بهترین روش های مهاجرت به کانادا

کانادا از نظر اقتصادی شرایط باثباتی را تجربه کرده است. جذب نیروهای متخصص و شرایط زندگی مناسب باعث شده بسیاری افراد به سرزمین برگ چنار مهاجرت کنند. گفتنی است، این کشور جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوعی دارد که مقصد مناسبی برای مسافرت به کانادا محسوب می‌شود. سرزمین سفید قوانین خوبی برای مهاجرت به کانادا تنظیم کرده است که به برابری انسان‌ها و احترام به همه قومیت‌ها تأکید می‌کند. بنابراین، افراد مختلفی به این کشور پهناور مهاجرت می‌کنند تا زندگی جدیدی را با شرایط مطلوب بسازند.

اطلاعات کلی

  • قاره : آمریکا شمالی

  • پایتخت : اوتاوا

  •  واحد پول: دلار (CAD)

  • ساعت جهانی :   ۳.۵+ تا ۸-

  • مذهب : کاتولیک 

  • پیش شماره :  ۱+

  • حکومت : فدرال پارلمانی پادشاهی مشروطه

فهرست مطالب

چرا مهاجرت به کانادا؟

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که به دلیل گستردگی آن، سالانه افراد بسیاری به این کشور مهاجرت می‌کنند. سرزمین سفید در قاره آمریکای شمالی واقع شده که با کشور ایالات متحده آمریکا همسایه است. با مهاجرت به کانادا، شرایط کار و زندگی مناسبی برای افراد ایجاد می‌شود. به خصوص اینکه دولت این کشور توجه ویژه‌ای به مهاجران کرده است.

سرزمین پهناور کانادا به دلیل داشتن درختان و گیاهان فراوان، به سرزمین برگ چنار معروف شده است. شهر اوتاوا به عنوان پایتخت کانادا شناخته می‌شود که در کنار رودخانه سن‌لوران واقع شده است.

برگ چنار نماد توسعه انسانی است که این کشور به دلیل اهمیت دادن به کرامت انسانی، این لقب به کانادا داده شده است. بخش زیادی از سرزمین کانادا کوهستانی و پوشیده از برف است. جالب است بدانید، این کشور نزدیک به قطب شمال است. شمال کانادا سرمای زیادی دارد که شرایط زندگی بسیاری افراد را دچار چالش کرده است. این موضوع باعث شده بخش‌های شمالی این کشور متروک و بدون سکنه باشد.

مزایا

  • جامعه چندفرهنگی و مهاجرپذیر
  • بازار کار باثبات
  • کیفیت زندگی بالا
  • خدمات درمانی عالی
  • شرایط زندگی استاندارد
  • امنیت اجتماعی

معایب

  • شرایط آب و هوایی سرد و سخت
  • زندگی شهری گران برای تازه‌واردها
  • قیمت بالای مالیات
  • گرانی مسکن

شرایط زندگی در کانادا

هزینه زندگی

شهرهای تورنتو، ونکوور و اوتاوا هزینه‌های زندگی گرانی دارند. داشتن کار با درآمد بالا شرایط زندگی در این شهر‌ها را راحت‌تر می‌کند. شهرهای کوچک کانادا شرایط بهتری دارند و هزینه زندگی در این شهرها بهتر است. تازه‌واردان در روزهای اول شرایط سختی را از نظر هزینه‌ها تجربه می‌کنند. بنابراین، عمده مهاجران جدید برای رسیدن به شرایط مطلوب زندگی، چالش‌هایی در هزینه‌ها را تجربه می‌کنند.

البته پیدا کردن یک شغل مناسب می‌تواند شرایط درآمدزایی را برای مهاجران بهتر کند. بیشتر شرکت‌ها امکانات مختلفی برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند که این موضوع شرایط هزینه‌های زندگی مهاجران را بهبود می‌بخشد.

کیفیت زندگی

مردم کانادا زندگی باکیفیتی را تجربه می‌کنند. اقتصاد قدرتمند و ثبات سیاسی منجر به رشد کیفی زندگی در سرزمین سفید شده است. شهروندان کانادایی امنیت شغلی بالایی دارند که این مورد باعث شده نگرانی آنها نسبت به درآمدزایی برطرف شود. گفتنی است، امید به زندگی در کانادا ۸۲ سال تخمین زده شده است که به خوبی کیفیت بالای زندگی در سرزمین برگ چنار را نشان می‌دهد.

شهرهای کانادا از امنیت بالایی برخوردار است. به طوری که بسیاری از مردم شهر درب خانه خود را قفل نمی‌کنند و با خیالی آسوده به بیرون از خانه می‌روند. همچنین، جامعه کانادا فرهنگ مهاجرپذیری دارد و به گرمی از مهاجران و تازه‌واردان استقبال می‌کنند. بنابراین، افراد زیادی به سرعت با شرایط زندگی در کانادا ارتباط برقرار می‌کنند.

میانگین درآمدها

کانادا شرایط مطلوبی برای جذب نیروهای متخصص دارد. افراد بسیاری برای کار کردن مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. بر اساس آمارهای منتشر شده، میانگین درآمد یک فرد مجرد در ماه مبلغ ۱.۲۴۵ دلار اعلام شده است. میانگین درآمد یک دانش‌آموز یا دانشچو با تفکیک هزینه اجاره مسکن، مبلغ ۸۸۰ دلار محاسبه شده است. همچنین، میانگین هزینه‌های یک خانواده دو نفره مبلغ ۲.۵۰۰ دلار است. لازم به ذکر است، هزینه اجاره خانه از این میانگین درآمدی جدا شده است.

طبق آمار اعلام شده، میانگین حقوق سالیانه در سرزمین سفید ۱۲۰ هزار دلار گفته شده است. عمده هزینه‌ شهروندان کانادایی شامل خوراک، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل و خرید اقلام روزمره می‌شود. 

راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی

هدف اصلی کانادا تقویت اقتصاد کشور است. به همین منظور این کشور قوانین مهاجرتی تحصیلی را وضع کرده تا بتواند مهاجران تحصیلی را بپذیرد. سرزمین سفید با این هدف خود قصد دارد نیروهای متخصصی را تربیت کند تا آنها را در سیستم اقتصادی خود به کار بگیرد. بنابراین، افراد بسیاری برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اقدام به مهاجرت می‌کنند.

سیستم آموزشی سرزمین برگ چنار کیفیت بالایی دارد. تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا جزو رتبه‌های برتر جهان هستند. دولت کانادا امکانات زیادی را برای دانشجویان در نظر گرفته است که باعث شده شرایط مهاجران تحصیلی در این کشور مطلوب باشد. یکی از مزیت‌های درس خواندن در کانادا این است که پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه، بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند. بنابراین، افراد مهاجر می‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدتی برای زندگی خود در کانادا کنند.

مهاجرت کاری

کانادا به عنوان یکی از اعضای G8، هشت کشور بزرگ صنعتی جهان، شناخته می‌شود. عمده بازار کار این کشور در حوزه صنعت و صادرات ذخایر نفتی است. یکی از دلایلی که اقتصاد کانادا شرایط با ثباتی را تجربه می‌کند، آزادی اقتصادی این کشور است. شایان ذکر است، سرزمین سفید دارای منابع طبیعی ارزشمندی است که این مورد منجر به افزایش شاخص اقتصادی این کشور شده است. همچنین، بازار بورس تورنتو جزو هشتمین بورس بزرگ جهان شناخته می‌شود.

با توجه به بازار کار مناسب کانادا، مهاجرت به این کشور صرفه اقتصادی بالایی دارد. تنوع شغلی در این کشور افراد متخصص و غیرمتخصص را راهی سرزمین برگ چنار کرده است. شرکت‌ها برای جذب نیروی کاری قوانین مناسبی را وضع کرده تا شرایط مهاجرت به کانادا فراهم شود.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از راه‌های مهاجرت به سرزمین سفید ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در کانادا است. متقاضیان باید حداقل دو سال سابقه مدیریت یک کسب‌و‌کار قانونی را داشته باشند. ثروت فرد سرمایه‌گذار باید مبلغ ۲ میلیون دلار کانادا باشد تا شرایط اولیه ثبت شرکت برای متقاضی فراهم شود.

دولت کانادا شرایط سرمایه‌گذار و اعضای خانواده او را از لحاظ امنیتی و پزشکی مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از تأیید شرایط متقاضی، این کشور یک دوره پنج ساله را برای سرمایه‌گذاری در کانادا در نظر می‌گیرد. متقاضی باید در این دوره به مدت ۳ سال در کانادا اقامت داشته باشد. پس از پایان دوره پنج ساله، اقامت دائم سرمایه‌گذار به همراه خانواده او صادر خواهد شد.

اکسپرس اینتری

ویزای اکسپرس اینتری یک روش مهاجرتی مبتنی بر امتیازبندی است. دولت کانادا سیستمی طراحی کرده است که بر اساس شرایط امتیازی متقاضیان، به آنها ویزای اقامت در کانادا را صادر می‌کنند. اکسپرس اینتری بر اساس معیارهای میزان تحصیلات، سابقه کار، سن، مهارت زبان، شرایط تطبیق‌پذیری در جامعه و داشتن پیشنهاد شغلی امتیازبندی می‌شود.

افراد متقاضی باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کنند. کسانی که امتیاز قابل قبول را کسب کنند، ویزای اکسپرس اینتری برای آنها صادر خواهد شد. همچنین، این روش بهترین راه برای ورود به کانادا شناخته می‌شود که شرایط خوبی را برای متقاضی فراهم می‌کند.

ویزای خوداشتغالی

افرادی هستند که به صورت مستقل اشتغال‌زایی می‌کنند. این افراد شرایطی فراهم می‌کنند که برند شخصی خود را راه‌اندازی کنند. کانادا از این نوع افراد استقبال می‌کند و شرایطی را برای کارآفرینان در نظر گرفته است. ویزای خوداشتغالی به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای تجربه‌های فرهنگی و ورزشی باشند. متقاضیانی که تمایل به زندگی در کانادا را داشته باشند، می‌توانند از طریق سابقه کاری مستقل خود اقدام به مهاجرت به سرزمین برگ چنار کنند.

برنامه مهاجرت استانی

اداره مهاجرت کانادا امکاناتی را برای استان‌های این کشور در نظر گرفته است. این امکانات در راستای برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا است که می‌تواند کمبود نیروی انسانی را جبران کند. در این برنامه استان‌ها نیازهای کاری خود را در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار می‌دهند. این اداره شرایط مهاجران را بررسی و بر اساس نیاز استان‌ها، شرایط کاری و زندگی را برای استان مورد نظر فراهم می‌کند. شایان ذکر است، هر استان شرایط خاص خود را دارد که اداره مهاجرت کانادا طبق استاندارد هر استان اقدام به پذیرش مهاجر می‌کند.

ویزای استارتاپ

این روزها استارتاپ‌ها امکانات جدیدی را در اختیار مردم قرار داده‌اند. این کسب‌وکارها کارآفرینانی هستند که محصولات تازه و بکری را ارائه می‌دهند. کانادا به دلیل شرایط ویژه شرکت‌های نوین، ویزای استارتاپ را برای مهاجران در نظر گرفته است. این کشور به دلیل ایجاد شدن فرصت‌های شغلی جدید برای شهروندان کانادایی، از ثبت استارتاپ توسط مهاجران استقبال می‌کند. این موضوع باعث شده است کسب‌و‌کارهای جدیدی در کانادا شکل بگیرد و به طرز چشمگیری رشد کنند. بنابراین، ویزای استارتاپ می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای متقاضیان فراهم کند.

پناهندگی

پناهندگی به کشورهای مختلف شرایط پیچیده و سختی دارد. این روش مهاجرتی به هیچ عنوان به کسی توصیه نمی‌شود. افرادی که در کشور خود شرایط بد سیاسی، اقتصادی و جنگی را تجربه می‌کنند، به اداره مهاجرت کانادا درخواست پناهندگی داده می‌شود. افراد متقاضی وضعیت سختی دارند و مسیر بسیار طولانی را طی می‌کنند تا بتوانند در کانادا اقامت کنند. در مجموع، افراد پناهنده وجهه خوبی در جامعه ندارند و چالش‌های بسیار زیادی را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند.

ازدواج

افرادی که با تبعه یا شهروند کانادایی ازدواج کنند، اقامت دائم در سرزمین سفید را دریافت می‌کنند. هر دو نفر باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند تا واجد شرایط مهاجرت تشخیص داده شوند. متقاضیان برای دریافت اقامت دائم باید به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنند و مدارک خود مانند سند ازدواج را در این سایت ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • گواهی سوء پیشینه
  • کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی
  • سابقه کاری
  • عکس ۴x۳
  • سابقه بیمه
  • سند ازدواج
  • سند تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی (تافل، سلپیپ و…)
  • ترجمه مدرک تحصیلی
  • نامه جاب آفر (ویزای کاری).

شرایط مهاجرت به کانادا

مدرک زبان مورد نیاز

کانادا کشوری دو زبانه است که مردم این کشور به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این دو زبان به عنوان زبان‌های رسمی سرزمین سفید شناخته می‌شود. متقاضیان مهاجرت به کانادا باید مدارک معتبر زبان انگلیسی را دریافت کنند. آیلتس (IELTS)، سلپیپ (CELPIP) و تِف (TEF) از جمله مدارکی هستند که افراد باید در آزمون یکی از این زبان‌ها شرکت کنند.

مدرک آیلتس مربوط به زبان انگلیسی است که به عنوان یک مدرک بین‌المللی شناخته می‌شود. سلپیپ توسط اداره مهاجرت کانادا در نظر گرفته شده که مختص مهاجرت به کانادا است. مدرک تِف برای تعیین سطح زبان فرانسوی ایجاد شده که متقاضیان زبان فرانسه باید این مدرک معتبر را دریافت کنند. گفتنی است، متقاضیان باید حداقل نمره ۷ را برای دریافت مدرک زبان دریافت کنند. همچنین، مدرک تافل (TOEFL) مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا نیست.

شرایط سنی

برای مهاجرت به کانادا، افراد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۶ سال سن داشته باشند. برای دریافت ویزای اکسپرس اینتری، افراد حداکثر با ۳۵ سال سن می‌توانند برای این ویزا اقدام کنند.

سریع‌ترین و ارزانترین روش مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به سرزمین برگ چنار شناخته می‌شود. کسانی که به عنوان دانشجو به کانادا مهاجرت می‌کنند باید نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج را دریافت کنند. هر مؤسسه آموزشی امکاناتی را برای دانشجویان یا دانش‌آموزان در نظر گرفته که آنها شرایط زندگی مطلوبی را در طول تحصیل در کانادا تجربه کنند. مزایای تحصیل در کانادا به قدری زیاد است که حتی پس از فارغ‌التحصیل شدن در دانشگاه، دانشجویان همچنان از مزیت‌های مؤسسه آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

بهترین روش مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

دریافت ویزای اکسپرس اینتری جزو بهترین‌ روش‌ها برای ایرانیان محسوب می‌شود. این روش مهاجرتی شرایط مطلوبی را برای مهاجران ایرانی فراهم می‌کند. ویزای کاری به همراه نامه جاب آفر نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی مناسب است. به دلیل اینکه اغلب ایرانیان مهاجر سابقه کاری تخصصی دارند، دریافت ویزای کاری می‌تواند به رشد کاری و اجتماعی آنها کمک کند

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “بهترین روش های مهاجرت به کانادا

  1. طاهره رهبر کتیک لاهیجانی گفته:

    مدیر وموسس آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای صنایع پوشاک(خیاطی) هستم لطفا راهنمایی میتونم از طریق کارآفرینی مهاجرت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *