لیست پردرآمدترین مشاغل در فنلاند

تولید بخش عظیمی از بازار کار فنلاند را تشکیل می‌دهد. این کشور در زمینه صادرات وسایلی مانند محصولات چوبی و کاغذی، تجهیزات نوری، ماشین آلات و وسایل نقلیه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فناوری اطلاعات نقش بسزایی در کشور فنلاند ایفا می‌کند، اما برای بسیاری که قصد مهاجرت به ویژه مهاجرت کاری به فنلاند را دارند، مسئله شغل و درآمد بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله قصد داریم  شما را با پردرآمدترین مشاغل فنلاند آشنا کنیم.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در فنلاند

در این بخش ما درباره ۱۰ تا از پردرآمدترین مشاغل فنلاند و میانگین درآمد هر شغل در هر ماه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پزشکی

اولین شغل در لیست پردرآمدترین مشاغل در فنلاند، پزشکی است. به طور کلی، رشته‌های پزشکی در فنلاند بسیار پولساز هستند. اما اگر شما تحصیلات خود را در کشور به جز فنلاند گذرانده باشید، باید در ابتدا مدرک‌تان مورد تایید وزارت بهداشت و سلامت فنلاند قرار بگیرد. به طور میانگین درآمد یک پزشک در فنلاند چیزی بین ۹۴۲۰ تا ۲۶۳۰۰ یورو در ماه است. به همین دلیل پزشکان در فنلاند رفاه خوبی دارند.

دندانپزشکان

دومین شغل پردرآمد در فنلاند مربوط به دندانپزشکان است. دوره دندانپزشکی در فنلاند حدود ۵.۵ سال طول می‌کشد. افرادی که در خارج از فنلاند دوره دندانپزشکی را گذرانده باشند، باید مدارک خود را در فنلاند معادلسازی کرده و سپس مجوزهای لازم برای کار را بگیرند. به طور متوسط درآمد یک دندانپزشک در فنلاند ۱۰۶۰۰ یورو در ماه است.

حقوقی و وکالت

سومین شغل پردرآمد در فنلاند مربوط به رشته حقوق است. تحصیل در رشته حقوق در این کشور بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. بعد از گذراندن دوره‌های تحصیل، فرد باید گواهی‌های لازم را بگیرد. برای مثال، افرادی که می‌خواهند به عنوان وکیل در فنلاند فعالیت داشته باشند، باید در آزمون وکالت شرکت کنند. به طور میانگین یک وکیل در فنلاند، حدود ۸۸۶۰ یورو در ماه درآمد دارد.

خلبانی

خلبانی چهارمین شغل پردرآمد در فنلاند است. آموزش خلبانی در فنلاند حدود دو سال زمان می‌برد. خلبان‌ها به لحاظ تجربه و کار با هواپیما به چند دسته تقسیم می‌شوند. به طور میانگین درآمد یک خلبان در فنلند ۷۷۷۰ یورو در ماه است.

معماری

پنجمین شغل پردرآمد در فنلاند، معماری است. تحصیل در رشته معماری در کشور فنلاند حدود ۳ سال طول می‌کشد. معماری یکی از رشته‌های پولساز در فنلاند به حساب می‌آید. میانگین درآمد یک مهندس معمار در فنلاند ۵۶۱۰ یورو در سال است.

مهندسی عمران

ششمین شغل پردرآمد در فنلاند مهندسی عمران است. کار مهندس عمران در فنلاند مانند هر جای دیگر نظارت بر پروژه‌های ساخت ساز است. یک مهندس عمران در فنلاند ۴۳۲۰ یورو حقوق می‌گیرد.

حسابداری

هفتمین شغل پردرآمد در فنلاند حسابداری است. حسابداری همچنین یکی از شغل‌های پرطرفدار در فنلاند به حساب می‌آید. درآمد حسابدار به طور متوسط ۴۰۰۰ یورو در ماه است.

مهندس کامپیوتر و فناوری آی تی

مهندس کامپیوتر و فناوری آی تی هشتمین شغل پردرآمد فنلاند است. یک مهندس کامپیوتر حدود ۴۰۰۰ هزار یورو در ماه درآمد دارد.

تدریس زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی در کشور فنلاند یکی از شغل‌های پردرآمد در این کشور به حساب می‌آید. افرادی که قصد دارند در زمینه تدریس زبان انگلیسی در فنلاند فعالیت کنند، باید علاوه بر داشتن لیسانس این رشته، گواهینامه TESOL / CELTA را داشته باشند. به طور میانگین درآمد یک مدرس زبان در فنلاند ۳۲۵۰ یورو در ماه است. پرستاری دهمین شغل پردرآمد در فنلاند به حساب می‌آید.

پرستار

دوره‌های پرستاری در فنلاند بین ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد. به طور میانگین یک پرستار در فنلاند ۳۰۰۰ یورو در ماه درآمد دارد.

پردرآمدترین صنایع در فنلاند کدامند؟

اساسا اقتصاد فنلاند بر پایه شرکت‌های آزاد و مالکیت خصوصی می‌چرخد. اولین صنعت پردرآمد فنلاند، صنعت موتور است.

ماشین آلات صنعتی و کشاورزی

فنلاند ماشین آلات صنعتی و کشاورزی زیاد و پیشرفته‌ای را تولید می‌کند. این مسئله باعث شده که بسیاری از کشورها، آیتم‌های مورد نظرشان را از فنلاند خریداری کنند. فنلاند دارای هشت شرکت کشتی‌سازی بسیار بزرگ است که درآمدهای زیادی را برای کشور بر ارمغان می‌آورند.

صنایع شیمیایی

دومین صنعت پردرآمد کشور فنلاند، صنایع شیمیایی آن است. فنلاند طیف وسیعی از مواد شیمیایی را تولید و به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی صادر می‌کند. این مسئله باعث شده که فنلاند از این راه درآمد نسبتا خوبی داشته باشد.

 صنعت انرژی

سومین صنعت پردرآمد فنلاند صنعت انرژی این کشور است. فنلاند انرژی مورد نیاز خود را از طریق راکتورهای هسته‌ای اش به دست می‌آورد.

همان طور که قبلا گفتیم بخش عظیمی از کشور فنلاند را جنگل پوشانده است. از این رو فنلاند در زمینه تولید کاغذ یکی از کشورهای پیشگام بوده است. به طوری که، حدود نیمی از صادرات کشور فنلاند مربوط به تجارت کاغذ و خمیر آن است.

شغل‌های آزاد پر طرفدار در فنلاند

در فنلاند نیز مانند سایر کشورها، یک سری از افراد برای شرکت‌های دولتی و خصوصی کار نمی‌کنند. این افراد تنها برای خودشان کار می‌کنند. برخی از شغل‌های آزاد در فنلاند شامل توسعه دهندگان نرم افزار، مراقبت از کودکان و افراد سالخورده، خیاطی، تدریس خصوصی به صورت آنلاین و حضوری، باغبانی، خیاطی و آرایشگری می‌شود. این مشاغل می‌توانند به صورت خویش فرمایی برای خودشان کار کنند و مشاغل پرطرفدار هستند.

پردرآمدترین شهرهای فنلاند

در مرکز فنلاند یعنی هلسینکی، صنایع و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی فعالیت دارند. از این رو افرادی که در این شهر مشغول به کار و فعالیت هستند، در مقایسه با سایر شهرها درآمد بالاتری دارند. به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در شهرهایی مانند هلسینکی بیشتر از سایر شهرها است. با این حال، افرادی که در این شهرها کار می‌کنند، از پس هزینه‌های آن بر می‌آیند.

گرانترین شهرهای فنلاند

در اینجا قصد داریم درباره گرانترین شهرهای فنلاند، اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

هلسینکی

یکی از گرانترین شهرهای فنلاند، پایتخت آن یعنی شهر هلسینکی است. اگر به نقشه فنلاند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هلسینکی بزرگترین شهر فنلاند است. شهر هلسینکی گرانترین شهر فنلاند است.

رووانیمی

یکی دیگر از شهرهای گران و در عین حال با کیفیت فنلاند، شهر رووانیمی است. این شهر یکی از شهرهای بسیار زیبا فنلاند است. شما در این شهر شاهد زمستان‌های بی‌نظیری خواهید بود. خیلی‌ها شهر رووانیمی را به دلیل آرامشی که دارد، دوست دارند.  با این حال هزینه اجاره مسکن یا خرید خانه در این شهر بسیار بالا است و افراد باید هزینه زیادی را بابت آن بپردازند.

اولو

سومین شهر گران فنلاند شهر اولو است. این شهر دومین شهر بزرگی است که در شمال اروپا قرار دارد. در این شهر شاهد ساختمان‌های تاریخی خواهید بود. قیمت خرید خانه و یا اجاره خانه در شهر اولو بالا است. اما افرادی که در این شهر مشغول کار و فعالیت هستند، از پس هزینه زندگی بر می‌آیند.

شرایط استخدام و کاریابی در فنلاند

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به فنلاند از طریق گرفتن ویزای کاری این کشور است. فنلاند یکی از کشورهای اروپایی که موقعیت مناسبی برای کار و زندگی دارد. اگر قصد دارید که ویزای کاری فنلاند را بگیرید، قدم نخست این است که یک رزومه کامل از مدارک و تجربه کاری خود تهیه کنید. سپس می‌توانید رزومه‌تان را برای شرکت‌های کاریابی در فنلاند ارسال کنید.

در صورتی که کارفرمایی به کار یا حرفه شما نیاز داشته باشد، برای شما دعوت نامه ارسال می‌کند. سپس شما می‌توانید با آن دعوت نامه به سفارت فنلاند مراجعه کرده و تقاضای ویزای کار بدهید. در آنجا با شما مصاحبه می‌شود. در صورت تایید برای شما ویزای کار فنلاند با مدت زمان معینی صادر می‌شود، همچنین نیز امکان تمدید ویزای کاری برای شما وجود دارد. به خاطر داشته باشید که تسلط بر زبان فنلاندی یا سوئدی تاثیر مثبتی بر کار شما و یا گرفتن ویزای کاری دارد. به خاطر داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور فنلاند بسیار پایین است.

بر اساس قانون وزارت کار فنلاند، ساعات کاری در این کشوری در هفته بین ۳۸ تا ۴۰ ساعات است. از این‌رو می‌توان گفت که ساعات کاری نرمال این کشور ۸ ساعت در روز است. کارفرمایان معمولا به افرادی دعوتنامه می‌دهند که زیر ۴۰ سال هستند. میزان درآمد و حقوق شما در فنلاند بستگی به حرفه و سابقه کاری شما دارد. هر قدری که شما تجربه و سابقه کاری بیشتری داشته باشید، میزان درآمد و حقوق شما بیشتر خواهد شد.

جمع‌بندی

اگر می خواهید در فنلاند کار کنید، پس از یافتن شغل می‌توانید برای اخذ اقامت اقدام کنید. این کشور برای کارمندان ارزش قائل می‌شود و شما می‌توانید در طول زندگی حرفه‌ای خود درآمد خوبی کسب کنید. بهتر است بدانید شما نمی‌توانید با ویزای گردشگری فنلاند شروع به کار کنید. ما در مورد شغل‌های پردرآمد در فنلاند صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید قبل از درخواست برای یکی از این مشاغل، در مورد مهارت‌های مورد نیاز خود ایده بگیرید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *