شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که رفاه و اقتصاد خوب آن افراد بسیاری را به فکر مهاجرت می‌اندازد. با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت آلمان، این کشور در زمینه‌های مختلف از کمبود نیروی کار رنج می‌برد. به همین دلیل، هرساله به افراد زیادی در رشته‌های مختلف ویزای کاری می‌دهد. در این میان نیاز آلمان به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بیشتر است. از طرفی، فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند سریع‌تر در آلمان استخدام شوند. با توجه به اینکه حقوق متخصصان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در آلمان بالا است، این افراد از رفاه خوبی نیز برخوردار خواهند شد. این امر باعث شده که خیلی‌ها به فکر مهاجرت به آلمان بیافتند. این در رابطه با فیزیوتراپیست‌ها نیز صدق می‌کند. چرا که آلمان در این رشته کمبودهای زیادی دارد. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان اقدام می‌کنند.

فهرست مطالب

معادل‌سازی مدرک فیزیوتراپیست در آلمان

افرادی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در زمینه فیزیوتراپی هستند، می‌توانند مدرک خود را در آلمان معادل‌سازی کنند. اگر فرد متقاضی دوره کارشناسی خود را در یکی از کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا است گذرانده باشد، بر اساس قانون آلمان، مانند این است که این رشته در آلمان گذرانده شده است. برای آن دسته از افرادی که مدرک کارشناسی یا بالاتر این رشته را از کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا گرفته‌اند، امکان معادل‌سازی مدرک وجود دارد. برای این منظور می‌توانید تقاضای معادل‌سازی مدرک‌تان را بدهید. بعد از بررسی تمامی نمرات و دروس شما به رسمیت شناخته خواهد. گاهی نیز ممکن است مجبور باشید دروسی را بگذرانید تا مدرک معادل را دریافت کنید.

بازار کار و نرخ اشتغال فیزیوتراپیست در آلمان

همان طور که قبلا گفتیم، فیزیوتراپی یکی از رشته‌های مورد نیاز و پرتقاضا در آلمان است. سرزمین ژرمن‌ها در بسیاری از بخش‌های درمانی از جمله فیزیوتراپی از کمبود نیروی کار حرفه‌ای رنج می‌برد. از این رو هرساله به متخصصین زیادی برای مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان از کشورهای مختلف ویزای کاری می‌دهد تا حقوق و مزایای خوب در این کشور کار و فعالیت کنند. بیشتر کلینیک‌ها و مراکز درمانی در آلمان به فیزیوتراپیست‌هایی با سابقه کار نیاز دارند. همچنین در بخش بانوان نیز آلمان به فیزیوتراپیست‌هایی که حداقل سه سال تجربه مرتبط دارند نیاز دارد. به طور کلی، بازار کار فیزیوتراپیست‌ها در آلمان بسیار خوب و گرم است.

حقوق و درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

حقوق و درآمد یکی از شاخص مهم برای هر فردی است. طبیعتا هر قدری که حقوق افراد بالاتر باشد، رفاه افراد نیز بیشتر خواهد شد. حقوق فیزیوتراپیست‌ها در آلمان نسبتا بالا است. در بیشتر مراکز، فیزیوتراپیست‌ها مستقیما حقوق‌شان را از دولت می‌گیرند. به طور میانگین، هر فیزیوتراپیست ساعتی ۴۹ یورو در آلمان حقوق می‌گیرد. از این رو میزان درآمد ماهانه با توجه به ساعت کاری هر فیزیوتراپیست مشخص می‌شود. اما به طور کلی، درآمد یک فیزیوتراپیست بالا است و از این رو از رفاه نسبتا خوبی برخوردار هستند.

شرایط استخدام و کاریابی فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپیست‌ها باید حداقل مدرک کارشناسی این رشته را به منظور کار در آلمان داشته باشند. همچنین این افراد باید حداقل دو سال سابقه کار مرتبط با این رشته را داشته باشند. فیزیوتراپیست‌ها در حقیقت در زمینه تحرک‌ها و حرکات فیزیکی تخصص دارند. آن‌ها درباره مجموعه وسیعی از ورزش‌ها عمل جراحی انجام می‌دهند و تجربه خود را به طور هدفمند برای سرپا کردن یک بیمار به کار می‌گیرند. یک فیزیوتراپیست به بیمار مجموعه‌ای از حرکات اصلاحی جدید را ارائه می‌دهد و آن‌ها را به سمت ترویج حرکات مناسب پیش می‌برد و روند بهبودی را آغاز می‌کند. متخصصان فیزیوتراپی می‌توانند رزومه خود را به همراه ترجمه مدرکشان به مراکز درمانی آلمان بفرستند و تقاضای ویزای کاری دهند.

وظایف یک فیزیوتراپیست در آلمان

وظیفه فیزیوتراپیست‌ها این است که به بیمارانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند کمک کنند تا روند بهبودی آن‌ها آغاز شود و با انجام حرکات اصلاحی ریسک مشکلات بیماران را در آینده کمتر می‌کنند. از این رو یک فیزیوتراپیست با بیماران ملاقات خواهد کرد تا درباره اختلالات و مشکلات جسمی آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورد.

یک فیزیوتراپیست با طیف وسیعی از بیماران سر و کار دارد. فیزیوتراپیست باید با ارائه یک سری برنامه‌های تمرینی و اصلاحی بیمار را به سمت بهتر شدن پیش ببرد و باعث پیشرفت وضعیت روحی و جسمی بیمار شود. او باید بیماران را بررسی و در صورت نیاز بازتوانی کند. او باید درباره انجام حرکات و تمرین‌های اصلاحی به بیماران آموزش دهد و باعث آغاز روند بهبودی آن‌ها شود. او نیاز دارد که گاهی با دیگر متخصصان تبادل اطلاعات کند و برای پیشرفت بیمار تمام تلاش خود را کند. یک فیزیوتراپیست باید دائما دانش خود را به‌روز کند و از تکنیک‌های جدید برای درمان بیماران استفاده کند.

بهترین شهرها برای شغل فیزیوتراپیست در آلمان

از آنجایی که شغل فیزیوتراپی یکی از مشاغل حرفه‌ای مورد نیاز در آلمان است، همه شهرها به آن نیاز دارند. طبیعتا شهرهای بزرگ امکان بیشتری را چه به لحاظ درمانی و چه به لحاظ رفاهی در اختیار فیزیوتراپیست‌ها قرار می‌دهند. از این رو، شهرهایی مانند برلین و فرانکفورت می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت فیزیوتراپیست‌ها باشد.

شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان

یک فیزیوتراپیست باید به منظور مهاجرت به آلمان حداقل مدرک کارشناسی این رشته را همراه با دو سال سابقه کار مرتبط داشته باشد. علاوه بر این، از آنجایی که یک فیزیوتراپیست با بیماران سروکار دارد، باید به زبان آلمانی نیز تسلط داشته باشد. در ادامه اطلاعات جزئی از مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان را در این رابطه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سطح تحصیلات

اگر قصد دارید به عنوان یک فیزیوتراپیست به آلمان سفر کنید، باید بگوییم که داشتن مدرک کارشناسی این رشته برای شما الزامی است. به عبارت دیگر، شما باید در سطح کارشناسی یا بالاتر مدرک این رشته را داشته باشید.

مدرک زبان

شما باید قادر باشید که به عنوان یک فیزیوتراپیست با بیماران و مراجعین‌تان ارتباط برقرار کنید. از این رو شما باید به زبان آلمانی مسلط باشید. داشتن مدرک زبان آلمانی تا سطح B2 الزامی است. پس اگر قصد مهاجرت به آلمان دارید، حتما روی زبان آلمانی‌تان وقت بگذارید.

سابقه کار

برای گرفتن ویزای کار آلمان به عنوان یک فیزیوتراپیست، شما نیاز به سابقه کار دارید. برای این منظور برخی از مراکز تا دو سال و برخی دیگر تا سه سال سابقه کار مرتبط را لازم می‌دانند. از این رو، هر چقدر که شما بیشتر سابقه کار داشته باشید، شانس شما برای گرفتن ویزای کاری بیشتر است.

شرایط سنی

کشور آلمان برای ارائه ویزای کاری به متقاضیان خدمات پزشکی و درمانی، محدودیت سنی در نظر نگرفته است. از این رو، افراد در همه سنین می‌توانند برای گرفتن ویزا کاری اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فیزیوتراپیست در آلمان

اگر می‌خواهید به عنوان یک فیزیوتراپیست ویزای کاری آلمان را بگیرد، باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • داشتن مدرک دانشگاهی در سطح کارشناسی و بالاتر رشته فیزیوتراپی
  • نامه پذیرش شغلی از یک مرکز معتبر در آلمان
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2
  • در صورت داشتن سابقه کار، ترجمه سابقه بیمه

مهارت‌های مورد نیاز کارشناس فیزیوتراپیست در آلمان

فیزیوتراپیست‌ها باید بتوانند که با بیماران و متقاضیان خود ارتباط برقرار کنند. فیزیوتراپیست‌ها با افراد مختلفی در سنین متفاوتی سرکار دارند. از این رو باید مهارت ارتباط خوبی داشته باشند تا بیماران خود را متقاعد کنند که حرکات اصلاحی را به درستی انجام دهند. فیزیوتراپیست‌ها باید قادر باشند تا بیمار را در مسیر بهبودی قرار دهند و آن‌ها را از خطراتی که ممکن است در آینده برایشان پیش بیاید دور کنند. همچنین آن‌ها باید بتوانند که از تکنیک‌های ماساژ به صورت تخصصی استفاده کنند. جمع‌آوری آمار و نوشتن گزارش از دیگر مهارت‌های یک فیزیوتراپیست است.

 

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *