جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز لهستان

جمهوری لهستان کشوری واقع در اروپای مرکزی است. این کشور پل ارتباطی میان اروپای شرقی و غربی محسوب می‌شود. وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان و بناهای تاریخی چشم‌نواز، موجب شده همه ساله گردشگران بسیاری به این کشور سفر کنند. لهستان کشوری اروپایی با هزینه‌های پایین و رفاه و امنیت بالا است. ساکنین این کشور از زندگی باکیفیتی برخوردار بوده و قادر به تأمین هزینه‌های خود هستند. به همین دلیل، مهاجرین بسیاری از سراسر دنیا تمایل به زندگی در لهستان دارند. اگر به کار در این کشور می‌اندیشید، بهتر است با مشاغل مورد نیاز لهستان آشنا شوید.

فهرست مطالب

لیست مشاغل مورد نیاز لهستان

لیست مشاغل مورد نیاز لهستان براساس رشته

امکانات اجتماعی و امنیت لهستان آن را به کشوری بی‌نظیر برای مهاجرت و کار تبدیل کرده است. این کشور با داشتن دانشگاه‌های ممتاز و کم هزینه، سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر جهان است. اقتصاد پیشرفته این کشور نیز آن را به یکی کشورهای مطرح اروپا تبدیل می‌کند. لهستان فعالیت گسترده‌ای در خودروسازی، کشاورزی و ساخت و ساز دارد. موقعیت‌های شغلی شکل گرفته موجب کاهش نرخ بیکاری و کمبود نیروی کار ماهر شده‌اند. اگر متقاضی کار در لهستان هستید، بهتر است بدانید که دولت از ورود نیروی ماهر به بازار کار استقبال می‌کند.

برای یافتن شغل مورد نظر، باید با مشاغل مورد نیاز لهستان آشنا شوید. افرادی که دارای شرایط و تخصص مرتبط با این مشاغل هستند، می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند. هر سال متقاضیان بسیاری از نقاط مختلف جهان در مشاغل مورد نیاز لهستان مشغول به کار می‌شوند. بازار کار لهستان بیشترین نیاز را به رشته‌های مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی و پس از آن، مهندسی ارتباطات و ساختمان دارد. در ادامه برخی از مشاغل مورد نیاز لهستان را در حوزه پزشکی و مهندسی معرفی می‌کنیم.

مشاغل پزشکی و سلامت

خدمات پزشکی و درمانی در لهستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این کشور با استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن، خدمات پیشرفته‌ای را با هزینه مقرون به‌صرفه ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر بیماران بسیاری از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات درمانی پیشرفته، به این کشور سفر می‌کنند. این مسئله موجب افزایش نیاز لهستان به نیروی کار در این حوزه شده است. همه ساله پزشکان و دندانپزشکان بسیاری برای کار به لهستان مهاجرت می‌کنند. افرادی که متقاضی تحصیل در زمینه پزشکی هستند نیز می‌توانند از دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش بگیرند.

دندانپزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز لهستان محسوب می‌شود. این زمینه کاری از تقاضا و درآمد بالایی نیز برخوردار است. لهستان به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه دندانپزشکی در سطح اروپا شناخته می‌شود. ارائه خدمات باکیفیت و مناسب قیمت، آن را به یکی از مراکز درمان بیماری‌های دهان و دندان تبدیل کرده است. اگر دارای مدرک تحصیلی و تخصص بالا در دندانپزشکی هستید، می‌توانید برای کار در لهستان اقدام کنید.

داروسازی نیز به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز لهستان در زمینه پزشکی به حساب می‌آید. داروسازان با داشتن مدرک معتبر می‌توانند در زمینه داروسازی، داروسازی صنعتی، سم‌شناسی و بهداشت عمومی مشغول به کار شوند. اگر داوطلب تحصیل در این رشته هستید، لهستان این امکان را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. دیگر موقعیت‌های شغلی که لهستان در عرصه پزشکی به آن‌ها نیاز دارد عبارتند از:

  • متخصص اطفال
  • متخصص قلب و عروق
  • جراح مغز و اعصاب
  • اورولوژیست
  • روانشناس
  • مشاور ژنتیک
  • متخصص زنان و زایمان

مشاغل فنی و مهندسی

لهستان فعالیت گسترده‌ای در زمینه صنعت و تکنولوژی دارد. از این رو، برای پیشبرد مشاغل مختلف همواره به نیروی کار با مدرک مهندسی نیاز دارد. رشته‌های مختلف مهندسی از جمله مشاغل پرتقاضای لهستان و البته جهان نیز محسوب می‌شوند. افرادی که در رشته‌های مهندسی ساخت و ساز، تأسیسات الکتریکی، مکانیک، صنایع شیمیایی و غذایی و ژنتیک تحصیل کرده‌اند، شانس بیشتری برای کار در این کشور دارند. توجه داشته باشید که داشتن سابقه کاری و تسلط به زبان لهستانی برای پذیرش در مشاغل مهندسی ضروری هستند.

مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله مشاغل مورد نیاز لهستان در حوزه مهندسی به شمار می‌آیند. پیشرفت تکنولوژی موجب شده که تقریبا تمامی مشاغل در نقاط مختلف دنیا به نیرویی در رشته IT نیاز داشته باشند. در لهستان نیز صنعت فناوری اطلاعات از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی به حساب می‌آید. افراد با داشتن این تخصص در برنامه‌‌نویسی، توسعه نرم افزارهای کامپیوتری و تلفن همراه فعالیت می‌کنند.

مهندسی مکانیک از دیگر مشاغل مورد نیاز لهستان است. این رشته یکی از گسترده‌ترین رشته‌های مهندسی به شمار می‌آید. مهندس مکانیک در زمینه طراحی و ساخت وسایل مکانیکی ساده و پیچیده، طراحی محصول و تحقیق، توسعه، ساخت و آزمایش در آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کند. بدین ترتیب، صنایع مختلف به این نیرو نیاز خواهند داشت.

  • مهندسی ماشین آلات
  • مهندسی صنایع
  • تکنسین فنی
  • مهندسی ژنتیک
  • مهندسی برق

مشاغل پرتقاضای لهستان در سال ۲۰۲۲

زمانی که به مهاجرت و کار در لهستان می‌اندیشید، لازم است ابتدا وضعیت اقتصادی و بازار کار آن را بررسی کنید. لهستان یکی از قطب‌های اقتصادی در سطح اروپا محسوب می‌‎شود. موقعیت‌های شغلی متنوعی در این کشور شکل گرفته‌اند و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار مهاجرین قرار می‌دهند.

طبق آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اقتصاد این کشور همچنان روند صعودی را طی می‌کند. بنابراین، شمار افرادی که به عنوان نیروی کار خارجی به لهستان مهاجرت می‌کنند همواره در حال افزایش است. متقاضیان کار تحت حمایت این کشور قرار می‌گیرند. این افراد با بررسی مشاغل مورد نیاز لهستان، می‌توانند شغل مورد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب کنند. انتخاب از میان مشاغل پرتقاضای این کشور نیز شانس موفقیت آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. مشاغل پرتقاضا موقعیت‌هایی هستند که مورد درخواست بسیاری قرار گرفته و بازار کار پررونقی دارند.

کارگر فنی

از آن جایی که لهستانی‌ها تمایل چندانی به اشتغال در موقعیت‌های شغلی کارگری ندارند، این بخش ظرفیت بالایی برای پذیرش مهاجرین دارد. آشپزی، نصب سازه‌های مهندسی، کاشی‌کاری، گچ‌بری، مکانیکی تجهیزات حفاری و جوشکاری از جمله این مشاغل هستند. افرادی که در زمینه‌هایی چون خیاطی، برقکاری، نجاری، حمل بار، کشاورزی، قفل‌سازی و رانندگی مهارت دارند می‌توانند به دنبال شغل مورد نظر در لهستان باشند.

مشاغل مربوط به اقتصاد و حسابداری

مشاغل مرتبط با امور مالی و اقتصادی از مشاغل مورد نیاز لهستان هستند. افرادی که در رشته حسابداری و مدیریت بازرگانی تحصیل کرده‌اند، موقعیت‌های شغلی خوبی در این کشور خواهند داشت. اگر به زبان لهستانی تسلط داشته و سابقه کار کافی دارید، می‌توانید برای مهاجرت و کار در لهستان اقدام کنید.

متخصص منابع انسانی

بسیاری از شرکت‌های لهستانی برای مدیریت امور داخلی خود، به متخصص منابع انسانی نیاز دارند. دور از انتظار نیست که کشور در این موقعیت کاری با کمبود نیرو مواجه باشد. لهستان همه ساله کمبود نیروی خود را با جذب متقاضیان بین‌المللی تأمین می‌کند. متخصصان منابع انسانی مدیریت منابع انسانی را برعهده دارند و از قانون کار، اداره امور و آموزش مطلع هستند.

پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز لهستان

لهستان اقتصادی باثبات و روبه رشد دارد. طبق آمار به دست آمده، این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد و نرخ تورم در آن به کمتر از ۲ درصد رسیده است. پایین بودن نرخ بیکاری نشانه‌ای از کمبود نیروی کار است.      

اولین قدم برای جستجوی کار، آگاهی از مشاغل مورد نیاز لهستان است. اگر شرایط و مهارت لازم برای اشتغال به یکی از این مشاغل را دارید، برای پذیرش کاری و مهاجرت اقدام کنید. به طور کلی، فردی که موفق به یافتن شغل مناسب در لهستان می‌شود، می‌تواند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند. با این حال، برخی مشاغل سطح درآمد بالاتری در مقایسه با موقعیت‌های کاری دیگر دارند. عواملی چون موقعیت شغلی، سطح تحصیلات، موقعیت مکانی و تسلط بر زبان لهستانی یا انگلیسی نیز بر میزان درآمد تأثیر می‌گذارند. در اینجا قصد داریم با برخی از مشاغل پردرآمد لهستان آشنا شویم.

پزشکی

پزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز لهستان و البته مشاغل پردرآمد آن محسوب می‌شود. کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات پزشکی و درمان در این کشور سبب شده که شمار زیادی از بیماران از سایر نقاط اروپا به لهستان سفر کنند. در این کشور از تجهیزات پزشکی مدرنی برای ارائه خدمات استفاده می‌شود. شاخه‌های مختلف پزشکی به سطح بالایی از دانش نیاز دارند. به همین دلیل، پزشکان جزء افراد پردرآمد جامعه به حساب می‌آیند.

بازه درآمد سالانه: ۱۴,۹۰۰-۴۲,۸۰۰ زلوتی

وکالت

شغل وکالت از جمله مشاغل حیاتی و پردرآمد لهستان است. وکلا طبق قوانین این کشور، از منافع عمومی دفاع می‌کنند. ارائه خدمات و مشاوره حقوقی، تهیه و ارائه طرح‌های قانونی و نمایندگی موکلین در مراجع قانونی از مهم‌ترین وظایف وکلا محسوب می‌شوند. این افراد علاوه بر درآمد بالا، از جایگاه اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستند.

بازه درآمد سالانه: ۱۰,۱۰۰-۲۹,۱۰۰ زلوتی

مدیریت

مشاغل مدیریتی (مدیریت اجرایی، مدیریت مالی و …) مشاغلی پر مسئولیت و البته پردرآمد در کشور لهستان هستند. فردی که به عنوان یک مدیر مشغول به فعالیت است، باید بر کارمندان و فعالیت‌های مختلف شرکت نظارت داشته باشد. شرکت‌های کوچک و بزرگ و مراکز خصوصی و دولتی برای نظم بخشیدن به کارهای خود، به یک مدیر نیاز دارند.

بازه درآمد سالانه: ۸,۹۵۰-۲۵,۷۰۰ زلوتی

شرایط عمومی استخدام در مشاغل مورد نیاز لهستان

یافتن شغل مناسب از میان مشاغل مورد نیاز لهستان مراحل مشخصی دارد. برای شروع کار، لازم است از یک مؤسسه کاریابی معتبر کمک بگیرید.

مؤسسات کاریابی به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کنند. بنابراین، می‌توانید به لهستان سفر کرده و یا از طریق وبسایت‌ها مشاغل مورد نیاز لهستان را بررسی کنید. شما رزومه خود را در اختیار مؤسسه قرار می‌دهید، با آگهی‌های مرتبط با رشته خود آشنا می‌شوید و با کارفرمایان ارتباط می‌گیرید. این مراکز با شرکت‌های بسیاری که به دنبال نیروی کار هستند، ارتباط می‌گیرند. با آگاهی از شرایط موقعیت‌های کاری و رزومه متقاضیان، بهترین شغل را به مناسب‌ترین فرد پیشنهاد می‌دهند. 

برای استخدام در یکی از مشاغل مورد نیاز لهستان، شهروندان لهستانی نسبت به متقاضیان خارجی اولویت دارند. از این رو، آگهی‌ها به مدت ۳ ماه در داخل کشور منتشر می‌شوند. در صورتی که نیروی مناسب انتخاب نشد، کارفرمایان نیروی مورد نظر را از میان کارجویان بین‌المللی انتخاب می‌کنند.

  • اگر رزومه شما تأیید شود و مصاحبه را با موفقیت بگذرانید، از سوی کارفرما پیشنهاد کاری دریافت می‌کنید.
  • پیشنهاد شغلی همان جاب آفر بوده و داشتن آن برای گرفتن ویزا ضروری است.
  • حال می‌توانید برای دریافت ویزای کاری لهستان اقدام کنید. این ویزا عموما یک سال اعتبار دارد.
  • مرحله بعدی، گرفتن مجوز کاری برای اشتغال در لهستان است. شما مدارک مورد نیاز را به کارفرما ارائه می‌دهید. او نیز درخواست دریافت مجوز را به دولت محلی (Voivode) تحویل می‌دهد.
  • مدت اعتبار مجوز کاری معمولا ۳ سال است و در صورت تمدید قرارداد کاری، اعتبار آن نیز تمدید می‌شود.

فرد با داشتن جاب آفر، ویزای کاری و مجوز کاری می‌تواند فعالیت خود را در یکی از مشاغل مورد نیاز لهستان آغاز کند. متقاضی بعد از ۳-۴ سال کار در این کشور و پرداخت مالیات، شرایط دریافت اقامت دائم را خواهد داشت.

سطح تحصیلات مورد نیاز

همانند سایر کشورهای پیشرفته، در لهستان پرداختن به تمامی مشاغل به تحصیلات و مهارت کافی نیاز دارد. شما با داشتن مدارک تحصیلی بالا، شانس بیشتری برای پذیرش در موقعیت‌های شغلی تخصصی دارید. میزان تحصیلات نیز تأثیر مستقیم بر میزان درآمد شما خواهد داشت. با این حال، شما با داشتن مدرک دیپلم نیز می‌توانید به کارهای ساده مشغول شوید.

سطح دانش زبان مورد نیاز

زبان لهستانی زبان رسمی این کشور است. بنابراین، شما در مراحل مختلف کاریابی و اشتغال در برخی مشاغل باید به آن مسلط باشید. زبان انگلیسی نیز زبان دوم این کشور محسوب می‌شود و تسلط به آن شما را در برقراری ارتباط یاری می‌کند. با این حال، نیازی به ارائه مدرک زبان حین دریافت ویزا وجود ندارد. 

سابقه کاری مورد نیاز

سابقه و تجربه کاری ارتباط مستقیمی با شانس شما برای پذیرش در موقعیت شغلی مناسب دارد. اگر در یکی از مشاغل مورد نیاز لهستان تجربه کافی دارید، درآمد بیشتری از آن کسب خواهید کرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

8 دیدگاه برای “جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز لهستان

  1. مهدی احمدوند گفته:

    جهت کار و ازدواج در این کشور برای افراد مجرد شانسی هست من جوشکار حرفه ای و راننده کامیون هستم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      امکان اقدام برای شما وجود دارد. لطفا برای راهنمایی بیشتر و بررسی شرایط شما تماس بگیرید.

  2. مهرداد گفته:

    سلام.من رویه کوب مبلمان هستم و ۱۴سال سابقه کار دارم میخواستم بدونم چه جوری میتونم اقدام کنم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      در شرکت های ساختمانی نیاز به این تخصص هم هست. لطفا برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  3. حسین حصاری گفته:

    سلام وقت بخیر

    بنده کابینت ساز ونجار هستم
    میخواستم بدونم در لهستان کار چطور هست آیا میتوانم اونجا مشقول کار باشم واقامت بگیرم
    البته ۱۷ سال سابقه بیمه
    مرتبط به همین کارو دارم ۴۰ سال دارم دارای مدرک فنی حرفه ای چوب و کابینت دارم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      کارخانه تولید مبل نزدیکترین پوزیشن هست جاب افر قابل انجامه منجر به اقامت می شود. برای راهنمایی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *