آوسبیلدونگ کارمند اداری در آلمان

آلمان در نظر بسیاری از مردم جهان، کشوری زیبا، مدرن و قانون‌مند است. عواملی چون زندگی باکیفیت، امکانات رفاهی و تحصیلی بالا، شرایط اقتصادی مساعد و امنیت بالا آن را به کشوری ایده‌آل برای زندگی تبدیل کرده است. دوره‌های مختلف کارآموزی از جمله آوسبیلدونگ کارمند اداری یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ورود به این کشور است.

آوسبیلدونگ از جمله دوره‌های آموزشی است که امکان ورود به آلمان و کار در آن را فراهم می‌کند. برای شرکت در این دوره‌ها، شما نیازی به مدرک دانشگاهی یا تحصیل در دانشگاه‌های آلمان ندارید. آوسبیلدونگ در واقع دوره کارآموزی است که فرد به طور همزمان با بازار کار آشنا شده و مقداری حقوق نیز دریافت می‌کند. آوسبیلدونگ کارمند اداری از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی است.

فهرست مطالب

معرفی دوره آوسبیلدونگ کارمند اداری

آلمان به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی، شرایط ایده‌آلی را برای ساکنین و مهاجرین فراهم کرده است. روش‌های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند و به کار در آلمان می‌اندیشند، می‌توانند به عنوان کارآموز در دوره‌ آوسبیلدونگ شرکت کنند. این افراد با دریافت ویزای آوسبیلدونگ، می‌توانند در یکی از ۳۰۰ دوره کارآموزی ثبت نام کنند. در دوره‌ای چون آوسبیلدونگ کارمند اداری، متقاضی همزمان با آموزش، در محیط کار نیز فعالیت می‌کند.

اگر به کارهای اداری و دفتری علاقه دارید، اهل برنامه‌ریزی و محاسبه هستید و داشتن ساعات کاری منظم برایتان دشوار نیست، می‌توانید به عنوان کارمند اداری کار کنید. آوسبیلدونگ کارمند اداری یک آموزش دوگانه است. بدین معنی که شما همزمان با یادگیری روش‌ها و کارهای روزانه، در محیط کار حاضر شده و از نزدیک با وظایف خود آشنا می‌شوید. در ادامه برخی از شرایط دوره آوسبیلدونگ کارمند اداری را بررسی می‌کنیم.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ کارمند اداری از جمله دوره‌های فنی و حرفه‌ای رایگان آلمان است. سالانه مهاجرین بسیاری بدون نیاز به مدرک دانشگاهی، با هدف گذراندن این دوره وارد آلمان می‌شوند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است بدانید که این یک دوره سه ساله است. بعد از اتمام دوره، می‌توانید مدرک خود را دریافت کرده و در شرکت مرتبط مشغول به کار شوید.

حقوق و درآمد

در آوسبیلدونگ کارمند اداری همانند سایر دوره‌ها، متقاضی حین آموزش حقوق دریافت می‌کند. این حقوق در دوره کارآموزی ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو است. درآمد آوسبیلدونگ با گذشت زمان، دریافت آموزش بیشتر و بسته به شغل انتخابی و منطقه آموزشی افزایش می‌یابد. در دوره کارمند اداری، فرد از ابتدا حقوق مناسبی دریافت می‌کند. درآمد وی در سال اول ۱۰۴۰ یورو، در سال دوم ۱۰۹۵ یورو و در سال سوم ۱۱۴۰ یورو است.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که دوره‌های کارآموزی آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شوند، داشتن مدرک این زبان ضروری است. سطح مدرک مورد نیاز بسته به دوره انتخابی متفاوت خواهد بود. افرادی که به عنوان کارمند اداری مشغول آموزش هستند، باید مدرک زبان آلمانی سطح B1 را داشته باشند.

سطح تحصیلات مورد نیاز

شما برای گرفتن ویزا و شرکت در آوسبیلدونگ رشته کارمند اداری، باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید. شما می‌توانید مدرک را از کشور خود یا آلمان گرفته باشید. توجه داشته باشید که علاوه بر مدرک تحصیلی، داشتن سابقه کار مرتبط با رشته مورد نظر نیز آیتم مهمی است. در این صورت، شانس شما برای پذیرش در دوره‌های کارآموزی بیشتر می‌شود.

شرایط سنی

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ کارمند اداری محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال، یک بازه سنی برای این رشته و بیشتر رشته‌ها مشخص شده است. اکثر متقاضیان این دوره در ۱۸ سالگی برای ورود اقدام می‌کنند. همچنین افرادی که سن زیر ۳۵ سال دارند، شانس بیشتری برای پذیرش و اشتغال خواهند داشت. افرادی که سابقه کاری یا مدرک فنی و حرفه‌ای مرتبط داشته و بالای ۳۵ سال هستند، پذیرش آسان‌تری دارند.

شرح وظایف یک کارمند اداری در آلمان

سطح بالای امنیت، امکانات و کیفیت زندگی موجب شده آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در میان کشورهای اروپایی باشد. بسیاری ممکن است شرکت در دوره‌های کارآموزی را به عنوان راهی برای ورود به این کشور انتخاب کنند. این دوره‌ها از جمله دوره آوسبیلدونگ کارمند اداری بیشتر روی پرورش مهارت‌ها و توانایی‌های افراد متمرکز هستند. لازم است بدانید که در این دوره، بخشی از زمان خود را صرف یادگیری در مراکز آموزشی می‌کنید و بخش دیگر را مشغول به کار در شرکت‌ها و سازمان‌ها هستید.

کارمند اداری یکی از پرتقاضاترین و پرطرفدارترین مشاغل نه تنها در آلمان بلکه سراسر جهان محسوب می‎شود. شما به عنوان یک کارمند، وظایف مهم و گسترده‌ای در محل کار خود دارید. یک کارمند اداری کارهای کامپیوتری بسیاری همچون ارسال ایمیل، بررسی پرداخت‌ها و دریافتی‌ها و کار با نرم‌افزارهای مختلف انجام می‌دهد. ارتباط با مشتریان و تنظیم قرار ملاقات‌ها از دیگر وظایف این موقعیت شغلی است. کارمند اداری همچنین وظایفی پیرامون پاسخگویی به تلفن، حسابرسی و هماهنگی جلسات شرکت دارد.

دروس آوسبیلدونگ کارمند اداری

به طور کلی، دوره‌های کارآموزی آلمان به دو صورت عملی و تئوری ارائه می‌شوند. هریک از این دوره‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  • در آوسبیلدونگ عملی، دروس به صورت عملی و تئوری ارائه می‌شوند. بیشتر اوقات فرد برای آموزش عملی و در شرکت یا کارگاه مربوطه سپری می‌شود. برای دروس تئوری نیز، در مؤسسه علمی، دانشگاه یا کالج مشغول به یادگیری می‌شود. مشاغلی چون مشاغل اداری، تکنسین برق، فروش و بازاریابی به آموزش عملی نیاز دارند.
  • در آوسبیلدونگ تئوریک، بیشتر تمرکز بر روی آموزش تئوری است. متقاضیان در مدرسه، مرکز علمی یا دانشگاه متدهای رشته کاری را یاد می‌گیرند و زمان کمتری را در محل کار به آموزش عملی می‌پردازند. مشاغلی چون پرستاری، بانکداری، تربیت بدنی و مهندسی در لیست کارآموزی‌های تئوریک قرار می‌گیرند.

افرادی که متقاضی شرکت در دوره کارمند اداری هستند، در آوسبیلدونگ عملی مشغول به تحصیل می‌شوند و در این مدت حقوق دریافت می‌کنند.

بازار کار کارمند اداری بعد از پایان دوره

شما نیز ممکن است از افرادی باشید که به کمک ویزای آوسبیلدونگ وارد آلمان شده‌اید. اگر در رشته کارمند اداری مشغول به تحصیل شده باشید، بعد از اتمام دوره مدرک کارگر ماهر را دریافت خواهید کرد. این مدرک در آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر معتبر است. با کسب این گواهی، می‌توانید مجوز اقامت خود را تمدید کرده و به دنبال موقعیت شغلی مناسب باشید. ممکن است از شرکت‌های مختلف پیشنهادهای کاری مرتبط با حرفه خود داشته باشید. بسیاری نیز در شرکتی که دوره کارآموزی خود را گذرانده‌اند، مشغول به کار می‌شوند. لازم است بدانید که امکان ادامه حرفه در دانشگاه‌های آلمان نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ کارمند اداری

متقاضی ویزای آوسبیلدونگ آلمان باید واجد شرایط خاصی (سن، مدرک زبان آلمانی، مدرک تحصیلی) باشد. ارائه برخی مدارک نیز برای دریافت این ویزا ضروری است. در پایین به مهم‌ترین مدارک مورد نیاز اشاره می‌کنیم:

  • تأییدیه کتبی از مؤسسه فنی و حرفه‌ای در آلمان
  • بیمه درمانی معتبر قبل از شروع دوره
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم تقاضا با مهر و امضا کارفرما
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس استاندارد

این مدارک باید به صورت حضوری به سفارت آلمان تحویل داده شوند. بعد از انجام بررسی‌های لازم، شما باید برای مصاحبه با سفارت آماده شوید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *