شرایط دریافت انواع ویزای کار استرالیا

هر ساله افراد بسیاری برای بهتر کردن موقعیت زندگی‌شان مهاجرت می‌کنند. افراد می‌توانند از راه‌های مختلفی اقدام به مهاجرت کنند. یکی از رایج‌ترین راه‌های مهاجرت از طریق گرفتن ویزای کار است. افراد می‌توانند با توجه به شغلشان پذیرش بگیرند. کشورهای گوناکون قوانین مختلفی را برای مهاجرت دارند و باید با در نظر گرفتن قوانین هر کشوری پیش بروند. استرالیا یکی از کشورهایی است که هر ساله نیروی کار زیادی را از نقاط مختلف دنیا جذب می‌کند. از این رو اگر قصد گرفتن ویزای کار استرالیا را دارید، این مقاله خیلی به شما کمک می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره شرایط دریافت ویزای کار استرالیا و انواع آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دریافت ویزای کار استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که انواع مختلفی از ویزا را برای مهاجرین صادر می‌کند. شاید به همین دلیل است که گرفتن ویزای استرالیا به نوعی از گرفتن ویزای کشورهای دیگر راحت‌تر است. در اینجا درباره انواع ویزای کاری استرالیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

استرالیا انواع مختلفی از ویزاهای کاری دارد که در این بخش درباره آنها توضیح می‌دهیم. برای افراد متخصص و صاحب فن، استرالیا یک کشور محبوب است. افراد زیادی در سراسر جهان استرالیا را به عنوان یک کشور خوب برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استرالیا بیش از ده نوع ویزای کاری دارد. ما در این بخش به مهم‌ترین ویزاها اشاره می‌کنیم.

ویزای کار موقت و انواع آن

ویزای کاری موقت همان طور که از نامش مشخص است برای مدت زمان مشخصی به فرد درخواست‌کننده داده می‌شود. گاهی اوقات بر اساس این ویزا شما باید با یک کارفرمای خاص کار کنید. گرفتن این ویزا در واقع می‌تواند به شما در راه گرفتن ویزای دائمی کمک کند.

ویزای ۴۹۱

ویزای ۴۹۱ جزو ویزاهای موقت استرالیا است که خیلی آن را تحت عنوان ویزای اسکیل ورکر می‌شناسند. این ویزا بر اساس برنامه‌های دولت استرالیا به منظور توسعه مناطق کم جمعیت و همچنین اجتناب از ازدیاد نیروی کار مهاجر در شهرهای بزرگ صادر می‌گردد. برای درخواست ویزای ۴۹۱ شما به معرف نیاز دارید. این ویزا امکان کار و تحصیل را به مدت ۵ سال برایتان فراهم می‌کند. از نظر سنی نیز باید زیر ۴۵ سال باشید.

ویزای ۱۸۸

ویزای ۱۸۸ در حقیقت نوعی ویزای سرمایه‌گذاری در استرالیا محسوب می‌شود. این ویزا در پنج خط مختلف در حال اجرا است. این ویزا عمدتا برای افرادی است که قصد دارند مدیریت یک کسب و کار قدیمی را بر عهده بگیرند. مدت زمان این ویزا بین دو تا ۴ سال است و افراد باید زیر ۵۵ سال سن داشته باشند.

ویزای ۴۸۵

ویزای ۴۸۵ برای افرادی که اکنون درخواست میکنند، بسته شده است. در حال حاضر ویزای ۴۹۱ استرالیا جایگزین این ویزا شده است.

ویزای ۴۷۶

در حقیقت ویزای ۴۷۶ ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است. افرادی که از دانشگاه‌ها یا مؤسسه‌هایی که استرالیا آنها را معتبر می‌داند فارغ‌التحصیل شده باشند، می‌توانند برای اخذ این ویزا اقدام کنند. با گرفتن این ویزا متقاضیان می‌توانند حداکثر تا ۱۸ ماه در استرالیا اقامت کنند. توجه داشته باشید که نمی‌توان این ویزا را تمدید کرد، اما امکان تبدیل آن وجود دارد. ویزای ۴۷۶ مخصوص انواع رشته‌های مهندسی است. افراد متقاضی می‌توانند با داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر تا قبل از سن ۳۱ سالگی برای گرفتن این ویزا اقدام کنند.

ویزای کار دائم و انواع آن

ویزای کار دائم همان طور که از نامش مشخص است یک ویزای دائمی است. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، می‌توانند به صورت نامحدود در استرالیا زندگی کنند. این ویزا چند مدل مختلف دارد که در ادامه درباره هر کدام از آنها توضیح می‌دهیم.

ویزای ۱۸۶ استرالیا

ویزای ۱۸۶ از طریق پیشنهاد شغلی و دعوت‌نامه امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از طریق توافق کاری، تغییر اقامت موقت و ورود مستقیم این ویزا را دریافت کنند. برای دریافت این ویزا باید حداقل سه سال تجربه کاری داشته باشید. همچنین، افراد متقاضی باید زیر ۴۵ سال داشته باشند.

ویزای ۱۸۷ استرالیا

ویزای ۱۸۷ افراد متقاضی این امکان را می‌دهد تا در یک منطقه استرالیا کار کنند. این ویزا در حقیقت امکان اقامت دائمی را برای متقاضی فراهم می‌کند. برای گرفتن این ویزا باید یک دعوت‌نامه یا یک پیشنهاد کاری داشته باشید. این ویزا را از دو طریق می‌توان دریافت کرد:

  • از طریق ورود مستقیم
  • از طریق تغییر اقامت موقت

ویزای ۱۸۹ استرالیا

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای استرالیا ویزای ۱۸۹ است. افرادی که مهارت و تخصص لازم را داشته باشند می‌توانند از طریق این ویزا اقامت استرالیا را بگیرند. سپس در این کشور مشغول کار شوند. برای گرفتن این ویزا باید زیر ۴۵ سال داشته باشید.

ویزای ۱۹۰ استرالیا

ویزای ۱۹۰ در واقع یک ویزای کاری است که امکان اقامت دائمی را برای فرد متقاضی فراهم می‌کند. برای گرفتن این ویزا حتما باید یک حامی از استرالیا داشته باشید. این ویزا به نوعی شبیه ویزا ۱۸۹ است.

ویزای تلنت استرالیا

ویزای تلنت ویژه نخبگان است و به افرادی که توانسته‌اند در سطح جهانی به موفقیت‌های چشمگیری برسند داده می‌شود. موفقیت این افراد می‌تواند در زمینه آکادمیک، هنری، ورزشی یا کاری باشد. برای گرفتن این ویزا باید در استرالیا یک اسپانسر داشته باشید.

ویزای ۴۸۲ استرالیا

ویزای ۴۸۲ برای افرادی که دارای پیشنهاد شغلی هستند امکان اقامت ۲ تا ۴ ساله را در استرالیا فراهم می‌کند. این ویزا از سال ۲۰۱۸ فعال شده است. برخی ویزای ۴۸۲ را ویزای کمبود نیروی متخصص می‌نامند. گفتنی است، این ویزا را باید کارفرما برای درخواست شغلی ارسال کند.

مراحل دریافت ویزای کار استرالیا

برای گرفتن ویزای کار استرالیا اولین گام این است که شغلی را پیدا کنید که به رشته تحصیلی شما نزدیک یا مرتبط باشد. با توجه به اینکه انواع مختلفی از ویزاهای کاری وجود دارد، مراحل گرفتن ویزا برای هر مورد می‌تواند کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی، بعد از اینکه شغل مناسبی برای شما در استرالیا پیدا شد، آنگاه مدارک شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تأیید، یک کارفرما یا شرکت برای شما دعوت‌نامه می‌فرستد. شما با نامه رسمی به سفارت استرالیا مراجعه کرده تا برایتان ویزا صادر شود. مدت زمان این ویزا می‌تواند بین سه تا پنج سال باشد. همچنین ویزاها به دو دسته دائمی و موقتی تقسیم می‌شوند. در هر دو صورت شما باید از مدارک علمی و دانشگاهی و به طور کلی از رزومه و تجربه کاری خوبی برخوردار باشید.

اکثر ویزاهای کاری ظرف یک یا دو سال آماده می‌شوند. اما این زمان تقریبی است. به طوری که در برخی از مواقع ممکن است مدت زمان بیشتری صرف صدور ویزا صورت بگیرد. همچنین، برخی از ویزاهای کوتاه مدت ممکن است در عرض چند ماه صادر شوند.

جدول کلی امتیاز بندی ویزای کار استرالیا

در قسمت پایین، مهم ترین دسته بندی های جدول امتیاز بندی ویزای کار استرالیا ارائه شده است:

دسته بندی

بیشترین امتیاز قابل دریافت

سن  (۲۵-۳۲ سال)

۳۰ امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی

۲۰ امتیاز

سابقه کار در خارج از استرالیا (۸ تا ۱۰ سال)

۱۵ امتیاز

سابقه کار در استرالیا (۸ تا ۱۰ سال)

۲۰ امتیاز

تحصیلات (خارج از استرالیا) مدرک دکترا

۲۰ امتیاز

مهارت های خاص مانند دکترا یا کارشناسی ارشد در استرالیا ۵ امتیاز

۵ امتیاز

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار استرالیا

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار استرالیا

شخص اصلی

  • اصل پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد) و یک نسخه کپی
  • فرم درخواست ویزای کاری
  • انگیزه‌نامه (در صورت لزوم)
  • مدرک زبانی (در صورت نیاز)
  • مدرک تحصیلی
  • فرم ارزیابی مدرک تحصیلی
  • مدارک اثبات هویت فرد متقاضی

مدارک مورد نیاز برای همراهان

  • اصل پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد)
  • شناسنامه
  • دو قطعه عکس
  • سند ازدواج
  • پرداخت هزینه ویزای همراه

شرایط صدور ویزای استرالیا برای همراهان

ویزای همراهان همانگونه که از نامش مشخص است به همراه فرد درخواست‌کننده داده می‌شود. از آنجایی که بسیاری از مهاجران نمی‌توانند مدت زیادی را از خانواده و عزیزانشان دور بمانند، استرالیا نیز مانند بسیاری از کشورها برای همراهان درجه اول این افراد ویزا صادر می‌کند. استرلیا با در نظر گرفتن شرایط و توانایی فرد متقاضی، برای  همسر، فرزند و پدر و مادر وی که جزو افراد درجه یک هستند ویزا صادر می‌کند. این افراد می‌توانند در مدت زمان تعیین شده در استرالیا اقامت داشته باشند. البته لازمه این کار این است که فرد اصلی که درخواست ویزا داده است، از تمکن مالی لازم برخوردار باشد تا بتواند از پس هزینه‌های همراه یا همراهانش بربیاید. 

هزینه دریافت ویزای کار استرالیا

هزینه ویزای کاری استرالیا با توجه به بازه‌های زمانی و نوع کار متفاوت است. به طور کلی، هزینه ویزای کار استرالیا بر اساس دلار استرالیا محاسبه می‌شود. در برخی موارد خاص هزینه دریافت ویزای استرالیا نزدیک به صفر است. اما به طور کلی، هزینه دریافت ویزای کار برای فرد اصلی ۳۶۷۰ دلار، هزینه ویزای همراه همسر و فرزند بالای ۱۸ سال ۱۸۳۵ دلار و برای فرزندان زیر ۱۸ سال حدود ۹۲۰ دلار است.

تأثیر جاب آفر در دریافت ویزای کار استرالیا

به طور کلی، جاب آفر زمانی است که یک کارفرما یا یک شرکت معتبر از استرالیا به شما تقاضای کار دهد. در چنین حالتی شما می‌توانید با ارائه نامه رسمی آن کارفرما یا شرکت به سفارت، راحت‌تر ویزای کاری دریافت کنید. بنابراین، جاب آفر تأثیر بسیار مثبتی در اتخاذ ویزای کاری استرالیا دارد.

به منظور دریافت جاب آفر استرالیا، فرد متقاضی باید به یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا مشغول و تجربه کاری داشته باشد. افراد ماهر و فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند در این حالت ویزا بگیرند.

آیا دریافت ویزای کار استرالیا برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

بله. ایرانیان نیز می‌توانند مانند مردمان سایر کشورها برای گرفتن ویزای کاری استرالیا اقدام کنند. هر چند به دلیل تحریم‌ها برخی از کشورها به سختی ایرانیان را قبول می‌کنند. اما باز هم برای ایرانیان ویزای کاری صادر می‌شود. هر ساله افراد زیادی از ایران به استرالیا مهاجرت می‌کنند.

دریافت ویزای کار برای کدام مشاغل راحت‌تر است؟

همان طور که قبلا گفتیم، استرالیا به دنبال استخدام نیروی متخصص در مشاغل مهندسی و فنی، بهداشت و سلامت، حقوق و مشاوره، مدیریت و امور مالی، حوزه آموزش، حوزه علوم و ادبیات و هنر است. از این رو اگر در این حوزه فعالیت می‌کنید، شما شرایط دریافت ویزای کار استرالیا را دارید.

مصاحبه سفارت جهت دریافت ویزای کار استرالیا

زمانی که شما درخواست کاری خود را به کارفرما یا شرکت مورد نظرتان ارسال می‌کنید، اطلاعاتتان توسط نیروهای انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که گزینه مناسبی باشید تأیید خواهید شد. اما اگر رزومه شما کمی و کاستی داشته باشد، ابتدا با شما مصاحبه صورت می‌گیرد. از این رو بهتر است که زبان خود را تقویت کنید. در زمان مصاحبه به سؤالات صریح و بدون ابهام پاسخ دهید. تا جای ممکن به سؤالات پاسخ‌های کوتاه دهید. شما می‌توانید درباره نقاط قوت و ضعف‌تان صحبت کنید. همچنین دلیل مهاجرت یا اینکه چرا این شغل را می‌خواهید توضیح دهید.

شرایط تمدید ویزای کار استرالیا

ویزاهای کاری معمولا ۳ تا ۵ ساله هستند. یعنی شما با توجه به زمان تعیین شده در ویزای کاریتان می توانید در استرالیا اقامت داشته باشید. از این رو بهتر است که یک ماه قبل از تاریخ انقاضا برای تمدید آن اقدام کنید. امکان درخواست تمدید ویزای کاری به صورت آنلاین و با تأیید کارفرما وجود دارد. در این رابطه با توجه به نوع ویزای کاریتان، تمدید آن متفاوت خواهد بود.

شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا با ویزای کار

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای رفتن به استرالیا، دریافت ویزای کار این کشور است. استرالیا هر ساله نیروی کار با تخصص‌های گوناگون را از سراسر جهان جذب می‌کند. به طور کلی، گرفتن ویزای کار استرالیا و اقامت از این طریق کمی پیچیده است. با توجه به اینکه در استرالیا سطح حقوق و کیفیت زندگی بسیار بالا است، ارزش یکم سختی کشیدن را دارد. شما می توانید با ۵ سال کار و زندگی در استرالیا به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

3 دیدگاه برای “شرایط دریافت انواع ویزای کار استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *