لیست پردرآمدترین مشاغل فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا به آن مهاجرت می‌کنند. با بررسی شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور می‌توان به این نتیجه رسید که فرانسه گزینه خوبی برای مهاجرت است، زیرا این کشور به نیروی کار زیادی نیاز دارد. شرکت‌های معروف و پردرآمد در این کشور مشغول به فعالیتند. به همین دلیل بیشتر افراد شاغل، حقوق خوبی دارند و از امنیت شغلی بالایی برخوردارند. با این حال، خیلی‌ها به دنبال پیدا کردن شغلی با درآمد بالا هستند. اما نکته حائز اهمیت این است که برای یافتن شغل در فرانسه شما باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم پردرآمدترین مشاغل در فرانسه را به شما معرفی کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در فرانسه

پزشکان

رتبه اول لیست پردرآمدترین مشاغل فرانسه مربوط به پزشکان است. فرانسه در زمینه پزشک بسیار کمبود نیرو دارد و پزشک‌ها می‌توانند به راحتی به فرانسه مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوند. پزشکان تازه کار به طور متوسط ۷۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارند و میانگین درآمد یک در سال آنها ۱۳۳۴۴۶ یورو است.

دندانپزشکان

دومین شغل پردرآمد در فرانسه مربوط به دندانپزشکان است. فرانسه به شغل دندانپزشکی نیز نیاز دارد. میانگین درآمد یک دندانپزشک در کشور فرانسه، ۱۰۵۶۵۸ یورو در سال است.

وکلا

سومین شغل مربوط به وکلا است. وکالت در فرانسه جز شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. درآمد یک وکیل به طور میانگین ۸۶۹۸۴ یورو در سال است.

خلبانی

چهارمین شغل پر درآمد در فرانسه خلبانی است. میانگین درآمد یک خلبان در سال ۸۲۶۴۳ یورو در سال است.

متخصصان بهداشت و درمان

متخصصان بهداشت و درمان پنجمین شغل پردرآمد در فرانسه را دارند. این شامل مشاغلی مانند داروساز، درمانگر رادیولوژی، تکنسین آزمایشگاه، ارائه دهنده خدمات فوریت‌های پزشکی، مشاور بهداشت روانی و روان درمانگر می‌شود.

تحلیلگران مالی

ششمین شغل پردرآمد در کشور فرانسه مربوط به تحلیلگران مالی است. یک تحلیلگر مالی به طور میانگین ۷۲۳۹۲ یورو در سال درآمد دارد.

متخصصان فناوری اطلاعات

متخصصان فناوری اطلاعات و کامپیوتر هفتمین شغل پردرآمد در فرانسه را دارند. میانگین درآمد یک مهندس کامپیوتر در فرانسه ۶۴۷۲۴ یورو در سال است.

پژوهشگران

پژوهشگران هشتم شغل پردرآمد در کشور فرانسه را دارند. پژوهشگران می‌توانند در زمینه‌های مختلف علمی کار و فعالیت کنند. میانگین درآمد یک پژوهشگر در فرانسه ۶۱۵۰۰ یورو در سال است.

معلمان

نهمین شغل پردرآمد در فرانسه مربوط به معلمان است. تقاضا برای شغل معلمی در فرانسه زیاد است. در چند سال گذشته، فرانسه شدیدا به معلم زبان انگلیسی نیاز داشت. میانگین درآمد یک معلم در فرانسه ۳۴۸۰۰ یورو در سال است.

برق‌کاران

و در آخر لیست ۱۰ تایی پردرآمدترین مشاغل فرانسه، برق‌کاران قرار دارند. میانگین درآمد یک برق‌کار ۴۲۴۳۲ یورو در سال است.

پردرآمدترین صنایع در فرانسه کدامند؟

گردشگری

فرانسه صنایع مهم و پردرآمد زیادی دارد. صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم و پردرآمد فرانسه به حساب می‌آید. فرانسه سیستم راه آهن گسترده‌ای دارد که پاریس را به چند کشور دیگر متصل می‌کند. این امر باعث شده که هر ساله افراد زیادی از این کشور دیدن کنند. پاریس به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. صنعت گردشگری برای فرانسه بیش از ۷۰ میلیارد دلار درآمد دارد. جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر فرانسه، آن را به یکی از مقاصد محبوب در جهان تبدیل نموده است.

صنعت حمل و نقل

دومین صنعت پردرآمد در فرانسه، صنعت حمل و نقل است. این صنعت در حقیقت یک صنعت چند میلیاردی است و شرکت‌های بزرگ جهانی در آن سهم دارند. برای مثال، همان طور که قبلا گفتیم فرانسه یکی از وسیع‌ترین شبکه‌های راه آهن را دارد که این کشور را به کشورهای زیادی متصل می‌کند. همچنین فرانسه در صنعت هواپیما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فرانسه دارای ۴۷۸ فرودگاه است و یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح فرودگاهی را دارد.

صنعت انرژی

سومین صنعت پردرآمد فرانسه صنعت انرژی آن است. الکتریسیته دو فرانس یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های برق در فرانسه است. این شرکت همچنین یکی از سهامداران عمده در بورس اوراق مشارکت است. همچنین فرانسه صادرات گسترده‌ای در زمینه‌های هواپیما، تجهیزات و ماشین آلات حمل و نقل، داروها، پلاستیک، فولاد و مواد شیمیایی دارد، از این رو درامد زیادی از این صنایع به دست می‌آورد.

شغل‌های آزاد پر طرفدار در فرانسه

در فرانسه نیز مانند بسیاری از جاهای دیگر، افراد خودشان می‌توانند برای خود کار کنند. به عبارت دیگر، فرد در هیچ شرکت خصوصی یا دولتی استخدام نشده و برای خودش کار می‌کند.

از پردرآمدترین مشاغل آزاد در فرانسه می‌توان به آرایشگری، طراحی لباس، مکانیکی، کفاشی، پرده دوزی، تدریس خصوصی، نصب پرده، نجاری و خیاطی اشاره کرد. افرادی که در این مشاغل فعالیت دارند، می‌توانند در فرانسه با این مشاغل امورات خود را بگذرانند.

پردرآمدترین شهرهای فرانسه

مانند بسیاری از کشورهای دیگر، در فرانسه نیز افرادی که در شهرهای بزرگ کار و فعالیت می‌کنند، درآمد بیشتری دارند. یکی از شهرهای پردرآمد کشور فرانسه، شهر پاریس است. در این شهر، شرکت‌های بزرگ دولتی و غیردولتی زیادی فعالیت دارند. مردم که در پاریس کار و فعالیت می‌کنند، بیشتر از سایر شهرها درآمد دارند. با این حال، زندگی در پاریس گرانتر از سایر شهرها است و باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. بعد از پاریس شهر استراسبورگ یکی از شهرهای پردرآمد به حساب می‌آید. در این شهر مانند پاریس هزینه‌های زندگی بالاست.

گرانترین شهرهای فرانسه

در فرانسه نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، یک سری از شهرها به دلایل مختلف از سایر شهرها گرانتر هستند.

اولین شهر گران فرانسه، شهر پاریس است. این شهر یک شهر توریستی نیز به حساب می‌آید. جاذبه‌های گردشگری زیادی از برج ایفل گرفته تا موزه لوور در این شهر قرار دارند. در این شهر هتل و مسافرخانه‌های زیادی قرار دارد چرا که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. در این شهر هزینه اجاره خانه و خرید خانه بسیار بالا است.

دومین شهر گران فرانسه، نیس است. این شهر نیز یکی از شهرهای توریستی فرانسه به حساب می‌آید. هزینه زندگی در این شهر بسیار بالا است.، بطور مثال قیمت یک آپارتمان در مرکز این شهر ۴۰۰هزار یورو است. همچنین اجاره خانه در این شهر نیز بسیار گران است.

سومین شهر گران کشور فرانسه، شهر استراسبورگ است. در این شهر نیز هزینه‌های زندگی و خدماتی بالاست و اعضای خانواده باید کار کنند تا از پس هزینه برآیند. قیمت یک آپارتمان در مرکز شهر استراسبورگ، ۲۵۰ هزار یورو است.

شرایط استخدام و کاریابی در فرانسه

مهاجرت از طریق گرفتن ویزای کاری، یکی از محبوبترین راه‌های مهاجرت به فرانسه به حساب می‌آید. مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری به شما این فرصت را می‌دهد که با کمترین هزینه بتوانید وارد یک کشور عضو شینگن شده و در آنجا کار کنید.

بازار کار کشور فرانسه بیشتر در زمینه‌های هوافضا، امور مالی، الکترونیک، ماشین آلات صنعتی، گردشگری و نوشیدنی، خودرو، داروسازی و امور مالی فعالیت دارد. در این زمینه شرکتهای بزرگ و صاحب نامی در فرانسه مستقر هستند. لیست مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه شامل نجاری، پزشکی، برق، متخصصین فناوری، نقشه برداری و کارگران ساختمانی می‌شود. حداقل دستمزد تعیین شده در فرانسه برای یک کارگر ساده،  ۱۰.۵۷ یورو در ساعت است.

مدت زمان کاری یک کارمند در فرانسه، ۳۵ ساعت در هفته است. افرادی که بیشتر از این مدت تعیین شده کار می‌کنند، با توجه به ساعات کاریشان اضافه کاری می‌گیرند. در فرانسه، اداره‌های کاریابی زیادی مشغول به کار هستند. از این رو می‌توانید، با مراجعه به سایت‌های کاریابی فرانسه، رزومه و سابقه کار خود را ارائه دهید تا برای شما شغل مناسبی را پیدا کنند. همچنین شما می‌توانید از طریق روزنامه‌هایی که آگهی کار منتشر می‌کنند، کار پیدا کنید. دو روزنامه معروفی که در این زمینه فعالیت دارند، شامل روزنامه لوپوینت و روزنامه لوموند می‌شود.

مراحل استخدام در فرانسه

بعد از اینکه شغل مورد نظرتان را در کشور فرانسه پیدا کردید، باید رزومه‌تان را برای کارفرما ارسال کنید. شما باید به کارفرما مهارت‌هایتان را نشان دهید و سعی کنید او را متقاعد کنید که فرد مناسبی برای کار هستید. در صورتی که کارفرما شما را بپذیرد به شما دعوت نامه خواهد داد. بعد از قبولی در این مرحله، می‌توانید با دعوتنامه خود به سفارت رفته و درخواست ویزای کاری فرانسه را بدهید.

در سفارت نیز با شما مصاحبه می‌شود. برای این منظور بهتر است که از قبل درباره سوالات احتمالی پرس و جو کنید تا جواب کاملی به آن‌ها بدهید. ماهیت مصاحبه شما بستگی به شغلی دارد که برای آن انتخاب شده‌اید.

جمع بندی

هر شغلی در فرانسه مزایای خاص خود را دارد. با انجام یک کار در این کشور می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. مشاغل  مختلفی در فرانسه برای خارجی‌ها وجود دارد. به خاطر داشته باشید که افرادی که قصد دارند از طریق مهاجرت کاری وارد فرانسه شوند، باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. با تسلط بر زبان فرانسه شانس شما در گرفتن شغل مورد نظرتان دو چندان خواهد شد.

اگر شرایط لازم برای حرفه‌های ذکر شده در بالا را ندارید یا به آنها علاقه ندارید، مشاغل پردرآمد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به لطف فناوری، برخی از مشاغل پردرآمد مانند طراحی وب یا برنامه نویسی کامپیوتری را می‌توان از راه دور انجام داد. به عنوان مثال، این دو شغل را که به آنها اشاره کردیم، در نظر بگیرید. درآمد این دو شغل به ترتیب ۷۸۳۰۰ و ۹۳۰۰۰ دلار در سال است!

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *