لیست پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا

آیا به دنبال کار و اقامت در ایتالیا هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس مطمئن باشید که انتخاب خوبی کرده‌اید. بنابراین، همین امروز جستجوی خود را با مراجعه به این لیست از پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا آغاز کنید. ایتالیا نه تنها یکی از بهترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات است بلکه، مکان بسیار خوبی برای زندگی و کار است. مهمتر از آن، اگر به تازگی از دانشگاهی در ایتالیا فارغ التحصیل شده‌اید، به احتمال زیاد در خود ایتالیا به دنبال شغل خواهید بود. صرف نظر از دلایل، ایتالیا واقعاً برخی ازپردرآمدترین مشاغل را در تمام اروپا دارد. ما در این مقاله قصد دارید چند تا از پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا

در اینجا درباره ده تا از پردرآمدترین شغل‌ها و میانگین حقوق آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

خبر خوب این است که مشاغل پردرآمد ایتالیا حقوق بسیار سخاوتمندانه‌ای پرداخت می کنند. خبر بد این است که به احتمال زیاد ابتدا افراد بومی پست‎ها را پر می‌کنند. جایی که شهرهای ایتالیا نمی‌توانند این جای خالی را پر کنند، سایر اروپایی‌ها در مقام آن پست شغلی قرار گیرند. با این حال، اگر تخصص منحصر به فردی دارید، ممکن است بتوانید شغلی در خور تحصیلات خود پیدا کنید.

۱. پزشکی

اولین شغل در لیست پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا، پزشکی است. با توجه به اینکه در ایتالیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی میانگین سنی افراد رو به پیر شدن است. نیاز به مراقبت و پزشک در این افراد بیشتر می‌شود. به همین دلیل ایتالیا هر ساله پزشک استخدام می‌کند. توجه داشته باشید که تقاضا برای رشته پزشکی در کشور ایتالیا بسیار بالا است. پزشکان در ایتالیا بالاترین درآمد را دارند و درآمد ماهانه آن‌ها چیزی بین ۶.۶ تا ۲۱.۲ هزار یورو است.

۲. قاضی‌

دومین شغل پر درآمد در ایتالیا مربوط به قاضی‌ها است. یک قاضی به طور متوسط چیزی بین ۱۲۸۰۰۰ یورو در سال درآمد دارد.

۳. وکلا

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در ایتالیا مربوط به وکلا است. به طور میانگین درآمد یک وکیل در کشور ایتالیا ۹۰۰۰۰ یورو است.

۴. مدیر بانک

مدیر بانک چهارمین شغل پردرآمد در ایتالیا است. میانگین درآمد یک مدیر بانک چیزی بین ۴۷۶۰۰ دلار است.

۵. مدیر ارشد اجرایی

پنجمین شغل پردرآمد در کشور ایتالیا مربوط به مدیر ارشد اجرایی است. این افراد در زمینه‌های گوناگون در سازمان‌های مختلف فعالیت دارند. مدیران ارشد اجرایی به طور میانگین ۱۰۲۰۰۰ یورو در سال درآمد دارند.

۶. مدیر ارشد مالی

مدیر ارشد مالی، ششمین شغل پردرآمد در کشور ایتالیا به حساب می‌آید. درآمد یک مدیر ارشد مالی ۹۷۰۰۰ هزار یورو در ماه است.

۷. دندانپزشکی

هفتمین شغل پردرآمد در ایتالیا مربوط به دندانپزشکی است. درآمد یک دندانپزشک در ایتالیا به طور متوسط ۱۰۵۰۰۰ یورو در ماه است.

۸. استادان دانشگاه

استادان دانشگاه هشتمین شغل پردرآمد در کشور ایتالیا را دارند. به طور میانگین یک استاد دانشگاه ۴۶۴۰۰ یورو در ماه درآمد دارد.

۹. خلبانی

خلبانی نهمین شغل پر درآمد در ایتالیا است. خلبان‌ها در دسته‌های گوناگونی در این شغل فعالیت دارند. به طور میانگین درآمد یک خلبان چیزی بین ۷۴۵۰۰ یورو در ماه است.

۱۰. مدیر بازاریابی

دهمین شغل در لیست پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا مدیر بازاریابی است. کار مدیر بازاریابی تحلیل و ارزیابی بازار است. مدیران بازاریابی باید حداقل مدرک لیسانس را داشته باشند. به طور متوسط درآمد یک مدیر بازاریابی در ایتالیا چیزی بین ۸۲۰۰۰ یورو در سال است.

پردرآمدترین صنایع در ایتالیا کدامند؟

ایتالیا به لحاظ اقتصادی رتبه سوم را در بین کشورهای اروپایی به دست آورده است. همچنین این کشور به لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه هشتم را دارد.

صنعت وسایل نقلیه موتوری و ماشین ابزار الات

پردرآمدترین صنعت ایتالیا مربوط به وسایل نقلیه موتوری و ماشین ابزار الات است. کشورهای زیادی از ابزار آلات و وسایل موتوری را از کشور ایتالیا تهیه می‌کنند.

مد و لباس

دومین صنعت پردرآمد ایتالیا مربوط به مد و لباس است. خیلی‌ها ایتالیا را به دلیل مدهایش می‌شناسند. این کشور درآمد نسبتا بالایی از صنعت مد و لباس دارد.

مواد شیمیایی و پلاستیکی

سومین صنعت پردرآمد ایتالیا، مربوط به مواد شیمیایی و پلاستیکی است. کشورهای زیادی، از ایتالیا این مواد را خریداری می‌کنند. از این رو ایتالیا درآمد خوبی از فروش این محصولات به دست می‌آورد.

شغل‌های آزاد پر طرفدار در ایتالیا

در ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، یک سری از افراد در هیچ سازمان یا شرکت خصوصی یا دولتی کار نمی‌کنند. این افراد برای خودشان کار می‌کنند و از این طریق درآمد دارند.

مشاغل آزاد در ایتالیا شامل تدریس خصوصی به صورت حضوری یا آنلاین، آرایشگری، نگهداری از سالمندان و کودکان خردسال، باغبانی، انجام کارهای خانگی، آموزش کودکان، خیاطی و رانندگی است. افاد می‌توانند در این زمینه‌ها به صورت آزاد در ایتالیا فعالیت داشته باشند.

پردرآمدترین شهرهای ایتالیا

ما در اینجا قصد داریم شما را با شهرهای پردرآمد ایتالیا آشنا کنیم.

پردرآمدترین شهرهای ایتالیا شامل شهرهای رم، میلان، بولونیا و فلورانس است. در این‌ها فرصت‌های زیادی برای پیدا کردن کار وجود دارد. همچنین از آنجایی که صنایع بزرگی در این شهرها فعالیت می‌کنند، افرادی که در این شهرها هستند، درآمد بیشتری در مقایسه با کارکنان سایر شهرها دارند. اما باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی در این شهرها بیشتر از سایر‌ها است. با این حال، افرادی که در این شهرها کار می‌کنند، می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی بربیایند.

گرانترین شهرهای ایتالیا

در هر کشوری یک سری از شهرها به دلایل امکانات و خدمات و برخی فاکتورهای دیگر، گرانتر از سایر شهرها هستند. ما در اینجا قصد داریم که درباره چند تا از گران‌ترین شهرهای ایتالیا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

رم

رم پایتخت ایتالیا است. این شهر از فرهنگ و تاریخ بسیار غنی برخوردار است. هنر معماری در کنار زیبایی‌های طبیعی نگاه هر بیننده‌ای را در رم به خود جلب می‌کند. با این حال، هزینه زندگی در این شهر نسبتا بالا است. گاهی اوقات پیدا کردن یک آپارتمان کوچک در رم کار بسیار سختی می‌شود. از آنجایی که سیستم حمل و نقل در این شهر خیلی خوب نیست، باید توجه داشته باشید که خانه‌تان در چه فاصله‌ای از محل کار قرار دارد و چگونه می‌توانید خودتان را به سرکار برسانید.

میلان

دومین شهر گران ایتالیا شهر میلان است. این شهر مهد صنعت مد و فشن است. شهر میلان دارای چندین محله است. اینکه شما کدام محله را برای زندگی انتخاب می‌کنید به طور مستقیم بستگی به میزان درآمد و بودجه شما دارد. هزینه زندگی، خرید یا اجاره خانه در محله‌های خوب میلان مانند محله سنتو استریکو بسیار بالا است. زیرا این محله دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. با این حال برخی محله‌های شهر میلان مانند محله پورتا ونیزیا ارزان‌تر بوده و می‌توانید با قیمت مناسب‌تری خانه اجاره کنید.

ونیز

یکی دیگر از شهرهای زیبا و گران ایتالیا شهر ونیز است. این شهر جاذبه‌های منحصر به فردی دارد و همین امر باعث شده که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. شهر ونیز یکی از شهرهای گرانقیمت ایتالیا برای زندگی به حساب می‌آید. در این شهر نیز محله‌های مختلفی وجود دارد. در یک سری از محله‌ها قیمت خانه چه برای خرید و چه برای اجاره بسیار بالا است. اما در یک سری از محله‌های شهر ونیز قیمت‌ها کمی معقول‌تر است.

فلورانس

از دیگر شهرهای گران قیمت کشور ایتالیا می‌تواند به شهر فلورانس اشاره کرد. شهر فلورانس نیز جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. در شهر قیمت خرید خانه و اجاره بالا است. با این حال، در محله‌هایی که فاصله دورتری با جاذبه‌های گردشگری دارند، قیمت‌ها معقول‌تر است. از جمله محله‌های محبوب فلورانس می‌توان به سن مارکو اشاره کرد.

شرایط استخدام و کاریابی در ایتالیا

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند، اخذ ویزای کار راه مناسبی برای مهاجرت کاری به ایتالیا می‌دانند. اما نکته اصلی و مهمی که باید در همین ابتدا مد نظر قرار دهید این است که زبان کشور ایتالیا، زبان ایتالیایی است. شما باید بر این زبان تسلط داشته باشید. ویزای کار ایتالیا جز ویزای بلند مدت این کشور به حساب می‌آید. در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلاتی که در ایتالیا منتشر می‌شودصفحات وجود دارد که در آن نیازمندی‌ها برای شغل‌های مختلف را درج می‌کنند. یکی از راه‌های پیدا کردن کار در ایتالیا مراجعه به بخش نیازمندی این مجلات است.

اگر قصد دارید که درخواست ویزای کار به ایتالیا بدهید. نخستین گام این است که رزومه‌ای از خود تهیه کنید و تمام مدارک و تجربیات کاریتان را در آن درج کنید. سپس آن را برای سازمان‌های کاریابی در ایتالیا بفرستید. در صورتی که کارفرمایی به شما و تخصص‌تان نیاز داشته باشد برای شما دعوت نامه خواهد داد. سپس بعد از گرفتن دعوت نامه از سوی کارفرما، برای سفارت ایتالیا وقت می‌گیرید و به همراه نامه کارفرما برای مصاحبه به آنجا می‌روید. معمولا ویزاهای کاری جز ویزاهای بلند مدت به حساب می‌آیند.

 بیمه درمانی برای کار در ایتالیا

اگر به ایتالیا مهاجرت کنید و اجازه اقامت دریافت کنید، واجد شرایط سیستم مراقبت‌های بهداشتی خواهید بود. با این حال، ممکن است بخواهید برای دسترسی بهتر به پزشکان و بیمارستان‌ها در مورد بیمه درمانی خصوصی تحقیق کنید.

مهمترین بخش‌هایی که در ایتالیا به جذب نیرو می‌پردازنند، شامل بخش‌های آموزش، مدیریت، گردشگری، حسابداری، فنی، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حفظ مشتری و تشریفات است. همچنین با توجه به شغل و حرفه شما ویزاهای خوداشتغالی نیز برای ایتالیا وجود دارد که می‌توانید از آن طریق نیز برای گرفتن ویزای کار ایتالیا اقدام کنید.

جمع بندی

تخمین زده می‌شود که پنج میلیون مهاجر در ایتالیا زندگی می‌کنند. بسیاری بدون شک جذب غذاهای معروف، حومه شهر زیبا و کیفیت بالای زندگی این کشور می‌شوند. با این حال، بسیاری از مهاجران برای فرصت‌های حرفه‌ای و مالی نقل مکان می‌کنند. آن‌ها از فرصتی برای شروع دوباره، پیشرفت شغلی و کسب مهارت‌های جدید با ارزش استقبال می‌کنند. ایتالیا یک تعادل قوی بین کار و زندگی ارائه می‌دهد و بر هنر، مد، گردشگری، کشاورزی و تولید تسلط دارد. اگر قصد مهاجرت دارید و در مورد بهترین مشاغل در ایتالیا برای مهاجران کنجکاو هستید، متوجه خواهید شد که این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *