتن مدرک زبان آلمانی برای این کارآموزان ضروری است.

دروسی که در آوسبیلدونگ گردشگری ارائه می‌شود

این دوره شامل دو بخش نظری و عملی است. در سال اول کارآموزان با موقعیت و شرکت خود بیشتر آشنا می‌شوند و سعی می‌کنند به طور عملی این رشته را درک کنند. در این سال به کارآموزان آموزش داده می‌شود تا بتوانند به راحتی با توریست‌ها و افراد در مشاغل مختلف ارتباط برقرار کنندو به آن‌ها مشاوره دهند. آن‌ها همچنین با راهبردهای مختلف فروش تور نیز آشنا می‌شوند. در سال دوم به آن‌ها آموزش می‌دهند که چگونه قیمت‌ها را به منظور تامین هزینه‌ها محاسبه کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه نیازهای مشتریان را مطابقت دهند. در سال سوم این کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه سفرها و تورها را بفروشند. آن‌ها یادمی گیرند که برای هماهنگی پروژه بهترین راهبردها را انتخاب کنند.

بازار کار گردشگری بعد از پایان دوره

با توجه به اینکه هرساله مردم زیادی از سراسر دنیا در حال سفر و رفتن به شهرها و کشورهای دیگر هستند، صنعت گردشگری همواره رونق داشته و رونق دارد. از این رو می‌توان گفت که افرادی که در دوره آوسبیلدونگ گردشگری شرکت می‌کنند و موفق به گرفتن گواهی پایان دوره می‌شوند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب دارند. همچنین آینده کاری این رشته خوب است و یکی از مشاغل پرطرفدار در آلمان به حساب می‌آید.

مدارک لازم برای آوسبیلدونگ گردشگری

برای شرکت در این دوره باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید. همچنین مدرک‌تان را به زبان آلمانی ترجمه کنید. برای شرکت در این دوره همچنین باید به زبان آلمانی مسلط باشید. از این رو داشتن مدرک زبان آلمانی تا سطح B۲ لازم است. همچنین معرفی نامه یا گواهی تاییدتان از یک موسسه یا یک شرکت معتبر همراه داشته باشید.


سوالات متداول

۱. آیا محدودیت سنی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ گردشگری وجود دارد؟

  • خیر. هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این دوره وجود ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

۲. در چه جاهایی می‌توان به عنوان کارمند گردشگری در آلمان کار کرد؟

  • یک کارمند گردشگری می‌تواند در بخش‌های گوناگونی مشغول به کار شود. عمدتا این افراد در آزانس‌های مسافرتی مشغول به کار می‌شوند. کارفرمایان عمدتا شرکت‌های خدماتی و مسافری هستند که دربرنامه‌هایی را برای سفر برای مشتریان تجاری خود می‌چینند. کارمندان گردشگری همچنین می‌توانند در شرکت‌های اتوبوسرانی یا شرکت‌های هواپیمایی نیز مشغول به کار شوند.

۳. ساعات کاری کارمندان گردشگری در آلمان به چه صورتی است؟

  • ساعات کاری کارمندان بستگی به ایالت و شرکتی که در آن کار می‌کنند دارد. اکثریت شرکت‌های در روزهای هفته در دو شیفت صبح و عصر هستند. اما افرادی که در بخش پیشخوان‌های فرودگاه‌ها کار میکنند، در طول تعطیلات رسمی، شب و آخر هفته باید کارکنند. از این رو ساعات کاری تاثیر مستقیم با نوع کار دارد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *