لیست پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا

زندگی در اسپانیا به طور کلی عاری از مشکلات و نابرابری های عمده است. یکی از پررونق ترین مناطق اروپا از نظر تعادل بین کار و زندگی است. اقتصاد اسپانیا چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان و همچنین چهارمین در کل اتحادیه اروپا است. دارای بسیاری از صنایع قوی از جمله خودروسازی، گردشگری، کشاورزی، انرژی و حمل و نقل است که همگی موقعیت های پردرآمدی را برای نامزدهای واجد شرایط ارائه می دهند. در این مطلب به بررسی تخصصی پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا خواهیم پرداخت، در ادامه همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا

مهندس فناوری اطلاعات IT

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های گذشته شگفت‌انگیز بوده است. IT از جمله رشته‌های بسیار محبوب نزد کسب و کارهای مختلف به شمار می‌رود و در نتیجه تقاضا برای جذب متخصصان آی تی در اسپانیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اگر به برنامه‌نویسی و نرم‌افزار علاقه دارید، IT گزینه بسیار خوبی است و در دسترس شما قرار دارد. میانگین درآمد متخصصان آی تی در حدود  87000 یورو در سال است و در نتیجه می‌توان آن را یکی از پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا معرفی نمود.

وکیل

از مهمترین پردرآمدترین مشاغل اسپانیا به شمار می‌رود که شما می‌توانید به صورت آزاد و یا زیر نظر دادگستری مشغول به فعالیت شوید. با توجه به درآمد می‌توان بیان کرد وکلا در ما بالاتر از ۷۵۰۰ یورو درآمد دارند. پس اگر از وکلای خبره هستید که رزومه قابل توجهی دارید، می‌توانید به شغل وکالت در اسپانیا نگاه ویژه‌تری داشته باشید.

مهندس مکانیک

اگرچه مهندس مکانیک در سایر کشورها جزو مشاغل پر درآمد به شمار نمی‌رود اما با توجه به نیازی که شرکت‌های اسپانیایی به مهندس مکانیک دارند، وضعیت بسیار خوبی در اسپانیا دارند. مهندس مکانیک ۳۹۵۰ یورو در سال درآمد دارد و از شغل‌های پردرآمد در اسپانیا نامیده می‌شود.

پزشک

امکان ندارد لیستی از پردرآمدترین مشاغل در همه کشور‌ها تهیه شود اما رشته پزشکی در آن لیست حضور نداشته باشد. امروزه نیاز به پزشکان حاذق بسیار با اهمیت شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دنبال جذب نیروهای پزشکی ماهر هستند. ازآنجایی‌که پزشکی دارای شاخه‌های گوناگون است میانگین درآمد دچار تفاوت‌های محسوسی نسبت به یکدیگر است. به طور متوسط یک پزشک در اسپانیا بین ۱۰۵۰۰۰ تا ۲۲۵۰۰۰ یورو در سال درآمد دارد.

مدیر فروش

برای اینکه بتوانند محصول و خدمات خود را به مشتری‌ها معرفی کنید، نیاز به مدیر فروش ماهر دارند. یک مدیر فروش با تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و تفسیر انواع گزارش‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا درآمد شرکت را افزایش دهد. اسپانیا یکی از کشورهایی که همواره به دنبال مدیر فروش‌های حاذق هستند اما باید توجه کنید اگر تمایل دارید در این عرصه فعالیت داشته باشید باید کاملا مسلط به زبان اسپانیایی باشید. میانگین درآمد در مدیران فروش متفاوت است و به طور میانگین بین  45000 تا ۱۰۲۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند.

ارتودنسی

وجود ناهنجاری‌های در دندان‌ها و یا به هم ریختگی زیبایی باعث شده تا امروزه افراد توجه ویژه‌ای به دندان‌های خود داشته باشند و در صورت نیاز به یک ارتودنس ماهر مراجعه داده شود. امروزه اسپانیا به یکی از قطب‌های جذب پزشکان ارتودنسی تبدیل شده و اگر در زمینه ارتودنسی فعالیت دارید امکان دریافت ویزای کار اسپانیا بسیار بالاست و البته باید توجه کنید که مدرک معتبر و سابقه کاری مفید شانس شما را برای رسیدن به هدف دلخواه بالا میبرد.

پردرآمدترین صنایع در اسپانیا کدامند؟

صنایع معدنی اسپانیا، یکی از پردرآمدترین صنایع این کشور به حساب می‌آید. زغال سنگ یکی از فراوان‌ترین منابع اسپانیا به حساب می‌آید. همچنین این کشور صنایع قدرتمندی در زمینه انواع مختلف فلزات از جمله مس، روی، آهن، اورانیوم، جیوه، طلا و تنگستن دارد. این صنایع درآمدهای قابل توجهی را برای اسپانیا دارند.

پردرآمدترین مشاغل آزاد در اسپانیا

بازاریابی دیجیتال

امروزه بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین به فعالیت خود ادامه می‌دهند و دیگر تبلیغ به صورت گذشته رایج نیست. در نتیجه اگر شما دارای کسب و کاری هست که هنوز از تکنولوژی استفاده نکرده‌اید قطعا در آینده متضرر خواهید شد. یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور اسپانیا بازاریابی آنلاین است. در این شغل باید، وب سایت مورد نظر کارفرما را به مشتریان معرفی کرده و یا اگر قصد فروش محصول را دارید از طریق شبکه‌های اجتماعی میتوانید این اقدام را انجام دهید یک بازاریابی دیجیتال نیاز مشتری خود را درک میکند. به این نکته توجه داشته باشید که مهارت زبان اسپانیایی بسیار حائز اهمیت است.

برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار

پروژه‌های آنلاین زیادی باقی مانده است و کارفرمایان به دنبال جذب نیروی متخصصی هستند که در زمینه برنامه‌نویسی و توسعه نرم افزار، توان لازم را داشته باشد. اگر شما در این زمینه فعالیت کرده‌اید و از تخصص لازم برخوردار هستید، برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار یک گزینه بسیار مطلوب برای شما شمرده می‌شود و می‌توان آن را از پردرآمدترین مشاغل آزاد در اسپانیا قلمداد کرد.

محتوا نویسی و ترجمه

آشنایی به زبان انگلیسی، ذهن خلاق و تعهد از جمله مهمترین ابزارهای لازم برای ورود به شغل محتوا نویسی و ترجمه به شمار می‌رود. امروزه به سایت‌های زیادی وجود دارند که به دنبال آن هستند مطالب مختلف را بر روی سایت قرار داده تا مشتریان از آن‌ها بازدید کنند. یک محتوا نویس خلاق به راحتی متن‌های جذاب برای وب سایت می نویسد و در نتیجه حقوق بسیار خوبی دریافت خواهد کرد. از سوی دیگر اگر به چند زبان زنده دنیا مسلط هستید احتمالا شرکت‌های زیادی در اسپانیا تمایل دارند با شما فعالیت مشترک را آغاز کنند. به طور کل از مهم‌ترین مزایای محتوا نویسی و ترجمه می‌توان به دورکاری اشاره کرد و در نتیجه نیاز به حضور در کشور مقصد وجود ندارد.

آتش نشان

اگر آتش نشان هستید و ماه‌ها و سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اید یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت بدون شک کشور اسپانیا است. هرساله نیروهای جدیدی به عضویت سازمان آتش نشانی در می‌آیند ولی گزینش متقاضیان اصلی، اندکی سختگیرانه است. شما علاوه بر تست سلامت جسم باید از لحاظ هوشی در سطح بالایی قرار داشته باشید. آتش نشانی از شغل‌های بسیار خوب در کشور اسپانیا به شمار می‌رود و در نتیجه می‌توانید درآمد بسیار خوبی از این شغل کسب کنید.

گرانترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

بارسلونا

یکی از گرانترین شهرهای اسپانیا برای زندگی کردن بدون شک بارسلونا است. از لحاظ معماری یکی از خارق العاده ترین‌ها در اروپا به شمار می‌رود و اگر توان مدیریت هزینه را دارید، قطعاً گزینه بسیار خوبی است که پیش روی شما قرار دارد. شهرت بارسلونا باعث شده تا اکثر برند‌های مطرح جهان در این شهر فعالیت داشته باشند و در نتیجه گزینه‌های بسیار خوبی برای شغل مورد علاقه وجود دارد. ساحل بسیار زیبا در بارسلونا، تجربه فوق العاده و آرامبخش را برای شهروندان فراهم می‌کند. به طور تقریبی اگر قصد داشته باشید یک آپارتمان کوچک را در مرکز شهر اجاره کنید باید ۹۴۲ یور برای آن هزینه کنید. اما از لحاظ مواد غذایی قیمت‌ها در سطح مطلوب قرار دارند پس اگر شما توان پرداخت هزینه اجاره را داشته باشید به راحتی می‌توانید در بارسلونا زندگی کنید.

مادرید

ساختمان‌های تاریخی و بناهای که در سطح شهر مورد توجه عموم قرار دارد. مادرید پایتخت کشور اسپانیا است و یکی از شهرهای که هزینه زندگی در آن بسیار گران است. اگر قصد دارید یک آپارتمان کوچک در مرکز سر اجاره کنید باید به طور متوسط هزار یورو بپردازید اما اگر توان پرداخت این هزینه را ندارید بهتر است نگاهی به گزینه‌هایی که در اطراف شهر مادرید قرار دارند داشته باشید و با قیمت بسیار ارزان‌تر می‌توانید آن را اجاره کنید. اگر نگاهی که به آپارتمان‌های خارج از شهر داشتیم متوجه شدیم که هزینه اجاره آن ۳۰۰یورو ارزان‌تر است.

ساراگوسا

به طور قطع نام بارسلونا و مادرید باعث شده تا به گرانترین شهرهای اسپانیا تبدیل شوند اما شهر‌هایی مانند ساراگوسا از کیفیت فوق العاده برخوردار هستند که میتوانید تجربه مشابه با بارسلونا در آن داشته باشید. در قیاس با سایر شهرها باید هزینه بسیار پایین‌تری برای زندگی در این شهر بپردازید و موقعیت جغرافیایی ساراگوسا به گونه‌ای است که امکان ارتباط با اکثر شهرهای اسپانیا وجود دارد و راه دسترسی به شهرها هموار است. شما برای اجاره یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر باید ۵۵۰ یورو بپردازید اما اگر توان اجاره آپارتمان در مرکز شهر را ندارید با هزینه حدود ۴۲۰ یورو میتوان یک آپارتمان مناسب در خارج از شهر پیدا کرد.

مالاگا

احتمالاً با هنرمند به نام و مشهور تاریخ یعنی پیکاسو آشنا هستید. وی زاده شهری در جنوب اسپانیا به نام مالاگا است. بنادر موجود در مالاگا باعث شده تا این شهر گزینه بسیار مناسبی برای بازرگانی لقب بگیرد. اگرچه هزینه‌های زندگی در مالاگا در سطح مطلوبی قرار دارد اما با جرئت می‌توان بیان کرد که یکی از گرانترین شهرهای اسپانیا برای زندگی است. هزینه اجاره یک واحد آپارتمان کوچک در مرکز شهر ۷۲۷ یورو است اما آپارتمان مشابه در خارج از شهر مالاگا قیمت ۵۲۰ یورو داد و ستد می‌شود.

پردرآمدترین شهرهای اسپانیا

مادرید

بدون شک پایتخت تاریخی اروپا متعلق به مادرید است. شهر قدیمی و پایتخت کشور اسپانیا در جایگاه نخست تجارت‌ها قرار گرفته است و به طور میانگین درآمد یک کارگر عادی در مادرید ۲۰۷۰ یورو در ماه است.

بارسلونا

همانطور که در گرانترین شهرهای اسپانیا مشاهده کردید، بارسلونا و مادرید رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که در پردرآمدترین شهرهای اسپانیا نیز نام این دو شهر قرار گرفته است. امروزه بنا به دلایل زیادی صاحبین برندها و کارآفرین‌ها ترجیح می‌دهند تا فعالیت خود را در بارسلونا ادامه دهند و در نتیجه فرصت‌های شغلی بیشماری پیش روی مهاجرین قرار دارد تا شانس خود را برای رسیدن به اسپانیا آزمایش کنند.

والنسیا

از محدود شهرهایی در کشور اسپانیا به شمار می‌رود که میانگین حقوق آن بالاتر است. میزان حقوق در سطح بسیار خوبی قرار دارد اما یکی از گران‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی نامیده می‌شود. برای اجاره یک واحد کوچک در مرکز شهر باید ۷۳۳ یورو بپردازید و جدا از آن هزینه آب و برق می‌تواند بالاتر از ۱۰۰ یورو برای شما خرج در پی داشته باشد. از سوی دیگر حمل و نقل عمومی در والنسیا بسیار گران است و در نتیجه مبلغی در حدود ۵۰ یورو باید بپردازید اما وجود برندهای مختلف باعث شده درآمد‌ها در سطح خوبی قرار داشته باشند.

سویا

رتبه چهارم پردرآمدترین شهرهای اسپانیا متعلق به سویا است. لزوم برتری سویا نسبت به ایالت‌های دیگر صرفاً هزینه‌های زندگی پایین در این شهر گزارش شده است. یک واحد مسکونی در مرکز شهر ۵۵۰ یورو بپردازید، این در حالیست که برای همان آپارتمان در شهر مادرید باید هزینه بالاتر از ۵۰ درصد صرف کنید.

مالاگا

اگر به دنبال شهری زیبا هستید که دارای ساحل باشد و در آن بتوانید کسب درآمد خوبی داشته باشید مالاگا را به شما پیشنهاد میکنیم. با توجه به بنادر که دارد مناسب بازرگانان، مدیر فروش و مدیر بازاریابی است پست نتیجه نرخ بیکاری در سطح پایینی قرار گرفته است. اگر بتوانید هزینه‌های زندگی خود را پایین آورید مالاگا از بهترین گزینه‌هایی است که میتوانید برای ویزای کاری این شهر اقدام کنید.

شرایط استخدام و کاریابی در اسپانیا

سطح درآمدی پایین در هر کشوری افراد متخصص را ترغیب به مهاجرت به سایر کشورها خواهد کرد اسپانیا یکی از بهترین کشورهای اروپا است که در آن به راحتی می‌توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. از آنجایی که اروپا عضو منطقه شنگن است در نتیجه اگر بتواند یک جاب افر خوب برای خود پیدا کنید می‌توانید ویزای شینگن نیز دریافت کنید و در نتیجه به راحتی به کشورهای عضو ناحیه سفر داشته باشید. 

در بسیاری از موارد کارفرماها از ۳ ماه قبل آگهی کاری خود را منتشر می‌کنند اما زمانی که نیروی کار مورد نظر پیدا نشد به ارزیابی متقاضیان خواهند پرداخت. در نتیجه اگر بتوانید کارفرما را مجاب کنید تا دعوتنامه برای شما ارسال کند به راحتی می‌توانید شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنید. اگر توان ارتباط با کارفرماها را ندارید تنها کافیست مشاوره‌ای با ایجنت‌های ما داشته باشید و آن‌ها پس از ارزیابی شرایط شما بهترین گزینه‌های موجود را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

جمع بندی

اگر به دنبال مهاجرت و یافتن کار در اسپانیا هستید، مطمئن شوید که مهارت های لازم برای انجام مشاغل را دارید. برای مهاجران دلایل زیادی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد، اقتصاد پر رونق تنها دلیل آن نیست. به دست آوردن شغل رویایی خود یک کار چالش برانگیز است. شما می توانید کسی باشید که آینده روشنی را در این کشور می سازد. بنابراین بدون اتلاف وقت تصمیمات زندگی حرفه ای خود را در اسرع وقت بگیرید!

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *