آشنایی با دوره های زبان فرانسه

فرانسوی یکی از رایج‌ترین زبان‌های جهان است. بیش از ۲۹ کشور مختلف جهان به این زبان صحبت می‌کنند. به طوری که فرانسوی جزو ۶ زبان بین‌المللی و پراستفاده قرار گرفته است. ۲۶٪ از مردم جهان از این زبان در مکالمات روزمره استفاده می‌کنند. این موضوع اهمیت یادگیری دوره های زبان فرانسوی را دوچندان می‌کند. همچنین، افراد بسیاری برای مهاجرت ملزم به یادگیری این زبان هستند.

گفتنی است، فرانسوی در اتحادیه اروپا به عنوان دومین زبان و در جهان به عنوان سومین زبان رایج شناخته می‌شود. کشورهایی مثل فرانسه، بلژیک، هلند، کانادا، موناکو، لبنان، ساحل عاج، تونس و لوگزامبورک از این زبان شیرین استفاده می‌کنند. بسیاری از کشورها برای مهاجرت، شرط مدرک زبان فرانسوی را برای صدور ویزا الزامی کرده‌اند. بنابراین، متقاضیان باید مدرک این زبان را دریافت کنند تا بتوانند به کشور مقصد سفر کنند.

فهرست مطالب

دوره های زبان فرانسه

ویژگی‌های مدرک زبان فرانسوی

فرانسوی ریشه در زبان لاتین دارد که جزو زبان‌های رومی شناخته می‌شود. این زبان از نظر دستوری شباهت‌های زیادی به انگلیسی دارد که یادگیری آن را آسان می‌کند. جالب است بدانید، برخی از کلمات فارسی که در مکالمات روزمره استفاده می‌شوند، ریشه در زبان فرانسوی دارند. همچنین، کلمات فرانسوی از نظر تلفظ به زبان فارسی نزدیک هستند.

فرانسه در سال ۲۰۰۱، دور‌ه‌های زبان فرانسوی را با فرمت تازه‌ای ارائه کرد. مؤسسه CEFR شش سطح جدید را برای آموزش زبان ایجاد کرد. این سطوح استانداردهای مدرنی برای زبان‌آموزان فراهم کرده تا بتوانند زبان فرانسوی را راحت‌تر یاد بگیرند. هدف مؤسسه CEFR این است که افراد بسیاری بتوانند این زبان را آموزش ببینند. بنابراین، استاندارد جدید زبان فرانسوی فضای یادگیری مناسبی برای زبان‌آموزان ایجاد کرده است.

شرایط دوره‌های زبان فرانسوی

بر اساس فرمت جدید دوره‌های زبان فرانسوی، ۶ سطح آموزشی در قالب سه مقطع A (ابتدایی)، B (متوسطه) و C (پیشرفته) ارائه می‌شوند. به طوری که سه مقطع به دو بخش ۱ و ۲ تقسیم می‌شوند. بنابراین، زبان‌آموز سطح A1 را شروع می‌کند و با دریافت مدرک C2، دوره‌های زبان فرانسوی را به صورت پیشرفته به پایان می‌رساند.

برای تحصیل یا کار در فرانسه، مدرک زبان یکی از مهم‌ترین شروط مهاجرتی است. این مدرک، سطح زبان متقاضی را مشخص می‌کند. به همین منظور، افراد باید یکی از مدارک زبان فرانسوی معتبر TEF یا DELF را دریافت کنند. این دو مدرک دوره‌های ویژه‌ای دارند که مورد تأیید بیش از ۱۲۶ کشور جهان قرار دارند.

بر اساس اعلام مؤسسه CEFR، متقاضیان باید حداقل مدرک B1 را برای کار یا تحصیل در فرانسه دریافت کنند. البته بعضی از مراکز آموزشی یا شرکت‌های معتبر مدرک B2 را برای پذیرش اعلام کرده‌اند. همچنین، افراد با دریافت یکی از این دو مدرک می‌توانند به صورت ساده به زبان فرانسوی صحبت کنند.

کسانی که قصد اقامت دائم در فرانسه را دارند، باید مدرک زبان C1 را دریافت کنند. سطح این مدرک پیشرفته است که امکان زندگی در سرزمین هنر را فراهم می‌کند.  

مزایای شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی

زبان فرانسوی جزو آسان‌ترین زبان‌های جهان برای آموزش شناخته می‌شود. مهم‌ترین مزیت یادگیری این زبان، وارد شدن به جامعه ۳۰۰ میلیونی فرانسوی زبانان در پنج قاره است. افراد با فراگیری این زبان می‌توانند در بیش از ۸۸ شهر مختلف مکالمه کنند.

زبان فرانسوی بازار کار قدرتمندی دارد. با فراگیری این زبان موقعیت‌های شغلی فراوانی برای متقاضیان فراهم می‌شود. کسانی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند، با آموزش زبان فرانسوی می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های جهان درس بخوانند. حتی فراگیری این زبان فرصت طلایی برای یادگیری زبان‌های رومی مثل اسپانیایی، رومانیایی، پرتغالی و ایتالیایی را فراهم می‌کند.  

جالب است بدانید، فراگیری زبان فرانسوی امکان مطالعه بزرگ‌ترین رمان‌های عاشقانه و درام به زبان اصلی را به وجود می‌آورد. همچنین، منابع فرانسوی کتاب‌های آموزشی تئاتر و سینما می‌تواند برای اهالی هنر بسیار مفید و کاربردی باشند.

فراگیری زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم یا سوم، جهان جدیدی را ایجاد می‌کند. دایره برقراری ارتباط با مردم جهان گسترش پیدا می‌کند. به طوری که موقعیت‌های جدید در زندگی، تحصیل و کار برای زبان‌آموزان فراهم می‌شود.    

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *