بهترین کشورها برای مهاجرت با فرزند

امروزه افراد بسیاری مشتاق مهاجرت و زندگی در کشورهای دیگر هستند. آن‌ها با اهداف مختلفی چون تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و … تصمیم به نقل مکان می‌گیرند. اکثر آن‌ها به دنبال داشتن زندگی بهتر و استفاده از امکانات شغلی یا احتمالا تحصیلی بیشتر هستند. اما قطعا دوری از خانواده و استرس ناشی از آن یکی از دغدغه‌های جدی مهاجرین خواهد بود. بنابراین، مایلند که شرایط مهاجرت با فرزند و سایر اعضای خانواده را بررسی کنند.

فهرست مطالب

تعداد افرادی که تحت تأثیر مشکلات دوری از خانواده تصمیم به بازگشت به کشور خود می‌گیرند، کم نیست. طبیعتا مهاجرینی که در کنار خانواده هستند، تمرکز بیشتری بر روی تحصیل و یا کار خود دارند. شمار زیادی از کشورهای مهاجرپذیر این مشکل را با صدور ویزای همراه حل کرده‌اند. ویزای همراه ویزایی است که اجازه اقامت خانواده شامل همسر و فرزندان متقاضی را در کشور مقصد می‌دهد. توجه داشته باشید که کشورهای مختلف شرایط متفاوتی برای مهاجرت با فرزند و دریافت ویزای مورد نیاز آن دارند. در برخی کشورها امکان دریافت ویزای همراه همزمان با ویزای متقاضی اصلی وجود دارد. در حالی که در کشورهای دیگر فرد پس از اقامت، می‌تواند برای این نوع ویزا درخواست بدهد. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری با خانواده خود را دارید، در ادامه با جزئیات بیشتری آشنا می‌شوید.

ویزای همراه برای مهاجرت با فرزند

همان‌طور که اشاره شد، ویزایی که متقاضی به کمک آن بتواند اقوام درجه یک را با خود همراه کند، ویزای همراه نام می‌گیرد. این ویزا در واقع مجوز مهاجرت با فرزند و سایر اعضای خانواده محسوب می‌شود. در این صورت، فرد در طول مهاجرت خود با روحیه بهتر می‌تواند به کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری بپردازد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در این زمینه مطرح می‌شود شرایط مورد نیاز جهت دریافت ویزای همراه است. توجه داشته باشید که شرایط گرفتن ویزا در کشورهای مختلف متفاوت بوده و همه مهاجرین این شرایط را ندارند. در اینجا به برخی از الزامات ویزای همراه که تقریبا میان تمام کشورهای مهاجرپذیر یکسان هستند، اشاره می‌کنیم:

  • یکی از جدی‌ترین الزامات جهت مهاجرت با فرزند و دریافت ویزای آن، شرط سنی فرزندان است. بیشتر کشورها محدوده سنی ۱۸-۲۱ سال را برای ویزای همراه مشخص کرده‌اند. در برخی کشورها، بچه‌ها از اجازه تحصیل نیز برخوردار هستند.
  • مدت زمان اقامت فرد متقاضی از دیگر موارد تعیین‌کننده در ویزای همراه خواهد بود. چرا که تنها اگر فرد بیش از ۶-۹ ماه در کشور مقصد اقامت داشته باشد، می‌تواند برای این ویزا اقدام کند. همچنین مدت اعتبار ویزای همراه به مدت اعتبار ویزای متقاضی اصلی بستگی دارد.
  • خوب است بدانید که مهاجرت خانوادگی منوط به اثبات تمکن مالی است. بدین معنی که متقاضی باید ثابت کند که توانایی تأمین هزینه‌های خود و خانواده را در کشور مقصد دارد.
  • شما هر کشوری را برای مهاجرت با فرزند انتخاب کنید، لازم است مدارکی را برای درخواست ویزا آماده کنید. این مدارک باید اثبات‌کننده نسبت قانونی شما با همراهان باشند.

در ادامه قصد داریم لیستی از افرادی که به آن‌ها ویزای همراه تعلق می‌گیرد، ارائه دهیم. با این حال، در نظر داشته باشید که این لیست بسته به کشور انتخابی شما، متفاوت خواهد بود.

  • همسر قانونی فرد متقاضی
  • فرزندان ازدواج نکرده بین ۱۸-۲۱ سال
  • والدین (اغلب به عنوان همراه دانش آموز)

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت با فرزند

شما به عنوان متقاضی مهاجرت ممکن است روش‌های مختلفی را برای ورود به کشور جدید انتخاب کنید. چه به عنوان یک دانشجو مهاجرت کنید و چه به عنوان نیروی کار، قطعا دریافت ویزای همراه برایتان مهم است. لازم است بدانید که تنها برخی از کشورها این ویزا را صادر می‌کنند. همچنین هریک شرایط و قوانین خاص خود را برای پذیرش همراهان دارند. از این رو، پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام برای مهاجرت با فرزند، شرایط کشورهای مختلف را به دقت بررسی کنید.

در ویزای همراه دانشجویی، فرد باید دانشجوی تمام وقت کشور مورد نظر باشد. اجازه کار و تحصیل همراهان نیز از موارد مهمی است که در انتخاب مقصد تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. در مواردی که متقاضی اصلی با ویزای کار آفرینی یا پیشنهاد کار مهاجرت می‌کند، شرایط بهتری برای همراه کردن خانواده با خود دارد. در این صورت لازم است امکان دریافت همزمان ویزای همراه را بررسی کند.

اگر مایلید با بهترین کشورها برای مهاجرت با فرزند آشنا شوید، با ما همراه باشید.

آمریکا

همان‌طور که می‌دانید، آمریکا یکی از پیشرفته‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. همه ساله مهاجرین بسیاری با هدف برخورداری از امکانات رفاهی، تحصیلی و اجتماعی به این کشور می‌روند. آمریکا تعداد زیادی از دانشگاه‌های برجسته جهان را در خود جای داده و همواره پذیرای دانشجویان خارجی است.

اگر تصمیم به تحصیل در آمریکا و مهاجرت با فرزند و همسر خود دارید، می‌توانید ویزای همراه آمریکا را بگیرید.

شما به عنوان دانشجو برای ورود به آمریکا ویزای F1 و همراه‌تان ویزای F2 را دریافت می‌کند. توجه داشته باشید که این ویزا به همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال تعلق می‌گیرد. در بیشتر موارد، امکان گرفتن ویزای همراه همزمان با ویزای فرد اصلی وجود ندارد. این کشور اجازه کار با حقوق و ادامه تحصیل را به همسر متقاضی نمی‌دهد. در حالی که فرزندان می‌توانند در مدارس آمریکا مشغول به تحصیل شوند.

آمریکا اقتصاد قدرتمند و پررونقی دارد. همین موضوع آن را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری تبدیل کرده است. مهاجرین بسته به شغل مورد نظر خود، با انواع ویزاهای H می‌توانند وارد ایالات متحده شوند. ویزای H4 نیز ویزای همراه کاری است که به همسر و فرزندان کمتر از ۲۱ سال متقاضیان تعلق می‌گیرد. از این رو، آمریکا گزینه مناسبی برای مهاجرت با فرزند خواهد بود.

آلمان

بسیاری برای داشتن زندگی راحت و باکیفیت، استفاده از موقعیت‌های شغلی مناسب و تحصیل در سیستم آموزشی پیشرفته آلمان را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. این کشور همه ساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است. خوب است بدانید که طبق قوانین این کشور، دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خانواده‌شان را با خود همراه کنند. بنابراین، اگر قصد مهاجرت با فرزند دارید، آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. با این حال، لازم است با شرایط دریافت ویزای همراه آن آشنا شوید.

اثبات توانایی مالی جهت تأمین مخارج خود و خانواده یکی از مهم‌ترین الزامات مهاجرت خانوادگی به آلمان است. ویزای همراه تحصیلی آلمان به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی تعلق می‌گیرد. این افراد در طول دوره تحصیل می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید که همراهان تنها با داشتن شرایط پایین اجازه کار در آلمان را خواهند داشت:

  • متقاضی اصلی دارای اقامت کشور آلمان باشد.
  • متقاضی اصلی کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد.
  • همراه حداقل مدرک سطح پایه زبان آلمانی را داشته باشد.

اقتصاد قوی آلمان موجب شده مهاجرین بسیاری به دنبال ویزای کاری کشور باشند. فرد ممکن است با داشتن دعوت‌نامه شغلی وارد کشور شده یا از طریق ویزای جستجوی کار اقدام کند. در هر صورت، با داشتن اقامت کاری می‌تواند خانواده‌اش را با خود همراه کند. در مهاجرت با فرزند از طریق کار، فرزندان کمتر از ۱۸ سال می‌توانند همراه والدین خود بروند. در مواردی که همسر قصد کار کردن در آلمان را دارد، لازم است مدرک زبان مناسبی ارائه دهد. همچنین دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی ضروری است. 

استرالیا

اگر قصد مهاجرت به کشوری امن، ثروتمند و مدرن را دارید، قطعا استرالیا یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. مهاجرین بسیاری با هدف تحصیل، راهی این کشور می‌شوند. در این صورت می‌توانند در دانشگاه‌های برجسته آن درس بخوانند و از امکانات آموزشی فوق‌العاده استفاده کنند. دانشجویانی که قصد مهاجرت با فرزند را دارند، شرایط دریافت ویزای همراه برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر متقاضی اقامت کشور استرالیا را داشته باشد، می‌تواند همسر و فرزندان را همراه خود ببرد. خوب است بدانید که این امکان تنها برای فرزندان ازدواج نکرده و کمتر از ۱۸ سال وجود دارد. دانشجویان خارجی و همسر آن‌ها می‌توانند در استرالیا مشغول به کار شوند. ساعت کاری همسر در هفته بسته به مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود.

استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. شرایط مساعد اقتصادی موجب شده که بسیاری به کمک ویزای کاری به استرالیا راه پیدا کنند. برخی از آن‌ها ممکن است تصمیم به مهاجرت با فرزند داشته باشند. خبر خوب این است که امکان دریافت ویزای همراه برای این دسته از مهاجرین نیز وجود دارد. همانند قوانین اکثر کشورهای مهاجرپذیر، این ویزا به همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال متقاضی اصلی تعلق می‌گیرد.

انگلستان

همه ساله دانشجویان بین‌المللی بسیاری انگلیس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. آن‌ها مشتاق تحصیل در دانشگاه‌های عالی‌رتبه این کشور هستند. توجه داشته باشید که افراد متأهل نیز می‌توانند خانواده را با خود همراه کنند. دریافت ویزای همراه تحصیلی انگلستان دارای شرایط خاصی است که در اینجا با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • فرد متقاضی باید تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه‌های اقامت خود و خانواده در این کشور را داشته باشد.
  • ویزای همراه تحصیلی به همسر قانونی و فرزندان زیر ۱۸ سال دانشجو تعلق می‌گیرد.
  • همسر متقاضی باید در امتحان زبان انگلیسی شرکت کند. بنابراین، تسلط او به این زبان اهمیت دارد.
  • همسر متقاضی اجازه کار در انگلیس را دارد. اما ممکن است از برخی امکانات اجتماعی محروم باشد.

متقاضیان ویزای کار در انگلستان نیز می‌توانند به همراه همسر و فرزندان خود مهاجرت کنند. در این صورت نیز لازم است فرد توان مالی لازم برای حمایت از خانواده خود را داشته باشد. خانواده نیز تا زمانی که متقاضی اصلی در کشور حضور داشته باشد، اجازه اقامت دارند. اگر قصد دارید در انگلستان کار کنید، تنها اجازه مهاجرت با فرزندان کمتر از ۱۸ سال و ازدواج نکرده خود را دارید.

کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در سطح جهان به حساب می‌آید. افراد از طریق راه‌های مهاجرتی مختلف می‌توانند وارد این کشور شوند. سیستم آموزشی معتبر کانادا همه ساله دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند. امکان مهاجرت با فرزند و درخواست ویزای همراه یکی از مزایای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود. دانشجویان خارجی در طول تحصیل می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال را با خود همراه کنند. چهار شرط ضروری جهت دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • اثبات تمکن مالی کافی جهت ساپورت هزینه‌های خود و خانواده
  • اثبات سلامت همراهان
  • عدم نیاز همراهان به امکانات اجتماعی از سوی دولت
  • عدم اشتغال به کار همراهان بدون داشتن مجوز

قانون همراهی برای متقاضیان کار در کانادا نیز وجود دارد. افراد از طریق دریافت پیشنهاد کاری، سرمایه‌گذاری یا کارآفرینی اقدام به دریافت ویزای کاری این کشور می‌کنند. در هریک از این روش‌ها امکان مهاجرت با فرزند و همسر وجود دارد.

برای ویزای همراه کاری کانادا، لازم است سن فرزندان کمتر از ۱۸ سال بوده و ازدواج نکرده باشند. 

فرانسه

فرانسه از جمله کشورهای پیشرفته‌ای است که مهاجرین زندگی باکیفیتی را در آن تجربه می‌کنند. سیستم آموزشی قوی آن داوطلبان بین‌المللی بسیاری به این کشور می‌خواند. بنابراین، درصد بالایی از مهاجرین فرانسه را دانشجویان تشکیل می‌دهند. برخی از آن‌ها ممکن است متأهل بوده و تصمیم به مهاجرت با فرزند داشته باشند. خوب است بدانید که امکان دریافت ویزای همراه تحصیلی فرانسه وجود دارد. بدین منظور فرد متقاضی باید منبع مالی کافی برای تأمین مخارج خود و خانواده‌اش را داشته باشد. همچنین محل مناسبی را برای اقامت آن‌ها در نظر بگیرد.

متقاضیان کار و سرمایه‌گذاری در فرانسه نیز می‌توانند به همراه همسر و فرزندان خود مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

تقریبا تمامی والدین به دنبال موفقیت و پیشرفت بیشتر فرزندان خود هستند. بسیاری از آن‌ها تحصیل در خارج از کشور را بدین منظور انتخاب می‌کنند. در این حالت، فرزندان امکان درس خواندن در یک نظام آموزشی باکیفیت را داشته و تجارب ارزشمندی را کسب خواهند کرد.

در مواردی، انتخاب خانواده این است که کودک را از سنین پایین یعنی کمتر از ۱۸ سال به خارج از کشور بفرستند. در این صورت لازم است فردی به عنوان سرپرست، دانش آموز را همراهی کند. در بیشتر موارد، والدین با دریافت ویزای گاردین همراه فرزند خود به کشور مقصد می‌روند. مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان به نوعی مهاجرت با فرزند به حساب می‌آید. در این شکل از مهاجرت، والدین نیز می‌توانند در کنار فرزند خود در کشوری دیگر اقامت داشته باشند. مدت اعتبار ویزای همراهی والدین به طول دوره تحصیل دانش آموز بستگی دارد. برخی از خانواده‌‌ها که شرایط مهاجرت و حضور در کشور دیگر را ندارد، یکی از اقوام مقیم کشور مقصد را به عنوان سرپرست قانونی انتخاب می‌کنند. در ادامه برخی از اصلی‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت از طریق تحصیل فرزند را ذکر می‌کنیم:

  • دریافت پذیرش از یکی از مدارس کشور مقصد
  • اثبات تمکن مالی جهت تأمین مخارج فرزند و همراه
  • عدم سوء پیشینه والدین
  • سن بین ۶-۱۸سال (برای دانش آموز)

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

کانادا

افرادی که متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند، قطعا کانادا را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها می‌شناسند. این کشور سیستم آموزشی باکیفیتی داشته و مؤسسات آموزشی برجسته‌ای را در خود جای داده است. از این رو، خانواده‌های بسیاری برای مهاجرت تحصیلی فرزندان‌شان به این کشور تلاش می‌کنند. خوب است بدانید که علاوه بر مهاجرت با فرزند، کانادا امکان مهاجرت والدین از طریق تحصیل فرزندان را نیز فراهم کرده است.

دانش آموزان کمتر از ۱۸ سال برای درس خواندن در کانادا به یک سرپست نیاز دارند. در بیشتر موارد، والدین فرزندان خود را همراهی می‌کنند. آن‌ها با دریافت ویزای گاردین می‌توانند همراه فرزند خود به کانادا بروند. در طول دوره تحصیل عموما یکی از والدین در کنار فرزندشان خواهد بود. توجه داشته باشید که افراد دارنده ویزای گاردین اجازه کار در کشور کانادا را ندارند. از دیگر الزامات مهاجرت از طریق تحصیل فرزندان به کانادا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • والدین تمکن مالی کافی برای تأمین مخارج خود و فرزندشان را داشته باشند.
  • سن آن‌ها بالای ۲۱ سال باشد.
  • تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشند.

استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی است که در کنار مهاجرت با فرزند، مجوز مهاجرت والدین از طریق تحصیل فرزندان را نیز صادر می‌کند. اگر به دنبال کشوری با نظام آموزشی قوی و در عین حال امن و مرفه هستید، استرالیا انتخاب مناسبی خواهد بود. والدین می‌توانند کودکان ۶-۱۸ سال خود را برای درس خواندن به این کشور بفرستند. برای این کار، لازم است خود و یا یکی از بستگان به طور قانونی سرپرست دانش آموز باشند.

سرپرست قانونی برای ورود به استرالیا و اقامت در آن، به ویزای گاردین نیاز دارد. سن بالای ۲۱ سال شرط ضروری برای گرفتن این ویزای است. در این شکل از مهاجرت با فرزند، والدین تا زمانی که سن کودک به ۱۸ سال برسد، اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت. 

در پایان

 خانواده بزرگ و بین‌المللی اِلو ویزا کارگزار و مجری قدرتمند روش‌های مهاجرتی از ایران و خاورمیانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *