آسان ترین و راحت ترین روش های مهاجرت

مهاجرت و تجربه یک زندگی و فرهنگ جدید به موضوعی پرطرفدار در دنیای امروز تبدیل شده است. اگر شما هم به دنبال راهی برای مهاجرت هستید، بد نیست که با آسان ترین و راحت ترین روش های مهاجرت آشنا شوید. در بین راحت ترین روش های مهاجرت می توانیم به ویزای توریستی شینگن، ویزای توریستی کانادا و دوره های زبان سوئد و فرانسه اشاره کنیم. در ادامه هریک  از این روش ها را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

ویزای توریستی شینگن

اخذ ویزای توریستی شینگن یکی از آسان ترین روش های مهاجرت است. به موجب دریافت این ویزا می توانید در هر دوره ۶ ماهه به مدت ۹۰ روز در منطقه شینگن اقامت داشته باشید. بنابراین با دریافت فقط یک ویزا می توانید از بخش اعظمی از اروپا دیدن کنید. فقط توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی شینگن باید از طریق سفارت کشوری اقدام کنید که مقصد اصلی شما است. منظور از مقصد اصلی کشوری است که:

  • اگر فقط به یک کشور از کشورهای عضو شینگن سفر خواهید کرد باید برای اخذ ویزا به سفارت همان کشور درخواست دهید.
  • اگر به بیش از دو کشور سفر خواهید کرد، مقصد اصلی شما کشوری است که تعداد روزهای بیشتری را آنجا سپری خواهید کرد. اما اگر تعداد روزهای اقامت شما در تمامی مقاصد یکسان است باید از طریق سفارت کشوری اقدام کنید که ابتدا وارد آن خواهید شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی شینگن

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پرسنلی (حداکثر در ۳ ماه اخیر گرفته شده باشد.)
  • پاسپورت معتبر (از زمان صدور آن بیش از ۱۰ سال نگذشته باشد و حداقل ۲ صفحه سفید و ۳ ماه اعتبار باشد.)
  • رسید رزو بلیط هواپیما
  • بیمه پزشکی (حداقل ۳۰ هزار یورو از هزینه های درمانی شما را پوشش دهد.)
  • رسید رزرو محل اقامت
  • گواهی تمکن مالی (صورت حساب بانکی)
  • مدارک شغلی کارمندان دولت یا پروانه کسب صاحبین مشاغل آزاد یا کارت دانشجویی دانشجویان
  • برنامه سفر
  • رضایتنامه از طرف والدین برای متقاضیان زیر سن قانونی

همانطور که می بینید برای دریافت ویزای توریستی شینگن به مدرک تحصیلی یا مهارت خاصی نیاز ندارید. بنابراین با این روش می توانید به راحتی از کشورهای مختلفی دیدن کنید. فقط دقت داشته باشید که برای انجام این امر، درخواست خود را حداکثر ۳ ماه و حداقل ۱۵ روز قبل از سفر به سفارت ارائه دهید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی، ویزیتوری یا اقامت موقت کانادا به شما اجازه می دهد وارد خاک این کشور شوید. در واقع برای بازدید از کانادا، دیدار با اقوام و شرکت در یک همایش یا رویداد باید ویزای ویزیتوری کانادا را دریافت کنید. به موجب دریافت این ویزا می توانید ۶ ماه در کانادا زندگی کنید. بعد از حضور در کانادا اگر نیاز دارید مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید، بهتر است یک ماه قبل از اتمام اعتبار ویزا برای تمدید آن درخواست دهید. ضمناً اگر واجدشرایط اخذ اقامت دائم کانادا هستید، طی این مدت می توانید برای گرفتن اقامت دائم نیز اقدام کنید.

 ویزای توریستی کانادا در دو نوع سینگل و مالتیپل صادر می شود. با دریافت ویزای سینگل فقط یک بار می توانید به کانادا سفر کنید. اما با یک ویزای مالتیپل معتبر می توانید به دفعات وارد این کشور شوید. حداکثر اعتبار ویزای مالتیپل ۱۰  سال است. دارندگان اقامت دائم کانادا مجاز به اخذ ویزای توریستی نیستند.

مراکز VAC، مرجع صدور ویزای کانادا هستند. با توجه به اینکه این مرکز در ایران نمایندگی ندارد باید درخواست خود را به مراکز واقع در کشورهای همسایه ارائه دهید. برای انجام این امر باید فرم و سایر مدارک لازم را به VAC ارائه دهید. اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید، هریک از اعضای خانواده باید فرم را به صورت جداگانه پر کند. اما تمامی فرم ها را باید همزمان برای VAC ارسال نمایید. بعد از اینکه موفق به گرفتن وقت از این مرکز شدید، برای انجام امور بایومتریک باید به صورت حضوری مراجعه کنید.

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه یکی دیگر از راحت ترین روش های مهاجرت است. اگر بدون داشتن مدرک زبان قصد دارید به فرانسه، کانادا یا سایر کشورهای فرانسوی زبان مهاجرت کنید، دوره های زبان فرانسه می تواند مسیر را برای شما هموار کند. برای انجام این امر باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انتخاب دوره زبان: قدم اول انتخاب یک دوره فرانسوی متناسب با سطح دانش زبان شما است. در هر سطحی که باشید، دوره های متعددی در مراکز آموزشی فرانسه برای شما وجود خواهد داشت. فقط هنگام انتخاب مرکز آموزشی از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. همچنین دقت داشته باشید که از دانشجویان بین المللی حمایت می کند یا خیر. سپس درخواست و مدارک خود را به مرکز موردنظر ارسال کنید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، نامه ای تحت عنوان نامه پذیرش برای شما ارسال خواهد شد.
  • فراهم کردن مدارک لازم: بعد از گرفتن پذیرش باید مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را آماده کنید. این مدارک عبارتند از: فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر با حداقل ۳ ماه اعتبار، نامه پذیرش دوره زبان، آدرس محل اقامت آتی در فرانسه، گواهی تمکن مالی و بیمه سلامت.
  • دریافت ویزای تحصیلی: برای شرکت در دوره های زبان فرانسه باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. برای انجام این امر باید وقت سفارت فرانسه را بگیرید و مدارک مذکور را به سفارت ارائه دهید. بهتر است که ۳ ماه قبل از شروع دوره برای اخذ ویزا اقدام کنید.

با توجه به اینکه برای تحصیل دوره زبان در فرانسه باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید، در نهایت نیز از مزایای این ویزا بهره خواهید برد. در بین مزایای ویزای تحصیلی فرانسه می توان به مجوز انجام کار پاره وقت، استفاده از تخفیفات دانشجویی، امکان افتتاح حساب در فرانسه و… اشاره کرد. همچنین بعد از فراغت از تحصیل نیز می توان برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه و کار در این کشور یا در سایر کشورهای فرانسوی زبان درخواست داد.

دوره زبان سوئد

دوره زبان سوئد یکی دیگر از آسان ترین و راحت ترین روش های مهاجرت به اروپا است. سوئدی، زبانی نزدیک به دانمارکی و نروژی و دارای ساختار گرامری مشابه با زبان های انگلیسی، هلندی و آلمانی است. بنابراین اگر به انگلیسی مسلط هستید، با این زبان هم کنار خواهید آمد. پس با گرفتن پذیرش از یکی از دوره های زبان سوئد می توانید مسیر مهاجرت به این کشور را برای خود هموار کنید.

دانشگاه های سوئد، دوره های آموزشی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند. اگر بتوانید از این دانشگاه ها پذیرش بگیرید، می توانید در این دوره ها شرکت کنید. به عنوان مثال، دانشگاه KTH، دوره هایی از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1، A2، B1، B1/B2 و B2) برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. A1 سطح مبتدی است و اگر از قبل هیچ دانش زبانی ندارید باید برای این دوره اپلای کنید.

دانشگاه لوند نیز دوره های زبان مختلفی را اعم از دوره سوئدی برای مهاجران (SFI) و دوره زبان سوئدی برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهد. اگر در حال حاضر سطح زبان شما Svenska B/Svenska 3 است و قصد دارید در ادامه در دانشگاه های سوئد به زبان سوئدی تحصیل کنید، می توانید ابتدا در دوره زبان دانشگاه لوند برای دانشجویان بین المللی شرکت کنید. برای شرکت در این دوره ابتدا باید در آزمون Tisus (آزمون زبان برای تحصیلات دانشگاهی) شرکت کنید. این آزمون سالی دو بار در دانشگاه لوند، ۵ موسسه آموزشی دیگر در سوند و ۶۰ موسسه مختلف در دنیا برگزار می شود. علاوه بر دوره های زبان ترمی می توانید در دوره های تابستانی نیز شرکت کنید. دوره های تابستانی، خارج از دانشگاه و در موسسات آموزشی بزرگسالان برگزار می شوند.

با توجه به تنوع بالای دوره زبان سوئد باید ابتدا برای دوره ای متناسب با سطح دانش زبان خود اپلای کنید. در صورتی که موفق به گرفتن پذیرش شوید باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهید. مرجع صدور ویزای تحصیلی سوئد، سفارت این کشور است. برای اخذ ویزا باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  • نامه پذیرش دوره زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • فرم ویزا

در صورتی که مدارک فوق را دارید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گرفتن وقت سفارت سوئد
  • تکمیل فرم ویزا
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • شرکت در مصاحبه سفارت

بعد از انجام مراحل مذکور، منتظر تصمیم سفارت بمانید. پروسه اخذ ویزای تحصیلی سوئد ۲ تا ۶ ماه زمان می برد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *