بهترین ایالت های کانادا برای کار

کانادا با مساحتی بالغ بر ۸/۹ کیلومترمربع، دومین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت می باشد. کشوری که ۳۷ میلیون نفر را فارغ از سن، جنسیت، فرهنگ و مذهب در خود جای داده است. آمار نشان می دهد که در چند سال گذشته، کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت افراد در سرتاسر جهان بوده است. فرصت های زیادی برای کار و تحصیل در کانادا وجود دارد که افراد را برای مهاجرت به این کشور ترغیب می کند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین ایالت های کانادا برای کار را معرفی کنیم. با توجه به اینکه کانادا شامل ۱۰ استان بزرگ است، ابتدا باید دید که کدام استان ها مقصد بهتری برای ما هستند. اگر هدف شما از مهاجرت به کانادا، کار کردن در این کشور است، پس ابتدا باید بهترین ایالت های کانادا برای کار را بررسی کنید. بدین منظور می توانید با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دلایل مهاجرت به کانادا

همانطور که گفتیم، کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت افراد در سرتاسر جهان است. این کشور که بزرگتر از کشورهایی نظیر استرالیا، برزیل، هند، چین و ایالات متحده است، فرصت های کاری و تحصیلی متعددی را برای متقاضیان خارجی ارائه می دهد؛ فارغ از اینکه از چه رنگ و نژاد و آیینی باشند. به طور کلی، کانادا به خاطر گونه های متنوع گیاهی و جانوری، طبیعت دل انگیز، امنیت بالا، اقتصاد پایدار، آموزش عالی و فرصت های کاری مختلف در بین مهاجرین محبوب است. بنابراین با هر قصد و منظوری که قصد مهاجرت دارید، کانادا می تواند یکی از گزینه های جدی شما باشد.

به طور معمول، یکی از اهداف اصلی افراد از مهاجرت به کشورهای خارجی، دست یافتن به شغل و موقعیت اجتماعی رویایی خود است. افرادی هم که کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنند از این قاعده مستثنی نیستند. اما با توجه به وسعت این کشور باید دید که مهاجرت کاری به کدام یک از استان های کانادا معقول تر است. از این رو در ادامه بهترین استان های کانادا برای کار را معرفی می کنیم.

بهترین ایالت های کانادا برای کار

  1. بریتیش کلمبیا
  2. نوا اسکوشیا
  3. آلبرتا
  4. انتاریو
  5. کبک

۱. بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا بهترین استان برای افرادی است که به دنبال کار در کانادا هستند. این استان با ۵ میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر ۹۲۵ کیلومتر مربع، دومین استان بزرگ کانادا است. بریتیش کلمبیا در غربی ترین نقطه کشور قرار دارد و با اقیانوس آرام هم مرز است. بنابراین در این استان با جغرافیایی متنوع و جزایری ساحلی مواجه خواهید شد. استنلی پارک، پل معلق کاپیلانو، باغ بوچارت، دریاچه زمرد، پارک ملی یوهو، جزیره گرانویل، گاستاون و پارک ملی کوتنای از دیدنی های بریتیش کلمبیا هستند. پایتخت این استان ویکتوریا و بزرگ ترین شهر آن ونکوور زیبا است.

اما اگر از زیبایی های بریتیش کلمبیا بگذریم، این استان مقصد مناسبی نیز برای متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا است. با نگاهی به پورتال های کاریابی معروف اعم از Glassdoor و Indeed متوجه خواهید شد که همواره موقعیت های کاری متعددی در ونکوور، برنابی و ساری باز هستند که از شهرهای بریتیش کلمبیا می باشند. بنابراین برای پیدا کردن کار شاید بد نباشد که روی این شهرها تمرکز کنید. فرصت های شغلی بسیار خوبی در این استان برای پرستارها، متخصصین سیستم های اطلاعاتی و برنامه نویس ها وجود دارد. همچنین فرصت های شغلی مختلفی در زمینه های کشاورزی، بهداشت، تولید، ساخت و ساز و جنگلداری ارائه می دهد. نرخ بیکاری در بریتیش کلمبیا ۱/۵ درصد است. ضمناً میانگین حقوق در بریتیش کلمبیا ۶۶۲۳۲ دلار در سال می باشد.

اما یکی از معایب زندگی در برتیش کلمبیا، هزینه بالای زندگی است. هزینه زندگی مجردی در این استان حدود ۲۵۰۰ دلار در ماه می باشد. همچنین مالیات بر دارایی نیز حدود ۳۹۰۰ دلار است.

۲. نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا یکی دیگر از استان های جذابی است که هنگام جستجو برای یافتن شغل در کانادا با آن مواجه خواهید شد. نوا اسکوشیا در امتداد سواحل شرقی کانادا قرار دارد و لذت زندگی در فضایی زیبا، آرام و ساکت را به شما هدیه می دهد. شهر هالیفاکس، پایتخت این استان است که فضایی آرامشبخش و بی نهایت زیبا دارد. هزینه پایین زندگی و مسکن، نرخ پایین جرم و جنایت و تمیزی محیط از دیگر مزایای زندگی در نوا اسکوشیا هستند.

این استان در قالب برنامه اکسپرس اینتری کانادا اقدام به پذیرش نیروی کار می کند. بنابراین بدون هیچ ارتباطی و فقط از طریق این برنامه می توانید به نوا اسکوشیا مهاجرت کنید. فرصت های شغلی برتر نوا اسکوشیا مرتبط با کارگران بخش های خدماتی، تولیدی و ساختمانی هستند. ماهیگیری و صید نیز در این استان رونق دارند. میانگین حقوق در این استان حدود ۵۶۵۵۰ دلار در سال است. همچنین نرخ بیکاری در نوا اسکوشیا ۷/۵ درصد می باشد. بنابراین اگر عاشق زندگی در کلان شهرها نیستید و سرمای سخت هم چندان شما را آزار نمی دهد، نوا اسکوشیا می تواند گزینه ای مناسب برای دریافت ویزای کار کانادا باشد.

۳. آلبرتا

آلبرتا یکی دیگر از بهترین ایالت های کانادا برای کار است. آلبرتا با بیش از ۴/۳ میلیون نفر جمعیت یکی از سه استان غربی کانادا است که در نزدیکی کوه های راکی قرار دارد. این استان مقصدی ایده آل برای اسکی و پیاده روی در فضای باز است. بزرگترین شهرهای آلبرتا عبارتند از ادمونتون، کلگری، رد دیر، لثبریج، سنت آلبرت و گراند پریری. همچنین پارک ملی بنف، پارک کلی جاسپر، یخچال طبیعی آتاباسکا، دریاچه پیتو، دریاچه لوئیز، دریاچه موراین و دریاچه مینوانکا نیز از جاذبه های دیدنی آلبرتا هستند. این استان تابستان های گرم و زیبایی دارد اما دمای آن در زمستان ها می تواند به منفی ۲۰ تا ۴۰ درجه نیز برسد. به طور کلی آلبرتا ترکیبی غول پیکر از سفرهای جاده ای، مکان های دیدنی و شهرهای کوچک است.

آلبرتا دارای منابع طبیعی مختلفی از جمله مواد معدنی، نفت و گاز است. پس از ورود به کانادا، جست و جوی شغل در آلبرتا نسبتاً آسان تر از هر استان دیگری خواهد بود. معلمان ابتدایی، کارگران ساختمانی و راننده ها، شانس بالایی برای پیدا کردن مشاغل مناسب در این استان دارند. میانگین حقوق در آلبرتا ۶۳۳۶۹ دلار در سال است و نرخ بیکاری در این استان نیز ۱/۷ درصد می باشد.

۴. انتاریو

انتاریو دارای کمترین نرخ بیکاری و بالاترین میانگین درآمد در بین استان های کانادا می باشد که آن را به گزینه ای عالی برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. انتاریو به عنوان مرکزی ترین استان کشور به عنوان بهترین مقصد برای تازه واردان شناخته می شود. انتاریو با ۵/۱۴ میلیون نفر جمعیت، بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو را در خود جای داده است. تورنتو به عنوان یک پایتخت اقتصادی، دفتر مرکزی اغلب شرکت های کانادایی را در بر گرفته است. این شهر معمولاً با نیویورک مقایسه می شود زیرا تشابهات زیادی دارند. اتاوا، میسیساگا، برامپتون، همیلتون و مارکهام از دیگر شهرهای بزرگ آلبرتا هستند.

این استان که به عنوان قلب اقتصادی کانادا شناخته می شود دارای جاذبه های دیدنی مختلفی اعم از برج CN، پارک استانی آلگونکوین، موزه سلطنتی انتاریو، کانال ریدو، برج اسکایلون، آکواریوم ریپلی و… نیز هست.

این استان فرصت های شغلی بسیار خوبی برای خارجی ها به خصوص متخصصین دیتا بیس ها، مهندسین نرم افزار و توسعه دهندگان رسانه ارائه می دهد. میانگین حقوق افراد در انتاریو حدود ۷۴۲۳۷ دلار در سال است. جالب هست بدانید به دلیل استانداردهای بالای زندگی در انتاریو، هرساله حدود ۲۵۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان از کانادا تصمیم به گرفت اقامت دائم می گیرند. همچنین متوسط قیمت خانه در اتاوا ۴۰۳ هزار دلار و در تورنتو کمی بالاتر از ۶۳۵ هزار دلار است.

۵. کبک

اگر می خواهید در کانادا کار کنید، کبک مکان خوبی برای شروع است. شما می توانید از کبک به عنوان فرصتی برای کار در مشاغل صنعتی استفاده کنید. کبک با ۴/۸ میلیون نفر جمعیت دومین استان بزرگ کانادا است. پایتخت آن شهر کبک و بزرگترین شهر آن مونترال است. گاتینو، شربروک و سن ژان سور ریشلیو از دیگر شهرهای بزرگ کبک هستند. زبان رسمی کبک، فرانسوی می باشد. از مزایای زندگی در این استان مرفه و پویا می توان به برخورداری از سیستم آموزشی عالی، سیستم بهداشت خصوصی و عموی کارامد، محیطی بکر و تمیز با کنترل های سخت گیرانه، هوای پاک، خدمات عمومی استاندارد، نرخ پایین جرم و جنایت، هزینه معقول ملک، جوی دوستانه و البته فرصت های شغلی مختلف اشاره کرد. به طور کلی، زندگی در کبک چندان گران نیست. به عنوان مثال، هزینه اجاره آپارتمان در مونترال حدود ۸۷۷ دلار است که خیلی کمتر از هزینه اجاره آپارتمان در تورنتو می باشد. همچنین آبشار مونت مورنسی، کوه رویال، کبک قدیمی، کلیسای نوتردام، باغ گیاه شناسی مونترال، پارک گاتینو و اقامتگاه مونت ترمبلانت از جاذبه های دیدنی کبک هستند.

با توجه به اینکه این استان توسط دولت خود اداره می شود، روند کار در آن کمی چالش برانگیز است. اما به طور کلی مقصدی مناسب برای کارکنان بخش های صنعتی است. همچنین فرصت های شغلی ایده آلی برای کارمندان امور مالی، مهندسان و برنامه نویسان دارد. میانگین حقوق افراد در کبک ۵۷۵۰۶ دلار در سال است. نرخ بیکاری در این استان نیز ۴ درصد می باشد.

هزینه زندگی در کانادا

در بخش های قبل با بهترین استان های کانادا برای کار و میانگین درآمد افراد در این استان ها آشنا شدیم. اما یکی از سوالات متداول باقی مانده در این زمینه، هزینه زندگی در کانادا است. هزینه زندگی به استان محل اقامت و سبک زندگی شما بستگی دارد. اما به طور متوسط، هزینه زندگی در کانادا برای یک خانواده چهار نفری حدود ۶۳۸۰ دلار در ماه است. تقریباً هزینه زندگی در این کشور بیشتر از هزینه زندگی در ۸۰ درصد از کشورهای دنیا است.

اخذ ویزای الحاق خانواده از طریق مهاجرت کاری به کانادا

خوشبختانه دولت کانادا به افرادی که شرایط اخذ ویزای کاری این کشور را دارند اجازه می دهد برای همسر و فرزندان وابسته به خود نیز ویزای همراه دریافت کنند.

طبق آنچه گفته شد، استان های بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، انتاریو، آلبرتا و کبک بهترین ایالت های کانادا برای کار هستند. اما در کل بهترین مقصد برای مهاجرت کاری به کانادا به تخصص، تحصیلات و سبک زندگی شما بستگی دارد. بنابراین برای پیدا کردن بهترین گزینه می توانید از مشاوران مجرب این حوزه کمک بگیرید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *