بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا راهی برای ورود به بازارهای آمریکای شمالی و اخذ اقامت دائم کانادا است. اقتصاد پایدار و بازار متنوع کانادا نویدبخش کسب و کاری پررونق برای سرمایه گذاران است. از این رو سه شهر تورنتو، ونکوور و مونترال در جمع بهترین شهرهای دنیا برای تاسیس شرکت و بیزنس قرار دارند. البته نمی توان از مزایای ثبت شرکت در سایر شهرهای کانادا نیز چشمپوشی کرد. با توجه به وسعت کانادا، موقعیت شهر محل تاسیس می تواند تاثیری متفاوت بر روند کاری شما بگذارد. اگر می خواهید با بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب

مزایای ثبت شرکت در کانادا

  • دسترسی به بازارهای بین المللی: موقعیت استراتژیک کانادا، دسترسی به بازارهای ایالات متحده و اروپا را ممکن می کند. علاوه براین، ایالات متحده شریک تجاری اصلی کانادا است.
  • دسترسی به نیروی کار ماهر: نیروی کار کانادا از تحصیلات و تجارب بالایی برخوردار است.
  • سیاست های درست: دولت فدرال و برخی از دولت های استانی کانادا با ارائه تسهیلات مالی و تخفیفات مالیاتی از کسب و کارهای نوپا جهت ایجاد مشاغل جدید حمایت می کنند.

حال که با مزایای تاسیس شرکت در کانادا به صورت کلی آشنا شدیم. بهتر است در ادامه به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت بپردازیم.

بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. مونترال
  4. کلگری
  5. اتاوا
  6. ادمونتون

در ادامه به بررسی شرایط ثبت شرکت در هر یک از شهرهای گفته شده می پردازیم:

۲. تورنتو

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی است که در استان انتاریو قرار دارد. این شهر، ۸/۲ میلیون نفر با ۲۳۰ ملیت مختلف را در خود جای داده است. بنابراین تورنتو نمایشی از فرهنگ ها و مذاهب متنوع دنیا بشمار می رود. این شهر پرجنب و جوش، مرکز صنایع مالی، فناوری، تجاری و صنعتی کانادا محسوب می شود. تورنتو به عنوان محل استقرار بورس اوراق بهادر، پنج بانک بزرگ ملی را نیز در بر گرفته است. علاوه بر اینها، صنایع فیلم سازی، فناوری اطلاعات، مخابرات، رسانه و انتشارات نیز در این شهر رونق خاصی دارند. پس اصلاً عجیب نیست که تورنتو یکی از مقاصد اصلی افراد برای ثبت شرکت در کانادا باشد.

برای ثبت شرکت در تورنتو باید حداقل یک چهارم مدیران مقیم کانادا باشند. با انجام این امر، شرکت مانند یک شخصیت حقوقی مستقل به حیات خود ادامه خواهد داد. به گونه ای که اگر برای انجام امور شرکت هیچ ضمانت شخصی نداده باشید، در صورت بروز بدهی، خطری اموال شخصی شما را تهدید نخواهد کرد. سرمایه گذاران نیز فقط به اندازه سهم خود در شرکت مسئول هستند. از این رو احتمال جذب سرمایه گذار نیز زیاد است. جالب هست بدانید که نرخ مالیات شرکت ها در انتاریو از نرخ مالیات بر درآمد افراد نیز کمتر است. بد نیست بدانید که هزینه ثبت شرکت در تورنتو ۳۰۰ دلار کانادا و هزینه تصویب اسم شرکت ۶۰ دلار است.

۲. ونکوور

ونکوور شهری زیبا در سواحل غربی کانادا و استان بریتیش کلمبیا است، شهری با فرهنگ های متنوع و نمایشی باشکوه از مناظر طبیعی. البته جذابیت ونکوور به مناظر طبیعی آن ختم نمی شود! ونکوور زیبا، عنوان پانزدهمین شهر برتر دنیا برای راه اندازی کسب و کار را نیز یدک می کشد. در واقع ونکوور یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز برای استارت آپ ها بشمار می رود. البته برندها و شرکت های بزرگی چون آریتزیا، هرشل ساپلای، مونتین اکیپمنت و… نیز در این شهر قرار دارند. علاوه بر اینها یکی از ۲۰ مرکز مالی برتر جهان نیز در ونکوور جای گرفته است. جدای از اینها، دولت استانی بریتیش کلمبیا با تاکید بر توسعه انرژی و فناوری های سبز، مسیر رشد شرکت های مبتنی بر این موارد را هموار می کند. صنعت فیلم سازی نیز در ونکوور موردتوجه قرار دارد. به گونه ای که این شهر به عنوان پایتخت فیلم سازی کانادا شناخته می شود. البته موقعیت ونکوور در شمال غربی اقیانوس آرام منجر به رونق صعنت گردشگری نیز شده است. صنایع هوافضا، بیوتکنولوژی، نرم افزار و بازی های ویدیویی نیز جایگاه خاص خود را در ونکوور دارند. بنابراین این شهر می تواند مقصدی ایده آل برای تاسیس شرکت در حوزه های مختلف باشد.

موقعیت ونکوور دسترسی به بازارهای آسیایی و در نتیجه فرصت توسعه کسب و کارها را فراهم می کند. بزرگترین بندر کانادا نیز در ونکوور قرار دارد. گردش مالی از طریق این بندر چیزی حدود ۱۷۲ میلیارد دلار با  بیش از ۱۶۰ اقتصاد تجاری مختلف دنیا است. نیروی کار تحصیل کرده ونکوور یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در این شهر است. ضمناً نرخ بیکاری در ونکوور یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در کانادا می باشد. سهولت نسبی ثبت شرکت، دسترسی به فضاهای اداری مناسب، دریافت تسهیلات مالی مختلف از دولت استانی، عدم الزام به اقامت مدیران شرکت در کانادا، عدم محدودیت برای کمک مالی به شرکت، امکان ایجاد سهام با ارزش اسمی یا بدون ارزش اسمی، عدم محدودیت در تعداد سهام مجاز و امکان کاهش سرمایه شرکت در شرایط اضطراری بدون نیاز به حکم دادگاه، سایر مزایای ثبت شرکت در ونکوور هستند. ضمناً هزینه ثبت شرکت در ونکوور ۳۵۰ دلار کانادا است. بابت تصویب اسم شرکت نیز باید ۳۰ دلار بپردازید.

۳. مونترال

مونترال در استان کبک و بر روی رودخانه سنت لارنس در نزدیکی مرزهای ایالات متحده قرار دارد. این شهر با جمعیتی بیش از ۸/۱ میلیون نفر، تلفیقی متمایز از جذابیت های اروپایی و آمریکایی بشمار می رود. نقاط قوت سرمایه گذاری در مونترال حول بخش هایی از جمله هوافضا، ترابری، مالی، داروسازی، فناوری، طراحی، آموزش، هنر، گردشگری، تولید مواد غذایی، مد و فشن، فیلم سازی و تولید بازی های ویدیویی متمرکز است.  هوش مصنوعی نیز در این شهر بسیار موردتوجه قرار دارد. بنابراین با ثبت شرکت در این زمینه ها در مونترال می توانید به رشد فعالیت اقتصادی خود امیدوار باشید.

هزینه های عملیاتی ارزان تر در مونترال نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا، یک مزیت بزرگ برای ثبت شرکت در مونترال محسوب می شود. ماهیت دو زبانه شهر (فرانسوی و انگلیسی) نیز می تواند درها را به روی مشتریان بیشتر و بازارهای جهانی باز کند. ضمناً کبک دارای بالاترین شاخص رشد اقتصادی و پایین ترین نرخ مالیات در بین استان های مختلف کانادا است. ثبات سیاسی، امکان تولید انبوه و فضای رقابتی از دیگر مزایای ثبت شرکت در مونترال هستند. همچنین دولت استانی با کسر مالیات از شرکت های نوپا به پیشرفت آنها کمک می کند. شایان ذکر است که برای ثبت شرکت در مونترال ۳۵۶ دلار کانادا و برای تصویب اسم شرکت ۵۰ دلار باید بپردازید.

۴. کلگری

کلگری با ۳/۱ میلیون نفر جمعیت، چهارمین شهر پرجمعیت کانادا است که در استان آلبرتا قرار دارد. اقتصاد کلگری از دیرباز متکی بر بخش انرژی بوده است. به گونه ای که در کانادا به عنوان مرکز تجارت و کارآفرینی مرتبط با بخش انرژی شناخته می شود. بنابراین اگر در این زمینه کار می کنید، بدون شک کلگری بهترین مقصد برای شرکت شما می باشد. اگرچه اقتصاد کلگری با بخش انرژی عجین شده اما صنایع مرتبط با نوآوری، هوافضا، کشاورزی، محیط زیست، خدمات مالی، رسانه های دیجیتالی، علوم زیستی، فناوری و تدارکات نیز در این شهر رونق چشمگیری دارند. کلگری دارای بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در بین شهرهای بزرگ کانادا است.

علاوه بر موارد گفته شده، نرخ پایین مالیات در کلگری نیز به جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران کمک می کند. نرخ مالیات شرکت ها در این شهر از مالیات بر درآمد افراد نیز کمتر است. برخورداری از تخفیفات مالیاتی مختلف یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در کلگری می باشد. ضمناً دولت استانی برای شرکت های با درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار دلار، تخفیفات متعددی را در نظر می گیرد. هزینه ثبت شرکت در کلگری ۴۵۰ دلار کانادا بابت ثبت و ۳۰ دلار برای تصویب شرکت است.

۵. اتاوا

اتاوا، پایتخت کانادا و قطب سیاسی و کلان شهری پررونق در زمینه نوآوری است که در استان انتاریو قرار دارد. اقتصاد اتاوا مبتنی بر صنایع مخابرات، دفاعی، گردشگری، فناوری و مراقبت های بهداشتی است. بنابراین با ثبت شرکت در این زمینه ها در اتاوا می توانید به آینده کاری خود امیدوار باشید. علاوه بر این، موقعیت اتاوا دسترسی به مرزهای ایالات متحده، شبکه اصلی حمل و نقل کانادا و بازارهای ملی و جهانی را ممکن کرده است. اتاوا با ارائه تسهیلات مختلف و برنامه های متنوع از شرکت های تازه کار حمایت می کند. در صورتی می توانید در اتاوا شرکت تاسیس کنید که حداقل ۲۵ درصد از مدیران انتخابی در کانادا زندگی کنند. البته محدودیتی در مورد تعداد مالکان وجود ندارد.

بعد از ثبت شرکت در اتاوا می توانید برای شرکت خود حساب باز کنید. چنانچه شرکت دچار ضرر و زیان شود، شما فقط به اندازه سهم خود مسئول خواهید بود؛ یعنی خطری متوجه اموال شخصی شما نیست؛ مگر اینکه برای پیشبرد کارهای شرکت ضمانت شخصی داده باشید. با توجه به مسئولیت محدود افراد و شفافیت بالای قوانین و نقشه راه شرکت ها در اتاوا، احتمال جذب سرمایه گذار در این شهر بسیار بالا است. علاوه بر جذب سرمایه گذار، برای افزایش سرمایه شرکت می توانید دست به فروش اوراق بهادار نیز بزنید. ضمناً نرخ مالیت شرکت ها در اتاوا کم و حتی کمتر از مالیات اشخاص حقیقی است. جدای از همه اینها، اتاوا تسهیلات متنوعی برای شرکت ها در نظر می گیرد. برای ثبت شرکت در اتاوا و بهره مندی از این مزایا باید ۳۰۰ دلار کانادا بابت ثبت و ۶۰ دلار بابت تصویب اسم شرکت هزینه کنید.

۶. ادمونتون

ادمونتون یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای ثبت شرکت است که در استان آلبرتا قرار دارد. ادمونتون دارای محیطی تجاری و مقرون بصرفه با نرخ مالیاتی مناسب است. وقتی صحبت از اقتصاد ادمونتون می شود، بدون شک اولین صنعتی که به آن اشاره می شود نفت است. اما صنایع بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتالی نیز در این شهر جایگاه ویژه ای دارند. انکباتورهایی نظیر استارت آپ ادمونتون و تی ای سی نیز در این شهر قرار دارند. علاوه بر این، موسسات آموزشی بزرگ ادمونتون از جمله دانشگاه آلبرتا، نیروی کار ماهر و متخصصی را روانه بازار کار می کنند. بنابراین با ثبت شرکت در ادمونتون، خیالی آسوده بابت نیروی کار خواهید داشت. ضمناً با توجه به موقعیت جغرافیایی ادمونتون به شبکه حمل و نقل اصلی غرب کانادا نیز دسترسی خواهید داشت. در بین سایر مزایای ثبت شرکت در ادمونتون می توانیم از تخفیفات مالیاتی مختلف، تخفیفات ویژه برای شرکت های با درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار دلار و مسئولیت محدود سهامداران نام ببریم.   

آیا با ثبت شرکت در کانادا می توان اقامت دائم گرفت؟

یکی از اهداف اصلی افراد از ثبت شرکت در کانادا، اخذ اقامت دائم این کشور است. در این مورد باید بگوییم، تنها در صورتی می توانید برای گرفتن اقامت کانادا اقدام کنید که بعد از ثبت شرکت حداقل یک سال در کانادا فعالیت و در این مدت حداقل یک کارمند کانادایی هم استخدام کرده باشید. اما اگر به جای ثبت شرکت، یک شرکت فعال و از قبل ثبت شده را خریداری کنید، بلافاصله می توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام نمایید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *