شرایط دریافت ویزای کار فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین کشور‌های قاره اروپا و جهان است. این کشور همواره پذیرای حجم زیادی از مهاجرین و گردشگران است. موارد مختلفی از جمله جاذبه‌های توریستی، آب و هوای عالی، تاریخ و فرهنگ غنی و غذا‌های لذیذ موجب شده‌اند که افراد بسیاری به سرزمین عشاق علاقه نشان دهند. در صورتی که قصد دارید کار کردن در یک کشور خارجی را تجربه کنید، فرانسه یکی از بهترین گزینه‌ها است. اقتصاد بزرگ و گسترده، فرصت‌های شغلی متعدد و تعادل بین زندگی و کار، ویژگی‌های جالب این کشور برای علاقه‌مندان به مهاجرت کاری هستند. در ادامه درباره شرایط ویزای کار فرانسه می‌پردازیم. با الوویزا همراه باشید.

فهرست مطالب

📌

متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا توجه داشته باشید در حال حاضر راحت ترین شرایط و مراحل مهاجرت کاری را کشورهای آلمان و لهستان (مشاغل ساده) دارا می‌باشند. توصیه کارشناسان موسسه اِلوویزا به شما عزیزان این است که مقاله‌های شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و همچنین شرایط اخذ ویزای کار آلمان را هم مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از شرایط اعزام نیروی کار ساده به کشور لهستان مقالات شرایط کار در لهستان برای ایرانیان و شرایط دریافت ویزای کار لهستان را بررسی کنید و از پیشنهادات ویژه ما در این زمینه مطلع شوید.

شرایط دریافت ویزای کار فرانسه

مزایای مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری و زندگی در سرزمین نان باگت مزیت‌های مختلف و متعددی دارد. در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

ثبات بازار مسکن

مسکن ارزان به این معنی است که با مهاجرت به فرانسه می‌توانید آرزوی خرید خانه را برآورده کنید. بسیاری از مناطق این کشور از جمله پاریس و ریویرای فرانسه، مکان‌هایی عالی برای سرمایه‌گذاری هستند. با این حال اگر فضای بیشتر نیاز داشته و مشکلی با زندگی در روستا ندارید، می‌توانید موارد مناسبی را در این مناطق پیدا کنید. همچنین، خانه‌های قدیمی که نیاز به باز‌سازی دارند، دیگر گزینه مناسب است.

دسترسی عالی

جاده‌های عالی، فرودگاه‌های بین‌المللی و شبکه قطار سریع‌السیر بدان معنا است که به سرعت می‌توانید به مقصد مورد نظر برسید. در شهرهای مختلف کشور فرانسه سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته و متفاوت به کار گرفته می‌شود. برای مثال شهر بوردو به دلیل برخورداری از زیر ساخت‌های هوشمند و سیستم تراموا مشهور است. همچنین شهر پاریس دارای سیستم مترو، سیستم اشتراک‌گذاری خودروی برقی Autolib و سرویس اشتراک دوچرخه Vélib است.

آب و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌های متعدد

اگر چه در شمال فرانسه آب و هوا شبیه به انگلستان است، مناطقی در جنوب فرانسه مثل پروانس و ریویرای فرانسه حدود ۳۰۰ روز آفتابی در هر سال دارند. در مجموع این کشور دارای آب و هوای متنوعی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. سواحل زیبای فرانسه را هم نباید از یاد ببرید.

معرفی سرزمین عشاق به عنوان یکی از محبوب‌ترین مناطق دنیا برای گردشگران، بی‌دلیل نیست. این کشور برای علاقه‌مندان پیست اسکی، باغ‌های زیبا، بنا‌های تاریخی و ویلاهای کنار دریا بهترین گزینه است. بدون شک برج ایفل و موزه لوور اولین مقصد گردشگران و مهاجرین در کشور فرانسه هستند. از بین دیگر جاذبه‌های این کشور می‌توان موارد پایین را نام برد:

  • انواع مسابقات ورزشی مثل لیگ فوتبال و مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس
  • جشنواره فیلم کن
  • مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو
  • هفته مد پاریس
  • تعداد زیادی از رستوران‌های سه ستاره میشلن

سیستم آموزش

از مهد کودک گرفته تا تحصیلات دانشگاهی، فرانسه امکانات آموزشی درجه یک و عالی را به ساکنین این کشور ارائه می‌دهد. در صورتی که همراه با فرزندان زیر ۱۸ سال خود به سرزمین فرانک‌ها مهاجرت می‌کنید، می‌توانید از بابت تحصیل آن‌ها خیالتان راحت باشد. همچنین به دلیل برخورداری از دانشگاه‌های برتر دنیا، فرصت‌های بسیاری برای دریافت مدارک عالی در اختیار شما و خانواده‌تان قرار خواهد گرفت.

سیستم بهداشت و درمان کارآمد

سرزمین عشاق خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه می‌دهد که تمامی ساکنین و کسانی که در این کشور مشغول به کار هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. سیستم بهداشت و درمان کشور فرانسه کارآمد و کامل بوده و به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های جهان شناخته می‌شود.

ساعت کاری

ساکنین کشور فرانسه تنها ۳۵ ساعت در هفته کار می‌کنند. در صورتی که ساعت کاری شما بیش از این باشد، جزو اضافه کاری محسوب می‌شود. علاوه بر این، اگر ساعات بیشتری در محل کار بمانید، ۲۲ روز مرخصی اضافه به شما داده می‌شود. با این حال اضافه کاری محدودیت داشته و نباید بیشتر از دو ساعت در روز باشد. علاوه بر این کارمندان ساعت ناهار طولانی در اختیار خواهند داشت. بسته به کارفرما ممکن است که از یک ساعت و نیم تا دو ساعت وقت ناهار به کارکنان داده شود. فرانسه یکی از بالاترین میزان مرخصی استحقاقی سالانه را به کارمندان ارائه می‌کند. شاغلین در این کشور می‌توانند در هر سال ۳۰ روز مرخصی با حقوق داشته باشند.

 انواع ویزای کار فرانسه

سرزمین نان باگت برای آن دسته از کسانی که قصد دارند بیشتر از ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته و کار کنند، انواع مختلفی از ویزای کار ارائه می‌کند. برای استفاده از این فرصت لازم است که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. همچنین مدرک تحصیلات دانشگاهی برای استخدام و دریافت برخی از انواع خاص ویزا الزامی است. مهاجرت به فرانسه نیاز به مدرک زبان ندارد. اما در صورت عدم آشنایی با زبان فرانسوی شانس استخدام شما پایین آمده و در زندگی اجتماعی با مشکل رو‌به‌رو خواهید شد. در زیر انواع آن ویزای کار فرانسه را معرفی می‌کنیم:

ویزای کار کارمندی

ویزای کار کارمندی برای افرادی مناسب است که مایل هستند تا یک سال در فرانسه کار کنند. پیش از ثبت درخواست برای صدور این نوع ویزا، لازم است یک قرارداد کاری داشته باشید. این قرارداد باید توسط نهاد DIRECCTE (اداره منطقه‌ای کار و اشتغال) تأیید شده باشد. به همین دلیل جاب آفر اولین قدم برای دریافت ویزای کار کارمندی است. در قالب جاب آفر یک شرکت فرانسوی به صورت رسمی از شما برای مهاجرت و شروع فعالیت دعوت می‌کند.

تلنت پاسپورت

تلنت پاسپورت نوع خاصی از ویزای کار است که افراد مختلف می‌توانند با استفاده از آن وارد فرانسه شده و در زمینه‌های رقابتی به عنوان یک استعداد جهانی فعالیت با حقوق داشته باشند. دریافت کنندگان این ویزا با استفاده از توانایی‌های خود موجب رشد سرزمین عشاق در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، علم و ورزش می‌شوند. تلنت پاسپورت برای ۱۰ دسته از افراد ارائه می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • فارغ‌التحصیلان برگزیده
  • دارندگان بلوکارت
  • کارمندانی که با قرارداد کاری در حال انجام فعالیت در فرانسه هستند
  • محققین
  • کارآفرینان
  • دارندگان پروژه‌های نوآورانه
  • سرمایه‌گذاران اقتصادی
  • نماینده حقوقی شرکت‌ها
  • هنرمندان
  • افراد مشهور بین‌المللی یا ملی در رشته خود

بلوکارت

بلوکارت اروپا به دارندگان آن اجازه می‌دهد که در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا کار کنند. تنها افرادی می‌توانند این نوع از ویزای کار را دریافت کنند که مهارت بالایی در زمینه فعالیت خود داشته باشند. مدرک کارشناسی ارشد، پنج سال سابقه کار، جاب آفر و حداقل حقوق ۵۳.۸۳۶ یورو در سال از دیگر شرایط دریافت بلوکارت هستند.

ویزای کار برای راه‌اندازی یک کسب و کار یا شرکت

اگر قصد دارید کسب و کار یا شرکت خود را در فرانسه راه‌اندازی کنید، باید برای ویزای کارآفرینی درخواست دهید. این ویزا برای کسب و کار شخصی و بیزینس مشترک با یک شرکت دیگر کاربرد دارد. برای دریافت ویزای مذکور لازم است مدارک بیشتری ارائه کنید. همچنین، با ایجاد یک تجارت برنامه‌ریزی شده باید توانایی مالی خود را ثابت کنید.

ویزای کار برای متخصصین و کارگران مستقل

همان‌طور که از نام ویزای کار برای متخصصین و کارگران مستقل مشخص است، افراد متخصص و با‌سابقه در زمینه‌های مختلف، می‌توانند برای آن درخواست ثبت کنند. با این حال استخدام در مشاغلی مثل سردفتر و نماینده بیمه برای اتباع کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا ممنوع است. به همین دلیل قبل از درخواست برای این نوع ویزا، از عدم ممنوعیت آن مطمئن شوید.

ویزای اقامت طولانی ورزشی

با استفاده از ویزای اقامت طولانی ورزشی، ورزشکاران می‌توانند در فرانسه سکونت و فعالیت داشته باشند. برای دریافت این ویزا و اجازه شرکت در فعالیت‌های ورزشی، لازم است که ورزشکار مراحلی را دنبال کند. اگر متقاضی شاغل باشد و برای فعالیتی که انجام می‌دهد حقوق دریافت کند، باید به عنوان «کارمند» درخواست دهد. از سوی دیگر، زمانی که متقاضی حقوق دریافت نمی‌کند، لازم است که در قالب «بازدید‌کننده» درخواست صدور ویزا را ثبت کند. در این شرایط باشگاه یا سازمان ورزشی باید وظیفه اسپانسری متقاضی را برعهده بگیرد. همچنین باید هزینه‌های مربوط به محل اقامت، بیمه و حمل و نقل پرداخت شود.

ویزای اقامت طولانی مدت برای کار داوطلبانه

ویزای اقامت طولانی برای کار داوطلبانه مناسب افرادی است که قصد دارند در کشور فرانسه کار‌های بشردوستانه انجام دهند. حداکثر اعتبار این ویزا یک سال است. برای دریافت این ویزا لازم است از طریق یک بنیاد یا انجمن فرانسوی که به عنوان خیریه ثبت شده، اقدام کنید.

ویزای کار سازمان‌های بین‌المللی

اعضای یک سازمان بین‌المللی مستقر در فرانسه، باید برای دریافت ویزای کار سازمان‌های بین‌المللی اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای کار فرانسه

هر متقاضی دریافت ویزای کار فرانسه باید مراحل خاصی را طی کند. این مراحل به شرح زیر هستند:

نوع ویزای کار خود را مشخص کنید

پیش از ثبت درخواست صدور ویزا لازم است که تمام دسته‌بندی‌ها را بررسی کنید. به این واسطه متوجه می‌شوید که در کدام دسته قرار می‌گیرید. پس از آن می‌توانید برای شروع فرآیند درخواست ویزا آماده شوید.

مدارک را کامل کنید

هر یک از انواع ویزای کار مدارک متفاوتی را لازم دارند. با این حال مدارکی وجود دارد که در تمامی ویزاها یکسان هستند. آماده کردن تمامی مدارک لازم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل قبل از ادامه پروسه دریافت ویزا، از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کنید.

از سفارت وقت بگیرید

معمولاً می‌توانید به صورت آنلاین از سفارت فرانسه وقت بگیرید. بر حسب شرایط ممکن است چنین امکانی وجود نداشته باشد. در این صورت لازم است که شخصاً به سفارت مراجعه کرده و وقت بگیرید.

هزینه صدور ویزای کار را پرداخت کنید

در روز مراجعه به سفارت، لازم است که هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید. پس از واریز مبلغ، به شما یک رسید داده می‌شود. در جریان مصاحبه این رسید از شما دریافت خواهد شد.

در مصاحبه شرکت کنید

در موعد مقرر سر وقت در سفارت حضور داشته باشید. وقت‌شناسی اهمیت زیادی داشته و روی نظر آفیسر تأثیرگذار خواهد بود. پیش از حضور در جلسه مدارک را بررسی کرده و آن‌ها را طوری بچینید که بتوانید به سرعت در اختیار آفیسر قرار دهید.

شرایط صدور ویزا برای همراهان

فرانسه این امکان را فراهم کرده که اعضای خانواده فرد دارای ویزای کار بتوانند مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و افراد مسن جزو خانواده محسوب می‌شوند. برای تحقق این امر فرد ساکن در فرانسه باید ثابت کند که تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های خانواده را دارد. همچنین اعضای خانواده می‌توانند تأمین هزینه‌ها را شخصا برعهده بگیرند. برای دریافت ویزای اقامت خانواده لازم است که هر فرد فرم درخواست را پر کند. سپس هر فرد به همراه مدارک لازم در سفارت حاضر شود.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار فرانسه

برای دریافت ویزای کار کشور فرانسه لازم است مدارک مختلفی ارائه کنید. در پایین مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای کار فرانسه را معرفی می‌کنیم:

مدارک مشترک

  • فرم درخواست ویزای کار فرانسه
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • پاسپورت معتبر
  • سند تمکن مالی
  • مدرک مربوط به محل اقامت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • رسید هزینه صدور ویزا

مدارک مورد نیاز اضافه برای ویزای کار کارمند حقوق‌بگیر

  • فرم OFII مربوط به درخواست صدور مجوز اقامت برای سکونت بیشتر از سه ماه
  • قرارداد کاری

مدارک مورد نیاز اضافه برای تلنت پاسپورت

  • بیمه
  • برنامه سفر
  • مدارک تحصیلی
  • قرارداد
  • اسناد مالی

مدارک مورد نیاز برای بلوکارت

  • قرارداد
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه
  • بیمه
  • مدارک مربوط به حقوق
  • اعلامیه کتبی کارفرما
  • اثبات عدم تهدید

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار برای متخصصین و کارگران مستقل

  • مدارک مربوط به منابع و وضعیت مالی
  • رزومه
  • مدارک تحصیلی
  • سابقه کار
  • اظهارنامه قانونی
  • گواهی بررسی سوابق توسط پلیس

مدارک مورد نیاز برای ویزای اقامت طولانی ورزشی

  • فرم OFII
  • گواهی بررسی سوابق توسط پلیس
  • رضایت‌نامه والدین و پاسپورت آن‌ها در صورت زیر ۱۸ سال بودن

مدارک مورد نیاز برای ویزای اقامت طولانی مدت برای کار داوطلبانه

  • مدارک مربوط به منابع مالی
  • اظهارنامه قانونی
  • قرارداد کار داوطلبانه
  • گواهی بررسی سوابق توسط پلیس
  • مدارک مربوط به همکاری با نهاد‌های فرانسوی
  • رضایت‌نامه والدین در صورت زیر ۱۸ سال بودن

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار سازمان‌های بین‌المللی

  • نامه رسمی سازمان‌های بین‌المللی که توسط وزارت امور خارجه فرانسه تأیید شده است

هزینه دریافت ویزای کار فرانسه

صدور ویزای اقامت طولانی به میزان ۹۹ یورو هزینه دارد. هزینه صدور ویزای اقامت برای هر یک از اعضای خانواده نیز ۹۹ یورو است. برای دریافت تلنت پاسپورت یا بلوکارت لازم است که مبلغ ۲۶۹ یورو پرداخت کنید.

تأثیر جاب آفر در دریافت ویزای کار فرانسه

جاب آفر یکی از اصلی‌ترین موارد در دریافت ویزای کار فرانسه است. بدون در اختیار داشتن پیشنهاد کاری و امضای قرارداد امکان صدور ویزای کار وجود ندارد. به همین دلیل لازم است که در ابتدا شغل خود را در سرزمین نان باگ پیدا کنید.

آیا دریافت ویزای کار فرانسه برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

کشور فرانسه محدودیتی برای ایرانیان اعمال نکرده است. به این واسطه می‌توانید درخواست صدور انواع ویزای کار این کشور را ثبت کنید.

دریافت ویزای کار فرانسه برای کدام مشاغل راحت‌تر است؟

سرزمین عشاق  یکی از کشورهای توسعه یافته اروپا است که در آن فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد. به همین دلیل افراد مختلف با تخصص‌ها و تحصیلات متفاوت می‌توانند شانس خود را برای ورود به آن امتحان کنند. از بین مشاغلی که در کشور فرانسه رونق دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پزشکی
  • وکالت
  • خلبانی
  • متخصصین مراقبت‌های بهداشتی
  • مدیریت مالی
  • تدریس علوم مختلف
  • مهندسی صنایع
  • برنامه‌نویسی
  • بازی‌سازی

مصاحبه‌ی سفارت جهت دریافت ویزای کار فرانسه

پس از آن که قرارداد خود را با شرکت امضا کردید، کارفرما برای شما درخواست صدور ویزای کار ثبت می‌کند. در صورت تأیید، لازم است که برای انجام مصاحبه به سفارت فرانسه مراجعه کنید. این بخش از پروسه صدور ویزای کار اهمیت زیادی دارد. در نتیجه بدون استرس و در زمان مقرر در سفارت حضور داشته باشید. حتماً از در اختیار داشتن تمامی مدارک اطمینان حاصل کنید.

شرایط تمدید ویزای کار فرانسه

افرادی که از ویزای کار فرانسه استفاده می‌کنند، این فرصت را خواهند داشت که ویزای خود را تمدید کنند. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به شهرداری محل اقامت مدت اعتبار ویزای کار خود را افزایش دهید.

شرایط دریافت اقامت کاری فرانسه

با دریافت ویزای اقامت طولانی مدت و ویزای کار می‌توانید تا مدت اعتبار آن در کشور فرانسه اقامت داشته باشید. همچنین در صورت سکونت و پرداخت مالیات به مدت پنج سال، امکان درخواست اقامت دائم در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تمامی این موارد منوط به عدم ارتکاب جرم است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *