شرایط و هزینه‌های زندگی در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی است و در شمال این قاره واقع شده است. دانمارک جز کشورهای جنوب حوزه اسکاندیناوی به حساب می‌آید. به جز قسمت جنوبی این کشور، همه اطراف دانمارک را آب پوشانده است. دانمارک تنها یک مرز زمینی دارد و آن در جنوب با کشور آلمان است. دانمارک یکی از کشورهای قدیمی است که نظام پادشاهی دارد. فرهنگ و تاریخ دانمارک غنی است. کشور دانمارک در مجموع دارای ۵ استان است. با این حال، بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک و بزرگ در این کشور واقع شده اند. کیفیت زندگی در دانمارک در سطح بالایی قرار دارد و این کشور توانسته به بالاترین استانداردهای جهانی در زمینه‌های مختلف برسد. ما در این مقاله قصد داریم درباره شرایط و هزینه‌های زندگی در دانمارک اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید واقع شود. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی است که تاریخچه‌ای قدیمی و غنی دارد. برخی از یافته‌های باستان‌شناسی در کشور دانمارک مربوط به ۱۳۰ هزار سال پیش از میلاد هستند. این یافته‌ها دلیلی بر قدمت کشور دانمارک است. با توجه به مستنداتی که وجود دارد می‌توان گفت که دانمارک از ۱۲ هزار سال پیش از میلاد مسیح قابل سکونت بوده است. تقریبا یک قرنی هست که مهاجران وارد این کشور شده اند. 

دانمارک در مجموع دارای ۵ استان است و بیشتر بخش‌های آن را جزایر تشکیل داده اند. این پنج استان شامل هوودستان، میتولن، نوردیولند، شیلند و سوددانمکارک هستند. دانمارک به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش عمدتا آب و هوای معتدلی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خشک‌ترین فصل در کشور دانمارک فصل بهار است. همچنین بیشترین بارندگی در این کشور در فصل پاییز اتفاق می‌افتد. آب و هوای دانمارک در فصل تابستان بسیار دلچسب و مطبوع است. گردشگران زیادی هرساله در فصل تابستان از این کشور دیدن می‌کنند.

با توجه به برخی شاخص‌های جهانی از جمله رضایت از زندگی، امنیت و تعادل کار و زندگی، دانمارک جز بهترین کشورهای جهان شده است. به لحاظ شاد بودن، این کشور توانسته جز سه کشور شاد جهان باشد. نرخ رشد جمعیت در کشور دانمارک نیز مانند سایر کشورهای اروپایی پایین است و این امر یکی از دلایلی است که دانمارک هرساله از کشورهای دیگر مهاجر می‌گیرد. در حقیقت، در بسیاری از زمینه‌ها کشور دانمارک نیروی کار مورد نیازش را از سایر کشورها جذب می‌کند. 

جمعیت این کشور بر اساس آخرین برآوردهایی که انجام شده است حدود ۵.۸ میلیون نفر می‌باشد. زبان رسمی مردم این کشور زبان دانمارکی است. با این حال، برخی به زبان‌های دیگری از جمله زبان آلمانی در این کشور صحبت می‌کنند.

شرایط زندگی در کشور دانمارک

دانمارک یک کشور اروپایی بسیار ویژه‌ای است. استاندارد‌ها در کشور دانمارک بسیار بالا است و همین امر باعث شده که هرساله افراد زیادی در حرفه و مشاغل مختلف تصمیم بگیرند که به این کشور مهاجرت کنند. دانمارک کشوری سرسبز است و شادترین مردم دنیا را دارد. نرخ رشد جمعیت در کشور دانمارک پایین است. این مشکل باعث شده که این کشور نیروی کار خود را از سایر کشورها تامین کند. به همین دلیل، هرساله افراد در مشاغل مختلف ویزای کاری کشور دانمارک را می‌گیرند و در آن مشغول به کار می‌شوند.

 یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کشور دانمارک این است که شرایط کار در این کشور بسیار مطلوب است. بیشتر افرادی که در کشور دانمارک کار می‌کنند، درآمد نسبتا خوبی دارند و به راحتی از پس هزینه‌های زندگی برمی آیند. علاوه بر این، شرایط اقتصادی این کشو پایدار است و این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. در ادامه به صورت جزئی درباره شرایط زندگی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می‌دهیم.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در دانمارک

همان طور که گفتیم، دانمارک یک کشور استثنایی اروپایی است. این کشور توانسته در بسیاری از زمینه‌ها به استاندارد بالایی برسد و همین امر سبب شده که مردم آن جز شادترین مردم دنیا باشند. خدمات درمانی و بهداشتی در کشور دانمارک در سطح بالایی قرار دارد. با توجه به آخرین آمارهای منتشر شده، نرخ امید به زندگی در کشور دانمارک ۸۱ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری در دانمارک

همان طور که در بخش‌های قبل گفتیم، نرخ رشد جمعیت در کشور دانمارک مانند سایر کشورهای اروپایی پایین است. این مسئله سبب شده که این کشور نیروی کار مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین کند. به همین دلیل، هرساله مهاجران زیادی وارد کشور دانمارک می‌شوند. مردم کشور دانمارک از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو رابطه خوبی با مهاجران دارند.

بازار کار و نرخ بیکاری در دانمارک

اقتصاد کشور دانکارک یک اقتصاد کوچک است. این کشور عمدتا درآمد خود را از طریق تجارت با کشورهای دیگر به دست می‌آورد. یکی از مهمترین شرکای تجاری کشور دانمارک، آلمان است. بخش بزرگی از اقتصاد کشور دانمارک از طریق تجارت با آلمان تامین می‌شود. به جز آلمان، این کشور به سه کشور نروژ، بریتانیا و سوئد نیز تعامل دارد. همچنین، دانمارک با آمریکا و ژاپن نیز مراوداتی دارد. این کشور، تمایل به تجارت آزاد دارد.

سیاست اقتصادی کشور دانمارک به گونه‌ای است که کاملا بر اساس قانون پیش می‌رود. بر اساس آخرین آمارها، نرخ بیکاری در کشور دانمارک، ۳.۸۰ درصد است. این بدان معنا است که افراد می‌توانند به راحتی در این کشور شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

میانگین درامد مشاغل مختلف در دانمارک

میزان درآمد افراد در دانمارک به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این کشور طیف متنوعی از مشاغل وجود دارد. به طور میانگین، متوسط حقوق در کشور دانمارک ۴۰۶۰۰ کرون دانمارک است. پایین‌ترین میزان حقوق در این کشور ۱۰۳۰۰ کرون و بیشترین حقوق در این کشور ۱۸۱۰۰ کرون است. از جمله مشاغلی که در این کشور درآمد بیشتری دارند می‌توان به مهندسی نرم افزار، مدیر فروش، مدیر تولید، پزشک عمومی، پرستار و معمار اشاره کرد.

مزایا و معایب زندگی در دانمارک

زندگی در هر کشوری دارای مزایا و معایب خاص خودش است. این مسئله در رابطه با کشور دانمارک نیز صدق می‌کند. در ادامه درباره مزایا و معایب زندگی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مزایا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در کشور دانمارک، هزینه مناسب آن است. این مسئله برای مهاجران اهمیت زیادی دارد. در این کشور محیط کار و زندگی مناسب است. همچنین تعادلی بین کار و زندگی افراد برقرار است. فضای کاری در کشور دانمارک به گونه‌ای است که افراد در آن امکان ترفیع دارند. همچنین این کشور به لحاظ اقتصادی نیز یک کشور باثبات است. افراد می‌توانند در مدت زمان کم به موقعیت مناسبی در این کشور برسند.

معایب

همان طور که می‌دانید، هر کشوری در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد. از مهم‌ترین معایب کشور دانمارک، مالیات بالایی است که افراد باید بپردازند. میزان مالیاتی که دانمارکی‌ها باید بپردازند، از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بیشتر است. نکته دیگر که ممکن است برای مهاجرین و افراد تازه وارد به این کشور سخت باشد، سرمای زیاد این کشور در فصل زمستان است. همچنین یادگیری زبان دانمارکی نیز کار دشواری است.

هزینه‌های زندگی در دانمارک

همواره برای بسیاری از مهاجرین، مسئله هزینه‌ها در کشور مقصد حائز اهمیت بوده است. همان طور که می‌دانید کیفیت زندگی در کشور دانمارک بالا است. بخش زیادی از درآمد افراد در این کشور صرف اجاره خانه می‌شود. با این حال، درآمد مردم به گونه‌ای است که می‌توانند از پس مخارج زندگی بربیایند و مقداری پس‌انداز داشته باشند. در ادامه، درباره هزینه‌ها برای بخش‌های مختلف زندگی در دانمارک اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می‌دهیم.

هزینه خوراک

همواره در هر کشوری بخشی از درآمد افراد هزینه خوراک می‌شود. در دانمارک هزینه برخی اقلام خوراکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. هزینه یک کیلوگرم برنج سفید در کشور دانمارک ۱۴.۰۵ کرون، یک کیلو سیب ۱۸.۳۸ کرون، یک کیلو پیاز ۹.۴۲ کرون، یک بطری آب ۹.۴۱ کرون، یک کیلو سینه مرغ ۶۳.۷۹ کرون و یک کیلو موز ۱۷.۵۳ کرون است.

هزینه مسکن

هزینه اجاره مسکن، بخش بزرگی از درآمد افراد را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه اجاره مسکن ۱ خوابه در مرکز شهر ۶.۴۳۴. ۶۷ کرون و هزینه چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر، ۴.۷۳۷. ۳۵ کرون است. هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱۲.۰۸۸. ۵۹ کرون و هزینه چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر، ۹.۱۵۲. ۹۹ است.

هزینه پوشاک

پوشاک نیز بخشی از درآمد افراد را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه یک پیراهن مردانه در دانمارک ۱۶۵ کرون، تی شرت مردانه ۱۱۹ کرون، کتانی ورزشی ۳۶۰ کرون، لباس زنانه ۲۷۰ کرون، بوت زنانه ۳۰۰ کرون و کتانی ورزشی زنانه ۴۳۰ کرون است.

هزینه حمل و نقل

هزینه بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی در کشور دانمارک ۲۳ کرون، و به صورت ماهانه ۳۹۵ کرون است. تعرفه معمول تاکسی در این کشور ۴۵ کرون است. تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتری که می‌رود مبلغ ۱۵.۵۵ کرون اضافه دریافت می‌کند. هزینه مترو تا فرودگاه ۳۶ کرون است. همچنین قیمت هر لیتر بنزین در کشور دانمارک ۱۰.۵۹ کرون است.

هزینه خدمات

همان طور که گفتیم، کشور دانمارک یکی از کشورهایی است که از شهروندانش مالیات زیادی می‌گیرد. از این رو، خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. با این حال، برای برخی از خدمات مردم باید پول بپردازند. برای مثال، هزینه دارو سرماخوردگی در کشور دانمارک ۳۲ کرون برای مدت یک هفته، داروهای آنتی بیوتیک ۱۲ عددی ۸۴ کرون و ویزیت پزشک خانواده ۳۲۳ کرون است. هزینه باشگاه بزرگسالان به صورت ماهانه ۲۳۳ کرون و هزینه اتوبوس توریستی ۲۴ کرون می‌باشد.

تحصیل فرزندان

هزینه تحصیل در دانمارک بستگی به مقطع تحصیلی، رشته فرد و دانشگاه مورد نظر دارد. به طور میانگین در سال افراد باید ۱۲ هزار یورو بابت دانشگاه هزینه کنند. در نظر داشته باشید که برای آن دسته از دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا آمده اند، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای دانمارک برای زندگی

در هر کشوری یک سری از شهرها ارزانتر و یک سری از شهرها گرانتر است. در رابطه با کشور دانمارک نیز همین طور است.

یکی از گرانترین و مهم‌ترین شهرهای کشور دانمارک، شهر کپنهاگ است. این شهر امکانات خوبی دارد و جمعیت زیادی در آن زندگی می‌کنند. یکی دیگر از شهرهای گران کشور دانمارک، شهر آرهوس است. هزینه زندگی در این شهر نیز در مقایسه با سایر شهرها گرانتر است.

از جمله شهرهای ارزان قیمت کشور دانمارک می‌توان به به شهر ادنسه اشاره کرد. در این شهر هزینه زندگی پایین‌تر است. یکی دیگر از شهرهای ارزان قیمت کشور دانمارک، شهر آلبورگ است. در این شهر نیز در مقایسه با سایر شهرها هزینه زندگی پایین‌تر است. شهر ویبورگ از دیگر شهرهای ارزان قیمت کشور دانمارک به حساب می‌آید.

بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی ایرانیان

برخی از ایرانیان به کشور دانمارک مهاجرت کرده اند. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته، حدود ۲۸ هزار ۷۰۰ ایرانی در کشور دانمارک ساکن هستند. ایرانیان عمدتا در شهرهای کپنهانگ، ارهوس، اورس و آلبورگ دانمارک زندگی می‌کنند.

بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل

از جمله بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل می‌توان به آرهوس، کپنهاگ، اودنسه و آلبورگ اشاره کرد. در این شهرها دانشگاه‌های زیاد و بزرگی قرار دارد. هرساله دانشجویان زیادی از این کشور ویزای تحصیلی می‌گیرند.

بهترین شهرهای دانمارک برای کار

طبیعتا، پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ بهتر از شهرهای کوچک است. در رابطه با دانمارک نیز این مسئله صدق می‌کند. از جمله بهترین شهرهای دانمارک برای کار می‌توان به شهرهای کپنهاگ، آلبورگ، آرهوس و فارو اشاره کرد. امکان پیدا کردن شغل در این شهرها بسیار بیشتر است.

سوالات متداول

۱. نرخ امید به زندگی در کشور دانمارک چقدر است؟

بر اساس آخرین آمارهای انجام شده نرخ امید به زندگی در کشور دانمارک، ۸۱ سال است. این عدد برای خانم‌ها ۸۳ و برای آقایان ۷۹ سال است.

۲. کدام شهرهای دانمارک برای تحصیل بهتر هستند؟

بهترین شهرهای دانمارک برای ادامه تحصیل شامل شهرهای آرهوس، کپنهاگ، اودنسه و آلبورگ می‌شود. در این شهرها، دانشگاه‌های زیادی قرار دارند.

۳. زندگی در کشور دانمارک چه مزیت‌هایی دارد؟

زندگی در کشور دانمارک مزیت‌های زیادی دارد. در این کشور محیط کار و زندگی مناسب است. همچنین تعادلی بین کار و زندگی افراد برقرار است. فضای کاری در کشور دانمارک به گونه‌ای است که افراد در آن امکان ترفیع دارند. همچنین این کشور به لحاظ اقتصادی نیز یک کشور باثبات است. افراد می‌توانند در مدت زمان کم به موقعیت مناسبی در این کشور برسند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *