لیست پردرآمدترین مشاغل در سوئد

هرساله افراد در حرفه و شغل‌های مختلف به سوئد درخواست مهاجرت می‌دهند. مهاجرت به سوئد از طریق اخذ ویزای کاری تقریبا برای متقاضیان هزینه‌ای ندارد. در صورت پذیرش، ابتدا به افراد یک ویزای سه‌ساله داده می‌شود. در صورتی که افراد بعد از این مدت همچنان به کار خود ادامه دهند، امکان تمدید این ویزا و حتی تبدیل آن به ویزای دائم وجود دارد. میزان درآمد افراد در سوئد با توجه به حرفه و میزان تجربه کاری آن‌ها متغیر است. البته به طور کلی، درآمد مردم سوئد خوب بوده و در رفاه زندگی می‌کنند. ما در اینجا قصد داریم درباره پردرآمدترین مشاغل سوئد اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در سوئد

در این بخش، با۱۰ تا از پردرآمدترین مشاغل سوئد آشنا شوید و با داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آنها میتوانید شغل مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

پزشک

اولین شغل پردرآمد در سوئد، پزشکی است. پزشکی در سوئد شغل بسیار حساس و در عین حال پرطرفداری است. افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند، باید در ابتدا مجوز کار از اداره بهداشت سوئد دریافت کنند. از این رو، افرادی که در کشورهای دیگر درس خوانده‌اند، باید مدرک‌شان را در سوئد معادل‌سازی کنند و سپس مجوز فعالیت در این کشور را بگیرند. همچنین افراد خارجی باید در دو آزمون زبان و مهارتهای عمومی پزشکی شرکت کرده و آن را پشت سر بگذرانند. بعد از قبول شدن در این دو آزمون، افراد می‌توانند مجوز کار دریافت کنند. محدوده درآمد یک پزشک در سوئد به طور متوسط چیزی بین ۸۸.۹ تا ۲۵۵ هزار کرون است.

قاضی

قضات دومین شغل پردرآمد در سوئد را دارند. افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند، باید در گام نخست تابعیت کشور سوئد را دریافت کنند. همچنین داشتن مدرک حقوق حداقل در سطح کارشناسی برای قاضی شدن در کشور سوئد الزامی است. افرادی که در سوئد یا کشورهای حوزه اسکاندیناوی رشته حقوق را در سطح کارشناسی خوانده باشند، می‌توانند برای این شغل در سوئد اقدام کنند. میزان درآمد یک قاضی در هر ماه چیزی بین ۷۴.۷ تا ۲۱۴ هزار کرون سوئد است.

وکیل

وکلا سومین شغل پردرآمد در سوئد را دارند. افرادی که از خارج وارد سوئد می‌شوند، برای فعالیت به عنوان وکیل باید حتما مدرک کارشناسی این رشته را داشته باشند. همچنین افرادی که این مدرک را دارند باید در دوره‌های دوساله‌ای که در سوئد برگزار می‌شود، شرکت کنند. دوره‌های آموزشی مختص وکالت دوره‌های ۴.۵ساله است. همچنین متقاضیانی که قصد دارند به عنوان وکیل در سوئد فعالیت کنند، باید حتما بر زبان این کشور یعنی زبان سوئدی تسلط داشته باشند. میزان درآمد یک وکیل در سوئد در هر ماه چیزی بین ۶۰.۵ تا ۱۷۳ هزار کرون در ماه است.

مدیر بانک

چهارمین شغل پرطرفدار در سوئد مربوط به مدیران بانک‌ها است. وظیفه یک مدیر بانک هماهنگی و هدایت موسسات مالی از جمله اتحادیه‌های اعتباری و بانک‌ها است. همچنین این افراد وظیفه دارند که بین کارکنان و اعضای تیمشان هماهنگی برقرار کنند. افرادی که قصد دارند در این شغل فعالیت کنند، باید حداقل در زمینه‌های مالی مدرک لیسانس داشته باشند. همچنین سابقه کار در این زمینه حائز اهمیت است و به سابقه کار بیش از ۵ سال نیاز است. متوسط درآمد یک مدیر بانک در سوئد چیزی بین ۵۶.۹ تا ۱۶۳ هزار کرون در ماه است.

مدیر ارشد اجرایی

مدیر ارشد اجرایی پنجمین شغل پردرآمد در سوئد به حساب می‌آید. مدیر اجرایی وظیفه دارد که دستورالعمل‌های مورد نیاز شرکت را تهیه کند و به مدیر عامل ارائه دهد. همچنین مدیران اجرایی باید بر عملکرد کارکنان به طور مستمر و روزمره نظارت داشته باشند. یکی از اعضای هیئت مدیره می‌تواند مدیر ارشد اجرایی باشد. در هر صورت مدیر ارشد اجرایی باید در تمام جلسات شرکت کند و حق تصمیم گیری دارد. افرادی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشند. علاوه بر این داشتن سابقه کار مرتبط در این زمینه جز ملزومات است. میانگین درآمد یک مدیر ارشد مالی در سوئد چیزی بین ۴۹.۸ تا ۱۴۳ هزار کرون در ماه است.

مدیر ارشد مالی

ششمین شغل پردرآمد در سوئد مدیر ارشد مالی است. مدیر ارشد مالی در حقیقت یکی از مقام‌های بالا در یک شرکت به حساب می‌آید. مسئولیت مدیر مالی این است که به طور مستقیم سود و زیان را در شرکت بررسی کند و پیش بینی‌های مالی لازم را در این زمینه انجام دهد. مدیر مالی باید بتواند به خوبی با کارمندان یک شرکت ارتباط برقرار کند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر مالی در یک شرکت فعالیت داشته باشند، باید حداقل مدرک لیسانس را در یکی از رشته‌های مالی داشته باشند. همچنین برای گرفتن این سمت فرد باید حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی داشته باشد. میانگین درآمد یک مدیر مالی در سوئد چیزی بین ۴۹.۸ تا ۱۴۳ هزار کرون در ماه است.

دندانپزشک

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در سوئد، مربوط به رشته دندانپزشکی است. افرادی که مدرک رشته دندانپزشکی را از کشورهای دیگر گرفته‌اند باید در دوره های آموزشی کشور سوئد شرکت کرده و مدرکشان را معادل سازی کنند. گفتنی است که دوره دندانپزشکی در سوئد شش سال است. جالب است بدانید که تقاضا برای این رشته در سوئد بسیار بالا است. به طور میانگین درآمد یک دندانپزشک در طول ماه چیزی بین ۴۸ تا ۱۳۸ هزار کرون در ماه است.

استاد دانشگاه

هشتمین شغل پردرآمد در سوئد مربوط به استادان دانشگاه است. این شغل در سوئد بسیار محبوب و پرطرفدار است. افرادی که قصد دارند تا به عنوان استاد دانشگاه در سوئد فعالیت کنند، باید مدرک دکتری داشته باشند. علاوه براین متقاضیان خارجی باید سابقه کار مرتبط داشته و چند مقاله بین المللی در رزومه خود داشته باشند. میانگین درآمد یک استاد دانشگاه در سوئد چیزی بین ۴۲.۷ تا ۱۲۲ هزار کرون در ماه است.

خلبان

خلبانی نهمین شغل پردرآمد در سوئد به حساب می‌آید و بسیار پرطرفدار است. خلبانی یکی از مشاغل حساس است، چرا که کوچکترین اشتباهی می‌تواند منجر به یک فاجعه شود. افرادی که تمایل دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند باید یک دوره آموزشی دوساله در سوئد بگذرانند. بعد از گذراندن این دوره، آموزش عملی آغاز می‌شود. میانگین درآمد یک خلبان در سوئد چیزی بین ۳۵.۶ تا ۱۰۲ هزار کرون در ماه است.

مدیربازاریابی

مدیر بازاریابی یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در سوئد به حساب می‌آید. مدیران بازاریابی در هر شرکت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. مدیران بازاریابی با توجه به شرکت و موقعیت‌شان نقش‌های متفاوتی دارند. افرادی که تمایل دارند به عنوان مدیر بازاریابی در سوئد فعالیت کنند باید حداقل در یکی از رشته‌های مالی لیسانس داشته باشند. همچنین داشتن حداقل ۴ سال سابقه کار مرتبط برای این شغل ضروری است. میانگین درآمد یک مدیر مالی چیزی بین ۳۲ تا ۹۱.۸ هزار کرون در هر ماه در ماه است.

پردرآمدترین صنایع در سوئد کدامند؟

سوئد در زمینه تولید وسایل برقی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از این رو صنعت تولید وسایل برقی برای سوئد بسیار سودآور است و این کشور از این طریق درآمد خوبی به دست می‌آورد. همچنین صنعت داروسازی سوئد نیز نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این کشور دارد. سومین صنعت پردرآمد در سوئد مربوط به جنگل داری و صنایع چوب است. به طور کلی، سوئد بیش از نیمی از درآمد خود را از طریق صنایعش به دست می‌آورد.

شغل‌های آزاد پرطرفدار در سوئد

در سوئد نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، افراد شغل آزاد دارند. به عبارت دیگر، برخی از افراد در زمینه‌های مختلف برای خودشان کار کنند.

فعالان حوزه اینترنت و مدیریت شبکه، دستیار پرستاران، مدرسان، برنامه نویسان و نمایندگان فروش از جمله مشاغل آزاد پردرآمد در سوئد به حساب می‌آیند.

پردرآمدترین شهرهای سوئد

همواره در هر کشوری ممکن است که میزان حقوق و درآمد در یک سری از شهرها به دلایل مختلفی بیشتر از سایر شهرها باشد. در سوئد نیز همین طور است.

یکی از پردرآمدترین شهرهای سوئد، گوتنبرگ است. در این شهر میزان درآمد افراد نسبتا بالا است. با این حال، گوتنبرگ یکی از شهرهای گران سوئد به حساب می‌آید و هزینه زندگی در آن بالا است.

یکی دیگر از شهرهای پردرآمد سوئد استکهلم مرکز آن است. از آنجایی که کسب و کار و شرکت‌های زیادی در این شهر فعالیت دارند، میزان درخواست برای جذب نیروی کار بالا است و شرکت‌ها حقوق خوبی به کارمندان خود می‌دهند.

گرانترین شهرهای سوئد

یکی از گرانترین شهرهای سوئد استکهلم پایتخت آن است. هزینه زندگی در این شهر بسیار بالا است. به طور میانگین هزینه یک خانواده ۴ نفره در این شهر چیزی حدود ۳۹۰۰ دلار است. کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالا است.

دومین شهر گران سوئد گوتنبرگ است. در این شهر نیز مانند استکهلم، کیفیت زندگی بسیار بالا است. گفتنی است که هزینه زندگی در این شهر نیز بسیار بالا است. به طور متوسط هزینه یک خانواده چهار نفره در شهر گوتنبرگ ۳۸۰۰ دلار است.

اوپسالا سومین شهر گران و با کیفیت سوئد به حساب می‌آید. هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این شهر به طور متوسط ۳۶۰۰ دلار در ماه است.

شرایط استخدام و کاریابی در سوئد

گرفتن ویزای کار سوئد به شرایط مختلفی بستگی دارد. برای مثال، اینکه مدرک تحصیلی شما چیست، در چه کار یا حرفه‌ای تخصص دارید، سابقه کاریتان چقدر است و مسائلی از این قبیل می‌تواند در گرفتن ویزای کاری این کشور موثر باشد. برای اینکه شما باید رزومه‌ای از خود و فعالیت‌هایتان تهیه کنید و آن را به سایت‌های کاریابی سوئد بفرستید تا در صورتی که کارفرمایی به کار شما احتیاج داشت برای شما دعوتنامه ارسال کند. فراموش نکنید که برای این منظور باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید.

جمع بندی

سوئد به دلیل کیفیت بالای زندگی و خدمات عمومی عالی شناخته شده است. این کشور از نظر امید به زندگی در جهان رتبه اول و در شادی رتبه دوم را دارد. سوئد کشوری بسیار متنوع است و بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. اکثریت جمعیت سوئدی هستند، همچنین این کشور دارای جمعیت قابل توجهی از مهاجران در سراسر جهان است.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، مشاغل پردرآمد در سوئد مشاغلی هستند که به آموزش طولانی و همچنین پشتکار زیاد نیاز دارند. شروع به یکی از این مشاغل مطمئناً یک مسیر طولانی را نوید می دهد، اما حقوق و مزایای آنها ارزش تلاش و انتظار را دارد. آیا به هر یک از این مشاغل فکر کرده‌اید؟ در انتهای این وبلاگ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *