شرایط دریافت ویزای کار اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا در جنوب غربی اسپانیا است که علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارد. سالانه میلیون‌ها نفر به شهرهایی از جمله مادرید سفر کرده و از جاذبه‌های مختلف لذت می‌برند. قدیمی‌ترین رستوران دنیا، مسابقات گاو‌بازی، کلیسای ساگرادا فامیلیا و موزه پیکاسو از مشهور‌ترین مواردی هستند که در سرزمین ماتادورها می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در این بین لیگ فوتبال این کشور موسوم به لالیگا را نباید فراموش کرد. اگر از طرفداران این ورزش هستید، اسپانیا جذابیت فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد داشت. این دسته از نقاط قوت موجب شده‌اند که حتی با وجود نرخ بالای بیکاری، افراد زیادی به کشور مذکور مهاجرت کنند. یکی از راه‌های ورود به سرزمین ماتادورها، دریافت ویزای کاری است. در این مطلب می‌توانید با ویزای کار اسپانیا آشنا شوید. با الوویزا همراه باشید.

فهرست مطالب

📌

متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا توجه داشته باشید در حال حاضر راحت ترین شرایط و مراحل مهاجرت کاری را کشورهای آلمان و لهستان (مشاغل ساده) دارا می‌باشند. توصیه کارشناسان موسسه اِلوویزا به شما عزیزان این است که مقاله‌های شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و همچنین شرایط اخذ ویزای کار آلمان را هم مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از شرایط اعزام نیروی کار ساده به کشور لهستان مقالات شرایط کار در لهستان برای ایرانیان و شرایط دریافت ویزای کار لهستان را بررسی کنید و از پیشنهادات ویژه ما در این زمینه مطلع شوید.

شرایط دریافت ویزای کار اسپانیا

مزایای مهاجرت کاری به اسپانیا

برای بسیاری از افراد زندگی در مادرید و بارسلون یک رویا است. با این حال پیش از آن که برای تحقق این رویا تلاش کنید، لازم است از مزایای آن آگاه شوید. به مانند هر کشوری در دنیا، اسپانیا نیز دارای معایب مختلفی از جمله نرخ بیکاری بالا و محدودیت‌های زبان است. با این حال مهاجرت به سرزمین ماتادورها نقاط قوت متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

هزینه‌های زندگی کم

زندگی در کلان‌شهرهایی مثل مادرید و بارسلون، در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپایی مثل لندن و پاریس، هزینه‌ کمتری دارد. به این واسطه می‌توانید در ازای پرداخت مبالغ کمتر، کیفیت زندگی بالاتری را تجربه کنید. با متوسط حقوق سالیانه ۲۳ هزار یورو می‌توانید زندگی خوبی را در زادگاه پیکاسو داشته باشید.

آب و هوا و طبیعت شگفت‌انگیز

اگرچه زمستان‌ها سرد و بارانی هستند، به طور کلی اسپانیا دارای آب و هوای معتدل است. در برخی مناطق از این کشور می‌توانید در کل سال از هوای آفتابی لذت ببرید. به لطف تنوع بالای آب و هوای سرزمین ماتادورها می‌توانید انواع فعالیت‌هایی از جمله موج‌سواری تا پیاده‌روی در زمین‌های سرسبز را تجربه کنید. زادگاه سالوادور دالی دارای خط ساحلی حدوداً ۵ هزار کیلومتری است. این امر باعث شده که مردم این کشور مرتباً به سواحل سفر کرده و از ورزش‌های آبی لذت ببرند.

خرید ملک آسان است

افراد غیراسپانیایی می‌توانند به راحتی در این کشور ملک خریداری کنند. در این زمینه هیچ محدودیتی وجود نداشته و نیازی به سرمایه‌گذاری وجود ندارد. در واقع دولت سرزمین ماتادورها افراد را به خریداری ملک تشویق می‌کند. با خرید ملک در کشور اسپانیا می‌توانید ویزای طلایی دریافت کنید.

سیستم بهداشت و درمان درجه یک

بر اساس قانون اساسی اسپانیا، مراقبت‌های اضطراری و اولیه باید به صورت رایگان برای همه افراد ارائه شود. سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی این کشور از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. مهاجرین می‌توانند از بیمه سلامت عمومی موسوم به Seguridad Nacional de Salud در صورت کار و پرداخت حق بیمه ماهانه استفاده کنند.

از بین دیگر مزایای مهاجرت کاری به اسپانیا می‌توان به انواع مرخصی‌ها، حداقل حقوق مشخص، اضافه‌ کاری، پاداش و کمک‌ هزینه‌های مختلف و بیمه اشاره کرد.

انواع ویزای کار اسپانیا

برای آن که به عنوان یک شهروند غیراروپایی بتوانید به کشور اسپانیا سفر کرده و در این کشور کار کنید، به مجوز کار و اقامت نیاز دارید. انواع مختلفی از مجوز‌های کار برای انواع مشاغل با طول مدت متفاوت وجود دارد. برخی از انواع ویزای کار که در قالب آن می‌توانید در زادگاه سالوادور دالی سکونت داشته باشید، عبارتند از:

ویزای کار طولانی مدت:

این ویزا مربوط به کسانی است که در یک شرکت اسپانیایی استخدام شده و مجوز اقامت دریافت کرده‌اند.

ویزای کاری خود‌اشتغالی:

این نوع از ویزا به شما این امکان را می‌دهد که با راه‌اندازی کسب و کار خود یک سال در اسپانیا سکونت و فعالیت داشته باشید.

بلوکارت:

این ویزا به افراد متخصص و باسابقه تعلق می‌گیرد که میزان مشخصی از حقوق دریافت می‌کنند.

ویزای Au Pair:

این ویزا به افراد ۱۷ تا ۳۰ ساله تعلق می‌گیرد که در ازای کمک به یک خانواده اسپانیایی، به مدت یک سال در این کشور زندگی می‌کند.

ویزای کار فصلی:

دارندگان این ویزا می‌توانند مدت خاصی را در یک شرکت مستقر در اسپانیا فعالیت داشته باشند.

به دلیل نرخ بالای بیکاری، شرکت‌های اسپانیایی ابتدا باید به سراغ نیروهای بومی بروند. در صورت عدم جذب نیروی مورد نیاز، این شرکت‌ها می‌توانند از دیگر کشور‌های اروپایی فرد مناسب را جذب کنند. در صورت فقدان نیروی متخصص در اروپا، کارفرما می‌تواند درخواست جذب نیروی خارجی را در اداره مهاجرت ثبت کند. به دلیل پروسه ذکر شده، تنها افرادی می‌توانند ویزای کار اسپانیا دریافت کنند که از تخصص و دانش بالایی برخوردار باشند. در نتیجه اگر قصد ورود به زادگاه پیکاسو را دارید، لازم است مدرک دانشگاهی و سابقه طولانی داشته باشید.

اکثریت مشاغل و کارفرماها نیازی به مدرک زبان اسپانیایی ندارند. با این حال عموم مردم با زبان رسمی این کشور صحبت می‌کنند و آشنایی با زبان انگلیسی ندارند. در نتیجه دارندگان مدرک زبان اسپانیایی، شانس بیشتری برای استخدام دارند. سند تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری الزامی است. برای صدور این ویزا لازم است که ثابت کنید قادر به تأمین هزینه‌های زندگی در کشور اسپانیا هستید.

مراحل دریافت ویزای کار اسپانیا

اولین مرحله برای دریافت ویزای کار سرزمین ماتادورها، دریافت جاب آفر است. جاب آفر دعوت‌نامه رسمی یک شرکت اسپانیایی برای استخدام شما است. این مورد پیش‌نیاز اصلی است و بدون آن نمی‌توانید به سراغ دیگر مراحل ویزای کاری بروید. کارفرما باید از طرف شما درخواست صدور مجوز کار را در دفاتر استانی وزارت کار اسپانیا ثبت کند. زمانی که این مجوز را دریافت کردید، لازم است که آن را در کنار دیگر مدارک مورد نیاز به سفارت کشور مذکور ارائه کنید. پس از این اقدام، درخواست شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر تمامی شرایط را داشته باشید، ویزای کار اسپانیا صادر شده و می‌توانید به این کشور سفر کنید.

شرایط صدور ویزا برای همراهان

یکی از مزایای ویزای کار اسپانیا، امکان همراهی خانواده با فرد استخدام شده است. اعضای خانواده می‌توانند آزادانه در این کشور سکونت داشته و بدون مجوز کار در مشاغل مختلف شروع به فعالیت کنند. برای آن که بتوانید اعضای خانواده را به سرزمین ماتادورها منتقل کنید، لازم است حداقل یک سال در این کشور زندگی کرده باشید. دارندگان بلوکارت می‌توانند از روز اول خانواده را به همراه خود داشته باشند.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار اسپانیا

برای دریافت ویزای کار اسپانیا، باید درخواست مربوط به نوع ویزای کار را پر کنید. این فرم از وب‌سایت اداره مهاجرت این کشور قابل دریافت است. پس از پر کردن درخواست، لازم است که آن را به همراه مدارک پایین به سفارت ارائه کنید:

  • جاب آفر به همراه قرارداد
  • مجوز کار
  • کپی پاسپورت
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوءسابقه
  • گواهی پزشکی و بیمه
  • سه قطعه عکس پرسنلی
  • اطلاعات مربوط به کارفرما
  • سند تمکن مالی

هزینه دریافت ویزای کار اسپانیا

هزینه لازم برای دریافت ویزای کار اسپانیا بر اساس نوع آن متفاوت است. ویزای کار طولانی مدت به میزان ۸۰ یورو هزینه دارد. همچنین، ساکنین آمریکا و کانادا برای دریافت این ویزا به ترتیب باید ۱۶۷ یورو و ۱۰۰ یورو پرداخت کنند.

تأثیر جاب آفر در دریافت ویزای کار اسپانیا

جاب آفر اصلی‌ترین بخش از دریافت ویزای کار اسپانیا است. بدون دعوت‌نامه رسمی یک شرکت مستقر در این کشور، قادر به سفر و کار نخواهید بود. به همین دلیل پیش از هر اقدامی لازم است که جاب آفر دریافت کنید.

آیا دریافت ویزای کار اسپانیا برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

سرزمین ماتادورها از این حیث محدودیتی ندارد. با این حال ثبت درخواست نیروی خارجی، پروسه طولانی دارد. به همین دلیل معمولاً شرکت‌های اسپانیایی فرد مورد نظر را از بین ساکنین کشور خود و سایر کشورهای اروپایی جذب می‌کنند. در غیر این صورت، کارفرما‌ها می‌توانند به سراغ نیروهای ساکن در دیگر مناطق دنیا بروند. رقابت سنگین بین متقاضیان باعث می‌شود که احتمال جذب نیرو‌های ایرانی با رزومه متوسط چندان بالا نباشد.

دریافت ویزای کار اسپانیا برای کدام مشاغل راحت‌تر است؟

اسپانیا میزبان شرکت‌های بزرگ و کوچک متعددی است. مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات (IT) از محبوبیت بالایی در این کشور برخوردار هستند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مثل عمران و مکانیک نیز شانس بالایی برای استخدام در شرکت‌های اسپانیایی دارند. به دلیل میلیون‌ها گردشگر این کشور، فعالیت در صنعت توریسم گسترش زیادی پیدا کرده و فرصت‌های شغلی متعددی را شامل می‌شود. از بین دیگر مشاغل پر رونق در سرزمین ماتادورها می‌توان موارد پایین را نام برد:

  • آموزش زبان
  • تدریس دروس دانشگاهی
  • مشاغل تخصصی مثل جوشکاری و لوله‌کشی
  • مراقبت‌های پزشکی
  • کارگزاری بیمه
  • حسابداری
  • هتلداری
  • بازاریابی

مصاحبه‌ی سفارت جهت دریافت ویزای کار اسپانیا

یکی از مراحل دریافت ویزای کار اسپانیا، مراجعه به سفارت است. پس از دریافت جاب آفر، لازم است که به منظور ارائه مدارک و مصاحبه از سفارت این کشور در تهران وقت بگیرید. روز مراجعه، در ابتدای امر اثر انگشت و عکس شما ثبت خواهد شد. سپس هزینه‌های مربوط به صدور ویزا از شما دریافت می‌شود. در پایان آفیسر سفارت با شما مصاحبه کرده و مدارک را دریافت خواهد کرد.

به دلیل اهمیت این بخش از ویزای کاری، لازم است که سر ساعت در سفارت حضور داشته باشید. همچنین پیش از ترک محل زندگی از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کنید. ناقص بودن مدارک و تأخیر در حضور، روی صدور ویزای کاری تأثیر منفی خواهد گذاشت.

شرایط تمدید ویزای کار اسپانیا

ویزای کار سرزمین ماتادورها در ابتدا به صورت یک ساله صادر می‌شود. در صورتی که کارفرما مایل به ادامه همکاری بوده و هیچ اقدام خلاف قانونی مرتکب نشده باشید، می‌توانید ویزای کار اسپانیا را تمدید کنید. اولین تمدید ویزای کاری برای انتقال اعضای خانواده به اسپانیا الزامی است.

شرایط دریافت اقامت کاری اسپانیا

با دریافت ویزای کاری می‌توانید به مدت یک سال در اسپانیا سکونت داشته باشید. با این حال امکان تمدید آن تا پنج سال وجود دارد. در صورتی که پنج سال در کشور مذکور فعالیت داشته باشید، می‌توانید درخواست مجوز اقامت دائم را ثبت کنید. پس از سکونت به مدت ۱۰ سال و در اختیار داشتن مدرک زبان اسپانیایی می‌توانید برای شهروندی اسپانیا اقدام کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *