بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری

کانادا به عنوان یکی از ۶ کشور برتر دنیا برای کسب و کار همواره موردتوجه سرمایه گذاران خارجی قرار دارد. اقتصاد پایدار، نیروی کار متخصص و سیاست های درست دلایل محبوبیت سرمایه گذاری در کانادا هستند. برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راه هایی که شما را به اخذ اقامت دائم کانادا نزدیک می کند، برنامه های استانی کانادا برای سرمایه گذاران است. اما با توجه به وسعت کانادا، انتخاب استان و شهر موردنظر چالش برانگیز به نظر می رسد. از این رو باید تمام جوانب را بسنجید تا انتخابی درست داشته باشید. ما اینجاییم تا شما را با بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری از جمله ونکوور، وینیپگ، کلونا، ویکتوریا و… آشنا کنیم.

فهرست مطالب

لیست بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری

  1. ونکوور
  2. کلونا
  3. ویکتوریا
  4. ساسکاتون
  5. وینیپگ
  6. مونترال
  7. تورنتو
  8. اتاوا
  9. کلگری

۱. ونکوور

ونکوور یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است؛ شهری که تقریباً نیمی از جمعیت آن دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. موقعیت استراتژیک ونکوور در سواحل غربی بریتیش کلمبیا باعث شده به بسیاری از شهرهای غربی ایالات متحده دسترسی داشته باشد؛ همچنین دروازه ای به سوی بازارهای آسیا و اقیانوسیه محسوب شود. از این رو سرمایه گذاران در ونکوور می توانند به گسترش تجارت خود در بازارهای جهانی امیدوار باشند. صنایع کلیدی ونکوور عبارتند از گردشگری، کشاورزی، شیلات ماهی، جنگلداری، فیلم سازی، فناوری و آموزش. همچنین شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت، استارباکس، مک دونالد و بست بای در این شهر قرار دارند.

اگر هدف شما از سرمایه گذاری در ونکوور اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا است، بهتر هست از طریق برنامه سرمایه گذاری استانی بریتیش کلمبیا اقدام کنید. البته برای انجام این امر باید بالای ۱۸ سال و دارای حداقل ۳ سال تجربه کاری مرتبط، ۶۰۰ هزار دلار کانادا دارایی خالص و مدرک زبان انگلیسی باشید، سوسابقه هم نداشته باشید. تحت چنین شرایطی با حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری در ونکوور می توانید ویزای سرمایه گذاری کانادا را دریافت کنید. در این صورت با راه اندازی کسب و کار خود در ونکوور و حداقل ۱۸ تا ۲۰ ماه فعالیت می توانید برای گرفتن اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

در مورد هزینه زندگی در ونکوور هم بد نیست بدانید که برای یک نفر حدود ۲۵۱۵ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۵۷۶۳ دلار در ماه است.

۲. کلونا

کلونا با ۱۲۷ هزار نفر جمعیت یکی دیگر از شهرهای بریتیش کلمبیا است که می تواند مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری باشد. هزینه زندگی در کلونا برای یک نفر تقریباً ۱۸۲۸ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۴۲۸۸ دلار در ماه است. بنابراین کار و زندگی در کلونا مقرون بصرفه تر از ونکوور است. این شهر در گذشته بیشتر مکانی برای برگزاری مراسمات و تعطیلات سنتی بود اما امروزه به مکانی مناسب برای تجارت تبدیل شده است. علاوه بر هزینه زندگی، هزینه های تجاری نیز در کلونا پایین تر می باشد. صنایع مختلفی در کلونا فعال هستند؛ از فناوری گرفته تا ساخت و ساز و کشاورزی. بنابراین می توانید به سرمایه گذاری در این بخش ها فکر کنید.

برای سرمایه گذاری در کلونا نیز می توانید از طریق برنامه سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا اقدام کنید. برای انجام این امر در صورتی که شرایط و امتیازات لازم را دارید باید درخواست خود را از طریق پورتال رسمی استان ارسال نمایید. در صورت کسب امتیاز لازم، ایمیلی برای تکمیل اطلاعات و مدارک لازم دریافت خواهید کرد. در ادامه باید در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود در نهایت باید قراردادی تحت عنوان قرارداد توافقنامه عملکرد را امضا کرده و برای گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا درخواست دهید.

۳. ویکتوریا

ویکتوریا یکی دیگر از شهرهای استان بریتیش کلمبیا است که می تواند مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاری در کانادا باشد. ویکتوریا شهری زیبا با استانداردهای بالای زندگی است. مجاورت ویکتوریا با ونکوور و سیاتل، آن را به یک موقعیت عالی برای سرمایه گذاری در کلاس جهانی تبدیل کرده است. برای سرمایه گذاری در ویکتوریا نیز می توانید به برنامه سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا نگاه ویژه ای داشته باشید. شرایط اپلای برای این برنامه استانی در بخش های قبلی مقاله توضیح داده شده است.

۴. ساسکاتون

ساسکاتون با جمعیتی بالغ بر ۲۴۶ هزار نفر در استان ساسکاچوان قرار دارد. اقتصاد این شهر مبتنی بر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری است. دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در ساسکاتون وجود دارد اما یکی از مهمترین دلایل، حمایت ها و تسهیلات دولت استانی از سرمایه گذاران و کارآفرینان است. هزینه کمتر زندگی در ساسکاتون نسبت به اکثر شهرهای کانادا نیز منجر به کاهش هزینه ها و در نتیجه افزایش سود می شود. هزینه زندگی ماهانه در ساسکاتون برای یک نفر حدود ۱۷۱۷ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۳۸۴۵ دلار است. از طرف دیگر، این شهر درست در مرکز کانادا قرار دارد، بنابراین به راحتی می توانید به تمام بازارهای کشور دسترسی داشته باشید.

برای سرمایه گذاری در ساسکاتون می توانید یک تجارت فعال یا یک استارت آپ را خریداری کنید. البته برای انجام این امر باید دارای حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا دارایی خالص، سابقه مدیریت و مهارت زبان باشید. همچنین مبلغ سرمایه گذاری شما در این شهر نباید کمتر از ۳۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

۵. وینیپگ

وینیپگ با ۷۰۵ هزار نفر جمعیت در استان مانیتوبا قرار دارد؛ شهری که در حال تبدیل شدن به یک قطب تجاری بزرگ است. هزینه پایین زندگی در وینیپگ و در کل استان مانیتوبا، زمینه جذب استعدادهای مختلف را فراهم کرده است. از طرف دیگر، قرارگرفتن این شهر در قلب آمریکای شمالی، دسترسی به بازارهای جهانی و حمل و نقل آسان را ممکن کرده است. اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی و گردشگری استوار است. علاوه بر اینها، سرمایه گذاری در بخش های تجاری، املاک و مستغلات و زمین های کشاورزی وینیپگ نیز سودآور می باشد.

برای سرمایه گذاری در وینیپگ می توانید از طریق دو برنامه کارآفرینی مانیتوبا یا سرمایه گذاری در مزارع مانیتوبا اقدام کنید. از طریق برنامه کارآفرینی باید یک تجارت در حال اجرا یا یک استارت آپ را بخرید. برای انجام این امر باید دارای حداقل ۵۰۰ هزار دلار دارایی خالص، حداقل ۳ سال سابقه مدیریت مرتبط در ۵ سال اخیر، حداقل دیپلم و نمره زبان ۵ باشید. همچنین باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار در وینیپگ سرمایه گذاری کنید. اما برای سرمایه گذاری به عنوان یک کشاورز مجرب باید دارای حداقل ۵۰۰ هزار دلار دارایی خالص و ۳ سال سابقه کار کشاورزی باشید. همچنین مبلغ سرمایه گذاری شما روی زمین های کشاورزی نباید کمتر از ۳۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

۶. مونترال

مونترال با جمعیتی بیش از ۷۶/۱ میلیون نفر دومین شهر بزرگ کانادا است که در استان کبک قرار دارد. مونترال شهری با فرهنگ و تاریخی غنی است که امروزه به خانه ای برای رشد فناوری و نوآوری تبدیل شده است. هزینه زندگی در مونترال برای هر نفر حدود ۱۸۰۴ دلار کانادا و برای هر خانواده چهار نفری تقریباً ۴۲۹۲ دلار در ماه است. درآمد متوسط افراد در مونترال نیز حدود ۲۷۷۲ دلار و معادل با هزینه زندگی ۵/۱ ماه در آن می باشد. شایان ذکر است که مونترال در ردیف ۳/۰ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

  مردم مونترال به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند. دو زبانه بودن این شهر و دسترسی آن به بازارهای آمریکای شمالی و اروپا منجر به رشد فعالیت های تجاری در سطح بین المللی می شود. صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات، هوافضا، دارویی و زیستی در این شهر رشد چشمگیری داشته اند.

برای سرمایه گذاری در مونترال می توانید از طریق برنامه سرمایه گذاری استانی کبک اقدام کنید. برای انجام این امر باید دارای حداقل ۲ میلیون دلار کانادا دارایی خالص، ۲ سال سابقه کاری مرتبط در ۵ سال اخیر و گواهی سلامت پزشکی و روحی باشید. تحت این شرایط می توانید ۲/۱ میلیون دلار در یک تجارت غیرفعال تضمین شده توسط دولت استانی به مدت ۵ سال سرمایه گذاری کنید. بعد از ۵ سال، مبلغ سرمایه گذاری شده بدون هیچ سودی به شما بازگردانده می شود. اگر در این مدت در مونترال اقامت داشته باشید در نهایت می توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

۷. تورنتو

تورنتو با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون نفر با ۲۳۰ ملیت مختلف یکی از بزرگترین شهرهای کانادا است که در استان انتاریو قرار دارد. شهری که چندین شرکت بزرگ اعم از کمپانی هادسونز بی، منولایف و بل مدیا، ۵ هزار استارت آپ از جمله فرش بوک و صدها کسب و کار کوچک را در خود جای داده است؛ به گونه ای که به عنوان قطب فناوری کانادا شناخته می شود. اقتصاد تورنتو شامل ۲۵۰ هزار نیروی کار و متکی بر فناوری، امور مالی و تولیدی است. از طرف دیگر، تورنتو در جمع ۴/۰ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد. از این رو می توان از تورنتو به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سرمایه گذاری نام برد.

۸. اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا و مقصدی ایده آل برای سرمایه گذاری در کانادا است. اتاوا تنها پایتخت کانادا نیست، بلکه پایتخت سیاسی و مرکز نوآوری این کشور نیز محسوب می شود. رشد ۳/۸ درصدی نرخ اشتغال سالانه در اتاوا بیانگر توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی در این شهر است. اقتصاد اتاوا به فناوری، گردشگری و مراقبت های بهداشتی بستگی دارد. اقتصاد متنوع اتاوا، آن را به انتخابی مناسب برای سرمایه گذاران و کارآفرینان تبدیل کرده است. ۶۱ درصد از جمعیت این شهر دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. بنابراین در صورت سرمایه گذاری در اتاوا از نیروی کار متخصص بهره خواهید برد. موقعیت استراتژیک اتاوا و دسترسی آن به ایالات متحده و سیستم حمل و نقل اصلی، راه ورود به بازارهای ملی و بین المللی را هموار کرده است. دولت استانی نیز با حمایت از کسب و کارهای نوپا به رشد آنها کمک می کند.

۹. کلگری

کلگری به عنوان قطب انرژی کانادا در استان آلبرتا قرار دارد. کلگری با ۳/۱ میلیون نفر جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت کانادا بشمار می رود. تعداد زیادی شرکت نفت و گاز در این شهر مستقر هستند. البته اقتصاد کلگری فقط متکی به انرژی نیست، بلکه امور مالی، ترابری و فناوری نیز به اقتصاد شهر کمک بزرگی می کنند. اقتصاد متنوع و نرخ پایین مالیات در کلگری آن را به مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. جمعیت جوان ۲۵ تا ۵۴ ساله کلگری، نیروی کار ماهر و موردنیاز سرمایه گذاران را تامین می کند. میانگین درآمد افراد در کلگری یکی از بالاترین ارقام در بین شهرهای مختلف کانادا است. در واقع میانگین درآمد هر خانواده در کلگری حدود ۱۰۴۵۳۰ دلار در سال می باشد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *