شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد

سوئد کشوری واقع در شمال قاره اروپا بوده و از کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی به حساب می‌آید. این کشور چهارمین کشور بزرگ اروپا است، استکهلم پایتخت آن بوده و مردم عموما به سوئدی و آلمانی شمالی صحبت می‌کنند. سطح بالای رفاه و کیفیت زندگی در سوئد بسیاری را به مهاجرت به این کشور جلب کرده است. برخی با اخذ ویزای تحصیلی سوئد، در آن اقامت می‌کنند. اگر شما نیز در فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، قطعا سوئد از جمله کشورهایی است که بهتر است شرایط مهاجرت تحصیلی به آن بررسی می‌کنید.

فهرست مطالب

ویزای تحصیلی سوئد

چرا مهاجرت تحصیلی به سوئد؟

کشور سوئد سیستم آموزشی باکیفیت، پیشرفته و کاملی برای مقاطع تحصیلی مختلف دارد. با این که جمعیت آن اندک است، دانشگاه‌ها و مدارس عالی رتبه‌ آن همه ساله پذیرای تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر جهان هستند. سیستم آموزشی این کشور به گونه‌ای عمل می‌کند که محصلین به انجام کارهای خلاقانه و تیمی تشویق شوند و با کشف استعداد‌های خود، در آینده عملکرد بهتری داشته باشند. شما نیز به عنوان دانش‌آموز یا دانشجو ممکن است بخواهید ویزای تحصیلی دریافت کرده و از امکانات آموزشی بی‌نظیر این کشور در مدارس و دانشگاه‌ها بهره‌مند شوید. در زیر برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در سوئد را بررسی می‌کنیم:

  • کار حین و بعد از تحصیل: قوانین کشور سوئد این امکان را به شما می‌دهد که در دوران تحصیل خود به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشید. بعد از اتمام تحصیل نیز می‌توانید به کار خود ادامه دهید و برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.
  • اقامت بعد از تحصیل: اگر پس از به پایان رسیدن تحصیل خود به مدت ۳-۵ سال در این کشور مشغول به کار باشید، می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید.
  • بورسیه تحصیلی: این کشور با ارائه مبالغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی، امکان ادامه تحصیل را برای بسیاری از افراد در دانشگاه‌های سوئد فراهم می‌کند.
  • تحصیل به زبان انگلیسی: بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور دروس را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند که این شرایط تحصیل را برای متقاضیان خارجی آسان‌تر می‌سازد.

اگر مایلید اطلاعات جامعی را پیرامون ویزای تحصیلی سوئد و شرایط اخذ آن بدست آورید، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

انواع ویزای تحصیلی سوئد

سیستم آموزشی پیشرفته و استاندارد سوئد موجب شده که همواره جزء کشورهای منتخب دنیا برای مهاجرت و تحصیل باشد. دانشگاه‌های این کشور رتبه جهانی بالایی دارند و بیشتر رشته‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند. ایرانیان نیز توجه ویژه‌ای به مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی سوئد دارند؛ چرا که دریافت این ویزا تا حد زیادی آسان و قابل دسترس است.

اگر به تحصیل در سوئد می‌اندیشید، قبل از این که برای تهیه ویزا اقدام کنید باید در میان دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات  آموزشی مختلف این کشور جستجو کرده و درخواست پذیرش ارسال کنید. چیزی که در این مورد مهم است، تمام وقت بودن این مراکز آموزشی است. پس از آن، با ارائه نامه پذیرش و سایر مدارک لازم می‌توانید به دنبال دریافت ویزای تحصیلی سوئد باشید. نوع ویزای تحصیلی بسته به مدت زمان تحصیلات فرد (شهروند خارج از اتحادیه اروپا) متفاوت خواهد بود:

۱. ویزای نوع C

در صورتی که دوره تحصیلی کمتر از سه ماه به طول بیانجامد، فرد باید به دنبال ویزای تحصیلی سوئد نوع C یا کوتاه مدت باشد.

۲. ویزای نوع D

برای شرکت در دوره‌های آموزشی بیشتر از سه ماه که اغلب ۱-۴ ساله هستند، ویزای نوع D یا بلند مدت صادر می‌شود.

به منظور گرفتن هر دو نوع ویزا، داشتن نامه پذیرش تحصیلی از مرکز آموزشی مورد نظر در سوئد ضروری است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد برای دانش‌آموزان

سیستم آموزشی باکیفیت سوئد موجب شده که اتباع کشورهای اتحادیه اروپا و اتباع خارج از این اتحادیه به دنبال تحصیل در این کشور باشند. اتباع خارجی که می‌خواهند فرزندانشان تحصیلات ابتدایی را در سوئد آغاز کنند، باید این کار را از ارسال درخواست پذیرش به یکی از مراکز آموزشی شروع کنند. بعد از دریافت نامه پذیرش، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی سوئد از سفارت این کشور می‎رسد. مهاجرت به سوئد به کمک ویزای تحصیلی، یکی از آسان‌ترین راه‌های مجهاجرت است.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که مایلید فرزندانتان در مدارس سوئد تحصیل کنند، بهتر است بدانید که مدارس دولتی ارائه دهنده خدمات آموزشی به شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند، هستند، توسط شهرداری اداره شده و هزینه‌های آن‌ها از طریق مالیات بر بودجه تامین می‌شود.

برخی از مدارس، خصوصی هستند؛ کمک‌های محلی شهرداری‌ هزینه‌های آن‌ها را تامین می‌کنند و در مواردی به صورت مستقل توسط انجمن‌ها و بنیادها اداره می‌شوند. اتباع خارجی نیز می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند.

سوئد دارای مدارس بین‌المللی است که پذیرای دانش‌آموزان مهاجر از سراسر جهان هستند. این مدارس بیشتر در پایتخت فعالیت می‌کنند.

شرایط سنی

با توجه به اهمیتی که کشور سوئد به آموزش و یادگیری می‌دهد، امکان تحصیل را از یک تا شش سالگی در مقطع پیش‌دبستانی در اختیار افراد قرار می‌دهد. تحصیلات ابتدایی و اجباری در سیستم آموزشی سوئد شامل یک دوره نه ساله است که سن ۷-۱۶ سالگی را دربرمی‌گیرد. این شامل دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است. بعد از آن دوره سه ساله اختیاری که در واقع همان دبیرستان است ارائه می‌‎شود و محصلین را برای ورود به دانشگاه و مقاطع بالاتر آماده می‌کند. دانش‌آموزان از ابتدای ماه اوت تا ابتدای ماه ژانویه به مدرسه می‌روند.

تمکن مالی برای تحصیل در مدارس سوئد

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد قبل از اخذ ویزای تحصیلی سوئد باید به آن توجه می‌کنند، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور است. دانش‌آموزانی که شهروند سوئد هستند یا اقامت دائم دارند، به صورت رایگان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. مدارس خصوصی و بین‌المللی برای شهروندان و مهاجرین مشمول هزینه می‎شود.

علاوه بر هزینه تحصیل، زندگی دانش‌آموز در سوئد شامل هزینه‌هایی چون اجاره منزل، مواد غذایی، حمل و نقل،… می‌شود. هزینه‌ها بسته به سبک زندگی فرد و امکانات مرکز آموزشی متفاوت خواهد بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد، باید بتوانید توان مالی خود را برای تامین هزینه‌ها چه از طریق بورسیه تحصیلی چه وام دانشجویی، اثبات کنید.

شرایط همراه

از آنجایی که افرادی که تصمیم به دریافت ویزای تحصیلی سوئد می‌گیرند زیر ۱۸ سال هستند، در بیشتر موارد والدین نیز تمایل به همراهی آن‌ها در دوران تحصیل دارند و یا به دنبال راهی برای اخذ اقامت دائم در این کشور هستند. در این شرایط می‌توانند با ویزای توریستی برای مدت محدودی در سوئد اقامت داشته و کنار فرزند خود باشند. نکته مهم این است که همراهانی که با ویزای توریستی به سوئد سفر می‌کنند، اجازه کار و تحصیل ندارند.

مدت اعتبار

دانش‌آموزان خارج از اتحادیه اروپا که تصمیم به تحصیل در سوئد دارند، با اخذ ویزای تحصیلی سوئد می‌توانند به این کشور راه پیدا کنند. بسته به نوع مرکز آموزشی و نیمه وقت یا تمام وقت بودن برنامه تحصیلی، فرد تحصیل کننده ممکن است ویزای تحصیلی کوتاه مدت (سه ماه) و یا بلند مدت (سه ماه تا یک سال) را انتخاب کند.

شرایط و نحوه تمدید

اغلب دانش‌آموزان بین‌المللی با هدف ادامه تحصیل و راه یافتن به دانشگاه‌های عالی رتبه سوئد، تحصیلات ابتدایی خود را در این کشور آغاز می‌کنند. بنابراین بعد از اتمام این دوره، جهت پذیرش در دانشگاه تمام وقت اقدام می‌کنند؛ سپس اعتبار ویزای خود را تمدید کرده و مجوز اقامت در سوئد دریافت می‌کنند. اخذ ویزای دانشجویی برای افرادی که دوران دانش‌‌آموزی خود را در این کشور گذرانده‌اند، راحت‌تر است.

مدارک مورد نیاز شخص اصلی و همراه

افرادی که متقاضی تحصیل در مدارس سوئد بوده و از اتباع خارج از اتحادیه اروپا هستند، ابتدا باید برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنند. بعد از آن که نامه پذیرش از سوی موسسه آموزشی مورد نظر دریافت شد، باید مدارک واقعی و کامل به سفارت کشور ارائه شده و درخواست اخذ ویزا ثبت شود. در زیر به مدارک و اسناد مورد نیاز اشاره می‌کنیم:

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات سال‌های گذشته
  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • نامه پذیرش تحصیلی از سوی مدرسه
  • بیمه نامه و نامه سلامت پزشکی
  • گواهی جهت اثبات تمکن مالی
  • چند قطعه عکس استاندارد
  • فیش پرداختی هزینه‌های ویزا

در مواردی که دانش‌آموز با همراه خود برای اخذ ویزا اقدام می‌کند، باید مدارک مربوط به وی همچون شناسنامه و مشخصات فردی کامل، گذرنامه، فیش پرداختی، مدارک شغلی، کد پستی محل سکونت و محل کار را نیز ارائه دهد.

هزینه دریافت ویزا

قبل از سکونت در سوئد و پرداخت هزینه‌های مربوط به زندگی و تحصیل در این کشور، دانش‌آموز هزینه‌ای را به منظور دریافت ویزای تحصیلی سوئد پرداخت می‌‌کند. این هزینه مبلغی در حدود ۱۰۰۰-۱۵۰۰ کرون است و به کمک کارت‌های بانکی بین‌المللی همچون MasterCard به صورت آنلاین قابل پرداخت است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد برای دانشجویان

وجود دانشگاه‌های عالی رتبه و معتبر، سوئد را به کشوری دانشجو پذیر در جهان تبدیل کرده است. متقاضیانی که در خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، برای تحصیل دانشگاهی در سوئد ابتدا باید برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر و سپس ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنند. دانشجویان همچنین دانشگاه‌های مختلف این کشور را از لحاظ کیفیت آموزش و رشته‌ها و مقاطع ارائه شده توسط آن‌ها بررسی می‌کنند.

مقطع کارشناسی

تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی به سوئد مهاجرت می‌کنند. بسیاری از رشته‌ها در این مقطع به زبان‌های انگلیسی و سوئدی ارائه می‌شوند. ثبت نام در این مقطع تحصیلی نیازمند سطح زبان انگلیسی معادل آیلتس ۶ است. مقطع کارشناسی ۳-۴ ساله است و دانشجویان ۱۰-۲۰ ساعت در هفته اجاره کار دارند.

مقطع کارشناسی ارشد

اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی سوئد هستید، بهتر است بدانید که دروس این مقطع تحصیلی نیز به زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می‌شوند. محصلینی که می‌خواهند به زبان انگلیسی درس بخوانند باید مدرک آیلتس ۵/۶ داشته باشند. دانشجویان طی ۵/۱-۲ سال این دوره تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند و در هفته اجازه ۲۰-۳۰ ساعت کار را دارند.

مقطع دکترا

گرفتن ویزای تحصیلی سوئد در مقطع دکترا و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر به کمک استاد راهنما امکان‌پذیر است. دکترا در زمینه‌های مرتبط با مقاطع تحصیلی قبلی ادامه می‌یابد و دانشجویان در این مقطع عموما در زمینه  مطالعات آموزشی و تحقیقاتی فعالیت می‌کنند. دکترا ۴ سال به طول می‌انجامد و اجازه کار ۳۰-۴۰ ساعت در هفته است.

شرایط سنی

در سیستم آموزشی سوئد، دوره تحصیلی ابتدایی نه ساله برای سنین ۷-۱۶ سال ارائه می‌شود. بعد از این دوره، افرادی که مایل به ادامه تحصیل آکادمیک هستند، دوره سه ساله‌ای را می‌گذرانند و آماده ورود به دانشگاه می‌شوند.  

با این حال محدودیت سنی برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد و پذیرش در دانشگاه‌های آن وجود ندارد. دانشجویان می‌توانند با گپ تحصیلی ۵-۱۰ ساله نیز برای ادامه تحصیلات دانشگاهی اقدام کنند.

 تمکن مالی برای تحصیل در دانشگاه‌های سوئد

زندگی دانشجویی در سوئد شامل هزینه‌های یک زندگی کامل همچون اجاره منزل، خورد و خوراک، حمل و نقل و البته امکانات تحصیلی و شهریه دانشگاه است. میزان هزینه بسته به سبک و روش زندگی، محل سکونت و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب شده است، متفاوت خواهد بود.

اگر تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی سوئد دارید، قبل از مهاجرت به این کشور و پرداخت این هزینه‌ها، باید تمکن مالی خود را اثبات کرده و بخشی از هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت کنید.

شرایط همراه

سوئد از جمله کشورهایی است که ویزای همراه نیز صادر می‌کند. افرادی که ویزای تحصیلی سوئد را برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده‌اند، می‎توانند به طور همزمان برای ویزای همراه اقدام کنند. این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌شود. در مواردی که ویزای همراه کاری بوده و مدت اعتبار ویزای شخص اصلی بیش از شش ماه باشد، همراه نیز می‌تواند مشغول به کار شود.

اگر شخص اصلی چهار سال در مقطع دکترا تحصیل کرده باشند، خانواده او می‎توانند اقامت دائم اخذ کنند. 

اگر قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارید، می‌توانید همسر و فرزندانتان را با خود همراه کنید.

مدت اعتبار

دانشجویان بسته به مدت زمان دوره تحصیلی که در آن پذیرش شده‌اند، ویزای کوتاه مدت (سه ماه) یا بلند مدت (بیشتر از سه ماه) را انتخاب می‌کنند. در مواقعی که فرد قصد ادامه تحصیل داشته باشد، اعتبار ویزای تحصیلی سوئد را تمدید می‌کند.

شرایط و نحوه تمدید

به طور کلی، ویزای تحصیلی برای مدت مشخصی صادر می‌شود. دانشجویان بین‌المللی ممکن است بعد از اتمام یک مقطع تحصیلی تصمیم به ادامه تحصیل داشته باشند. در صورتی که مدت اعتبار ویزای آن‌ها روبه اتمام باشد، باید برای تمدید آن اقدام کنند. بهتر است این کار حدود ۶ ماه قبل از اتمام انقضا ویزای قبلی انجام شود. متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت پستی یا اینترنتی ارسال کنند.

مدارک مورد نیاز شخص اصلی و همراه

بعد از دریافت نامه پذیرش دانشگاه، داوطلبان به منظور ارائه درخواست و ثبت ویزای تحصیلی سوئد، مدارک و اسنادی را به سفارت این کشور ارائه ‌می‌دهند. این مدارک باید کامل و واقعی باشند و قبل از ارائه به زبان انگلیسی یا سوئدی ترجمه شوند. مدارک ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد زیر هستند:

  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • چند قطعه عکس تمام رخ، رنگی و زمینه سفید
  • مشخصات محل سکونت و محل کار
  • گواهی سلامت
  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی ازدواج و تولد فرزندان (در صورت تاهل)

به منظور اخذ ویزای همراه، تمام مدارک ذکر شده به غیر از مدارک تحصیلی و دانشگاهی مورد نیاز هستند. شخص همراه باید مدارک مربوط به شغل خود را نیز ارائه دهد.

هزینه دریافت ویزا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی برای سوئد در مقاطع تحصیلی مختلف یکسان بوده و معادل ۱۰۰۰-۱۵۰۰ کرون است. ساده‌ترین روش برای پرداخت، استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئد

مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئد

متقاضیان برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی برای کشور سوئد باید مراحل زیر را طی کنند:

  • اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پر کردن فرم درخواست
  • پرداخت بخشی از هزینه تحصیل
  • آماده سازی مدارک مورد نیاز

 

  • دریافت گواهی مالی
  • پرداخت هزینه درخواست
  • پیگیری درخواست توسط سفارت
  • اطلاع از نتیجه درخواست به صورت حضوری یا آنلاین

مدت زمان بررسی و صدور ویزای تحصیلی سوئد

مدت زمان لازم برای بررسی و صدور این نوع ویزا نامشخص است اما حدودا به ۹۰ روز زمان نیاز دارد. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به سفارت یا به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. نکته مهم این است که درخواست آنلاین روند سریع‌تری دارد؛ بنابراین اگر پیگیری سریع ویزا برای شما مهم است، روش آنلاین را انتخاب کنید.

اجازه کار با ویزای تحصیلی سوئد

یکی از مزایای ویزای تحصیلی در این کشور، امکان کار حین تحصیل است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون این که اختلالی در ساعات درسی‌ آن‌ها ایجاد شود، مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.

همچنین دانشجویانی که تحصیل خود را به پایان رسانده‌اند، به مدت شش ماه می‌توانند در سوئد حضور داشته و شغل مناسب خود را بیابند. با کار بعد از تحصیل، امکان اخذ اقامت سوئد وجود دارد.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار

بسیاری از دانشجویان ممکن است بعد از به پایان رساندن تحصیلات خود به دنبال یافتن شغل مناسب و اخذ اقامت سوئد باشند. به منظور تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری، متقاضی یک فرصت شش ماهه‌ برای دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما معتبر و یا راه‌اندازی کسب و کار خود را دارد.

برای تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری در سوئد، به پیشنهاد کاری معتبر از سوی کارفرما معتبر یا راه‌اندازی کسب و کار نیاز دارید.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی سوئد

فرم درخواست ناقص: برای ثبت درخواست ویزا، باید به دقت به سوالات فرم پاسخ دهید و اطلاعات را کامل و صحیح وارد کنید. در این مرحله شما مدارکی نیز به سفارت ارائه می‌دهید که ابتدا به زبان سوئدی یا انگلیسی ترجمه می‌شوند.

هر گونه نقص در اطلاعات وارد شده در فرم یا مدارک ارسال شده می‌تواند دلیلی برای رد شدن درخواست باشد؛ چرا که اولین ملاک سفارت برای تشخیص قصد شما از مهاجرت، پاسخ این سوالات و اسنادی است که تحویل داده‌اید.

پاسخ اشتباه به سوالات: اکثر داوطلبان که برای اولین بار فرم درخواست ویزا را پر می‌کنند، ممکن است متوجه مفهوم دقیق سوالات نشوند و به درستی به آن‌ها پاسخ ندهند. برای پیشگیری از این مشکل، پاسخ‌ها باید چندین بار مرور شوند.

عدم تمکن مالی: یکی از مهم‌ترین الزامات پذیرش درخواست ویزای تحصیلی، اثبات تمکن مالی متقاضی است. سفارت باید مطمئن شود که شما توان تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئد را چه با سرمایه خود چه با کمک هزینه‌های تحصیلی، دارید. در غیر این صورت، احتمال ریجکت شدن درخواست وجود دارد.

صداقت: شاید مهم‌ترین موضوعی که موجب رد یا قبول شدن درخواست اخذ ویزا می‎شود، میزان صداقت متقاضی در پر کردن فرم و مصاحبه حضوری باشد. در صورتی که سفارت متوجه هر گونه مغایرت اطلاعات و مشخصات داوطلب با واقعیت شود، درخواست ویزا را ریجکت می‌کند.

اخذ ویزای تحصیلی سوئد بدون مدرک زبان

شما نیز ممکن است مانند بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان، به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت سوئد باشید. در این صورت باید بدانید که دروس دانشگاه‌های سوئد به زبان انگلیسی یا سوئدی ارائه می‌شوند. بنابراین برای تحصیل در این کشور تسلط کافی به این زبان‌ها اهمیت دارد.

طبق قوانین مهاجرت تحصیلی سوئد، دانشجویان بین‌المللی که مهارت لازم را در زبان انگلیسی یا سوئدی ندارند، قبل از تحصیل در دانشگاه می‌توانند در دوره‌های زبان که توسط این کشور برای دانشجویان مهاجر برگزار می‌شود، شرکت کنند. این دوره‌ها اغلب ۳-۱۲ ماهه هستند.

اگر داوطلب شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی هستید، بهتر است مدرک زبان آیلتس ۵/۵ داشته باشید تا مصاحبه با سفارت را به خوبی بگذرانید و برای اخذ ویزای تحصیلی همراه با دوره زبان در سوئد اقدام کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *