شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه کشوری وسیع واقع در اروپای غربی است. طبیعت زیبا و آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های تاریخی فراوان، کیفیت زندگی بالا و غذاهای جذاب این کشور را به یکی از کشورهای مورد توجه گردشگران و مهاجران تبدیل کرده است. عموم مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. اگر تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، باید بدانید که موسسات آموزشی بین‌المللی این کشور دروس را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند.

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی فرانسه

چرا دریافت ویزای تحصیلی فرانسه؟

فرانسه فرهنگ غنی دارد و مجموعه‌‍ای از فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است. این کشور در زمینه‌های گوناگونی چون خودروسازی، هواپیماسازی، دامپروری، کشاورزی،… فعالیت می‌کند و بدین ترتیب افراد بسیاری می‌توانند مشغول به کار باشند. 

فرانسه یکی از مهم‌ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت تحصیلی است. سیستم آموزشی باکیفیت و هزینه تحصیلی مناسب موجب شده که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. فرانسه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبری را در خود جای داده و با ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی، شرایط را برای دانشجویان آسان‌تر می‌سازد. اگر شما نیز در فکر گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه و برخورداری از امکانات تحصیلی و رفاهی فوق‌العاده آن هستید، در ادامه می‌توانید با برخی از مزایای تحصیل در این کشور آشنا شوید.

  • داوطلبان بین‌المللی می‌توانند در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
  • فرانسه سیستم آموزشی معتبر، باکیفیت و عالی رتبه دارد و مدارک صادر شده در بیشتر نقاط دنیا قابلیت معادل‌سازی دارند.
  • دانش‌آموزان و دانشجویان برای تامین هزینه تحصیل خود از طریق کمک هزینه‌ها و وام‌های تحصیلی حمایت می‌شوند.
  • هزینه تحصیل و به طور کلی زندگی در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. این هزینه در موسسات آموزشی دولتی کمتر خواهد بود.
  • افراد می‌توانند حین و بعد از تحصیل به کار مشغول شوند و موقعیت اخذ اقامت دائم را داشته باشند.

انواع ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و پیشتاز بودن در زمینه مد، هنر و فرهنگ، یکی از مقاصد محبوب تحصیلی در سراسر دنیا به حساب می‌آید. این کشور با ارائه آموزش باکیفیت و بورسیه‌های تحصیلی مقرون به صرفه، دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به خود جلب می‌کند. کشور فرانسه عضو حوزه شینگن و اتحادیه اروپا است و افراد ساکن خارج از این حوزه برای مهاجرت به این کشور به ویزا نیاز دارند. دریافت نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه مورد نظر، پیش شرط اخذ انواع ویزای تحصیلی فرانسه است.

نوع C (کوتاه مدت): این نوع ویزا برای افرادی که در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت کرده‌اند و قصد ۳ ماه اقامت در فرانسه را دارند، صادر می‌شود. علاوه بر تحصیل، ویزای نوع C برای تجارت، سفر تفریحی، بازدید خانواده، شرکت در همایش‌ها و استفاده از خدمات درمانی نیز کاربرد دارد. برای ویزای کوتاه مدت نیازی به دریافت مجوز اقامت نیست.

بلند مدت موقت: اگر مدت زمان تحصیل نهایتا ۶ ماه به طول بیانجامد، متقاضی می‌تواند برای اخذ این نوع ویزا اقدام کند که البته نیازی به مجوز اقامت ندارد.

آزمون ورودی: افرادی که به منظور دادن امتحان ورودی قصد سفر به فرانسه را دارند، واجد شرایط دریافت این ویزا هستند. در صورت موفقیت در آزمون، مجوز اقامت یک ساله و قابل تمدید دریافت می‌کنند.

نوع D (بلند مدت): در مواردی که فرد قصد تحصیل در دوره‌های آموزشی طولانی (بیش از سه ماه) و تمام وقت را دارد، باید برای اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت اقدام کند. این نوع ویزا به مجوز اقامت نیاز داشته و تا اتمام دوره تحصیل اعتبار دارد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای دانش‌آموزان

نظام آموزشی فرانسه اهمیت زیادی به کیفیت و اعتبار تحصیلات در مقاطع مختلف می‌دهد. همین موضوع فرانسه را به یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل و پذیرش داوطلبان خارجی در سراسر دنیا تبدیل کرده است. آموزش در فرانسه کاملا استاندارد و به روز و در چهار سطح ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و عالی ارائه می‌شود. برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، ابتدا باید مدرسه مورد نظر را از میان مدارس موجود در این کشور انتخاب کرده و بعد از دریافت نامه پذیرش، برای دریافت ویزا اقدام کنید.

مدارس دولتی با هزینه دولت و تحت نظارت آن مشغول به فعالیت هستند. این مدارس امکان تحصیل رایگان را برای شهروندان و افرادی که اقامت بلند مدت دارند، فراهم می‌کنند.

فرانسه دارای مدارس خصوصی است؛ مدارسی که ممکن است با دولت قرارداد داشته یا به صورت مستقل عمل کنند اما برنامه درسی آن‌ها با مدارس دولتی یکسان است. دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کنند. برخی از مدارس خصوصی دروس را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهند.

مدارس بین‌المللی گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل اتباع خارجی هستند. این مدارس علاوه بر این که کیفیت آموزشی بالایی دارند، ارائه دهنده همه مقاطع به دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. مدارس بین‌المللی همه ساله پذیرای تعداد زیادی دانش‌آموز مهاجر بوده و شرایط تحصیل را برای آن‌ها آسان ساخته‌اند.

شرایط سنی

در فرانسه، تحصیل رسمی و اجباری در مدرسه شامل دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است که از سن ۶ سالگی آغاز می‌شود و تا سن ۱۸ سالگی ادامه دارد. برخی نیز تمایل دارند کودکان خود را از سن ۲ سالگی در دوره خردسالان و ۳-۵ سالگی در پیش‌دبستانی ثبت نام کنند تا برای ورود به مدرسه ابتدایی آماده شوند. بعد از اتمام تحصیلات ۱۲ ساله، فرد برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات عالیه، آماده می‌شود. نکته مهم این است که افرادی به غیر از شهروندان فرانسه، برای تحصیل در تمامی سطوح به ویزای تحصیلی نیاز دارند.

  • دوره ابتدایی ۶-۱۱ سالگی
  • دوره راهنمایی ۱۱-۱۵ سالگی
  • دوره متوسطه (دبیرستان) ۱۵-۱۸ سالگی

تمکن مالی

با این که کشور فرانسه اهمیت ویژه‌ای به آموزش و تحصیل می‌دهد و با ارائه وام و کمک هزینه تحصیلی، شرایط را برای داوطلبان مهاجر هموارتر می‌سازد، اما همچنان سایر هزینه‌های زندگی همچون مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل،… بر عهده خود فرد است. از این رو، فرد برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید با ارائه گواهی تمکن مالی، اثبات کند که توان تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی را دارد.

تمکن مالی یکی از شرایط ضروری اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای دانش‌آموزان است.

شرایط همراه

از آن جایی که دانش‌آموزان داوطلب تحصیل در فرانسه زیر ۱۸ سال هستند، ممکن است والدین نیز مایل باشند فرزندان خود را در دوران تحصیل همراهی کنند. فرانسه از جمله کشورهایی است که امکان دریافت ویزای همراه را در اختیار محصلین قرار می‌دهد. با دریافت این ویزا، همراه می‌تواند در مدت زمان تحصیل شخص اصلی در فرانسه اقامت داشته باشد اما اجازه کار، تحصیل یا استفاده از بیمه سلامت را ندارد. اخذ ویزای همراه نیز به گواهی تمکن مالی نیاز دارد.

مدت اعتبار

دانش‌آموزان بین‌المللی بسته به شرایط و خواسته خود می‌توانند در سه سطح ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و مدارس دولتی، خصوصی یا بین‌المللی فرانسه مشغول به تحصیل شوند. بسته به سن، مقطع تحصیلی و دوره آموزشی مورد نظر مدت اعتبار ویزای تحصیلی فرانسه متفاوت خواهد بود. اگر متقاضی ویزای تحصیلی این کشور هستید، بعد از دریافت پذیرش از موسسه آموزشی مورد نظر و اطلاع از شرایط تحصیلی آن، برای اخذ ویزا اقدام کنید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی فرانسه ممکن است ۳ ماهه، ۶ ماهه و یا بیشتر از شش ماه و بلند مدت باشد. 

شرایط و نحوه تمدید

ویزای تحصیلی فرانسه نیز همانند سایر انواع ویزا، برای مدت زمان مشخصی صادر می‌شود و در صورت اتمام اعتبار، باید تمدید شود. مدت اعتبار و نوع ویزای تحصیلی برای دانش‌آموزان بین‌المللی طبق مقطع تحصیلی و دوره آموزشی انتخاب شده، صادر می‌شود. در شرایطی که دانش‌آموز مهاجر تحصیلات خود را در یک مقطع به پایان رسانده و قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارد، باید ۱-۲ ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار ویزای خود برای تمدید آن اقدام کند. این کار می‌تواند به صورت آنلاین یا حضوری انجام شود. موارد زیر مدارک مورد نیاز برای تمدید ویزای تحصیلی فرانسه هستند:

  • گذرنامه و ویزای قبلی
  • نامه ثبت نام برای سال تحصیلی جدید
  • ۳ قطعه عکس استاندارد
  • گواهی تولد ترجمه شده
  • گواهی تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای شخص اصلی و همراه

زمانی که مکاتبات لازم را با مدرسه مورد نظر انجام داده‌ و موفق به اخذ نامه پذیرش شده‌اید، حالا با در اختیار داشتن این نامه می‌توانید به سفارت فرانسه مراجعه کرده و برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام کنید. در این مرحله، شما مدارکی را آماده کرده و به سفارت تحویل می‌دهد. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا هر گونه نقص و اشکال در مدارک روند دریافت ویزا را به تاخیر انداخته و یا موجب ریجکت شدن آن می‌شود. ضروری‌ترین اسناد لازم شامل موارد زیر هستند:

  • گذرنامه با اعتبار ۳ ماه بعد از بازگشت از فرانسه
  • ۲ قطعه عکس استاندارد
  • نامه پذیرش موسسه آموزشی
  • فرم تکمیل و ترجمه شده درخواست اخذ ویزا به همراه امضای والدین
  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد نیاز
  • گواهی تمکن مالی
  • آخرین مدارک تحصیلی در سال‌های گذشته
  • مدارک بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)
  • فرم اجازه نامه والدین به همراه امضای آن‌ها
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

در صورتی که درخواست شما با ویزای همراه باشد، باید مدارک شناسایی، مدارک مربوط به شغل، گذرنامه و تمکن مالی و گزارش گردش حساب همراه نیز ارائه شود.

هزینه دریافت ویزا

یکی از هزینه‌هایی که داوطلبین ویزای تحصیلی فرانسه پیش از مهاجرت به این کشور و پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی، باید پرداخت کنند، هزینه درخواست ویزا است. هزینه دریافت ویزا به بسته به سن افراد و وضعیت ارز متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از این هزینه، می‌توانید با موسسه مهاجرتی الو ویزا تماس بگیرید. 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه برای دانشجویان

فرانسه علاوه بر این که کشوری خوش آب و هوا و مرفه است، با داشتن دانشگاه‌های معتبر و عالی رتبه، همه ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. سیستم آموزشی این کشور سطح علمی فوق‌العاده بالایی دارد که با استاندارهای جهانی مطابقت می‌کند. این کشور با ارائه وام، کمک هزینه‌های تحصیلی و امکانات رفاهی شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر می‌سازد. مدارک دریافتی از دانشگاه‌های فرانسه در بسیاری از نقاط دنیا معتبر بوده و قابلیت معادل‌سازی دارد. همچنین فرانسه از معدود کشورهایی است که اجازه اخذ ویزای همراه را به متقاضیان می‌دهد.

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی است.

اگر تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید بهتر است بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه رایگان بوده اما دروس به زبان فرانسه ارائه می‌شوند. شما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید در دانشگاه‌های خصوصی ثبت نام کرده و شهریه پرداخت کنید.

مقطع کارشناسی

رشته‌های مهندسی، داروسازی، حقوق، روانشناسی و مدیریت بازرگانی بهترین رشته‌هایی هستند که در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند. در این مقطع، دانشجویان می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته (پاره وقت) مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند. این دوره ۳ سال به طول میانجامد و شما برای پذیرش در آن به مدرک آیلتس ۶ نیاز دارید.

مقطع کارشناسی ارشد

شما نیز ممکن است به تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فرانسه بیاندیشید. رشته‌های مهندسی، فلسفه، روانشناسی، هنر، فرهنگ و ادب از جمله رشته‌هایی هستند که در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند و پذیرای دانشجویان مهاجر هستند. این مقطع به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و ۲ سال زمان نیاز دارد. دانشجویان فوق لیسانس نیز اجازه کار نیمه وقت دارند.

مقطع دکترا

در این مقطع دانشجویان بیشتر دوره‌های تحقیقاتی و پروژه‌ای را می‌گذرانند و به کمک استاد راهنما نیاز دارند. دکترا ۳-۶ سال به طول میانجامد و داشتن مدرک آیلتس ۵/۷ الزامی است.

شرایط سنی

اگر در فکر اخذ ویزای تحصیلی فرانسه هستید، بهتر است بدانید که سن نقش مهمی در اخذ پذیرش دانشگاهی و دریافت ویزا دارد. بهترین سن برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی زیر ۲۳ سال، کارشناسی ارشد زیر ۲۷ سال و دکترا زیر ۳۴ سال است. اقدام در سن مناسب، شانس شما برای موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را بالا می‌برد.

تمکن مالی

از دیگر مواردی که حین ارائه درخواست ویزای تحصیلی باید به آن توجه کنید، گواهی مالی است. گواهی تمکن مالی در واقع گواهی است که مهاجر با گرفتن آن این اطمینان را به کشور مقصد می‌دهد که توانایی تامین هزینه‌های خود در این کشور را دارد. داوطلبان ویزای تحصیلی فرانسه نیز با ارائه گواهی مطابق با مبلغ مورد تایید سفارت، اثبات می‌کنند که برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی (اغلب برای دوره یک ساله) در فرانسه دچار مشکل نخواهند شد. گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی و فرانسوی ترجمه می‌شود.

شرایط همراه

اگر متاهل هستید و تصمیم به ادامه تحصیل در فرانسه دارید، خبر خوب این است که می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را با خود همراه کنید. دولت فرانسه این امکان را به شما می‌دهد که در صورتی که بیش از یک سال در این کشور اقامت دارید، برای خانواده خود نیز ویزای همراه بگیرید. بدین منظور شما باید تمکن مالی خود را برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان به سفارت فرانسه اثبات کنید.

هر چه افرادی بیشتری با شخص اصلی همراه باشند، مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی بیشتر خواهد بود.

مدت اعتبار

مدت اعتبار ویزای تحصیلی فرانسه ارتباط مستقیم با دوره تحصیلی که متقاضی از آن پذیرش گرفته است، دارد. دانشجو براساس دوره‌ای که از آن نامه پذیرش گرفته است، برای اخذ ویزایی که تا پایان تحصیلاتش اعتبار دارد، اقدام می‌کند. اگر مایل به ادامه تحصیل در این کشور باشد، باید ویزای خود را تمدید کند.

شرایط و نحوه تمدید

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ممکن است بعد از اتمام یک مقطع تحصیلی، مایل به ماندن در فرانسه و ادامه تحصیل یا کار باشند. در این صورت می‌توانند به صورت حضوری یا آنلاین برای تمدید ویزای خود اقدام کنند. برای این کار بهتر است ۲-۴ ماه قبل از پایان انقضا اقدامات لازم را انجام دهند و مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • گذرنامه
  • گواهی ثبت نام در سال جدید
  • گواهی تمکن مالی
  • چند قطعه عکس استاندارد

مدارک مورد نیاز برای شخص اصلی و همراه

در یکی از مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، شما مدارک و اسنادی را به سفارت ارائه می‌دهید. نکته مهم است که صحیح و کامل بودن این مدارک تاثیر بسیار مهمی در پیشرفت مراحل دریافت ویزا دارد. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه با اعتبار ۳ ماه بعد از بازگشت از فرانسه
  • ۲ قطعه عکس استاندارد
  • کپی ویزای قبلی
  • ترجمه مدارک تحصیلی قبلی
  • مدارک مربوط به محل اقامت در فرانسه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه درمانی
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)

در مواردی که به طور همزمان برای ویزای همراه اقدام می‌کنید، باید مدارکی چون فرم درخواست ویزا برای همراه، گواهی اثبات تمکن مالی، ۲ قطعه عکس گذرنامه‌ای به همراه گذرنامه، مدارک شناسایی و مدارک شغلی را نیز ارائه دهید.

هزینه دریافت ویزا

شما به عنوان متقاضی ویزای تحصیلی فرانسه، در مراحل مختلف همچون مصاحبه و ارائه مدارک، باید مبالغی را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزای تحصیلی بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه ویزای کوتاه مدت با ویزای بلند مدت متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق اخذ ویزای تحصیلی، می‌توانید با موسسه مهاجرتی الو ویزا تماس حاصل فرمایید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

مراحل دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

اگر خواستار مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور هستید، به مجوز اقامت و دریافت ویزای تحصیلی نیاز دارید. یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز جهت درخواست اخذ ویزا، نامه پذیرش از موسسه آموزشی مورد نظر است. بنابراین قبل از هر چیزی باید دوره و موسسه آموزشی مورد نظر را انتخاب کرده و برای دریافت نامه پذیرش اقدام کنید. مراحل دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدین ترتیب است:

  • نامه پذیرش: متقاضی با تعیین دوره تحصیلی و موسسه آموزشی مورد نظر، مکاتبات لازم را برای دریافت این نامه انجام می‌دهد. پس از مشخص شدن مدت زمان تحصیل، برای درخواست ویزای کوتاه یا بلند مدت اقدام می‌کند.
  • مصاحبه سفارت: برای گرفتن وقت مصاحبه، متقاضی باید در سامانه Campus France ثبت نام کرده و وقت مصاحبه تحصیلی بگیرد. در این ملاقات، مدارک و اسناد باید به طور کامل و ترجمه شده به سفارت تحویل داده شوند. بهتر است ۳ ماه قبل از زمانی که لازم است فرد در فرانسه حضور داشته باشد، برای قرار ملاقات اقدام کند.
  • هزینه ویزا: در این مرحله هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه پرداخت می‌شود.
  • نتیجه: داوطلب بعد از ملاقات با افسر ویزا، فراهم آوردن شرایط لازم و ارائه مدارک باید منتظر بررسی وضعیت و اعلام نتیجه بماند.

مدت زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی فرانسه

عوامل مختلفی بر زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی تاثیر دارند. بسته به این که شما برای ویزای کوتاه مدت اقدام کرده‌اید یا بلند مدت این زمان متفاوت خواهد بود. در بیشتر موارد، دانشجویان متقاضی ویزای بلند مدت هستند که صدور آن به ۳ هفته تا یک ماه زمان نیاز دارد. همچنین حجم تقاضای ویزا در دوره‌ای که شما اقدام کرده‌اید بر روند کارتان تاثیرگذار است. بنابراین برای این مطمئن باشید در زمان مقرر می‌توانید در فرانسه حضور پیدا کرده و در کلاس‌های درسی شرکت کنید، یک بازه ۳ ماهه را برای اخذ ویزای خود در نظر بگیرید.

اجازه کار با ویزای تحصیلی فرانسه

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مایلند حین تحصیل به کار نیز مشغول بوده و بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند. دولت فرانسه این امکان را به دانشجویان مهاجر می‌دهد که همزمان با تحصیل به صورت نیمه وقت (۲۰ ساعت در هفته) مشغول به کار شوند. در این صورت با تمرکز بیشتری واحدهای درسی خود را می‌گذرانند. برخی از دانشجویان ممکن است در موسسه محل تحصیل خود فعالیت شغلی داشته باشند.

تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری

دولت فرانسه علاوه بر فرصت کار حین تحصیل، مجوز اقامت یک ساله بعد از اتمام تحصیلات و جستجوی کار را نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. در این مدت فرد می‌تواند به دنبال موقعیت شغلی معتبر باشد و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. بعد از ۳ سال کار کردن در این کشور، امکان درخواست اقامت دائم وجود دارد. 

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی فرانسه

داشتن مصاحبه موفق با افسر ویزا و ارائه مدارک کامل و مطابق واقعیت مهم‌ترین عوامل در موفقیت اخذ ویزای تحصیلی هستند. حال اگر نقصی در هریک از این موارد وجود داشته باشد، درخواست متقاضی رد یا اصطلاحا ریجکت می‌شود. در زیر به برخی از جدی‌ترین علل رد شدن ویزای تحصیلی کشور فرانسه اشاره می‌کنیم:

  • عدم تطابق اطلاعات فرم با واقعیت
  • نقص در برنامه سفر (بلیت هواپیما، رزرو محل اقامت، مدت زمان سفر)
  • تمکن مالی ناکافی
  • بیمه نامه مسافرتی نامعتبر
  • گذرنامه با اعتبار کمتر از شش ماه
  • مصاحبه ناموفق با افسر ویزا

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

اگر داوطلب تحصیل در فرانسه هستید احتمالا می‌دانید که دروس در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‎‌شوند. بنابراین تسلط شما به یکی از این دو زبان، شرایط تحصیل را آسان‌تر می‌سازد. خبر خوب این است که بدون مدرک زبان نیز می‌توانید از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرید؛ در برخی دانشگاه‌ها شما با انجام مصاحبه آنلاین موفق به اخذ پذیرش می‌شوید و بعد از ثبت نام و دریافت ویزا، در دوره‌های زبان آموزی این کشور شرکت کرده و سپس وارد دانشگاه شوید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *