شرایط و هزینه های زندگی در ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای پرجمعیت و پیشرفته جهان است که با اقتصاد قوی، فرهنگ چندوجهی، فن آوری پیشرفته و سبک زندگی منحصر به فرد خود، جذابیت بسیاری برای مهاجران و توریست‌ها دارد. ژاپن با داشتن یک اقتصاد قوی و تکنولوژی پیشرفته، یکی از پیشروان دنیا در زمینه‌هایی مانند الکترونیک، خودروسازی، ماشین‌آلات، صنایع فضایی، بهداشت و درمان و صنعت بازی‌های رایانه‌ای است. فرهنگ ژاپن نیز بسیار پویا و متنوع است و بسیاری از مردم جهان با چیزهایی مانند مانگا، انیمه، غذاهای سنتی ژاپنی، آیکی‌دو، شوگی، هاشی‌کن، کیمونو، کاراته و هنرهای سنتی ژاپنی آشنایی دارند. با توجه به مواردی که گفته شد ژاپن کشوری محبوب برای مهاجرت است. در ادامه شرایط و هزینه های زندگی در ژاپن را برای طرفداران مهاجرت به این کشور بیان می‌کنیم.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور ژاپن

پایتخت ژاپن شهر توکیو است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ و استراتژیک این کشور به حساب می‌آید. ژاپن یک کشور جزیره‌ای در آسیا است و با مساحت ۳۷۷،۹۱۵ کیلومتر مربع، یکی از کوچک‌ترین کشورهای آسیا است. با جمعیتی بالغ بر ۱۲۶ میلیون نفر، ژاپن یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و توکیو، پایتخت آن، با جمعیتی بیش از ۳۷ میلیون نفر، بزرگترین شهر جهان است.

با این حال، رشد جمعیت در سالهای گذشته در این کشور منفی بوده است. با اینکه دولت ژاپن در سالهای گذشته تلاش‌های زیادی کرده تا رشد جمعیت این کشور را مثبت کند، این تلاش‌ها مثمر ثمر واقع نشده است. زبان اصلی مردم این کشور زبان ژاپنی است. این زبان برای مردمان کشورهای دیگر که قرار است آن را یاد بگیرند بسیار دشوار است. در رابطه با آب و هوای ژاپن نیز باید بگوییم که آب و هوای این کشور معتدل است. زمستان‌های این کشور سرد و طولانی و در تابستان‌های آن نیز هوا گرم و ملایم است.

ژاپنی‌ها فرهنگ و سنن غنی و قدیمی دارند. هنرهای مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی سنتی ژاپنی، باغبانی کیو، فیلم‌سازی و کاریکاتور محبوب در سراسر جهان هستند. معابد شینتو و بودایی نیز بر جاذبه‌های ژاپن می‌افزایند.

شبکه راه‌آهن دسته‌جمعی در ژاپن بسیار پررنگ است. جزایر ژاپن دارای مناظر طبیعی زیبایی هستند که شامل دریاچه‌ها، جنگل‌ها، کوه‌های فعال و پوشش گیاهی چند دسته و جلگه‌ها است. از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی می‌توان به کوه فوجی و جنگل ارشد اشاره کرد.ژاپنی‌ها نسبت به آداب و رسوم خود بسیار احترام قائل هستند. احترام و فروتنی بارزترین ویژگی رابطه اجتماعی ژاپنی‌ها است. مراسم چای و شام در رستوران و وجب مشترک از آداب متداول در ژاپن است.

شرایط زندگی در کشور ژاپن

در مورد شرایط زندگی، باید گفت که ژاپن یک کشور گران قیمت است. هزینه‌های مسکن، غذا، حمل و نقل و خدمات بهداشتی در ژاپن بسیار بالاست. با این حال، بازارکار کشور بسیار قوی است و حقوق بالایی در بسیاری از شغل‌ها پرداخت می‌شود. در کل، هزینه زندگی در ژاپن بسیار بالاست، اما کیفیت زندگی نیز بسیار بالاست. برای زندگی در ژاپن، بهتر است از پیش اطلاعات کافی در مورد هزینه‌ها و روش زندگی در این کشور به دست آورید.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در کشور ژاپن

کشور ژاپن یکی از کشور‌های با شاخص بالای کیفیت در سطح جهان است. سیستم بهداشتی و درمانی در کشور ژاپن خدمات خوبی را به مردم این کشور ارائه می‌دهد. بر اساس قوانین این کشور، ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان اشخاص توسط دولت این کشور پرداخته می‌شود. همچنین بیماران در این کشور این اختیار را دارند که خودشان پزشک مورد نظر یا امکانات مورد نیازی درمانی را انتخاب کنند. بر اساس قوانین، بیمارستان‌های این کشور غیر انتفاعی هستند و تنها توسط پزشکان ژاپن اداره می‌گردد. در کشور ژاپن، نرخ امید به زندگی از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است. میانگین امید به زندگی در این کشور، ۸۶.۴ درصد است. میانگین امید به زندگی در خانم‌ها ۹۰ سال و در آقایان ۸۳ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری در کشور ژاپن

ژاپن یکی از کشورهایی است که سیاست مهاجرپذیری سختگیرانه و محدودکننده دارد. مهاجرت به ژاپن برای غیرژاپنی‌ها بسیار دشوار است. برخی ویژگی‌های مهاجرت و فرهنگ مهاجرپذیری در ژاپن به شرح زیر است:

  • بسیار محدود: تعداد ورود مهاجران و پناهندگان به ژاپن بسیار کم است. ژاپن سالانه حداکثر ۵۰ هزار مهاجر را می‌پذیرد که اغلب متخصصان و افراد مورد نیاز بازار کار ژاپن هستند.
  • نژادی و فرهنگی: مهاجرت به ژاپن بیشتر به مهاجرانی محدود می‌شود که دارای تبار یاپنی و فرهنگ نزدیک به فرهنگ ژاپنی هستند. مهاجرت مسلمانان یا مهاجران قاره آفریقا بسیار نادر است.
  • محدود به منافع اقتصادی: سیاست مهاجرت ژاپن بر منافع اقتصادی کشور متمرکز است و ورود مهاجران برای ملحوظات بشردوستانه بسیار نادر است.
  • با مشکلات جدی روبروست: جامعه ژاپن مهاجر پذیری را یک تهدید برای هویت و منافع ملی می‌بیند. موج مهاجرت با مخالفت‌ها و تبعیض روبرو خواهد شد. این موضوع جریان مهاجرت به ژاپن را به شدت محدود می‌کند.

بازار کار و نرخ بیکاری در کشور ژاپن

همان طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، کشور ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد. در این کشور شرکت‌های بزرگ بین المللی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، ژاپن اقتصاد پویایی دارد و بسیاری از مردم در این کشور در مشاغل مختلف کار می‌کنند. ژاپن یکی از کشورهایی است که پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد. نرخ بیکاری در این کشور ۲.۵ درصد است. از این رو مهاجرین باکمی تلاش می‌توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

 

میانگین درآمد مشاغل مختلف در ژاپن

واحد پول کشور ژاپن، ین است. میزان درآمد در کشور ژاپن نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ساعت کاری، مدرک تحصیل افراد، سابقه کار و شغل است. حداقل میزان درآمد در کشور ژاپن ۱۳۰٬۰۰۰ ین (حدود ۱۲۰۰ دلار آمریکا) و بالاترین درآمد در ژاپن ۲۳۰ میلیون ین (حدود ۲ میلیون دلار) است که نشان از وجود شکاف درآمدی عمیق در جامعه ژاپن دارد.

میانگین دستمزد و درآمد مشاغل مختلف در ژاپن به شرح زیر است:

  • مدیران ارشد: مدیران عامل و ارشد شرکت‌های بزرگ ژاپنی ماهانه حدود ۳۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ دلار آمریکا درآمد دارند. این رقم برای مدیران ارشد شرکت‌های خارجی فعال در ژاپن نیز مشابه است.
  • مهندسین و متخصصین فنی: مهندسین برق، مکانیک، عمران و مدیران فنی ماهانه حدود ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار درآمد دارند. درآمد متخصصان فناوری اطلاعات و نرم‌افزار نیز مشابه است.
  • پزشکان و دندانپزشکان: پزشکان متخصص ماهانه حدود ۵۰۰۰ تا ۱۵٬۰۰۰ دلار درآمد دارند. دندانپزشکان ماهانه ۲۵۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • معلمان: دستمزد معلمی در ژاپن ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است. معلمان با سابقه و درجه علمی بالاتر از میانگین بالاتری برخوردارند.
  • کارگران ساده: میانگین دستمزد کارگران ساده در ژاپن ماهانه حدود ۱۵۰۰ دلار است که به رشته کار و ساعات کاری نیز بستگی دارد. درآمد کارگران زن نیز کمی پایین‌تر از مردان است.
  • مدیر عامل و ارشد شرکت‌های بزرگ: مدیران عامل و ارشد شرکت‌های برخی شرکت‌های چندملیتی و بزرگ ژاپنی مانند سونی، هیتاچی، تویوتا و بانک‌های کلان می‌توانند سالانه بیش از ۲ میلیون دلار درآمد داشته باشند.
  • اساتید دانشگاه‌ها و محققان پرورش‌یافته در دانشگاه‌های توکیو و کیوتو: اساتید رتبه بالا و محققان مطرح در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی نخبه ژاپن می‌توانند سالانه بیش از ۲ میلیون دلار درآمد کسب کنند.
  • پزشکان متخصص در برخی بیمارستان‌های خصوصی توکیو: برخی پزشکان متخصص مشهور در بیمارستان‌های خصوصی توکیو به ویژه در زمینه‌های جراحی پیچیده و سرطان می‌توانند دستمزد سالانه بالای ۲ میلیون دلار را دریافت کنند.
  • ستاره‌های مشهور تلویزیون و سینما: برخی ستاره‌های مشهور تلویزیون و سینمای ژاپن مانند نائومی تسوکا و هیرویوکی سانادا می‌توانند از قراردادهای چند میلیارد ینی برخوردار باشند و درآمد سالانه بالای ۲ میلیون دلار داشته باشند.

مزایا و معایب زندگی در ژاپن

زندگی در هر کشوری دارای مزایا و معایب خاص خودش است. کشور ژاپن هم از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش درباره مزایا و معایب کشور ژاپن اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار می‌دهیم.

مزایا

زندگی در ژاپن در مقایسه با سایر کشورهای غربی، برخی مزایا و امتیازات را داراست:

  • امنیت بالا
  • محیط زیست مناسب
  • زیرساخت نوین و پیشرفته
  • فرهنگ متنوع و غنی
  • توسعه اقتصادی و رفاه
  • فرصت‌های شغلی

معایب

با وجود مزایای زندگی در ژاپن، این کشور برخی معایب و مشکلات را نیز داراست:

  • هزینه زندگی بالا
  • حجم کار زیاد و فشار زیاد
  • تبعیض اجتماعی
  • پیری جمعیت
  • خطر زلزله و طوفان

هزینه‌های زندگی در کشور ژاپن

همواره برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، هزینه‌های زندگی در کشور مقصد مسئله حائز اهمیتی بوده است. ژاپن یکی از کشورهای گران جهان است. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها بالاتر است. ما در این بخش به طور جزئی درباره هزینه چیزهای مختلف در ژاپن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

هزینه خوراک

هزینه غذا و خوراک در ژاپن یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در این کشور محسوب می‌شود. سطح قیمت مواد غذایی در ژاپن بسیار بالا است و خرید مواد غذایی و غذا در این کشور می‌تواند بخش قابل توجهی از بودجه ماهانه یا سالانه یک خانواده را تشکیل دهد.

برخی موارد قابل توجه عبارتند از:

  • میوه و سبزیجات: میوه و سبزیجات تازه در ژاپن اغلب گران قیمت بوده و به دلیل واردات زیاد، دارای کیفیت متوسط می‌باشند. به عنوان مثال یک پرتقال می‌تواند حدود ۲۰۰ ین (حدود ۲ دلار) قیمت داشته باشد.
  • محصولات لبنی: محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، یوگورت و تخم مرغ نیز در ژاپن قیمت بالایی دارند. یک بسته شیر یک لیتری می‌تواند حدود ۲۰۰ ین قیمت داشته باشد.
  • گوشت: قیمت انواع گوشت مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و خوک نیز در ژاپن بسیار بالا است. گوشت گاو معمولاً ۲۰۰۰ ین بر کیلوگرم قیمت دارد.
  • برنج و ماکارونی: برنج و ماکارونی که بخش بزرگی از غذای مردم ژاپن را تشکیل می‌دهند، نیز در مقایسه با جهان قیمت بالایی دارند. ۱ کیلوگرم برنج می‌تواند حدود ۲۰۰ ین قیمت داشته باشد.

هزینه مسکن

یکی دیگر از معایب مهم زندگی در ژاپن هزینه بالای مسکن است. قیمت اجاره و خرید مسکن در ژاپن از سطح متوسط جهانی بسیار فراتر رفته و به یکی از بالاترین میزان‌های جهان تبدیل شده است. برخی نکات کلیدی مربوط به هزینه مسکن در ژاپن عبارتند از:

  • اجاره گران: متوسط اجاره ماهانه برای یک واحد مسکونی در توکیو حدود ۴۶۰۰۰ ین (حدود ۴۳۰ دلار) است که از متوسط جهانی بسیار بالاتر است. اجاره در سایر شهرهای بزرگ ژاپن نیز گران قیمت است.
  • قیمت بالای ملک: قیمت متوسط ملک در توکیو حدود ۵۵ میلیون ین (حدود ۵۰۰ هزار دلار) در سال ۲۰۱۹ بود که به یکی از بالاترین میزان‌های جهان تبدیل شده است. در سایر شهرهای بزرگ نیز قیمت ملک گران است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در ژاپن ۸۵.۴۱۱. ۶۵ ین و هزینه چنین آپارتمانی در خارج از مرکز ۵۷.۶۹۲. ۹۴ ین است. این هزینه برای آپارتمان‌های سه خوابه در مرکز شهر ۱۹۰.۵۵۶. ۳۴ ین و هزینه چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر۱۲۰.۱۵۹. ۸۴ ین است.
  • کمبود مسکن: به دلیل کمبود زمین و افزایش جمعیت، تورم مسکن در ژاپن اتفاق افتاده است. این فشار عرضه و تقاضا به افزایش قیمت مسکن کمک کرده است.
  • نرخ بازدهی مثبت: ارزش مسکن در ژاپن به طور مداوم رو به بالا بوده و در بلندمدت به نفع خریداران و فروشندگان ملک تمام می‌شود. این نرخ بازدهی مثبت نیز به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در مسکن و افزایش قیمت‌ها کمک کرده است.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک و لباس در ژاپن نیز یکی دیگر از مهم‌ترین معایب زندگی در این کشور محسوب می‌شود. قیمت‌های پوشاک در ژاپن به ویژه برای برندهای داخلی و محصولات لوکس، از سطح متوسط جهانی بسیار فراتر رفته است.

  • محصولات لوکس گران: ژاپن زمینه‌ساز بسیاری از برندهای لوکس و شناخته شده جهانی است. محصولات این برندها مانند Prada , Gucci , Louis Vuitton و Burberry در ژاپن اغلب قیمت بالایی دارند. کیف یا کفشی از این برندها می‌تواند چند برابر قیمت متوسط جهانی باشد.
  • مد ژاپنی: محصولات جدید مد از برندهای محلی ژاپن مانند Uniqlo نیز بسیار با دقت دنبال می‌شوند که نتیجتاً قیمت محصولات مد ژاپنی نیز بالاست. از هم دیگر پیروی هنجارهای مد در ژاپن می‌تواند هزینه انبوهی برای یک خانواده در بر داشته باشد.
  • استاندارد بالایی از پوشش: ژاپنی‌ها به‌طور کلی آماده‌ی پوشش مناسب و مرتب هستند. تعمیر، سبک سازی و تمیز کردن لباسها می‌تواند منجر به هزینه بالایی شود.
  • فرهنگ ژاپنی: لباس و مد در فرهنگ ژاپنی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر تصمیمات خرید مردم تاثیر بگذارد. این امر نیز می‌تواند به افزایش هزینه پوشاک کمک کند.

هزینه حمل و نقل

ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل و نقل را دارد. روزانه بسیاری از مردم ژاپن از سیستم حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده می‌کنند. هزینه بلیط وسایل نقلیه عمومی یک طرفه در این کشور ۲۲۰ ین و کارت‌های ماهانه وسایل حمل و نقل عمومی ۱۰ هزار ین است. ورودی تاکسی در این کشور ۶۴۰ ین استو به ازای هر یک کیلومتر ۴۰۰ ین به مبلغ ورودی اضافه می‌شود. هزینه یک لیتر بنزین در این کشور ۱۴۰.۰۵ ین است.

هزینه حمل و نقل در ژاپن نیز یکی از معایب مهم زندگی در این کشور محسوب می‌شود. قیمت بلیط قطار، هواپیما و عوارض راهنمایی رانندگی در ژاپن از سطح متوسط جهانی بسیار فراتر می‌رود.

هزینه خدمات

هزینه اولیه خدمات شهری در کشور ژاپن برای یک آپارتمان ۸۰ متری متوسط ۲۲.۱۶۵. ۷۶ ین است. کشور ژاپن خدمات بهداشتی و درمانی خوبی را به مردم این کشور ارائه می‌دهد. همچنین بخش بزرگی از هزینه‌های درمانی افراد توسط دولت این کشور پرداخت می‌گردد. هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال در هر ماه ۸۶۰۶.۴۷ ین است. اجاره اجاره یک زمین تنیس در روزهای آخر هفته برای مدت یک ساعت ۲۷۴۶.۸۳ ین است.

تحصیل فرزندان

ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته است و دانشگاه‌های معتبری خوبی دارد. تحصیلی در این کشور رایگان نیست. افراد باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی‌شان هزینه‌های دانشگاه را بپردازند. هزینه دوره کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی این کشور ۵۴۰ هزار ین به علاوه ۲۸۰ هزار ین هزینه ثبت نام است. هزینه دانشگاه‌های خصوصی گرانتر است. این هزینه بین ۸۷۵ هزار تا ۳ میلیون ۷۰۰ هزار ین متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز تقریبا در همین رنج قرار دارد.

ارزانترین و گرانترین شهرهای ژاپن برای زندگی

به طور کلی، کشور ژاپن یک کشور بسیار گران است و هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است. بیشتر شهرهای ژاپن به لحاظ قیمت در یک رده هستند. با این حال، هزینه زندگی در برخی شهرها کمی پایین‌تر است. برای مثال کیوتو یکی از شهرهای ارزان قیمت کشور ژاپن به حساب می‌آید.

ارزانترین شهرهای ژاپن

در حالی که برخی شهرهای ژاپن دارای هزینه زندگی بالا هستند، چند شهر دیگر ارزانترین و مناسبترین مکانها برای زندگی با بودجه محدود می‌باشند:

  • ناگاساکی: یک شهر کوچک در استان ایچیگو در جنوب غربی ژاپن. ناگاساکی صنعتی نشده و جمعیت کمی دارد. هزینه مسکن و زندگی به شدت ارزان است و واجبات زندگی را می‌توان با بودجه محدود تأمین کرد.
  • تویاما: استان جنوبی واقع در جزیره شیکوکو. مرکز آن شهر تویاما دارای هزینه زندگی نسبتاً ارزان است. به دلیل کمبود صنایع و مراکز تجاری بزرگ ، قیمت مسکن و مواد غذایی در تویاما پایین است.
  • فوکوئوکا: در جزیره کیوشو واقع شده است. به دلیل بازار کار نسبتاً ضعیف و میزان بیکاری نسبتاً بالا ، هزینه زندگی در فوکوئوکا ارزان است و می‌توان با بودجه محدود زندگی کرد. اجاره یک آپارتمان تک اتاقه حدود ۳۰ هزار ین است.
  • کاواساکی: شهر کوچکی در جزیره شیکوکو واقع شده است. خیلی ارزان است و هزینه مسکن بسیار پایینی دارد. یک خانواده می‌تواند با بودجه محدود در این شهر زندگی نماید.

گرانترین شهرهای ژاپن

  • توکیو: پایتخت و بزرگترین شهر ژاپن که هزینه مسکن و زندگی در آن بسیار بالاست. اجاره مسکن و قیمت زمین در توکیو از بین شهرهای جهان به طور قابل توجهی بالاتر است.
  • اوساکا: دومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز اقتصادی کشور. اوزاکا نیز یکی از گرانترین شهرها برای خرید مسکن و زندگی است.
  • کوبه: شهر بندری مهم و مرکز صنعت و تجارت کشور که هزینه مسکن در آن به شدت افزایش یافته است.
  • نارا: پایتخت قدیمی ژاپن و میراث فرهنگی جهانی که توریسم در آن رونق گرفته است و قیمت‌ها افزایش زیادی داشته است. نارا از گرانترین شهرهای ژاپن برای خرید مسکن و زندگی به شمار می‌آید.

بهترین شهرهای ژاپن برای زندگی ایرانیان

برخی از ایرانیان به دلایل مختلف به کشور ژاپن مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به تحصیل و کار هستند. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار ایرانی در این کشور ساکن اند. بیشتر ایرانیان در شهرهای مهم این کشور مانند توکیو، ناگویا و یوکوهاما زندگی می‌کنند.

برای زندگی ایرانیان، به شهرهایی که زیر می‌آیند توصیه می‌شود:

  • توکیو: پایتخت ژاپن و مرکز فرهنگی کشور. با وجود هزینه بالای مسکن، توکیو دارای زیبایی‌های فراوانی است که مناسب زندگی ایرانیان است. در توکیو می‌توان فرهنگ و آداب ژاپنی را تجربه کرد و با مردم بومی بهتر آشنا شد.
  • اوساکا: دومین شهر بزرگ کشور و قطب اقتصادی غربی ژاپن. مانند توکیو، اوساکا نیز دارای جذابیت‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی است و مکان مناسبی برای آشنایی با آداب ژاپنی است. هزینه زندگی و مسکن در اوساکا پایین‌تر از توکیو است که مزیتی برای زندگی ایرانیان محسوب می‌شود.
  • هیروشیما: شهری آرام و زیبا در آراملو با پارک صلح و قلعه هیروشیما. هیروشیما جذابیت‌های تاریخی و طبیعی را در کنار هزینه زندگی معقول داراست. زندگی در این شهر برای خانواده ایرانی آرامش بخش خواهد بود.
  • فوکوئوکا: شهری جوان و پرجنب و جوش در جزیره کیوشو. دارای موسیقی ، غذا و مهجوری حیرت انگیزی است. هزینه مسکن و زندگی در فوکوئوکا مناسب است و جو شهر نیز مناسب زندگی ایرانیان و آشنایی با مردمان محلی است.

بهترین شهرهای ژاپن برای تحصیل

ژاپن دارای سیستم آموزش عالی بسیار معتبر و کارآمد است. برخی شهرهای ژاپن مکانهای بسیار مطلوبی برای تحصیل می‌باشند. بهترین شهرها برای تحصیل در ژاپن عبارتند از:

  • توکیو: دارای برخی از معتبرترین دانشگاه‌های ژاپن از جمله دانشگاه توکیو و دانشگاه واسدا. توکیو در اختیار دانشجویان شرایط کاملی قرار می‌دهد و فرصتی مناسب برای یادگیری زبان و فرهنگ ژاپنی به دست می‌دهد.
  • اوساکا: دومین شهر بزرگ کشور و مرکز آموزشی و پژوهشی کشور با برخی از مهم‌ترین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها مانند دانشگاه اوساکا و دانشگاه کانسای. اوساکا یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، مهندسی و کسب و کار است.
  • کیوشو (فوکوئوکا): جلسات آکادمیک قدرتمندی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد به ویژه در رشته‌های کشاورزی ، علوم دریایی و زیست‌شناسی. دانشگاه فوکوئوکا و دانشگاه کیوشو بهترین آموزش عالی استاندارد را ارائه می‌کنند.
  • کانازاوا: شمالی ترین کلانشهر ژاپن و مرکز برجسته فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی. دانشگاه کانازاوا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌های هنر، فرهنگ، محیط زیست و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

آموزش عالی معتبر، منابع پژوهشی و فرهنگی متنوع، زیبایی طبیعی و امکانات شهری، توکیو، اوساکا، کیوشو و کانازاوا را به مکان‌های بسیار مطلوبی برای تحصیل و ورود به دنیای آکادمیک ژاپن تبدیل می‌کنند.

بهترین شهرهای ژاپن برای کار

طبیعتا یافتن کار در شهرهای بزرگ راحت‌تر است. در ژاپن نیز همین طور است. از جمله بهترین شهرهای ژاپن برای کار می‌توان به توکیو، ناگویا و کیوتو اشاره کرد. امکان پیدا کردن کار در این شهرها بسیار بیشتر از سایر شهرهای ژاپن است.

  • توکیو: دارای برخی از معتبرترین دانشگاه‌های ژاپن از جمله دانشگاه توکیو و دانشگاه واسه دا. توکیو در اختیار دانشجویان شرایط کاملی قرار می‌دهد و فرصتی مناسب برای یادگیری زبان و فرهنگ ژاپنی به دست می‌دهد.
  • اوساکا: دومین شهر بزرگ کشور و مرکز آموزشی و پژوهشی کشور با برخی از مهم‌ترین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها مانند دانشگاه اوساکا و دانشگاه کانسای. اوساکا یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی، مهندسی و کسب و کار است.
  • کیوشو (فوکوئوکا): جلسات آکادمیک قدرتمندی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد به ویژه در رشته‌های کشاورزی ، علوم دریایی و زیست‌شناسی. دانشگاه فوکوئوکا و دانشگاه کیوشو بهترین آموزش عالی استاندارد را ارائه می‌کنند.
  • کانازاوا: شمالی ترین کلانشهر ژاپن و مرکز برجسته فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی. دانشگاه کانازاوا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌های هنر، فرهنگ، محیط زیست و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

آموزش عالی معتبر ، منابع پژوهشی و فرهنگی متنوع ، زیبایی طبیعی و امکانات شهری، توکیو، اوساکا، کیوشو و کانازاوا را به مکانهای بسیار مطلوبی برای تحصیل و ورود به دنیای آکادمیک ژاپن تبدیل می‌کنند.

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

۱. چند نوع دانشگاه در کشور ژاپن وجود دارد ؟

  1. دانشگاه‌های عمومی یا دولتی
  2. دانشگاه‌های خصوصی
  3. دانشگاه‌های بین‌المللی
  4. دانشگاه‌های علم و تکنولوژی
  5. کالج‌ها و موسسات

بنابراین  در کشور ژاپن انواع مختلفی از دانشگاه‌ها وجود دارد که با توجه به نوع و هدف تحصیل، می‌توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

۲. برای دریافت بورسیه تحصیلی در ژاپن چه مدارکی لازم است ؟

  1. پاسپورت همراه با ویزای دانشجویی ژاپن که قبلا صادر شده باشد
  2. کپی گواهینامه‌های تحصیلی و مدارک آکادمیک شامل transcripts، مدارک فارغ التحصیلی و…
  3. تاییدیه‌ها از موسساتی که احتمالا برای دریافت بورسیه از آن‌ها درخواست کرده‌اید
  4. نمونه کار‌ها و مقالات تحقیقاتی شما که گزینگان بورسیه را نشان می‌دهد
  5. نامه معرفی از اساتید یا مراجع معتبر که استعداد شما را تایید می‌کند
  6. رزومه یا CV شامل سابقه تحصیلی، کاری و فعالیت‌های اجتماعی‌تان
  7. نامه انگیزه‌نویسی به زبان انگلیسی برای توضیح دلایل تقاضای بورسیه و چرایی انتخاب ژاپن برای تحصیل
  8. گزارش پزشکی و نتایج آزمایشات بالینی
  9. تاییدیه مالی بانکی به همراه کپی پاسپورت برای اثبات قابلیت مالی حمایت از هزینه‌های تحصیل

بنابراین بسته به نوع بورسیه ممکن است مدارک مورد نیاز متفاوت باشد اما داشتن مدارک فوق به شما کمک می‌کند تا برای دریافت بورسیه ژاپن از پس زمینه قوی‌تری برخوردار باشید.

۳. روش های مهاجرت به ژاپن چیست؟

  • مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج، پناهندگی، مهاجرت به عنوان یک هنرمند و …

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *