شرایط و هزینه های زندگی در نیوزلند

نیوزلند کشوری در قاره اقیانوسیه است؛ یکی از کشورهای زیبا و خوش آب و هوا در جهان که جاذبه‌های طبیعی متنوع و بی‌نظیری همچون یخچال‌های طبیعی و جنگل‌های استوایی را در خود جای داده است. آب و هوای مطلوب، شرایط اقتصادی مناسب، رفاه اجتماعی، موقعیت‌های شغلی بسیار و درآمد بالا همگی از مواردی هستند که افرادی بسیاری را به فکر زندگی در نیوزلند می‌اندازند.

فهرست مطالب

شرایط و هزینه های زندگی در نیوزلند

توضیح کوتاه درباره کشور نیوزلند

مساحت نیوزلند معادل ۲۶۵,۷۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن برابر با ۵,۱۳۴,۰۰۰ میلیون نفر است. نیوزلند از دو جریزه بزرگ شمالی و جنوبی و چند جزیره کوچک تشکیل شده و در فاصله بسیار دوری نسبت به سایر کشورها قرار گرفته است. نزدیک‌ترین همسایه این کشور استرالیا است که در فاصله ۱۶۰۰ کیلومتری آن قرار دارد. انگلیسی و مائوری زبان‌های رایج و دلار نیوزلند پول رایج این کشور هستند. شهر ولینگتون به عنوان پایتخت نیوزلند شناخته می‌شوند. بیشتر مردم این سرزمین به دین مسیحیت معتقدند و برخی نیز بودائی، هندوئی و مسلمان هستند.

آب و هوا موضوع مهم دیگری است که برای زندگی در نیوزلند مورد توجه قرار می‌گیرد. این کشور آب و هوای متغیری دارد؛ در روزهایی از سال اغلب زمستان‌ها پر باران، مرطوب و سرد بوده و در روزهای دیگر آفتابی و نیمه گرمسیری است.

احتمالا برای افرادی که به اقامت در نیوزلند می‌اندیشند، آشنایی با شهرهای مهم و مهاجرپذیر این کشور اهمیت دارد. در اینجا با برخی از این شهرها آشنا می‌شویم.

شهرهای مهم نیوزلند

  • اکلند شهر بزرگ و بسیار پرجمعیت نیوزلند در جزیره شمالی است که با داشتن فرودگاه بزرگ، مراکز تفریحی و تجاری جذاب و رستوران‌ها و کافه‌های زیبا همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.
  • کرایست چرچ شهری با جمعیت نسبتا زیاد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر جزیره جنوبی به حساب می‌آید. این شهر ساحلی زمستان‌های سختی دارد.
  • دوندین دیگر شهر مهم در جزیره جنوبی است که وجود دانشگاه‌های ممتاز و شرایط زندگی مطلوب، آن را به شهری دانشجوپذیر تبدیل کرده است.

شرایط زندگی در نیوزلند

مهاجرت یکی از تصمیم‌های بزرگ و پرچالش زندگی است. وقتی که به مهاجرت و زندگی در کشوری دیگر فکر می‌کنید، فاکتورهای بسیاری را برای انتخاب کشور مقصد در نظر می‌گیرید؛ هر چه شناخت بیشتری از این کشور داشته باشید تصمیم صحیح و دقیق‌تری خواهید گرفت. جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده، وضعیت اقتصادی مطلوب، رفاه اجتماعی بالا و نرخ پایین بیکاری همه از فاکتورهایی هستند که زندگی در نیوزلند را برای مهاجرین هموارتر ساخته‌اند.

کیفیت و نرخ امید به زندگی

کشور نیوزلند کشوری زیبا و پر از جاذبه‌های طبیعی است. تنوع آب و هوایی، تراکم جمعیت پایین، امکانات رفاهی بالا، فرصت‌های شغلی متعدد، اقتصاد قوی و فعال، سیستم آموزشی کامل،… همه از مواردی هستند که مهاجرین را به زندگی در نیوزلند تشویق می‌کنند. این کشور از امنیت خوبی برخوردار بوده و آمار جرم و جنایت در آن بسیار پایین است، اقتصاد پر رونق و پیشرفته‌ای دارد و درصد بالایی از مردم از آسایش و کیفیت زندگی در نیوزلند رضایت دارند. سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) سازمانی است که به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان فعالیت کرده و شاخص‌هایی را برای ارزیابی سطح کیفی زندگی در کشورهای مختلف تعیین می‌کند.

شاخص‌های کیفیت زندگی

میانگین نیوزلند

میانگین OECD

میزان اشتغال (۱۵-۶۴ سال)

۷۷ درصد

۶۸ درصد

ساعات کار طولانی

۱۵ درصد

۱۱ درصد

امید به زندگی

۸۲ سال

۸۰ سال

تحصیلات عالیه (۲۵-۶۴ سال)

۷۹ درصد

۷۸ درصد

آلودگی هوا

۴/۹ میکروگرم بر متر مکعب

۱۳/۹ میکروگرم بر متر مکعب

رضایت از کیفیت آب

۸۹ درصد

۸۱ درصد

رضایت عمومی از زندگی (۰-۱۰)

۷/۳

۶/۵

فرهنگ مهاجرپذیری

احتمالا برای شما به عنوان فردی که قصد اقامت در نیوزلند را دارید، اطلاع از فرهنگ و نحوه برخورد مردم این کشور با مهاجرین مهم است. ارتباط برقرار کردن با نیوزلندی‌ها کار سختی نیست؛ چرا که مردم این کشور صمیمی و راحت هستند و برخورد خوبی با افراد مختلف از جمله مهاجرین دارند. همچنین وجود اقوام و ملیت‌های گوناگون در نیوزلند موجب شکل‌گیری تنوع فرهنگی فوق‌العاده و زندگی مردمی با فرهنگ‌های متفاوت در کنار یکدیگر شده است.

بازار کار و نرخ بیکاری

کشور نیوزلند اقتصاد پر رونق، پیشرفته و در حال رشدی دارد؛ این کشور سالانه ۳ درصد رشد اقتصادی را تجربه می‌کند. رشد سریع اقتصادی موجب افزایش قابل توجه میزان درآمد ساکنین نیوزلند شده است.

از آنجایی که نیوزلند کشوری نسبتا وسیع با جمعیت کم است، در بسیاری از زمینه‌ها همچون بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات و مهندسی به نیروی تخصصی و در بخش ساخت و ساز و تجارت به نیروی عمومی‌تر نیاز دارد.

نیوزلند تولید کننده و صادر کننده بزرگ محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، ذرت، میوه‌ها و سبزیجات است، فعالیت وسیعی در دامپروری دارد و گردشگری نیز بخش مهمی از اقتصاد آن است.

اقتصاد نیوزلند

نرخ بیکاری

۲/۳ درصد

نرخ اشتغال

۶/۶۸ درصد

نرخ تورم

۹/۶ درصد

واحد پول

دلار نیوزلند

متوسط حقوق سالیانه

۹۱۴۰۰ دلار نیوزلند

مشاغل مختلف و درآمد آن‌ها

افرادی که تصمیم به مهاجرت و زندگی در نیوزلند دارند، قطعا وضعیت اقتصادی و مشاغل مختلف را در این کشور بررسی می‌کنند. به طور کلی، این کشور اقتصاد پویایی دارد و جمعیت کم موجب شده تا همواره به نیروی کار مهاجر نیاز داشته باشد. بنابراین شما به عنوان فردی که به فکر زندگی در نیوزلند هستید، در یافتن شغل به مشکل جدی برنمی‌خورید. میانگین حقوق دریافتی در این کشور ۹۱۴۰۰، حداقل حقوق ۲۴۶۰۰ و حداکثر حقوق ۹۷۳۰۰ دلار نیوزلند است. مهندسی عمران، دامپزشکی، نقشه برداری و پزشکی از جمله مشاغل پردرآمد نیوزلند هستند.

مزایا و معایب زندگی در نیوزلند

زمانی که شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، در واقع خود را برای چالش‌های بسیاری آماده می‌کنید. اقامت در نیوزلند نیز همانند زندگی در هر کشور دیگری با نکات مثبت و منفی همراه است. پیش از این که برای زندگی در نیوزلند اقدام کنید، بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایا

خدمات درمانی: سیستم سلامت و بهداشت این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و تمامی شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی دولتی بهره‌مند شوند. مهاجرین و افرادی که اقامت موقت دارند نیز با پرداخت هزینه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

سیستم آموزشی: اگر به زندگی در نیوزلند فکر می‌کنید، جالب است بدانید که آموزش در این کشور رتبه جهانی دارد و برای شهروندان و مهاجرین قابل دسترس است. این خدمات برای افرادی که اقامت دائم دارند به صورت دولتی و رایگان و برای آن‌هایی که اقامت دائم ندارند، با پرداخت هزینه ارائه می‌شود.

فرصت‌های شغلی: رشد سریع اقتصادی و جمعیت کم در نیوزلند موجب شده که این کشور به دنبال جذب بیشتر مهاجر از سراسر جهان باشد. همچنین میزان فساد در سیستم اقتصادی بسیار پایین است. بنابراین، اگر در زمینه خاصی مهارت دارید و یا به دنبال کشوری امن برای سرمایه‌گذاری هستید، زندگی در نیوزلند گزینه مناسبی خواهد بود.

معایب

فاصله زیاد: این کشور جزیره‌ای در نقطه دور افتاده‌ واقع شده و فاصله زیادی با کشورهای دیگر دارد. این مسئله علاوه بر این که دسترسی را دچار مشکل کرده و هزینه تردد را بیشتر می‌کند، اختلاف ساعت را نیز افزایش داده و ارتباط با سایر نقاط جهان از جمله وطن مهاجرین را دشوار می‌سازد.

حمل و نقل: نیوزلند حمل و نقل عمومی کامل و گسترده‌ای ندارد و خطوط اتوبوس و قطار تمام نقاط کشور را پوشش نمی‌دهند. این مسئله تحصیل، اشتغال و به طور کلی زندگی در نیوزلند را سخت می‌کند.

هزینه: تولیدات محدود در این کشور موجب شده که بسیاری از محصولات و کالاهای مورد نیاز وارد شوند. وارداتی بودن بیشتر کالاها موجب افزایش قیمت آن‌ها و به طور کلی افزایش هزینه زندگی در نیوزلند می‌شود.

هزینه های زندگی در نیوزلند

هزینه‌های زندگی در نیوزلند

نیوزلند کشوری زیبا و خوش آب و هوا است و با اقتصاد قوی و فراهم کردن فرصت‌های شغلی گوناگون، به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. بسیاری نیز این کشور را برای گردش و تفریح انتخاب می‌کنند. اگر مزایای زندگی در نیوزلند شما را به خود جلب کرده، باید بدانید که وارداتی بودن کالاهای این کشور موجب افزایش هزینه‌های زندگی شده است. با این حال، با داشتن درآمد مناسب می‌توانید این هزینه‌ها را پوشش دهید.

هزینه مسکن

عمده‌ترین هزینه مهاجرین برای زندگی در نیوزلند، تهیه مسکن است. بسته به این که می‌خواهید در مناطق شهری زندگی کنید یا روستایی، چه شهری را برای اقامت در نیوزلند انتخاب می‌کنید و به دنبال خانه ویلایی هستید یا آپارتمانی، هزینه شما متفاوت خواهد بود. قیمت منزل در مناطق شهری از روستایی، در شهرهای بزرگ از شهرهای کوچک و خانه‌های آپارتمانی از ویلایی گران‌تر است.

نوع ملک

هزینه (دلار نیوزلند)

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

۹۵۷

آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر

۷۶۰

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

۱۵۷۰

آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر

۱۲۹۰

هزینه خورد و خوراک

همانطور که اشاره شد، امکان تولید بسیاری از محصولات در داخل نیوزلند وجود ندارد و اقلام وارداتی قیمت بالاتری خواهند داشت. به همین دلیل، مواد غذایی در این کشور نسبتا گران است. البته این هزینه در شهرهای مختلف و بسته به این که از غذاهای آماده استفاده کرده و یا با خرید مواد اولیه غذای خود را آماده می‌کنید، متفاوت خواهد بود. میانگین هزینه غذای یک نفر برای زندگی در نیوزلند در ماه ۲۰۰-۳۰۰ دلار نیوزلند است.

هزینه خدمات درمانی

سطح و نحوه ارائه خدمات پزشکی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای زندگی در نیوزلند در نظر گرفته می‌شود. نیوزلند خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیتی را عرضه می‌کند. برای بهره‌مندی از این خدمات شما می‌توانید تحت دو نوع بیمه قرار بگیرید:

  • طرح درمان ملی: بیمه دولتی به حساب می‌آید و هزینه آن از طریق مالیات‌های پرداخت شده تامین می‌شود. این بیمه هزینه‌هایی چون دارو، ویزیت پزشک، دندانپزشکی و بینایی سنجی که در مراکز دولتی انجام شده‌اند را پوشش می‌دهد.
  • بیمه خصوصی: این نوع بیمه خدمات درمانی بیمارستان‌های خصوصی را نیز پوشش می‌دهد و فرد باید هزینه بیشتری برای آن بپردازد.

هزینه تحصیل

اگر به منظور تحصیل تصمیم به زندگی در نیوزلند گرفته‌اید، بهتر است بدانید که هزینه تحصیل در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چه مقطع تحصیلی بالا می‌رود مبلغ پرداختی نیز افزایش می‌یابد. تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی نیز هزینه بیشتری در مقایسه با مراکز آموزشی دولتی دارد.

طبق وب‌سایت رسمی Study in Zealand، دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی می‌توانند انتظار داشته باشند که سالانه حدود ۲۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ دلار نیوزلند (۱۴۹۰۰ تا ۲۱۷۰۰ دلار آمریکا) با هزینه‌های بالاتر برای موضوعاتی مانند پزشکی و علوم دامپزشکی پرداخت کنند.

هزینه حمل و نقل

افرادی که به منظور کار، تحصیل یا هر دوی این موارد تصمیم به زندگی در نیوزلند می‌گیرند، باید سیستم حمل و نقل و هزینه‌های آن را نیز بررسی کنند؛ چرا که این سیستم نقش مهمی در سرعت و پیشرفت فعالیت‌هایشان دارد. وسایل مختلفی همچون اتوبوس، قطار و تاکسی در سیستم حمل و نقل عمومی نیوزلند وجود دارد که اغلب مناطق شهری را پوشش می‌دهند. در اینجا با قیمت تقریبی وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور آشنا می‌شویم.

نوع حمل و نقل

هزینه (دلار نیوزلند)

بلیط یک طرفه

۳/۵

بلیط ماهانه

۱۵۰

تاکسی یک کیلومتری

۳

تاکسی یک ساعت انتظار

۶۰

بنزین (یک لیتر)

۲/۲۱

هزینه پوشاک

مبلغی که شما برای خرید پوشاک در نیوزلند در نظر می‌گیرید، مبلغ متوسطی است. همچنین می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه خود، از فروشگاه‌ها و برندهای مختلف خرید کرده و هزینه لباس را در طول زندگی در نیوزلند مدیریت کنید.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای نیوزلند برای زندگی

به طور کلی، نیوزلند از کشورهای گران دنیا به حساب می‌آید؛ زیرا زیبایی‌های آن موجب جذب بیشتر گردشگران و صرف هزینه بیشتر از سوی آن‎ها می‌شود. همچنین تولیدات داخلی محدود این کشور موجب ورود کالاهای گران قیمت از سایر کشورها و رقابت کمتر میان شرکت‌های داخلی شده است.

با این حال اگر به دنبال زندگی در نیوزلند و مدیریت هزینه‌های خود هستید، بهتر است شهرهای کوچک‌تر و البته ارزان‌تر مانند دوندین، همیلتون و نیوپلیموث را برای سکونت انتخاب کنید. 

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ همچون اکلند، کرایست چرچ و ولینگتون بالاتر است. البته ساکنین این شهرها از امکانات رفاهی و اجتماعی و موقعیت‌های شغلی بیشتری نیز برخورد هستند.

بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی ایرانیان

نیوزلند جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد، وضعیت اقتصادی آن پایدار و رو به رشد است، دانشگاه‌های معتبر و ممتازی را در خود جای داده و ساکنین آن از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. همه این موارد موجب شده تا بسیاری از مردم در سراسر جهان به فکر زندگی در نیوزلند باشند و این کشور را برای ادامه تحصیل و یافتن فرصت‌های شغلی بهتر انتخاب کنند.

بهترین شهرهای نیوزلند برای کار

اکلند: مراکز تجاری و صنعتی و شرکت‌های بزرگ و معتبری را در خود جای داده است، فرصت‌های شغلی بسیاری را در اختیار مهاجرین قرار می‌دهد، امنیت بالایی دارد و مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. شهروندانی که در این شهر ساکن هستند همانطور که از امکانات رفاهی بسیاری برخوردارند، هزینه‌های زندگی‌شان نیز بیشتر است.

ولینگتون: شهر ساحلی و زیبای نیوزلند که فعالیت‌های هنری بسیاری در آن جریان دارد. ولینگتون درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و یکی از شهرهای مهم در زمینه اقتصادی است. با زندگی در این شهر، گزینه‌های زیادی برای انتخاب شغل مورد نظر خود دارید.

کرایست چرچ: این شهر در کنار زیبایی‌هایش، در زمینه اقتصادی بسیار فعال است. وجود فرصت‌های شغلی زیاد، میانگین درآمد بالا و نرخ بیکاری پایین کرایست چرچ را به شهری مناسب برای مهاجرینی که برای کار زندگی درنیوزلند را انتخاب کرده‌اند، تبدیل کرده است.

بهترین شهرهای نیوزلند برای تحصیل

اکلند: دانشگاه‌های معتبر و عالی رتبه‌ای در بزرگ‌ترین شهر نیوزلند واقع شده‌اند که سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان هستند. سیستم حمل و نقل کامل و پرسرعت و امکانات تفریحی زیاد، این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی نیوزلند تبدیل کرده است.

دوندین: شهر اصلی در منطقه اتاگو است و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های نیوزلند را در خود جای داده است. افرادی که قصد زندگی در نیوزلند و تحصیل در آن را دارند باید بدانند که رشته‌های تحصیلی چون علوم انسانی، مهندسی و پزشکی در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. دوندین همه ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

کرایست چرچ: این شهر دارای دانشگاه‌های معتبر و خصوصی بسیاری است و در لیست بهترین شهرهای دانشجویی نیوزلند جای گرفته است. حقوق، هنر، موسیقی، مهندسی، مربیگری ورزش و … از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *