آوسبیلدونگ طراح گرافیک در آلمان

هنر‌های گرافیکی همواره به عنوان یک پل ارتباطی در نظر گرفته می‌شوند. طراح گرافیک تلاش می‌کند که با استفاده از خلاقیت و مهارت‌هایش بین مخاطب و جنبه‌های مختلفی ارتباط برقرار کند. برای مثال گرافیست در قالب مواردی مثل لوگو، وب‌سایت و تبلیغات موجب ارتباط مخاطب با یک کسب و کار می‌شود. اگر به طراحی علاقه داشته و قصد دارید به یک گرافیست حرفه‌ای تبدیل شوید، آوسبیلدونگ گرافیک بهترین گزینه برای شما است. در قالب این دوره نه تنها می‌توانید در بهترین مراکز هنری آلمان آموزش ببینید، بلکه قادر خواهید بود گرافیک را به عنوان شغل اصلی دنبال کنید.

آوسبیلدونگ دوره‌های کارآموزی متنوعی هستند که در سرزمین ژرمن‌ها برگزار می‌شوند. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید در زمینه مورد علاقه خود به مهارت برسید. شرکت‌های مختلف در قالب دوره‌های آوسبیلدونگ تلاش می‌کنند که نیروی متخصص را تربیت و سپس استخدام کنند. معمولاً هزینه شرکت در دوره‌های کارآموزی توسط شرکت پرداخت شده و می‌توانید به رایگان در آن‌ها حضور داشته باشید. این در حالی است که برگزار‌کنندگان به صورت ماهیانه به شما حقوق پرداخت خواهند کرد. این موارد موجب استقبال افراد زیادی از دوره‌های آوسبیلدونگ شده است. به همین دلیل آلمان سالانه میزبان افراد زیادی است که به عنوان کارآموز وارد این کشور می‌شوند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ طراح گرافیک در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ طراح گرافیک در آلمان

اگر قصد دارید به عنوان یک طراح گرافیک فعالیت کنید، لازم است خود را برای تحصیل در کالج یا دیگر مؤسسات آموزشی آماده کنید. هیچ شرکتی دوره آوسبیلدونگ گرافیک را برگزار نمی‌کند. در عوض مراکز آموزشی این وظیفه را بر عهده دارند. این امر بدان معنا است که هیچ‌گونه حقوقی دریافت نخواهید کرد. در عین حال بسته به محل تحصیل، ممکن است مبالغی تحت عنوان شهریه و غیره از شما دریافت شود.

آوسبیلدونگ گرافیک بین دو تا سه سال طول می‌کشد. در این بین احتمال دارد فرصتی برای دریافت مدارک حرفه‌ای اضافه داشته باشید. در حین و بعد از پایان دوره کارآموزی گرافیک مرسوم است که یک یا چند زمینه را به صورت تخصصی دنبال کنید. از بین این تخصص‌ها می‌توان به تصویر‌سازی یا طراحی گرافیک تبلیغاتی اشاره کرد. در این شرایط ممکن است دوره آموزش شما بین سه تا ۶ سال به طول بیانجامد.

شرایط آوسبیلدونگ طراح گرافیک در آلمان

به پایان رساندن دوره متوسطه، اصلی‌ترین پیش‌نیاز شرکت در آوسبیلدونگ گرافیک است. بر این اساس برای حضور در دوره کارآموزی گرافیک لازم است مدرک دیپلم در اختیار داشته باشید. علاوه بر مدرک، معدل دیپلم شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه معدل بالاتری داشته باشید از شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در آوسبیلدونگ گرافیک برخوردار خواهید بود.

در طول فعالیت به عنوان یک گرافیست، می‌توانید کارهای خلاقانه، متنوع و هیجان‌انگیز انجام دهید. در اغلب این کار‌ها می‌توانید با دیگر طراحان گرافیک یا مشتریان همکاری کنید. شما به عنوان طراح گرافیک وظیفه سنگینی بر‌عهده دارید. زیرا اولین چیزی که توجه مخاطب یا مشتری را جلب می‌کند، طرح‌های شما است. به واسطه طرح‌های خود می‌توانید زمینه شکست یا موفقیت یک شرکت، محصول یا وب‌سایت را فراهم کنید.

پیش از آن که برای حضور در آوسبیلدونگ گرافیک اقدام کنید، لازم است که به این هنر علاقه داشته باشید. همچنین باید خود را متقاعد کنید که شرایط فعالیت به عنوان گرافیست را داشته و قصد ادامه آن به عنوان شغل اصلی را دارید. برای آن که در مرکز آموزشی قبول شوید، لازم است مجموعه‌ای از آثار خود را جمع‌آوری و ارسال کنید. در اغلب موارد موضوعات و محتوای خاصی توسط مؤسسه آموزشی برای طراحی نمونه کار انتخاب می‌شود. همچنین برخی از آموزشگاه‌ها یک یا چند آزمون ورودی برگزار می‌کنند؛ بنابراین برای شرکت در آوسبیلدونگ گرافیک باید به اندازه کافی خلاق، ماهر و با‌استعداد باشید.

درآمد آوسبیلدونگ گرافیک

همان‌طور که اشاره شد، آوسبیلدونگ گرافیک شامل حقوق نمی‌شود. در نتیجه زمانی می‌توانید از راه طراحی گرافیک درآمد داشته باشید که دوره کارآموزی را به پایان رسانده باشید. اگر قصد دارید در دوره آوسبیلدونگ گرافیک شرکت کنید، لازم است از قبل برای پرداخت هزینه‌هایی اعم از شهریه، پذیرش، امتحانات و متریال‌ها برنامه‌ریزی کنید.

درآمد گرافیست‌ها را نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد. این امر از آن جهت بوده که عوامل مختلفی در آن مؤثر هستند. اگر مدرک دانشگاهی داشته باشید، معمولاً حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. به دارندگان مدرک دانشگاهی، حقوق اولیه ۲۲۵۰ یورو پرداخت می‌شود. این در حالی است که پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ گرافیک می‌توانید حقوقی بین ۱۶۰۰ تا ۲۲۵۰ یورو را دریافت کنید.

محل کار و وظایفی که برعهده دارید، روی حقوق دریافتی شما تأثیرگذار هستند. برای مثال یک گرافیست فعال در بخش بازاریابی حتی در اولین شغل خود تا ۴۱.۱۶۸ یورو در سال درآمد خواهد داشت. به طوری که جنسیت و محل استقرار شرکت تغییراتی را در دستمزد ایجاد می‌کنند. شرکت‌های مستقر در شهر‌های بزرگ قادر به پرداخت حقوق‌های بیشتری به گرافیست هستند.

به طور کلی باید گفت که میانگین حقوق طراح گرافیک بین ۱۵۰۰ تا ۳۳۰۰ یورو است. در قرارداد‌های مبتنی بر توافق جمعی، حقوق شما متفاوت خواهد بود. در این شرایط می‌توانید انتظار دستمزدی در حدود ۲۳۴۱ تا ۲۹۲۹ یورو در ماه داشته باشید. همچنین در برخی شرکت‌ها پاداش کریسمس نیز پرداخت می‌شود.

اگر از حقوق خود به عنوان یک گرافیست راضی نیستید، می‌توانید به ادامه تحصیل فکر کنید. با شرکت در دوره‌های آموزشی پیشرفته از جمله متخصص رسانه می‌توانید توانایی‌های خود را افزایش دهید. در این شرایط شغل‌ها و مسئولیت‌های بیشتری برعهده خواهید گرفت. این امر معمولاً با افزایش حقوق همراه است. برای مثال با فعالیت در زمینه رسانه‌های دیجیتال و چاپی، به طور متوسط ۳۳۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ گرافیک

در دوره آوسبیلدونگ گرافیک از زبان آلمانی برای آموزش استفاده می‌شود. به این واسطه تنها در شرطی می‌توانید در این دوره شرکت کنید که با زبان سرزمین ژرمن‌ها آشنایی کافی داشته باشید. برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ گرافیک از شما حداقل سطح B1 زبان آلمانی را می‌خواهند. دارندگان این سطح آشنایی متوسط با زبان آلمانی داشته و می‌توانند به این زبان مکالمه کنند. با این حال توصیه می‌شود که پس از دریافت مدرک زبان آلمانی سطح B2 در آوسبیلدونگ گرافیک حضور پیدا کنید.

تنها در صورتی می‌توانید در دوره کارآموزی گرافیک شرکت کنید که مدرک دیپلم داشته باشید. به همین دلیل حداقل سن مورد نیاز برای حضور در آوسبیلدونگ گرافیک، ۱۸ سال است. معمولاً افرادی با حداکثر ۳۰ سال سن قادر به شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هستند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ گرافیک

  • پاسپورت به همراه مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B1)
  • رزومه و سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • نامه پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ گرافیک
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ گرافیک

در قالب آوسبیلدونگ گرافیک مهارت‌های مختلف و متعددی به دست می‌آورید. این مهارت‌ها موجب می‌شوند که بتوانید در زمینه‌های مختلف فعالیت هنری داشته باشید. رشد طراحی دیجیتال موجب شده که این بخش نیز در آوسبیلدونگ گرافیک گنجانده شده است. به همین دلیل در این دوره کارآموزی، طراحی و ادیت تصاویر به صورت دیجیتال را یاد خواهید گرفت. همچنین بیش از پیش با هنر عکاسی و جنبه‌های مختلف آن آشنا خواهید شد.

رسانه یکی از بستر‌هایی است که گرافیست‌ها زیاد با آن سر و کار دارند. به همین دلیل در آوسبیلدونگ گرافیک بخش‌های آموزشی با محوریت رسانه و کارکرد‌های آن قرار داده شده است. علاوه بر این به دلیل ارتباط نزدیک تبلیغات و گرافیک، نحوه طراحی تبلیغات مختلف آموزش داده می‌شود.

بازار کار شغل گرافیک در آلمان بعد از پایان دوره

پس از اتمام آوسبیلدونگ گرافیک و پشت سر گذاشتن امتحانات، به یک طراح گرافیک حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. با به پایان رساندن دوره کارآموزی، امکان حضور در دانشگاه‌ها و ادامه تحصیل فراهم می‌شود. به این واسطه می‌توانید تحصیلات خود را در رشته‌های طراحی گرافیک، رسانه و ارتباطات ادامه دهید. در صورتی که قصد دارید بعد از آوسبیلدونگ گرافیک فضای کاری دیگری را تجربه کنید، صنعت چاپ و رسانه گزینه‌ای عالی است. در این قالب مسئولیت کنترل، نظارت و تولید انواع محصولات چاپی را برعهده خواهید داشت. دوره آموزشی این صنعت به صورت تمام وقت دو سال و به صورت پاره وقت چهار سال به طول می‌انجامد.

تبلیغات، دیگر حوزه‌‌ای است که می‌توانید بعد از پایان آوسبیلدونگ گرافیک وارد آنها شوید. همچنین با دریافت مدرک دانشگاهی و کسب تجربه کافی، می‌توانید کسب و کار یا آموزشگاه خود را تأسیس کنید. برای مثال می‌توانید با برپایی یک استودیوی طراحی، فعالیت خود را به صورت خود‌اشتغالی آغاز کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *