شرایط دریافت ویزای کار کانادا

ویزای کاری کانادا در این مطلب به صورت کامل شرایط ویزای کار این کشور را بررسی می کنید. شما دوستان می توانید،شما دوستان می توانید برای بررسی شرایط برای کار در کشور کانادا یه وقت مشاوره بگیرید ،همکاران در بخش کشور کانادا شما را راهنمایی کنند.

این مطلب این موارد شامل می شود

ویزای کاری کانادا چیست؟

برای بهتر درک کردن ویزای کاری می تونید از این مقاله استفاده کنید. اما به طور کلی بخواهیم بگیم مجوز ورود به کشور کانادا برای کار کردن را ویزای کار کانادا می گویند.

                           

جاب آفر یا اسکیل ورکر 

از دو طریق می توان ویزای کار کانادا را کسب کرد. برنامه اسکیل ورکر کانادا یا گرفتن جاب آفر از کانادا. چگونگی اقدام برای برنامه اسکیل ورکر کانادا در ادامه شرح داده شده است. اما برای گرفتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کانادا باید در این کشور به کاریابی بپردازید و بر اساس لیست مشاغل مورد نیازی که اعلام می شود، شغل مورد نظر خود را بیابید.  افرادی که پیشنهاد کار دریافت می کنند، اقامت کاری کسب می نمایند و با توجه به تجربه کار کانادایی که کسب می کنند، می توانند در برنامه امتیازبندی کانادا اقامت دائم این کشور را به دست آوردند.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

برای اخذ اجازه کار و اقامت دائم کانادا در ابتدا باید از طریق سیستم اعطای ویزای کاری این کشور یعنی اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید. این سیستم برای عواملی همچون سن، سطح تحصیلات، سابقه کار، پشتوانه مالی و همچنین تطابق پذیری امتیاز در نظر گرفته است.

در مرحله اول افراد باید از ۱۰۰ امتیاز، ۶۷ امتیاز را به دست آورند تا واجد شرایط به حساب بیایند. در مرحله بعدی، افراد باید از سقف ۱۲۰۰ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کنند. عموما در این حالت در ابتدا افراد ماهر و متخصص اقامت کاری کانادا را دریافت می کنند. سیستم اسکیلد ورکر سالانه ۲۰ تا ۲۵ بار افراد را از استخر، استخراج می کند. در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای کار کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر خواهیم پرداخت.

مرحله اول سیستم امتیاز بندی

مرحله دوم سیستم امتیاز بندی (استخر یا Pool)

قبل
بعدی

چگونه برای خانواده ویزای همراه کانادا را بگیریم؟

یکی از مهم ترین موضوعات برای افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر یا اکسپرس اینتری را دارند، حق داشتن همراه است. کشور کانادا به دارندگان اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر اجازه می دهد که برای خانواده خود نیز اقامت بگیرند. همراه مطابق قوانین بین المللی شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد اما در بعضی موارد خاص و اثبات وابستگی مالی و روحی می توان والدین بالای ۶۰ سال را نیز همراه محسوب نمود. افرادی که قصد اخذ ویزای کار کانادا و اقامت دائم از طریق برنامه اسکیل ورکر دارند، باید در ابتدا و در زمان ثبت نام اطلاعات اعضای خانواده را نیز وارد کنند. در غیر این صورت نمی توانند برای اقامت دائم خانواده خود درخواست بدهند.

اما به افرادی که از طریق دریافت پیشنهاد کار، اقدام به اخذ ویزای کار کانادا می نمایند، توصیه می شود که ابتدا به تنهایی اقدام کنند و پس از اخذ اقامت برای خود برای سایر اعضای خانواده نیز اقدام کنند. این افراد هم می توانند به صورت همزمان اقدام کنند اما در صورتی که با فاصله اقدام کنند شانس بالاتری برای دریافت ویزا خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا کدامند؟

  • اصل پاسپورت
  • ارائه شناسنامه به همراه ترجمه
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • اسناد نشان دهنده تمکن مالی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدارک سوابق کاری اعم از بیمه و یا قرارداد کاری یا فیش حقوقی
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • تست های پزشکی

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

مهارت های نوع ۰ (صفر)
مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها از جمله مدیران ارشد و حتی مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این بخش قرار می گیرند.

مهارت های نوع A
مشاغلی که در این دسته بندی قرار می گیرند، مشاغلی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی هستند. همانند پزشکان، مهندسان و معلمان.

مهارت های نوع B
مشاغل این دسته تخصصی هستند و معمولا نیازمند مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم یا گذراندن دوره ها و آموزش های تخصصی هستند. همانند: برقکار، تاسیسات کار و آشپز.

مهارت های نوع C
مشاغل گروه C مشاغل متوسط هستند و معمولا نیازمند تحصیلات دبیرستان یا آموزش های تخصصی مربوطه هستند. مانند: راننده، گارسون و قصاب.

مهارت های نوع D
مشاغل گروه D نیازمند مدرک یا آموزش خاصی نیستند. این مشاغل و معمولا آموزش حین کار دارند. همانند کارگران خدماتی و نیروهای نظافت.

اقامت و تابعیت کانادا از طریق اخذ ویزای کار

در صورتی که شما از طریق برنامه اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری کانادا اقدام نمایید، از همان ابتدا برای خود و اعضای خانواده اقامت دائم کانادا را کسب خواهید نمود. افرادی که از طریق پیشنهاد کار اقدام می کنند نیز باید در نهایت از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل نمایند. برای کسب تابعیت و پاسپورت کانادا اولین شرط این است که اقامت دائم کانادا را داشته باشید. ۳ سال پس از اخذ اقامت دائم در صورتی که به صورت مرتب در کانادا اقامت داشته اید، مشغول به کار بوده اید و مالیات پرداخته اید می توانید برای دریافت تابعیت کانادا درخواست دهید.

شروط دیگری نیز باید برآورده شود تا با درخواست شما موافقت گردد. شرکت در آزمون های مرتبط و تسلط به قوانین این کشور با موضوع تاریخ و فرهنگ، زبان، امور اجتماعی و سیاسی و قبولی در این آزمون از جمله این شروط می باشد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق منوی سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

12 دیدگاه برای “شرایط دریافت ویزای کار کانادا

  1. علیرضا رخی گفته:

    سلام، متولد سال ۱۳۴۴ هستم، سابقه کاری و تجربه بالا در رانندگی انوع خودروهای سنگین، امور فنی و تعمیراتی خودروهای سنگین و همچنین سرپرست کارگاه و…
    آیا امکان ویزای کاری و اقامت برای بنده هست

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      متاسفانه برای مهاجرت کاری شرایط سنی ندارید. اما راه های دیگری برای شما وجود دارد. لطفا برای راهنمایی و مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  2. حمید گفته:

    باسلام بنده ۴۹سالمه کارشناس حسابداریم ۲۱سال سابقه کارمالی دارم اخذ ویزا بنده چگونه است ؟

  3. آیسان نعمتی گفته:

    با سلام ووقت بخیر
    ۳۰ سالمه لیسانس نرم‌افزار دارم، ۶ سال سابقه کار دارم ولی ۲ سال با بیمه هستش، ۳ سال پیش آیلتس ۵.۵ گرفتم ولی میتونم ارتقاش بدم، آیا امکان گرفتن جاب آفر رو دارم؟؟

      • میلاد گفته:

        با سلام من متاهل ۳۰ ساله هستم دررشته تاسیسات و همسرم د رشته ارایشگری مدرک بین المللی دارند بدون پیشنه خاص زبان میتونم اقدام کنم فرزندم هم زیر ۷سال داره

        • مدیر گفته:

          با درود و احترام
          برای شما اگر مدرک دانشگاهی مرتبط با کارتون داشته باشید برای آلمان امکان اقدام داریم برای همسرتون هم می تونن برای خرید و تاسیس آرایشگاه در کانادا اقدام کنن. برای دریافت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  4. امید گفته:

    سلام با ۳۰ سال سن و لیسانس معماری و داشتن تسلط به نرم افزار های این رشته و مدرک تافل با نمره ۱۱۰ امکان گرفتن جاب آفر کانادا وجود داره ؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      متاسفانه برای رشته شما امکان گرفتن جاب آفر از ایران بسیار کم هست. پیشنهاد ما اقدام از طریق تحصیل در مقاطع بالاتر جهت ورود به کشور مورد نظر است. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  5. بهاره محمدی گفته:

    سلام. من متولد اسفند ۵۸ مجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی هستم دارای ۱۷ سال سابقه کار و ۱۰ سال سابقه بیمه هستم. آبا از طریق ویزای کاری کانادا میتونم اقدام کنم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بهترین روش برای رشته ی شما دریافت ویزای تحصیلی می باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *