شرایط و هزینه‌های زندگی در اسلوونی

خیلی‌ها اسلوونی را به عنوان یک کشور زیبا می‌شناسند. این کشور در قاره اروپا واقع شده و جز اتحادیه اروپا است. این کشور زیبا و کوچک به لحاظ جغرافیایی در بخش جنوبی قاره اروپا قرار دارد. کشورهای ایتالیا، اتریش، کروواسی و مجارستان کشورهای همسایه و هم مرز آن به حساب می‌آیند. گرفتن اقامت این کشور بسیار ارزشمند است زیرا افراد می‌توانند به کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا تردد داشته باشند. مانند سایر کشورها، افراد می‌توانند از طرق مختلف از جمله اخذ ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و برخی شیوه‌های دیگر وارد کشور اسلوونی شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره شرایط و هزینه‌های زندگی در اسلوونی اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید. 

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور اسلوونی

کشور اسلوونی یک کشور کوچک اروپایی است که در بخش جنوبی این قاره واقع شده است. این کشور طبیعت بسیار زیبایی دارد و از این رو علاقمند به طبیعت آن را مانند تکه‌ای از بهشت توصیف می‌کنند. این کشور هم عضو اتحادیه اروپا بوده و هم عضو تاتو است. این کشور کوچک تنها حدود ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از کشورهای کم جمعیت اروپایی به حساب می‌آید. 

حدود ۶۱ درصد از اسلوونیایی‌ها مسیحی هستند و سایر مردم یا پیروان ادیان دیگر هستند و یا دینی ندارند. نکته ارزشمند دیگر درباره اسلوونی، اقتصاد این کشور است. این کشور دارای اقتصاد توسعه یافته است و در آینده شرایط مطلوبی خواهد داشت. افرادی که تمایل دارند که اقامت دائم این کشور را بگیرند، ابتدا باید به مدت ۵ سال در آن زندگی کنند. بعد از این مدت امکان گرفتن پاسپورت و تابعیت این کشور وجود دارد.

کشور اسلوونی شهرهای زیبا و جذابی دارد. از جمله شهرهای مهم و زیبای این کشور می‌توان به شهرهای کرانی، بوک، پیران، تسلیه، نوو مستو و ولنیه اشاره کرد. زبان رسمی مردمان این کشور زبان اسلاونیک یا اسلاوی که جز زبان‌های هندوی اروپایی به حساب می‌آید. شباهت‌های زیادی بین این زبان و زبان بالتیک وجود دارد.

شرایط زندگی در کشور اسلوونی

اسلوونی یک کشور کوچک کوهستانی به حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر مردم اسلوونی در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، واحد پول این کشور یورو است. هر فرد به طور متوسط بین ۸ تا ۹ ساعت در روز می‌تواند کار کند. هر فرد باید با توجه به شغلی که دارد حد متعادلی از کار را در طی این زمان کاری پیش ببرد. 

یکی از اصول مهم کاری در کشور اسلوونی است که افراد بتوانند مهارت‌های کاری خود را به کارفرما ثابت کنند. آن‌ها باید قادر باشند که کارفرما را در زمینه کاری مجاب نمایند. گرفتن ویزای کاری و ویزای تحصیلی دو تا از رایج‌ترین راه‌ها برای زندگی در کشور اسلوونی به حساب می‌آید. در ادامه به طور جزئی درباره کیفیت زندگی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در اسلوونی

کیفیت زندگی در اسلوونی بسیار مطلوب است. بر اساس آمارهای انجام شده، نرخ امید به زندگی در این کشور ۸۰ سال است. نرخ امید به زندگی در آقایان ۷۷ سال و در خانم‌ها ۸۳ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری اسلوونی

مردم اسلوونی از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. مهاجرانی که در این کشور زندگی می‌کنند، از رفتار و فرهنگ اسلوونیایی‌ها بسیار رضایت دارند. مردم اسلوونی مردم خونگرم و دوست داشتنی هستند. افراد می‌توانند به راحتی با این مردم ارتباط برقرار کنند. خانواده برای مردم اسلوونی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد. بر اساس فرهنگ مردمان این کشور، افراد همواره باید مراقبت هم باشند و در شرایط سخت به هم کمک کنند. اسلوونی یکی از کشورهای تمیز دنیاست زیرا مردم آن‌ها کثیف کردن یا ریختن زباله در خیابان را کار بسیار بد و غیر فرهنگی می‌دانند.

بازار کار و نرخ بیکاری در اسلوونی

بازار کار در کشور اسلوونی خوب است و نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم می‌باشد. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده نرخ بیکاری در این کشور ۵.۴ درصد است. از این رو امکان پیدا کردن شغل در اسلوونی بسیار بالا است. افرادی که قصد دارند که در اسلوونی کار کنند، می‌توانند به صورت تمام وقت حداکثر تا ۴۰ ساعت در هفته کار کنند. به خاطر داشته باشید که اسلوونی یکی از اقتصادهای ثروتمند جهان را دارد. از این رو، وضعیت بازار کار خوبی دارد. افراد با کمی تلاش می‌توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

میانگین درامد مشاغل مختلف

به طور میانگین بر اساس آخرین آمارهای انجام شده در این زمینه، متوسط درآمد در اسلوونی ۱۸۱۳ یورو در ماه است. این مبلغ برای افرادی که در بخش‌های تولیدی این کشور مشغول به کارند ممکن است به ۱۸۹۹ یورو در هر ماه برسد. کمترین میزان درآمد در اسلوونی، ۵۰۰ یورو در ماه و بیشترین میزان درآمد ۸۸۰۰ یورو در ماه است. طبیعتا افرادی که دارای مدرک دانشگاهی و سابقه کار مناسبی هستند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظرشان دارند. در اسلوونی برخی از مشاغل پردرآمدتر هستند. این مشاغل شامل اورولوژیست، جراح دهانی، متخصص کاشت دندان، متخصص پرتوگرافی، متخصص زنان و زایمان، پزشک هسته ای، ارتودنتیست، پزشک عمومی، پزشک صنعتی و متخصص چشم پزشکی است.

مزایا و معایب زندگی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای زیبا و کوچک اروپایی است که عضو اتحادیه اروپا و ناتو است. گرفتن ویزای اقامتی این کشور می‌تواند گزینه خوبی باشد. زندگی در این کشور دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا

کشور اسلوونی بر اساس شاخص‌های آب و هوایی، یکی از استانداردترین شرایط آب و هوایی دارد. به همین دلیل، مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند به لحاظ سلامتی سالم‌تر هستند. از طرفی، اقتصاد کشور اسلوونی یکی از اقتصادهای ثروتمند است. افراد می‌توانند با کمی تلاش در این کشور کار پیدا کنند. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمی پایین‌تر است. همچنین اسلوونی دانشگاه‌های خوب و معتبری را در خود جای داده است. همچنین نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

معایب

هر کشوری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. از جمله مهم‌ترین معایبی که این کشور دارد می‌توان به خدمات غیر فعال و تجار غیر قابل اعتماد آن اشاره کرد. حقوق و درآمد در کشور اسلوونی در مقایسه با کشوری مانند آلمان کمتر است. پیدا کردن یک دوست واقعی در این کشور کار دشواری است. همچنین میزان خودکشی در این کشور بالا است.

هزینه‌های زندگی در اسلوونی

مانند هر کشور دیگری، هزینه زندگی در این کشور ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد. با این حال، افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، بهتر است که درباره هزینه‌های زندگی در آن کشور اطلاعاتی را داشته باشند تا تصمیم درست‌تری بگیرند. به طور متوسط، هزینه زندگی در این کشور برای یک فرد مجرد چیزی بین ۶۵۰ یورو تا ۹۵۰ یورو در هر ماه است. در ادامه به طور جزئی درباره هزینه‌ها در بخش‌های مختلف توضیح می‌دهیم.

هزینه خوراک

هزینه خوراک جز هزینه‌های اساسی برای هر فردی به حساب می‌آید. هزینه خوراک شامل هزینه خرید روزمره افراد از فروشگاه‌ها و هزینه غذاهای آماده و رستورانی می‌شود. هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های متوسط و ارزان قیمت کشور اسلوونی بین ۵.۵ تا ۱۵ یورو متغییر است. هزینه غذای دو نفره برای سه وعده در یک رستوران معمولی در اسلوونی چیزی بین ۲۸ تا ۵۰ یورو است. همچنین هزینه یک وعده غذای مک دونالد برای یک نفر چیزی بین ۴.۸ تا ۷ یورو است. هزینه خورد خوراک یک خانواده چهار نفره در هر ماه به طور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ یورو است.

هزینه مسکن

یکی از اولین نیازهای هر فرد و خانواده‌ای مسکن است. همواره بخش زیادی از هزینه خانواده صرف اجاره مسکن می‌گردد. دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند، باید در ماه مبلغ ۹۰ یورو را بابت سکونتشان بپردازند. هزینه اجاره آپارتمان نیز بستگی دارد که در کدام منطقه و در چه اندازه‌ای باشد. برای مثال، هزینه آپارتمان‌های کوچک دو نفره ۱۵۰ یورو در ماه است.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در این کشور مشابه سایر کشورهای اروپایی است. برای مثال برای خرید جین مارک لوویس فرد باید مبلغ ۶۷.۵ یورو هزینه کند. همچنین قیمت لباس‌های تابستانه از برندهایی مانند زارا ۳۰.۶۹ یورو است. هزینه کفش ورزشی نایک ۷۳.۴۸ یورو است.

هزینه حمل و نقل

نکته دیگر مربوط به هزینه‌های حمل و نقل در این کشور است. هزینه‌های حمل و نقل در اسلوونی نسبتا مناسب است. افراد می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند. هزینه استفاده از تاکسی در این کشور ۱.۵ یورو است. این در حالی است که هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو برای هر نفر ۱ یورو است. بلیط‌های دو نفره ۱.۷۵ یورو هستند. افرادی که تمایل دارند که کمترین هزینه حمل نقل را در این کشور داشته باشند، از دوچرخه استفاده می‌کنند.

هزینه خدمات

برخی از خدمات در کشور اسلوونی غیر فعال‌اند و خود این مسئله یکی از معایب این کشور به حساب می‌آید. افرادی که می‌خواهند در باشگاه‌های ورزشی فعالیت داشته باشند، باید به صورت ماهانه بین ۲۰ تا ۶۰ یورو هزینه کنند. اجاره زمین تنیس برای روزهای آخرهفته ساعتی بین ۹ تا ۲۰ یورو است.

تحصیل فرزندان

حداقل هزینه تحصیل در این کشور ۵۰۰۰ یورو در سال است. دانشجویان خارجی می‌توانند در کنار تحصیل، شغل نیم وقت نیز داشته باشند. این تا حد زیادی به آن‌ها در تامین هزینه‌های زندگی‌شان کمک می‌کند. میانگین هزینه یک زندگی دانشجویی در کشور اسلوونی ۵۲۰ یورو در هر ماه است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای اسلوونی برای زندگی

پایتخت کشور اسلوونی شهر لیوبلیانا است. این شهریکی از بزرگترین شهرهای این کشور و در این حال گرانترین شهرهای آن به حساب می‌آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر لیوبلیانا یکی از سرسبزترین و در این حال تمیزترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید. دومین شهر گران و مهم اسلوونی شهر ماریبور است. 

این شهر دارای طبیعتی زیبا و بی‌نظیری است. خیلی‌ها این شهر را به دلیل صنایع بی‌نظیر نوشیدنی‌اش می‌شناسند. سالانه گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. یکی دیگر از شهرهای بزرگ و مهم اسلوونی شهر ساحلی کوپر است. این شهر دارای مرز مشترک با کشور ایتالیا است و بسیار زیبا می‌باشد.

از جمله ارزان‌ترین شهرهای اسلوونی می‌توان به ژیری، ژلزنیکی، زاگریه اب ساوی، ژالتس، ورخنیکا، ویشنیا گرا، ویپاوسکی کریژ و ویپاوا، اسلوونی اشاره کرد. هزینه زندگی در این شهرها در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اسلوونی پایین‌تر است.

بهترین شهرهای اسلوونی برای زندگی ایرانیان

بر اساس آمار، حدود ۱۲۵ تا ۱۵۰ ایرانی در اسلوونی ساکن هستند. بیشتر ایرانیان ساکن این کشور در پایتخت آن یعنی لیوبلیانا و شهرهای مهم آن مانند لیوبلیانا و کوپر ساکن اند.

بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل

افراد که قصد دارند که برای تحصیل وارد کشور اسلوونی شوند، ابتدا درباره دانشگاه‌های اسلوونی و شهرهایی که بهترین دانشگاه‌ها را دارند، تحقیق می‌کنند. اطلاع از این شهرها به دانشجویان کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را در انتخاب شهر و دانشگاه داشته باشند. بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل شامل شهر نوا گوریکا، شهر لیوبلیانا، شهر ماریبور و شهر کوپر می‌شود. در این شهرها دانشگاه‌های بزرگ و معتبری قرار دارد.

بهترین شهرهای اسلوونی برای کار

برای افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کاری وارد کشور اسلوونی شوند، اطلاع از شهرهایی که فرصت کاری بهتری دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. شاخص‌هایی مانند جمعیت، اقتصاد، نرخ جرم و جنایت، بهداشت و زیرساخت‌ها تاثیر مستقیمی در انتخاب شهرهای مناسب برای کار دارند. لیوبلیانا که پایتخت کشور اسلوونی است، یکی از بهترین شهرها برای کار به حساب می‌آید.

کسب و کار و شرکت‌های بزرگی در این شهر واقع شده اند. از این رو، شانس پیدا کردن کار مناسب در آن بالا است. بعد از این شهر، دو شهر ماریبور و کوپر گزینه‌های مناسبی برای کار در اسلوونی به حساب می‌آیند. افرادی که قصد مهاجرت به اسلوونی را دارند، می‌توانند رزومه‌ای از خود تهیه کرده و شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی که در این شهرها قرار دارند، ارسال کنند. شانس پیدا کردن شغل مناسب در این سه شهر بسیار بالا است.

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱. نرخ امید به زندگی در کشور اسلوونی چقدر است؟

زندگی در کشور اسلوونی از کیفیت بالایی برخوردار است. طبق آخرین آمارهای صورت گرفته از این کشور، نرخ امید به زندگی در این کشور ۸۰ سال است. نرخ امید به زندگی در آقایان ۷۷ سال و در خانم‌ها ۸۳ سال است.

۲. به طور متوسط، هزینه زندگی یک فرد مجرد در اسلوونی چقدر است؟

به طور متوسط، هزینه زندگی یک فرد مجرد به مدت یک ماه در کشور اسلوونی چیزی بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ یورو است.

۳. زندگی در کشور اسلوانی چه مزیت‌هایی دارد؟

بر اساس شاخص‌های جهانی، کشور اسلوونی یکی از استانداردترین شرایط آب و هوایی دارد. به همین دلیل، مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند به لحاظ سلامتی سالم‌تر هستند. همچنین، اقتصاد این کشور یکی از اقتصادهای ثروتمند است. افراد می‌توانند با کمی تلاش در این کشور کار پیدا کنند. همچنین اسلوونی دانشگاه‌های خوب و معتبری را در خود جای داده است. همچنین نرخ جرم و جنایت در اسلوونی بسیار پایین است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

3 دیدگاه برای “شرایط و هزینه‌های زندگی در اسلوونی

  1. مسعود گفته:

    سلام.من راننده کامیون هستم و همسرم پزشک ماما هست. به نظرتون میتونیم در این کشور کار پیدا کنیم. ممنون

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای اقدام از طریق رانندگی می توانید برای لهستان اقدام کنید ولی از طریق مدرک همسرتان امکان اقدام برای آلمان دارید. برای راهنمایی بیشتر بهتر است تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *