شرایط و هزینه‌های زندگی در پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای زیبا و جذاب اروپایی است. خیلی‌ها رویای مهاجرت به این کشور زیبا و دوست داشتنی را دارند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبتا پایین‌تر است. این کشور شباهت‌هایی با اسپانیا که در همسایگی آن قرار گرفته است، دارد. بخش بزرگی از اقتصاد پرتغال از طریق صنعت ماهیگیری و صادرات چوب پنبه و انواع نوشیدنی‌ها می‌چرخد. به لحاظ جغرافیایی، کشور پرتغال در جنوب غربی این قاره واقع شده است. جزایر آزور و مادیرا که بسیار زیبا و رویایی هستند در این کشور واقع شده اند. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که شما نیاز دارید درباره شرایط و هزینه‌های زندگی در پرتغال بدانید، در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور پرتغال

پرتغال یکی از کشور اروپایی است که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. این کشور از دو طرف شمال و غرب با اسپانیا مرز مشترک دارد. پرتغال یک کشور پیشرفته و توسعه یافته است و طبیعت زیبا آن باعث شده که هرساله گردشگران زیادی به این کشور رویایی بیایند. بر اساس آخرین آمارهای انجام شده، حدود ۱۱ میلیون نفر در پرتغال زندگی می‌کنند. این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و واحد پولی آن یورو است. 

زبان رسمی کشور پرتغال زبان پرتغالی و تقریبا همه مردم آن به این زبان صحبت می‌کنند. پایتخت و یکی از شهرهای مهم و راهبردی این کشور، لیسبون است. به لحاظ آب و هوایی، منطقه جغرافیایی پرتغال به گونه‌ای است که بیشتر در آن شاهد آب و هوای معتدل خواهید بود. بیشتر بارندگی در بخش‌های شمالی این کشور رخ می‌دهد. میانگین دما هوا در پرتغال ۲۰ درجه سانتی گراد است.

شرایط زندگی در کشور پرتغال

همواره برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور دارند، شرایط زندگی در آن کشور مسئله بسیار مهمی است. پرتغال یکی از کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو ناتو نیز است. نظام حکومتی در کشور پرتغال به شکل جمهوری پارلمانی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور پرتغال تنها دو ناحیه شهری وجود دارد که یکی لیسبون پایتخت آن و یکی دیگر پورتو است که در شمال این کشور قرار دارد. از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، واحد پولی آن یورو بوده و جز اولین کشورهایی قرار دارد که واحد پولی یورو را پذیرفته است. شرایط زندگی در پرتغال به شرح زیر است:

  • درآمد متوسط ساکنان پرتغال نسبتاً کم است. شاخص توسعه انسانی پرتغال از میانشین جهانی کمی پایین‌تر است. اقتصاد پرتغال با وجود رشد در سال‌های اخیر هنوز در مرحله پیشرفته و صنعتی نیست. بیکاری یکی از مشکلات اصلی است.
  • هزینه زندگی در پرتغال نسبتاً کم است و می‌توان با بودجه محدود زندگی خوبی داشت. اجاره مسکن و هزینه غذا از هزینه‌های اصلی هستند که نسبتاً پایین اند.
  • سیستم بهداشت و درمان در پرتغال مراقبت‌های اولیه را پوشش می‌دهد، اما برای مراقبت‌های تخصصی کیفیت کافی ندارد. به همین دلیل برخی پرتغالی‌ها برای درمان به دیگر کشورها می‌روند.
  • آب و هوای پرتغال مدیترانه‌ای است که زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم دارد. سواحل جنوبی آب و هوای آشنای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارند. مناطق شمالی آب و هوای اقیانوسی با تابستان ملایم و زمستان سرد تجربه می‌کنند.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در کشور پرتغال

پرتغال یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. این کشور از نظر استانداردهای بهداشتی و درمانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بر اساس آخرین اطلاعات، نرخ امید به زندگی در کشور پرتغال ۸۱ سال است که کمی بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.

فرهنگ مهاجرپذیری در کشور پرتغال

پرتغال تاریخچه طولانی مهاجرپذیری دارد و فرهنگی مهاجرپذیر و چندفرهنگی بنا نهاده است. برخی ویژگی‌های مهاجرپذیری پرتغال به شرح زیر است:

  • پرتغال در طول تاریخ خود میزبان مهاجران بسیاری بوده است. اسپانیایی ها، آلمان‌ها و اخیراً مراکشی‌ها و برزیلی‌ها مهم‌ترین گروه‌های مهاجر بودند. امروزه پرتغال میزبان بیش از ۳۰۰.۰۰۰ مهاجر است.
  • جامعه پرتغالی مهاجران را به طور کلی مثبت ادراک می‌کند و معتقد است آن‌ها به اقتصاد ملی کمک می‌کنند. با این حال نسبت به برخی گروه‌ها مانند مهاجران مراکشی تعصب وجود دارد.
  • قوانین مهاجرت پرتغال تسهیل کننده است و رویه‌های تسهیل شده برای اخذ اقامت دائم و تابعیت وجود دارد. با این حال نظام مهاجرت در کل کارآمد و منظم نیست.
  • دولت پرتغال برنامه‌هایی برای ادغام مهاجران اجرا می‌کند، اما برنامه ریزی در این خصوص ناکافی و پراکنده است. افکار عمومی نسبت به ادغام مهاجران مثبت نیست.

بازار کار و نرخ بیکاری در کشور پرتغال

همان طور که می‌دانید، پرتغال یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است. بازار کار در کشور پرتغال کمی متفاوت‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. برای پیدا کردن کار مناسب در این کشور لازم است که به زبان پرتغالی تسلط داشته باشید. بسیاری از برندها و شرکت‌های بزرگ دنیا در پرتغال قرار دارند. از این رو، با کمی تلاش می‌توانید شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. نرخ بیکاری در این کشور ۶.۵ بوده که نسبتا نرخ پایینی است.

میانگین درآمد مشاغل مختلف در کشور پرتغال

یکی از فاکتورهای مهم قبل از مهاجرت به یک کشور بررسی متوسط درآمد مردمان آن کشور است. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته، متوسط درآمد در کشور پرتغال ۲۶۴۰ بوده که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمی پایین‌تر است. حداقل میزان درآمد در این کشور ۷۰۰ و حداکثر ۱۲۳۰۰ یورو در ماه است. در این کشور مشاغلی مانند پزشکی، قاضی، وکیل، مدیر مالی، مدیر بانک، مدیر ارشد اجرایی، پیمانکار، دندانپزشک، مدیر فروش و متخصص تغذیه درآمد بیشتری دارند.

میانگین درآمد مشاغل مختلف در پرتغال به شرح زیر است:

  • پزشکان: میانگین درآمد ماهیانه پزشکان در پرتغال حدود ۲۷۰۰ یورو است. درآمد پزشکان خصوصی بیشتر از پزشکان مراکز دولتی است.
  • معلمان: معلمان متوسطه در پرتغال ماهیانه حدود ۱۴۰۰ یورو و معلمان ابتدایی حدود ۱۲۰۰ یورو دریافت می‌کنند.
  • وکلا: وکلای پرتغالی میانگین درآمد ماهیانه ۲۵۰۰ یورو دارند. وکلای با سابقه وکالت بالا و شهرت بیشتر، درآمد بیشتری دارند.
  • مهندسان: مهندسان پرتغالی میانگین درآمد ماهیانه ۱۶۰۰ یورو دریافت می‌کنند. مهندسان با سال‌ها سابقه کار و در رشته‌های مرغوب تر، می‌توانند درآمد بالاتری داشته باشند.
  • دانشجویان: مهم‌ترین درآمد دانشجویان پرتغالی از کمک هزینه‌های دولتی و والدین مشتق می‌شود که ماهیانه حدود ۴۰۰ یورو است. بسیاری دانشجویان نیمه وقت کار می‌کنند تا درآمدشان را تکمیل کنند.
  • کارگران صنعتی: کارگران صنعتی پرتغال روزانه حدود ۵۵ یورو دستمزد دریافت می‌کنند. مجموع درآمد ماهیانه آن‌ها حدود ۱۱۰۰ یورو می‌شود. بخش مهمی از خانوارهای پرتغال از همین درآمد اداره می‌شوند.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال

کشور پرتغال که یک کشور اروپایی برای خیلی‌ها به رویا تبدیل شده است. این کشور پیشرفته و دوست داشتنی دارای طبیعت بی‌نظیری نیز است. زندگی در پرتغال پویا و زنده است و مردمان با فرهنگی دارد. با این حال زندگی در هر کشوری در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز است که در اینجا به هر دو مورد می‌پردازیم.

مزایا

داشتن جنبه‌های مفید و مثبت باعث شده که خیلی‌ها به فکر مهاجرت به پرتغال باشند. در کشور پرتغال مردم بدون استرس زندگی می‌کنند و سبک زندگی‌شان کاملا آرام است. در زندگی پرتغالی‌ها فشار و استرس هیچ گونه جایی ندارد. مردم پرتغال به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا هیچ گونه عجله‌ای برای انجام کارها ندارند. از دیگر مزایای زندگی در کشور پرتغال، نرخ پایین جرم و جنایت در این کشور است. به ندرت ممکن است که در پرتغال جنایت سنگین رخ دهد. بیشتر جرایم این کشور کوچک و مربوط به دعواهای خیابانی هستند. از دیگر نکات مثبت در رابطه با کشور پرتغال می‌توان به ترافیک نسبتا کم آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد. همچنین این کشور شبکه جاده‌ای گسترده‌ای دارد. به همین دلیل اکثر مسیرها خلوت هستند.

یکی دیگر از مزایای زندگی در کشور پرتغال، هزینه‌های ارزان تحصیلات است. در کشور هزینه سالانه دانشگاه حدود ۱۵۰۰ یورو است که در مقایسه با خیلی از کشورهای اروپایی این مبلغ ناچیز است. از دیگر مزایای زندگی در کشور پرتغال می‌توان به طبیعت دیدنی و آب و هوای بی‌نظیر آن اشاره کرد. همچنین این کشور به لحاظ فرهنگی بسیار غنی است.

معایب

همان طور که گفتیم هر کشوری در کنار مزایایش برای زندگی، معایبی نیز دارد. در رابطه با کشور پرتغال هم همین طور است. در این کشور مانند برخی از کشورهای دیگر کارهای اداری بسیار وقت گیر است و به قول معروف کاغذ بازی زیاد دارند. گاهی ممکن است برای گرفتن مهم‌ترین مدارک‌تان مجبور باشید که ساعت‌ها در صف‌های طولانی در پرتغال بایستید. نکته منفی دیگر در رابطه با کشور پرتغال این است که آمار تصادفات در این کشور بسیار بالا است. پرتغال رانندگان بی‌احتیاطی که با سرعت‌های بالا حرکت می‌کنند، زیاد دارد. نکته دیگر مربوط به هزینه‌های بالا عوارض هنگام استفاده از بزرگراه‌های این کشور است.

هزینه‌های زندگی در پرتغال

برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، دانستن هزینه‌های زندگی در آن کشور مسئله بسیار مهمی است. هزینه‌های زندگی با توجه به تعداد نفرات خانواده، محل و سبک زندگی متغیر است و به طور میانگین بین ۵۵۰ تا ۲۱۵۰ یورو قرار دارد.

هزینه خوراک

هزینه خوراک در پرتغال نسبتا کم است و پس از اسپانیا و ایتالیا در میان کشورهای جنوب اروپا ارزان تر است. برخی ویژگی های هزینه خوراک در پرتغال به شرح زیر است:

  • مواد غذایی اولیه مانند نان، ماهی، روغن و لبنیات ارزان قیمت اند. نان عمومی پرتغالی گاهی اوقات ۰.۵ یورو و ماهی خوراکی هر کیلوگرمی ۳ تا ۴ یورو است.
  • محصولات باغی و کشاورزی مانند میوه جات، سبزیجات و تخم مرغ ارزان هستند. این ناشی از اقلیم مساعد و تولید بالاست.
  • گوشت، بویژه گوشت گاو و بره، در پرتغال نسبتا گران است. گوشت گاو هر کیلوگرمی معمولا ۶ تا ۸ یورو قیمت دارد.
  • غذاهای آماده و فرآورده های غذایی مانند کنسروها و غذاهای فرموله شده به دلیل وجود مالیات های بالا گران هستند.
  • در مناطق جنوبی و ساحلی پرتغال که تولید گردشگری دارد، قیمت خوراکی ها به طور کلی بالاتر است. در لیسبون نیز قیمت ها به مراتب بالاتر از سایر مناطق است.
  • برخی محصولات ویژه مانند کیک کولا و روغن تخم آفتاب گردان اغلب گران است. این محصولات در صادرات پرتغال نقش دارند.

هزینه مسکن

همواره بخش زیادی از درآمد افراد صرف مسکن می‌شود. هزینه اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر در کشور پرتغال ۷۱۸.۶۰ یورو در ماه و برای چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر، ۵۷۶.۰۲ یورو است. هزینه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر، ۱۲۹۶.۷۶ یورو و هزینه چنین آپارتمانی خارج از مرکز شهر، ۹۳۳.۴۳ یورو است. به طور کلی، هزینه اجاره خانه در کشور پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

هزینه پوشاک

هر فرد در طول زندگی خود در فصول مختلف به لباس نیاز دارد. از این رو بخشی از درآمد افراد صرف تهیه لباس می‌شود. هزینه یک شلوار جین در پرتغال ۷۴.۳۲ یورو، یک لباس تابستانی از برندهای مانند زارا، ۳۰.۲۶ یورو، یک جفت کفش نایک، ۶۶.۶۳ یورو و یک جفت کفش چرم مردانه ۷۷.۱۴ یورو است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در پرتغال نسبتا مناسب است. برخی ویژگی ها به شرح زیر است:

  • تراموا و قطار درون شهری در پرتغال مرسوم و اقتصادی است. تراموا و قطار درون شهری در لیسبون و شهرهای بزرگ دیگر کار می‌کند. بلیط روزانه ۱۵ یورو و ماهیانه ۴۰ یورو است.
  • قطارهای بین شهری ارزان و نسبتاً سریع هستند. بلیط رفت و برگشت بین لیسبون و پورتو حدود ۳۰ یورو است. سرویس قطاری نسبتاً گسترده است.
  • اتوبوس های بین شهری ارزان هستند. بلیط رفت و برگشت بین لیسبون و شهرهای بزرگ ۲۰ تا ۳۰ یورو است. شبکه اتوبوسی وسیعی وجود دارد.
  • هزینه بنزین در پرتغال نسبتا کم است. قیمت متوسط لیتر بنزین ۱.۲۵ یورو و لیتر گازوئیل ۱.۱ یورو است. این هزینه پایین به دلیل مالیات پایین و وابستگی کم به واردات نفت است.
  • هزینه اجاره اتومبیل به روز معمولا ۴۰-۶۰ یورو است. این هزینه در فصول گردشگری گاهی بالا می‌رود. هزینه پارکینگ در لیسبون و جای دیگر نسبتا بالاست.

هزینه خدمات

همان طور که گفتیم پرتغال یک کشور پیشرفته است و خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. هزینه بخشی از این خدمات از طریق مالیات‌هایی که مردم می‌پردازند تامین می‌شود و برخی دیگر از هزینه‌ها به عهده خود مردم است. برای مثال هزینه‌های عمومی در کشور پرتغال به طور متوسط ۱۱۰.۴۵ یورو است. هزینه اینترنت در این کشور به صورت ماهانه، ۳۳.۸۷ یورو است. هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال در کشور پرتغال، ۳۴.۲۷ یورو و هزینه اجاره زمین تنیس در روزهای آخر هفته، ساعتی ۱۱.۷۲ یورو است.

تحصیل فرزندان

هزینه تحصیل در پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. برای مثال، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این کشور، ۹۵۰ تا ۱۲۵۰ یورو در سال است. این هزینه برای مقطع دکتری چیزی بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال است. با این حال تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور پر هزینه‌تر است. به طور میانگین هزینه دانشگاه‌های خصوصی این کشور بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای پرتغال برای زندگی

برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، اطلاع داشتن از ارزان‌ترین و گرانترین شهرهای آن کشور مسئله مهمی است. زیرا این به آن‌ها کمک می‌کند که انتخاب مناسب‌تری داشته باشند.

از جمله شهرهای گران پرتغال می‌توان به لیسبون پایتخت آن، کاشکایش، پورتو و کویمبرا اشاره کرد. هزینه زندگی در این شهرهای پرتغال در مقایسه با سایر شهرهای آن بالاتر است.

از ارزانترین شهرهای کشور پرتغال می‌توان به منطقه کاستلو برانکو، بژا، پرتالگره، گواردا و سانتاری اشاره کرد. در این شهرها، هزینه‌های زندگی در مقایسه با سایر شهرهای پرتغال پایین‌تر است.

  • لیسبون: پایتخت پرتغال و شهری زیبا، پر رونق و چند فرهنگی است. اقتصاد متنوعی دارد، امکانات و زیرساخت‌های مناسبی وجود دارد و جامعه باز و مهاجرپذیر است. هزینه زندگی نسبتا مناسبی دارد. برای زندگی درازمدت ایرانیان مناسب‌ترین شهر است.
  • آلگاروه: شهری ساحلی و زیبا در جنوب پرتغال که هوای گرم و مدیترانه‌ای دارد. اقتصادش بر گردشگری، کشاورزی و صیادی متکی است. هزینه زندگی پایین و فضای آرامی دارد. برای کسانی مناسب است که دنبال زندگی آرام و ارزان قیمت هستند.
  • کویمبرا: شهری دانشگاهی و فرهنگی در مرکز پرتغال. دارای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر است. اقتصاد مبتنی بر صنایع دانش بنیان و خدمات است. هزینه زندگی متوسطی دارد و برای کسانی مناسب که در حوزه‌های دانشی فعالیت می‌کنند. جامعه آکادمیک و فرهنگی قوی دارد.

بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی ایرانیان

ایرانیان مانند هر کشور دیگری به کشور پرتغال نیز مهاجرت کرده اند. مهاجرت ایرانیان به کشور پرتغال در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است. بر اساس آخرین آمارها بیش از ۱۵۰۰ ایرانی در کشور پرتغال ساکن هستند. بیشتر ایرانیان ساکن کشور پرتغال در شهرهای مهم آن مانند لیسبون زندگی می‌کنند. همچنین برخی از ایرانی‌ها در شهرهای کاشکایش و پورتو زندگی می‌کنند.

بهترین شهرهای پرتغال برای تحصیل

پرتغال یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی است. این کشور دانشگاه‌های معتبر زیادی را در خود جای داده است. از جمله بهترین شهرهای کشور پرتغال برای تحصیل می‌توان به شهرهای لیسبون، پورتو و کویمبرا اشاره کرد. دانشگاه‌های زیادی در این شهرها قرار دارند.

  • لیسبون: دارای چند دانشگاه بزرگ و معتبر است که از جمله دانشگاه لیسبون است. این دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله هنر، معماری، حقوق، کسب و کار و علوم انسانی رتبه برتر دارد. شهری جذاب، پر امکانات و چند فرهنگی برای زندگی دانشجویی است.
  • کویمبرا: مرکز دانشگاهی اصلی پرتغال است؛ دارای دانشگاه کویمبرا و دیگر موسسات معتبر آموزش عالی است. در رشته‌های علوم، پزشکی، مهندسی و کشاورزی قوی است. شهری آرام و دانشگاهی بوده که برای تحصیل مناسب است.
  • پورتو: دومین کلانشهر پرتغال و مرکز اقتصادی کشور است. دانشگاه پورتو و دیگر موسسات آموزش عالی معروف دارد که در رشته‌های مدیریت، کسب و کار، مهندسی و علوم پزشکی قوی هستند. به دلیل وجود امکانات متنوع و فرصت‌های شغلی، برای تحصیل و آغاز فعالیت شغلی مناسب است.

بهترین شهرهای پرتغال برای کار

طبیعتا برای افرادی که قصد کار یا گرفتن ویزای کاری دارند، شهرهای بزرگتر گزینه‌های بهتری است. زیرا این افراد شانس بیشتری در پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ دارند. در رابطه با پرتغال هم همین طور است. شهرهایی مانند لیسبون، کاشکایش، پورتو و کویمبرا گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین پرتغال دارای اقتصاد متنوعی است و در کنار گردشگری، در بخش های تولیدی، خدماتی و فناوری نیز فعال است.

چند شهر پرتغالی بهترین گزینه ها برای کار و اشتغال هستند:

  • لیسبون: پایتخت پرتغال و مرکز اقتصادی کشور است. دارای بازار کار وسیع و متنوعی است که در بخش‌های خدمات، تجارت، صنعت و فناوری فعالیت می‌کند. دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسبی دارد. به دلیل زندگی مهاجران، دارای جامعه چند فرهنگی است.
  • کویمبرا: مرکز اقتصادی و صنعتی اصلی شمال پرتغال است. دارای صنایع مکانیکی، معدنی، نساجی و الکترونیکی قوی است. مرکز آموزشی و تحقیقاتی نیز هست و اشتغال در بخش فناوری و خدمات مرتبط ممکن است. شهر آرام و اقتصادی است.
  • پورتو: دومین کلانشهر پرتغال و مرکز اقتصادی مهمی در شمال کشور است. صنایع نساجی، معدنی، شیمیایی و کشتی سازی دارد. دارای بندرگاه طبیعی مهم و مرکز تجاری است. اشتغال در بخش‌های خدمات، تجارت و فناوری امکان‌پذیر است. شهر پررونقی در حوزه گردشگری نیز هست.

در کل لیسبون، کویمبرا و پورتو به دلیل وجود بازار کار مناسب و دسترسی به فرصتهای متنوع شغلی، می‌توانند مناسب‌ترین شهرهای پرتغال برای کار و اشتغال باشند. هر شهر ویژگی‌های خود را دارد که با توجه به تحصیلات، مهارت، تجربه و علایق افراد می‌توان انتخاب مناسب را انجام داد.

 

سوالات متداول

۱. آیا مهاجرت به پرتغال سخت است؟

مهاجرت به پرتغال می‌تواند بسته به وضعیت فرد چالش‌برانگیز باشد. کلید موفقیت در مهاجرت به پرتغال، بلد بودن به زبان پرتغالی و داشتن یک شغل مطمئن و پشتیبان مالی قوی است. از این رو مهاجرت بدون آمادگی کامل، سخت خواهد بود.

۲. قوانین رانندگی در پرتغال چیست؟

  • سن مجاز برای گرفتن پروانه رانندگی ۱۶ سال است اما برای رانندگی با تنهایی ۱۸ سال مجاز است.
  • پروانه رانندگی بین‌المللی معتبر است و نیازی به تبدیل آن یا گرفتن پروانه محلی نیست.
  • حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه ها ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق شهری ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
  • کمربند ایمنی برای راننده و مسافران الزامی است.
  • تلفن همراه نباید هنگام رانندگی استفاده شود.
  • مصرف الکل قبل از رانندگی ممنوع است.
  • جریمه گرفتن برای رانندگان خارجی غیرمعمول نیست.
  • هنگام بارش باران توقف الزامی دارد.
  • چراغ راهنمایی باید روشن باشد.
  • در پرتغال سمت رانندگی سمت راست است.

بنابراین در نظر داشته باشید که باید بطور کامل از قوانین رانندگی پرتغال آگاه باشید تا از ایجاد مشکل برای خودتان جلوگیری کنید. پیروی از قوانین رانندگی بسیار مهم است.

۳. مدارک لازم برای مهاجرت به پرتغال چیست؟

برای مهاجرت به پرتغال باید دارای این مدارک باشید:

  1. پاسپورت همراه با ۶ ماه اعتبار
  2. فرم درخواست ویزا
  3. برای دریافت گواهی سلامت جسمانی و روحی
  4. کپی مدارک تحصیلی
  5. کارنامه پزشکی
  6. گواهی ازدواج
  7. قرارداد کاری یا همکاری
  8. مدارک مالی

بنابراین بسته به نوع مهاجرت شما ممکن است همه یا بخشی از این مدارک مورد نیاز باشد. بنابراین از قبل آنها را تهیه و آماده کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

2 دیدگاه برای “شرایط و هزینه‌های زندگی در پرتغال

  1. فرحناز معبودی گفته:

    سلام.
    من بازنشسته هستم و ماهی ۲۵ م حقوق بازنشستگی دارم و ۲ میلیارد سپرده در بانک. آیا میتونم برای مهاجرت از طریق تمکن مالی اقدام کنم.
    سود سپرده بانکیم سالانه ۴۰۰ م هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *