لیست پردرآمدترین مشاغل در نروژ

در نروژ نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، میانگین سنی نیروی کار در حال بالا رفتن است. به همین دلیل، هر سال این کشور از سایر کشورها در زمینه‌های کاری مهاجر می پذیرد. از سوی دیگر حقوق و درآمد مردم نروژ نسبتا خوب است. هر قدری که سابقه کاری افراد بیشتر باشد، حقوق بیشتری نیز خواهند گرفت. ما در این مقاله قصد داریم درباره پردرآمدترین مشاغل در نروژ اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در نروژ

ما در اینجا می‌خواهیم ۱۰ مورد از پردرآمدترین مشاغل در نروژ را به شما معرفی کنیم.

۱. پزشکان و جراحان

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در نروژ نیز پزشکان و جراحان درآمد بسیار خوبی دارند. اما در این کشور کمبود پزشک وجود دارد به همین دلیل به راحتی به پزشکان و جراحان کشورهای دیگر ویزای کاری می‌دهد.

درآمد سالانه:  بین ۱۱۷۰۰۰۰ تا ۳۷۲۰۰۰۰ کرون نروژ

۲. قضات

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در نروژ مربوط به قاضی‌ها است. پیش شرط قاضی بودن، این است که فرد متقاضی شهروند نروژ با حق رای باشد. همچنین متقاضیان باید مدرک حقوق و حداقل ۳۰ سال سن داشته باشند. از این رو، برای افرادی مهاجر نخستین قدم این است که دوره شهروندی این کشور را طی کرده و حق رای بگیرند.

درآمد سالانه: بین ۹۸۲۰۰۰ تا ۳۱۳۰۰۰۰ کرون نروژ

۳. وکلا

از دیگر شغل‌های پردرآمد در نروژ مربوط به وکلا است. افرادی که قصد دارند به عنوان وکیل در کشور نروژ فعالیت کنند، باید مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های حقوق را گذرانده باشند. افرادی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا این مدرک را گرفته باشند، مدرک‌شان بعد از معادلسازی در نروژ پذیرفته می‌شود.  همچنین متقاضیان باید در دوره‌های کارآموزی نروژ شرکت کنند. میانگین درآمد یک وکیل در نروژ به طور متوسط در هر ماه متغیر است.

درآمد سالانه: بین ۷۹۵۰۰۰ تا ۲۵۳۰۰۰۰ کرون نروژ

۴. دندانپزشکی

چهارمین شغل پردرآمد در نروژ مربوط به دندانپزشکان است. دندانپزشک‌ها می‌توانند در کلینیک‌های تخصصی دولتی و خصوصی این کشور مشغول به کار شوند. از آنجا که هزینه‌های دندانپزشکی در نروژ بسیار بالا است، لذا دندانپزشکان درآمد خوبی دارند. گفتنی است مجوز فعالیت در زمینه دندانپزشکی باید توسط اداره بهداشت این کشور داده شود.

درآمد سالانه: بین ۶۸۰۰۰۰ تا ۲۳۵۰۰۰۰ کرون نروژ

۵. استاد دانشگاه

یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در نروژ مربوط به استادان دانشگاه است. افرادی که مدرک دکترا دارند می‌توانند به عنوان دانشیار در نروژ کار کنند. میانگین دوره سنی برای اتمام دوره دکتری و گرفتن مدرک آن در کشور ۳۸ سال است. صلاحیت علمی فرد نقش بسزایی در پذیرش او به عنوان استاد تمام دانشگاه دارد.

درآمد سالانه: بین ۵۶۱۰۰۰ تا ۱۷۹۰۰۰۰ کرون نروژ

۶- مدیر فناوری اطلاعات

ششمین شغل پردرآمد در نروژ مربوط به مدیریت فناوری اطلاعات است. برای گرفتن این سمت فرد متقاضی باید حداقل مدرک فوق لیسانس مدیر فناوری داشته باشد.

درآمد سالانه: بین ۴۷۶۰۰۰ تا ۱۶۵۰۰۰۰ کرون نروژ

۷- خلبانی

خلبان‌ها هفتمین شغل پر درآمد در نروژ را دارند. برای خلبان شدن در این کشور باید دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشید. همچنین متقاضیان این شغل باید در دوره‌های کارآموزی شرکت کنند.

درآمد سالانه: بین ۴۶۸۰۰۰ تا۱۴۹۰۰۰۰ کرون نروژ

۸- زمین‌شناسان

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در نروژ زمین‌شناسی است. زمین‌شناسان وظیفه دارند علاوه بر تحقیق و بررسی ساختار و بافت‌های زمین، روی حوادث طبیعی مرتبط با زمین مانند سیل، آتشفشان و زلزله تحقیق کنند. افرادی که قصد دارند در این زمینه در نروژ فعالیت کنند باید حداقل در یکی از رشته‌های مرتبط مدرک کارشناسی داشته باشند.

درآمد سالانه: بین ۴۵۱۰۰۰ تا ۱۵۶۰۰۰۰ کرون نروژ

۹- مدیر ارشد مالی

مدیر ارشد مالی نهمین شغل پردرآمد این فهرست است. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر ارشد مالی در نروژ فعالیت کنند، باید حداقل مدرک لیسانس در یکی از زمینه‌های مالی داشته باشند. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، باید با مباحثی مانند مدیریت محتوا، تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت محتوا و مواردی از این دست آشنا باشند.

درآمد سالانه: بین ۴۲۱۰۰۰ تا ۱۳۴۰۰۰۰ کرون نروژ

۱۰- مدیر بازاریابی

دهمین شغل پردرآمد درنروژ مربوط به مدیران بازاریابی است. متقاضیانی که قصد دارند به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت کنند، باید حداقل مدرک لیسانس بازاریابی داشته باشند. موقعیت‌های کاری یک مدیر بازاریابی در نروژ متنوع است.

درآمد سالانه: بین ۴۲۱۰۰۰ تا ۱۳۴۰۰۰۰ کرون نروژ

شغل‌های آزاد پرطرفدار در نروژ

مانند سایر کشورها، در نروژ نیز برخی از افراد در سازمان و شرکت‌های دولتی و خصوصی کار نمی‌کنند. این افراد شغل آزاد دارند و برای خودشان کار می‌کنند.

برنامه‌نویس و توسعه دهنده وب یکی از شغل‌های آزاد پرطرفدار و در عین حال پردرآمد است. یکی دیگر از شغل‌های آزاد پردرآمد در نروژ، شغل جوشکاری است. از دیگر شغل‌های آزاد پردرآمد در نروژ می‌توان به خیاطی، باغبانی، پرستاری، مترجمی و تولید محتوا اشاره کرد.

پردرآمدترین شهرهای نروژ

افرادی که در شهرهای بزرگ نروژ کار می‌کنند، میزان حقوق و درآمد بیشتری در مقایسه با مردم در سایر شهرها دارند.

اسلو

یکی از پردرآمدترین شهرهای نروژ، شهر اسلو پایتخت آن است. از آنجایی که شرکت‌های زیادی در پایتخت نروژ فعالیت دارند، فرصت‌های کاری زیادی پیش روی افراد قرار دارد. افرادی که در این شهر کار می‌کنند، درآمد بیشتری دارند.

اسولور

دومین شهر پر درآمد نروژ، شهر اسولور است. در این شهر انواع مختلف رستوران، سوپرمارکت، گالری هنری و هزاران هتل را خواهید دید. صنعت اصلی این شهر که درآمد زیادی را برای کشور به ارمغان آورده است، صنعت ماهیگیری است. افرادی که در این شهر مشغول به کار هستند، درآمد بیشتری در مقایسه با افراد سایر شهرهای نروژ دارند.

تونسبرگ

یکی دیگر از شهرهای پردرآمد نروژ، شهر تونسبرگ است. تونسبرگ یکی از قدیمی‌ترین شهرهای نروژ به حساب می‌آید. از این رو، هر ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالا است و آب و هوای خوبی دارد.

گرانترین شهرهای نروژ

در حقیقت، در هر کشوری به دلیل یکسری از فاکتورها، برخی از شهرها، از شهرهای دیگر گرانتر هستند، در رابطه با نروژ هم همین طور است.

اسلو

اسلو که پایتخت نروژ است، یکی از گرانترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر یکی از گرانترین شهرهای جهان نیز محسوب می‌شود. میانگین درآمد افرادی که در شهر اسلو مشغول به کار هستند، ۴۷۰۰ یورو در ماه است. با این حال، اجاره خانه و هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار گران است.

برگن

دومین شهر گران نروژ، شهر برگن است. این شهر به لحاظ جغرافیایی در نزدیکی شهر اسلو پایتخت نروژ واقع شده است. برگن یکی از شهرهای زیبای نروژ به حساب می‌آید. همچنین این شهر دومین شهر پرجمعیت کشور نروژ است. هزینه اجاره و مخارج در این شهر نیز مانند اسلو بالا است.

تروندهایم

سومین شهر گران نروژ، تروندهایم است. این شهر یکی از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی به حساب می‌آید. تروندهایم زیبایی‌های زیادی را در دل خود جای داده است. با این حال هزینه زندگی در این شهر نروژ بسیار بالا است.

شرایط استخدام و کاریابی در نروژ

همان طور که قبلا گفتیم، جمعیت نروژ در حال پیر شدن است. به همین دلیل این کشور هر ساله در زمینه‌های مختلف مهاجر می‌گیرد. گرفتن ویزای کاری یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به نروژ محسوب می‌شود. برای این منظور باید یک رزومه از خودتان، مدارک دانشگاهی و سابقه کاری حرفه‌ای‌تان تهیه کنید و آن را به اداره‌های کاریابی و شرکت‌های مرتبط در نروژ ارسال کنید. در صورتی که شرکت یا کارفرمایی به مهارت و کار شما نیاز داشته باشد، برای شما دعوتنامه خواهد فرستاد. توجه داشته باشید که برای گرفتن ویزای کار نروژ باید به صورت تمام وقت در آن کار کنید. ویزای کاری نروژ قابل تمدید است و می‌توان آن را به ویزای دائم تبدیل کرد. برای اینکار باید حتما با کارشناسان ما در این خصوص مشورت کنید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارند.

جمع بندی

یافتن شغل در کشور نروژ نسبتا آسان است. این شهر با پرداخت حقوق خوب همیشه پذیرای خارجی‌ها است و به دلیل حقوق بالایش نیز محبوب مهاجرین است. برآورد متوسط ​​دستمزد خوب در این کشور حدود ۱۵۰ هزار دلار است. امیدواریم اکنون در مورد بهترین مشاغل پردرآمد در نروژ کاملاً واضح صحبت کرده باشیم. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید واقع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاغل پردرآمد در سایر کشورهای جهان، دیگر وبلاگ‌های ما را بخوانید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “لیست پردرآمدترین مشاغل در نروژ

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      سپاس از لطف شما. رضایت خوانندگان عزیز باعث خوشحالی ماست. امیدواریم بیشتر از بتوانیم اطلاعات درست و جامع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *