شرایط آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

برقکاری یکی از مهم‌ترین مشاغل است. به عنوان یک متخصص برقکاری نقش اساسی در ساختمان ایفا کرده و مسئولیت‌های متنوعی برعهده خواهید داشت. برای مثال باید نحوه تأمین برق ساختمان‌ها را برنامه‌ریزی کنید، سیستم‌های مختلف را راه‌اندازی کنید و کارهای رفع مشکلات را انجام می‌دهید. اگر به برق علاقه داشته و قصد دارید به یک برقکار حرفه‌ای تبدیل شوید، آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان بهترین فرصت برای شما است. در قالب این دوره نه تنها از بهترین آموزش‌ها بهره خواهید برد، بلکه می‌توانید آینده خود را تضمین کنید.

کشور آلمان میزبان دوره‌های کارآموزی مختلف و متعددی به نام آوسبیلدونگ است. این دوره‌ها رشته‌ها و تخصص‌های بسیاری را پوشش داده و از تنوع بالایی برخوردار هستند. در قالب این دوره‌های کارآموزی، شرکت‌های مختلف نیروی متخصص مورد نیاز خود را آموزش داده و جذب می‌کنند. بسیاری از دوره‌های آوسبیلدونگ به صورت رایگان برگزار می‌شوند. در مقابل عدم دریافت شهریه، شرکت‌های بسیاری در قبال آموزش حقوق پرداخت می‌کنند. این ویژگی‌ها موجب شده‌اند که بسیاری از مهاجرین از دوره‌های آوسبیلدونگ استقبال کنند. اگر قصد مهاجرت به سرزمین ژرمن‌ها و فعالیت کاری در این کشور را دارید، حتماً از دوره‌های آوسبیلدونگ استفاده کنید.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

به پایان رساندن آوسبیلدونگ برقکاری به مدت ۳.۵ سال به طول می‌انجامد. با این حال اگر نمرات خوبی کسب کنید و آموزش‌ها را به سرعت و با دقت پشت سر بگذارید، این مدت کوتاه‌تر خواهد بود. به عنوان یک برقکار وظیفه تأمین برق در کل ساختمان را برعهده دارید. با این حال مسئولیت شما تنها نصب کلید و پریز‌ها یا فیوز‌ها نیست. در عوض ممکن است نصب انواع سیستم‌های پیچیده برق و سیستم‌های کنترل برعهده شما قرار بگیرد. از بین این سیستم‌ها می‌توان به سیستم کنترل دمای اتاق، سیستم‌های هشدار یا سیستم‌های کنترل درب اشاره کرد. علاوه بر نصب، انجام بررسی و نگهداری نیز جزو وظایف شما هستند.

بدون شک لازم است مواردی را مکتوب کنید. به همین دلیل مستند‌سازی بخشی از فعالیت‌های شما به عنوان برقکار است. اغلب در طول آموزش به عنوان برقکار پشت میز نخواهید نشست. اما هر از گاهی باید نمودار مدار و گزارش تست‌های سیستم را در یک سند خلاصه کرده و به مشتری تحویل دهید.

به عنوان یک برقکار مسافت‌های زیادی را جا‌به‌جا خواهید شد. این امر از آن جهت است که برای انجام خدمات باید به محل استقرار مشتری مراجعه کنید. به این واسطه همواره با افراد جدیدی آشنا خواهید شد. همچنین همیشه باید آماده رانندگی و استفاده از سرویس‌های نقلیه عمومی باشید. در طول آوسبیلدونگ برقکاری می‌توانید در محیط‌های متنوعی کار کنید. برای مثال می‌توانید در سایت‌های ساخت و ساز حضور پیدا کنید. در این شرایط باید برق بخش‌های مختلف را تأمین کرده و یک سیستم پیچیده را پیکربندی کنید.

شرایط آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

پیش از آن که برای شرکت در آوسبیلدونگ برقکاری اقدام کنید، لازم است دوره متوسطه را به پایان رسانده باشید. به همین دلیل تنها افرادی که مدرک دیپلم داشته باشند واجد شرایط حضور در دوره کارآموزی مذکور هستند. تنها مدرک دیپلم کافی نیست و معدل آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معدل دیپلم بالاتر به معنای شانس بیشتر برای پذیرفته شدن در آوسبیلدونگ برقکاری است.

در طول فعالیت خود به عنوان برقکار با افراد زیادی ارتباط خواهید داشت. حتی در مواردی مجبور هستید که عملکرد‌های یک سیستم را به طور کامل توضیح دهید. همچنین همواره کار‌ها آن طور که می‌خواهید پیش نمی‌روند. گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید که شما را خسته می‌کنند. به همین دلیل لازم است که صبر و تحمل زیادی داشته باشید. کار تیمی در برقکاری از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر مجبور به حمل یک کابل برق سنگین یا راه‌اندازی یک سیستم پیچیده هستید، همواره از کمک دیگران استفاده کنید.

برقکاری شغل خطرناک و حساسی است. به همین دلیل ایمنی و دقت بسیار مهم هستند. اگر مرتکب اشتباه شوید، ممکن است سلامت خود، مشتری و همکاران را به خطر بیاندازید. علاقه نیز عنصری تأثیرگذار است. اگر به این حرفه علاقه نداشته باشید خیلی زود خسته خواهید شد.

درآمد آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

دوره آوسبیلدونگ برقکاری شامل حقوق می‌شود و به عنوان کارآموز دستمزد دریافت می‌کنید. حقوق دریافتی شما ثابت نبوده و هر سال تغییر می‌کند. این امر از آن جهت بوده که به مرور صلاحیت‌ها و مهارت‌های شما افزایش می‌یابد. در سال اول آوسبیلدونگ برقکاری می‌توانید انتظار دریافت ماهیانه ۵۸۵ یورو را داشته باشید. در سال دوم کارآموزی حداقل ۶۹۰ یورو به شما پرداخت خواهد شد. در سال سوم این مبلغ تا حداقل ۷۹۰ یورو افزایش پیدا می‌کند. در نهایت در آخرین سال از آوسبیلدونگ برقکاری می‌توانید روی پرداخت حداقل ۸۱۹ یورو حساب کنید.

البته شرکت‌هایی وجود دارد که بیش از مبالغ ذکر شده پرداخت می‌کنند. همچنین محل استقرار شرکت نیز روی حقوق دریافتی شما مؤثر است. در صورتی که دستمزد پرداخت شده کفاف زندگی شما را نمی‌دهند، می‌توانید برای دریافت کمک هزینه آموزش (BAföG) درخواست دهید.

مطمئناً بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ برقکاری درآمد بیشتری خواهید داشت. به مانند بسیاری از مشاغل، اعلام دقیق دستمزد شما امکان‌پذیر نیست. مواردی همچون منطقه، شرکت و مهارت‌ها در حقوق شما مؤثر هستند. به طور متوسط در ابتدای فعالیت درآمدی بین ۱۶۰۰ تا ۱۹۰۰ یورو خواهید داشت. با ادامه تحصیل و دریافت مدارک بالاتر، مسئولیت‌های بیشتری برعهده گرفته و به طبع حقوق شما نیز افزایش پیدا می‌کند. با دریافت مدرک دانشگاهی و ورود به حوزه‌های علوم و تحقیقات می‌توانید تا ۳۰۰۰ یورو درآمد داشته باشید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ برقکاری

آوسبیلدونگ برقکاری تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. به همین دلیل می‌بایست قبل از شرکت در این دوره زبان آلمانی را یاد بگیرید. طبق قوانین برای شرکت در دوره کارآموزی برقکاری لازم است حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1 را در اختیار داشته باشید. دارندگان این مدرک می‌توانند به آلمانی مکالمه کرده و شناخت متوسط نسبت به این زبان دارند. به دلیل ارتباط بهتر با مشتری‌ها و درک مفاهیم خاص برقکاری، توصیه می‌شود پس از دریافت مدرک سطح B2 زبان آلمانی در آوسبیلدونگ برقکاری شرکت کنید.

مدرک تحصیلی دیپلم اولین پیش‌نیاز حضور در دوره کارآموزی برقکاری است. بر این اساس لازم است که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. به طور کلی افرادی می‌توانند در آوسبیلدونگ برقکاری شرکت کنند که کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشند. با این حال در شرایط خاص حداکثر سن قابل‌قبول تا ۴۰ سال افزایش پیدا می‌کند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ برقکاری

  • پاسپورت معتبر به همراه مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1
  • رزومه کاری
  • سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ برقکاری
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی (افرادی که ماهیانه کمتر ۸۶۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند)

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ برقکاری

در طول آوسبیلدونگ برقکاری به طور تمام و کمال با این حرفه آشنا خواهید شد. پس از به پایان رساندن این دوره کارآموزی مهارت‌های مختلفی به دست خواهید آورد. از بین این مهارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌ها
  • خواندن و آماده کردن نمودار مدار
  • تعمیر و نگهداری سیستم‌ها
  • مشاوره در رابطه با حفاظت از محیط‌زیست و صرفه‌جویی در انرژی
  • تأمین برق ساختمان‌ها

بازار کار شغل برقکاری در آلمان بعد از پایان دوره

برقکاری دارای آینده‌ای روشن است. این شغل همواره مورد تقاضا خواهد بود. به همین دلیل پس از پایان دوره آوسبیلدونگ برقکاری می‌توانید موقعیت‌های کاری بسیاری را پیدا کنید. به دلیل مواردی مثل حفاظت از محیط‌زیست، استفاده از برق بیش از پیش افزایش یافته است. برای مثال ماشین‌های برقی در سال‌های اخیر با استقبال رو‌به‌رو شده‌اند.

یکی از مسیر‌هایی که بعد از دوره کارآموزی برقکاری می‌توانید در پیش بگیرید، بالا بردن سطح دانش است. با شرکت در دوره‌ها و سمینار‌ها می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید. برای مثال در این قالب می‌توانید راه‌اندازی سیستم‌های پیچیده‌تر و کارکرد محصولات خاص را یاد بگیرید. این امر راه ورود شما به شرکت‌ها و صنایع مختلف را هموار خواهد کرد. بدون شک این اقدام به افزایش حقوق شما منجر خواهد شد.

در کنار فعالیت به عنوان برقکار می‌توانید حوزه‌های متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال با کسب مدارک دانشگاهی می‌توانید سمت‌های مدیریتی را برعهده بگیرید. حتی می‌توانید وارد تجارت شده و از این جنبه برای درآمد‌زایی بهره ببرید. طراحی و ساخت سیستم‌ها و دستگاه‌های جدید حوزه دیگری است که می‌توانید به آن‌ها ورود کنید. اگر در برقکاری به سطح علمی بالایی رسیده و قادر به مدیریت یک کسب و کار هستید، می‌توانید فعالیت خود را به صورت خود‌اشتغالی ادامه دهید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

14 دیدگاه برای “شرایط آوسبیلدونگ برقکاری در آلمان

  1. امین گفته:

    سلام خدمت شما
    میخواستم بدانم بعد از به پایان رساندن اوسبیلدونگ آیا می‌توانم در ایران به بازار کار مشغول شوم

  2. محمدمهرجویان گفته:

    سلام من ۳۲سال سن دارم دارای مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان ودوبین مداربسته ودزگیروکارهای فنی دیگرراهم مهارت دارم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      هم برای آلمان و هم برای لهستان می توانید اقدام کنید، لطفا وقت مشاوره بگیرید تا رزومتون بررسی شود.

  3. محمدجواد زارع گفته:

    سلام من ۲۸ سال سن و مدرک کمک برقکار ساختمان از فنی و حرفه ای دارم، اما بخاطر تعهد به دولت لیسانسم تا دو سال دیگه گرو هست و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هم فقط کپیشون رو دارم امکانش هست که بتونم اوسبیلدونگ برقراری بگیرم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای ثبت نام در دوره های آوسبیلدونگ با مدرک امکان اقدام وجود دارد. البته بدون مدرک لیسانس، سوابق کاری و سطح زبان شما مهم تر خواهد بود. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  4. صباح رفیعی گفته:

    سلام و عرض ارادت بنده ۴۴ساله ۲۱سال سابقه برق ساختمان دارم بیمه مرتبط با تخصصم دارم لطفا راهنمایی بفرمایید بهترین راهکار چیه ممنون

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      تخصص مناسبی دارید. شرایط شما نیاز به بررسی بیشتر توسط کارشناسان مجموعه دارد لطفا برای جزییات بیشتر تماس بگیرید.

  5. Ali jomee گفته:

    سلام من افغانستانی با سابقه پنچ سال برق ساختمانی مدارک فنی حرف ای افغانستان دارم لطفن راهنمایم کند

  6. حسین گفته:

    سلام من سابقه حدود ۱۶ سال برق ساختمان و مدرک فنی حرفه ای و بیمه مرتبط با برق ساختمان را دارم لطفا راهنمایی کنید

  7. مرتضی عبادی گفته:

    سلام
    من مدرک فنی برقکاری ساختمان دارم با ۱۸ سال سابقه کار و بیمه مرتبط.
    اگر ممکنه راهنمایی کنید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *