لیست کامل دانشگاه های آمریکا

یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت تحصیلی است. آمریکا همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دنیا شناخته می‌شود. دانشجویان با انتخاب این کشور، فرصت درس خواندن در دانشگاه‌های ممتاز و پیشرفته این کشور را خواهند داشت. علاوه بر این، می‌توانند زندگی مرفهی را تجربه کنند. بسیاری نیز با هدف داشتن آینده شغلی روشن در آمریکا تحصیل می‌کنند. طبق آمار به دست آمده، دانشجویان بین‌المللی حدود ۵ درصد از جمعیت دانشجویان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی پیرامون دانشگاه‌ها، شرایط پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به دست می‌آورید.

فهرست مطالب

چرا تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا؟

اگر به تحصیل در خارج از کشور فکر می‌کنید، قطعا می‌دانید که کشور آمریکا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود است. مؤسسات آموزشی این کشور سطح علمی استاندارد و البته جایگاه بالایی در رنکینگ جهانی دارند. دانشگاه‌های آمریکا امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور آشنا می‌شوید.

 سیستم آموزشی باکیفیت

هنگامی که آمریکا را برای ادامه تحصیل برمی‌گزینید، تقریبا بهترین نظام آموزشی دنیا را انتخاب کرده‌اید. این کشور از سیستم آموزشی معتبری برخوردار بوده و رشته‌های مختلف را با بالاترین استانداردهای علمی ارائه می‌دهد. وجود بیش از ۴ هزار مؤسسه آموزشی، امکان ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع را فراهم کرده است. از این رو، شما بسته به علاقه و استعداد خود می‌توانید در دانشگاه و رشته مناسب درس بخوانید.

جامعه چند فرهنگی

آمریکا همواره دانشجویان مهاجر را از نقاط مختلف دنیا می‌پذیرد. دور از انتظار نیست که در این کشور جامعه بزرگی از افراد با ملیت‌های گوناگون شکل گرفته باشد. این موضوع سبب شده که مردم برخورد نوع دوستانه‌ای با مهاجرین داشته باشند. فرصت برقراری رابطه دوستی با افرادی از فرهنگ‌های مختلف برای دانشجویان خارجی نیز هیجان‌انگیز خواهد بود.

کسب مهارت زبان انگلیسی

یکی دیگر از مزایای دانشگاه‌های آمریکا، ارائه دروس به زبان انگلیسی است. با توجه به کاربرد فراوان این زبان در بخش‌هایی به غیر از تحصیل، احتمالا بسیاری از شما تسلط کافی به آن دارید. بنابراین، بدون نیاز به یادگیری زبان دیگر می‌توانید تحصیل خود در آمریکا را آغاز کنید. با زندگی در کشور انگلیسی زبان، قطعا تسلط شما به این زبان بیشتر خواهد شد.

لیست کامل دانشگاه‌های آمریکا

مؤسسات آموزشی آمریکا شامل دانشگاه‌ها و کالج‌ها هستند. متقاضیان مقطع لیسانس می‌توانند از هر دو مؤسسه پذیرش بگیرند. اما مقاطع فوق لیسانس و دکترا فقط در دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شوند. برخی ممکن است مراکز دولتی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این مراکز توسط دولت آمریکا حمایت می‌شوند. کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی نیز پذیرای داوطلبان بین‌المللی هستند. خوب است بدانید که برای تحصیل در این مؤسسات باید هزینه بیشتری بپردازید.

سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر آغاز شده و تا ماه می ادامه دارد. دوره‌های کارشناسی طی ۴ سال، کارشناسی ارشد ۲-۳ سال و دکترا طی ۴-۶ سال برگزار می‌شوند. در اینجا قصد داریم لیستی از دانشگاه‌های آمریکا ارائه دهیم. برای مشاهده فهرست کامل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

Harvard University     

Stanford University    

Massachusetts Institute of Technology (MIT)

California Institute of Technology – Caltech

Princeton University  

University of California, Berkeley      

Yale University           

Columbia University   

University of Chicago

University of Pennsylvania

Johns Hopkins University       

Cornell University      

University of California, Los Angeles (UCLA(

University of Michigan

New York University

Duke University          

Northwestern University       

University of Washington      

Carnegie Mellon University   

University of California, San Diego

۱۰ دانشگاه برتر آمریکا

شما به عنوان متقاضی تحصیل در آمریکا، قطعا مایلید یکی از برترین دانشگاه‌های آن را انتخاب کنید. خوب است بدانید که شمار زیادی از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا در رنکینگ جهانی رتبه دو رقمی دارند. همین موجب ایجاد رقابت میان داوطلبان شده است. دولت این کشور نیز شرایط مناسبی را برای پذیرش شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. در اینجا قصد داریم با برخی از بهترین دانشگاه‌های کشور آشنا شویم.

دانشگاه هاروارد

یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه هاروارد است. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی خصوصی است و تأسیس آن را سال ۱۶۳۶ برمی‌گردد. هاروارد در شاخص‌هایی چون اشتغال و تحقیق رتبه اول کشوری را دارد. در این دانشگاه، امکان تحصیل در رشته‌های بسیار متنوع وجود دارد. اگر به رشته‌هایی چون حقوق، تجارت و پزشکی علاقه دارید، هاروارد گزینه مناسبی خواهد بود.

رتبه جهانی (QS): ۵

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد دومین دانشگاه برتر آمریکا به حساب می‌آید. همچنین در شاخص‌های اشتغال و تحقیق رتبه دوم کشوری را دارد. این دانشگاه یک مرکز بین‌المللی بوده و تأسیس آن به سال ۱۸۸۵ بازمی‌گردد. اعتبار بالای استنفورد داوطلبان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده است: دانشکده کسب و کار، علوم زمینی، انرژی و محیط زیست، مهندسی، علوم انسانی، حقوق و پزشکی.

رتبه جهانی: ۳

دانشگاه کالیفرنیا برکلی

یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی است. این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر آمریکا و اولین دانشگاه دولتی کالیفرنیا محسوب می‌شود. این مؤسسه فعالیت خود را از سال ۱۸۶۶ آغاز کرده است. کالیفرنیا برکلی یک مرکز تحقیقاتی بوده و بیشتر بر روی علوم ریاضی، آزمایشگاه و علوم فضایی تمرکز دارد.

رتبه جهانی: ۲۷

مؤسسه فناوری و تکنولوژی ماساچوست (MIT)

مؤسسه فناوری و تکنولوژی ماساچوست سومین دانشگاه برجسته آمریکا به حساب می‌آید. این مؤسسه در سال ۱۸۶۱ تأسیس شده و در کمبریج ماساچوست قرار دارد. آماده‌سازی دانشجویان برای کارآفرینی و ورود به بازار کار از مهم‌ترین مشخصه‌ این دانشگاه محسوب می‌شود. مؤسسه فناوری یک مؤسسه تحقیقاتی و البته خصوصی است. بیشتر تحقیقات بر روی هوش مصنوعی، سازگاری با آب و هوا و درمان سرطان و ایدز انجام می‌گیرند.

رتبه جهانی: ۱

در پایین، برخی دیگر از بهترین دانشگاه‌های آمریکا را نام می‌بریم:

  • دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه پنسیلوانیا

شرایط عمومی دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

با توجه به مزایای تحصیل در آمریکا، شما نیز ممکن است قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید. در این مسیر، اولین قدم انتخاب رشته و دانشگاه مناسب است. شما رشته مورد نظر را در دانشگاه‌های موجود جستجو کرده و درخواست پذیرش ارسال می‌کنید. بیشتر دانشگاه‌های آمریکا پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند. با توجه به شرایط خود و الزامات مراکز آموزشی، ممکن است چندین دانشگاه را کاندید کنید. در این مرحله، با مراجعه به وبسایت هریک از دانشگاه‌ها می‌توانید از شرایط مطلع شده و فرم درخواست را دانلود کنید. شما به همراه فرم درخواست، مدارکی را ترجمه کرده و برای دانشگاه می‌فرستید. مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات، انگیزه نامه و رزومه کاری از جمله این مدارک هستند. دانشگاه پس از انجام بررسی‌های لازم، نتیجه را اعلام می‌کند.

در اینجا قصد داریم برخی از اساسی‌ترین شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا را مطالعه می‌کنیم.

سطح زبان مورد نیاز

یکی از الزامات تحصیل در آمریکا، داشتن مدرک زبان معتبر است. در این کشور، رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. متقاضی بسته به مقطع تحصیلی خود باید نمره قابل قبولی از آزمون آیلتس یا تافل داشته باشد.

مقطع تحصیلی

نمره آیلتس

نمره تافل

کارشناسی

۶-۵/۶

۶۰-۸۰

کارشناسی ارشد

۵/۶ به بالا

۸۰-۱۰۰

دکترا

۵/۶-۷

۸۰-۱۰۰

برای درس خواندن در آمریکا، شرط معدل نیز مطرح می‌شود. حداقل میزان معدل ۳-۵/۳ مشخص شده است. این میزان بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.

شرط سنی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا شرط سنی را نیز در نظر می‌گیرند. محدودیت سنی براساس مقطع تحصیلی بدین صورت است:

  • لیسانس: ۱۷-۲۵ سال
  • فوق لیسانس: ۲۲-۳۲
  • دکترا: ۴۰ سال (محدودیت سنی قطعی برای این مقطع تحصیلی تعیین نشده است)

در سیستم آموزشی این کشور، گپ تحصیلی بیش از ۱-۲ سال در صورتی که دلیل موجهی برای آن وجود نداشته باشد، مورد قبول نخواهد بود.

تمکن مالی

اگر داوطلب تحصیل در آمریکا هستید، بهتر است از میزان تمکن مالی لازم برای این کار مطلع شوید. تمکن مالی بدین معنی است که شما توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل یک سال در آمریکا را دارید. این مخارج شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد، امکانات تحصیلی و هزینه‌های درمانی هستند. بنابراین، میزان تمکن مالی جهت پذیرش بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. تمکن مالی تحصیل در آمریکا به طور تقریبی ۴۵۰۰۰ دلار در سال تعیین شده است.

مدارک مورد نیاز

هنگامی که فرد موفق به دریافت پذیرش از آمریکا می‌شود، برای ورود به کشور به ویزا نیاز دارد. او تنها با داشتن نامه پذیرش می‌تواند برای گرفتن ویزا اقدام کند. اولین قدم در این مسیر، گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آمریکا به صورت آنلاین است. در قرار مصاحبه، لازم است مدارک مورد نیاز را به همراه پذیرش دانشگاهی به سفارت ارائه دهید. این سازمان بعد از بررسی شرایط نتیجه را اعلام خواهد کرد. ضروری‌ترین مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا و شهریه دانشگاه
  • رزومه کاری
  • مدرک زبان
  • مقالات علمی چاپ شده (در صورت وجود)

ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا

یکی از معیارهایی که در انتخاب مقصد تحصیلی به آن توجه می‌شود، هزینه تحصیل است. خوب است بدانید که آمریکا از جمله کشورهای گران در عرصه آموزش محسوب می‌شود. بر خلاف برخی از کشورهای اروپایی، امکان تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد. به همین دلیل، بسیاری از دانشجویان برای درس خواندن در دانشگاه‌های مقرون به‌صرفه تلاش می‌کنند. کار دانشجویی نیز کزینه خوبی برای تأمین مخارج خواهد بود. در پایین لیستی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های آمریکا تهیه کرده‌ایم:

  • دانشگاه ایالتی آریزونا
  • دانشگاه میشیگان شرقی
  • دانشگاه ویچیتا
  • دانشگاه نیواورلئان
  • دانشگاه ایالتی کالیفرنیا فرسنو
  • دانشگاه ایالتی مینه سوتا- مورهد
  • دانشگاه زنان می سی سی پی
  • دانشگاه ایالتی جنوب غربی مینه سوتا
  • دانشگاه ایالتی دلتا
  • دانشگاه دولتی Bemidji
  • دانشگاه ایالتی هندرسون
  • دانشگاه بلویو

دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم ایران

یکی از مسائل مهمی که در مهاجرت تحصیلی مطرح می‌شود، دانشگاه‌های مورد تأیید کشور مبدأ است. چرا که متقاضی تنها با داشتن مدرک از این دانشگاه‌ها می‌تواند در کشور خود مشغول به کار شود. وزارت علوم ایران همه ساله لیستی از دانشگاه‌های آمریکا که مورد تأیید هستند، منتشر می‌کند. این مؤسسات آموزشی در سه سطح قرار می‌گیرند.

گروه ممتاز (الف)

دانشگاه امریکن

دانشگاه ایالتی آریزونا

کالج بوستون

دانشگاه بوستون

دانشگاه برندایس

دانشگاه براون

مؤسسه فناوری کالیفرنیا

مؤسسه هنرهای کالیفرنیا (کَل‌آرتس)

دانشگاه کارنگی ملون

مدرسه معادن کلرادو

دانشگاه ایالتی کلرادو

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کرنل

کالج دارتموث

دانشگاه درکسل

دانشگاه دوک

دانشگاه اموری

دانشگاه ایالتی فلوریدا

دانشگاه جرج میسون

دانشگاه جرج واشینگتن

دانشگاه جورج‌ تاون

مؤسسه فناوری جورجیا

دانشگاه ایالتی جورجیا

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاوارد

مؤسسه فناوری ایلینوی

دانشگاه ایندیانا بلومینگتون

دانشگاه ایالتی آیووا

دانشگاه جانز هاپکینز

دانشگاه ایالتی کنت

دانشگاه لی های

مؤسسه فناوری تکنولوژی ماساچوست

دانشگاه ایالتی میشیگان

دانشگاه فناوری میشیگان

دانشگاه نیویورک

دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی

دانشگاه نورت‌ ایسترن

دانشگاه نورت‌ وسترن

دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اورگن

دانشکده طراحی پارسونز

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

دانشگاه پارک

دانشگاه پرینستون 

دانشگاه پردیو

مؤسسه پلی‌تکنیک رنسلیر

دانشگاه رایس

دانشگاه نیوجرسی

دانشگاه استنفورد 

دانشگاه ایالتی نیویورک

دانشگاه ستونی بروکز

دانشگاه سیراکیوز

دانشگاه تمپل

دانشگاه تگزاس ای اند ام- کالج استیشن

دانشگاه تافتز

دانشگاه تولین

دانشگاه آلاباما

دانشگاه آریزونا

دانشگاه کالیفرنیا برکلی

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه سینسینتی

دانشگاه کلرادو بولدر

دانشگاه کنتیکت

دانشگاه دلاویر

دانشگاه دنور

دانشگاه فلوریدا

دانشگاه جورجیا

دانشگاه هاوایی

دانشگاه ایلینوی شیکاگو

دانشگاه ایلینوی

دانشگاه آیووا

دانشگاه کانزاس

دانشگاه کنتاکی

دانشگاه مریلند، کالج پارک

دانشگاه ماساچوست در امهرست

دانشگاه میامی

دانشگاه میشیگان

دانشگاه مینه‌سوتا

دانشگاه میزوری

دانشگاه نبراسکا در لینکلن

دانشگاه نیومکزیکو

دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل

دانشگاه نوتردام

دانشگاه اکلاهما

دانشگاه اورگن

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پیتسبورگ

دانشگاه روچستر

دانشگاه کارولینای جنوبی

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه فلوریدای جنوبی

دانشگاه تنسی

دانشگاه تگزاس در آستین

دانشگاه تگزاس در دالاس

دانشگاه تولیدو

دانشگاه یوتا

دانشگاه ورمانت

دانشگاه ویرجینیا

دانشگاه واشینگتن

دانشگاه ویسکانسین

دانشگاه وندربیلت

دانشگاه ایالتی و مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا

دانشگاه ویک فارست

دانشگاه ایالتی واشینگتن

دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس

دانشگاه وین استیت

دانشگاه ییل

گروه خوب (ب)

کالج آمهرست

کالج مرکز هنر طراحی

دانشگاه آوبرن

دانشگاه آگوستانا

کالج باب سون

دانشگاه بیلر

دانشگاه ایالتی بینگهمتون

دانشگاه ایالتی بویزی

دانشگاه بریگهم یانگ

دانشگاه هنر کالیفرنیا

دانشگاه چپمن

دانشگاه کلارک

دانشگاه کلارکسون

دانشگاه کلمسون

دانشگاه علوم هوانوردی امبری ریدل

دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا

دانشگاه فلوریدا آتلانتیک

مؤسسه فناوری فلوریدا

دانشگاه بین‌المللی فلوریدا

دانشگاه فوردهام

دانشگاه شهری نیویورک

دانشگاه هوفسترا

دانشگاه ایندیانا

دانشگاه ایالتی کانزاس

دانشگاه ایالتی لوئیزیانا

دانشگاه فناوری لوئیزیانا

دانشگاه لویولا شیکاگو

دانشگاه مارکوته

کالج هنر موسسه مری‌لند

دانشگاه میامی 

دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی

دانشگاه علوم تکنولوژی میسوری

دانشگاه ایالتی مونتانا

موسسه تکنولوژی نیوجرسی

موسسه تکنولوژی و معدن نیومکزیکو

دانشگاه ایالتی نیومکزیکو

مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی نیویورک

دانشگاه آریزونای شمالی

دانشگاه اوهایو

دانشگاه ایالتی اوکلاهاما

دانشگاه اولد دامینیون

دانشگاه ایالتی پورتلند

مدرسه طراحی رود آیلند

مؤسسه فناوری روچستر

دانشگاه راکفلر

دانشگاه راتگرز نیوجرسی 

دانشگاه سنت لویس

دانشگاه ایالتی سن دیگو

کالج هنر و طراحی ساوانا

کالج اسمیت

دانشگاه متودیست جنوبی

مؤسسه فناوری استیونز

کالج سوارثمور

دانشگاه فناوری تگزاس

نیو اسکول

مرکز سرطان ام دی اندرسون دانشگاه تگزاس

دانشگاه توماس جفرسون

دانشگاه ترینیتی

دانشگاه اکران

دانشگاه آلاباما

دانشگاه آلاسکا در فربنکس

دانشگاه آرکانزاس

دانشگاه مرکز فلوریدا

دانشگاه دیتون

دانشگاه هیوستون

دانشگاه آیداهو

دانشگاه لوییویل

دانشگاه مری لند

دانشگاه ماساچوست بوستون

دانشگاه ممفیس

دانشگاه می‌سی‌سی‌پی

دانشگاه میسوری

دانشگاه مونتانا

دانشگاه نوادا

دانشگاه نیوهمپشر

دانشگاه کارولینای شمالی

دانشگاه تگزاس شمالی

دانشگاه رود آیلند

دانشگاه سن دیگو

دانشگاه سن فرانسیسکو

دانشگاه آلابامای جنوبی

دانشگاه داکوتای جنوبی

دانشگاه ساسدرن می‌سی‌سی‌پی

دانشگاه تگزاس در آرلینگتون

دانشگاه تگزاس در ال پاسو

دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو

دانشگاه پسیفیک

دانشگاه تولسا

دانشگاه ویسکانسین

دانشگاه وایومینگ

دانشگاه ایالتی یوتا

دانشگاه ویرجینیا کامنولث

دانشگاه ویرجینیای غربی

دانشگاه غربی واشینگتن

کالج ویلیام

مؤسسه پلی‌تکنیک ورسستر

دانشگاه یشیوا

گروه متوسط (ج)

دانشگاه آدلفی

دانشگاه آلفرد

دانشگاه ایالتی آپالاچی

دانشگاه ایالتی آرکانزاس

دانشگاه ایالتی بال

کالج برنارد کلمبیا

کالج بارد

کالج بیتس

دانشگاه بنتلی

دانشگاه ایالتی بولینگ گرین

کالج برین مایر

دانشگاه بوکنل

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن لوئی ابیسپو

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

کالج کلوین

دانشگاه کِنه‌تیکت

دانشگاه میشیگان مرکزی

دانشگاه میسوری مرکزی

دانشگاه واشنگتن مرکزی

دانشگاه شهری نیویورک

دانشگاه تحصیلات تکمیلی کلارمونت

کالج کولبی

دانشگاه کولگیت

کالج نیوجرسی

دانشگاه کریتون

دانشگاه دوپال

دانشگاه دریک

دانشگاه دوکین

دانشگاه کارولینای شرقی

دانشگاه ایالتی تنسی شرقی

دانشگاه ایلینوی شرقی

دانشگاه کنتاکی شرقی

دانشگاه میشیگان شرقی

دانشگاه شرقی واشینگتن

دانشگاه ایالتی امپوریا

دانشگاه فیرفیلد

دانشگاه فرلی دیکنسون

دانشگاه ساحلی خلیج فلوریدا

دانشگاه گالودت

دانشگاه جورجیا جنوبی

کالج گتیسبرگ

دانشگاه گلدن گیت

دانشگاه گونزاگا

دانشگاه ایالتی گراند ولی

کالج گرینل

کالج هوبرت و ویلیام اسمیت

دانشگاه هامپتون

کالج هاروی ماد

مدرسه بین‌المللی کسب‌وکار هالت

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در هامبولت

بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل ایرانیان

وجود دانشگاه‌های معتبر و امکانات تحصیلی فوق‌العاده موجب شده که بسیاری از ایرانیان آمریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. علاوه بر شرایط تحصیلی مناسب، شرایط کاری نیز برای دانشجویان ایرانی مناسب است. آن‎ها بعد از تحصیل وارد بازار کار شده و اغلب درآمد بالایی کسب خواهند کرد. از بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای ایرانیان می‌توان موارد ذیل را نام برد:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه ام آی تی
  • دانشگاه کالیفرنیا برکلی
  • دانشگاه پرینستون

بهترین دانشگاه‌های آمریکا براساس رشته تحصیلی

شما رشته خود در دانشگاه‌های آمریکا را براساس معیارهایی چون هزینه تحصیل، میزان درآمدزایی و دانشگاه ارائه‌دهنده برمی‌گزینید. با این حال، برخی رشته‌ها در این کشور مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند. رشته‌های مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی، علوم کامپیوتر، مدیریت و … از جمله این رشته‌ها هستند. از جمله بهترین دانشگاه‌های آمریکا که ارائه‌دهنده رشته‌های مهندسی هستند، عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • موسسه فناوری کالیفرنیا

سؤالات متداول

۱. وضعیت کار دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا چگونه است؟

  • دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به صورت پاره وقت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

۲. آیا امکان دریافت بورسیه از دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد؟

  • بله، افرادی که شرایط لازم چون معدل بالا، نمره زبان بالا و مقالات معتبر چاپ شده دارند، می‌توانند بورسیه بگیرند.

۳. آیا دانشجویان خارجی می‌توانند اقامت دائم بگیرند؟

  • بله، آن‌ها با تبدیل ویزای خود به ویزای کاری می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *