شرایط مهاجرت برنامه ‌نویس به استرالیا

استرالیا اصلی‌ترین کشور قاره اقیانوسیه بوده و از نظر وسعت، ششمین کشور وسیع جهان به حساب می‌آید. کانبرا به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. اقتصاد قوی و باثبات استرالیا بر پایه کشاورزی استوار است. استانداردهای بالای زندگی، سیستم آموزشی و درمانی باکیفیت و آب و هوای متنوع از مهم‌ترین عوامل جذب مهاجرین از سراسر دنیا به این سرزمین هستند. مهاجرت برنامه نویس به استرالیا از جمله روش‌های مهاجرتی محبوب این کور محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات در عصر حاضر، برنامه نویسی به یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل جهان تبدیل شده است. شمار زیادی از برنامه نویسان به منظور توسعه هرچه بیشتر مهارت و سطح درآمد خود، تصمیم به مهاجرت و کار در خارج از کشور می‌گیرند. استرالیا یکی از ایده‌آل ‌ترین مقاصد مهاجرت با برنامه نویسی به حساب می‌آید. افراد با انتخاب این کشور، شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی مناسب و البته دریافت حقوق و مزایای بالا خواهند داشت. گفتنی است خود استرالیا نیز همواره به دنبال جذب نیروی کار ماهر در این حوزه کاری است. در این مقاله قصد داریم مطالبی را پیرامون شرایط، بازار کار و ویزای مهاجرت برنامه نویس به استرالیا مطالعه کنیم.

شرایط لازم برای مهاجرت برنامه نویس به استرالیا

شما از هر طریقی که برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید، لازم است شرایط و الزامات خاصی را در نظر بگیرید. خوب است بدانید که این کشور همه ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند. در بیشتر موارد، برنامه نویسی نیز در لیست قرار دارد. چرا که این حرفه شاخه‌های مختلفی داشته، طیف وسیعی از مشاغل را شامل می‌شود و از همه مهم‌تر پیشرفت قابل توجهی در استرالیا داشته است. در این فهرست، شاخه‌های مختلف کدبندی شده‌اند. افرادی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی مربوط به هریک از این کدها می‌شوند، می‌توانند برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنند. تمامی این موارد شانس مهاجرت برنامه نویس به استرالیا را بالا می‌برند.

به طور کلی، برای مهاجرت به این کشور بحث سیستم امتیازبندی مطرح می‌شود. طبق قوانین این سیستم، متقاضی برای کار در استرالیا لازم است از کارفرمایان کشور پیشنهاد کاری داشته و موفق به گرفتن حداقل امتیاز لازم شود. حداقل امتیاز لازم برای کسب ویزای کاری این کشور ۶۵ است. فرد با داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم موفق به دریافت این امتیاز و ورود به استرالیا خواهد شد.

  • از الزاماتی که در مهاجرت برنامه نویس به استرالیا مورد توجه قرار می‌گیرد، سطح زبان است. داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همانند آیلتس، تافل و … برای متقاضیان این شیوه مهاجرتی، ضرورت دارد. در این صورت، آن‌ها شرایط بهتری در دریافت دعوت‌نامه شغلی از سوی کارفرمای استرالیایی خواهند داشت.
  • سوابق کاری و تحصیلی نیز از اصلی‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت با برنامه نویسی هستند. افرادی که دارای رزومه تحصیلی و کاری مرتبط با شاخه‌های مختلف برنامه نویسی هستند، شانس‌شان در گرفتن ویزای مورد نظر بالا می‌‌رود.
  • اگر قصد دارید به عنوان یک برنامه‌نویس به استرالیا مهاجرت کنید، باید مهارت‌های خود را نیز در نظر بگیرد. احتمال دریافت دعوت‌نامه شغلی برای آن‌هایی که توانایی کار با نرم‌افزارها و زبان‌های مختلف مهندسی کامپیوتر را دارند، بالاتر خواهد بود.

ویزای مهاجرت برنامه نویس به استرالیا

استرالیا به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته می‌شود و متقاضیان از طریق روش‌های مختلفی از جمله کار به آن مهاجرت می‌کنند. مهاجرین برای اشتغال در هر کشوری از جمله استرالیا، به ویزای کاری نیاز خواهند داشت. با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در مهندسی کامپیوتر، شرایط برای دریافت ویزای کاری این حرفه کاملا دست‌یافتنی‌ است. با این حال، رفاه بالا و بازار کار پررونق، مهاجرت برنامه نویس به استرالیا را رقابتی کرده است. مهاجرت برنامه نویسی استرالیا از طریق انواع مختلفی از ویزاهای کاری امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه با سه نوع از رایج‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

ویزای کاندیدایی یا نامزدی کارفرما (ENS)

یکی از ویزاهای کاری جهت مهاجرت برنامه نویس به استرالیا، ویزای ای ان اس است. گرفتن این نوع ویزا مستلزم داشتن شرایط ویژه‌ای است که در پایین مهم‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم:

  • سن کمتر از ۴۵ سال
  • حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با حوزه کامپیوتر
  • داشتن مهارت و تخصص کافی
  • دریافت دعوت‌نامه شغلی از سوی کارفرمای استرالیایی

ویزای حمایت مالی منطقه‌ای (RSMS)

ویزای اسپانسر نیز امکان مهاجرت برنامه نویس به استرالیا را فراهم می‌کند. برای گرفتن این ویزا داشتن سن زیر ۴۵ سال، سه سال سابقه کاری در زمینه برنامه نویسی و امضای قرارداد کاری با کارفرمای استرالیایی ضرورت دارد. در مواردی ممکن است نیروی بومی برای برخی از موقعیت‌های شغلی یافت نشود. در این صورت، کارفرمایان آگهی را برای جذب متقاضیان بین‌المللی منتشر می‌کنند. افرادی که مورد تأیید قرار می‌گیرند، می‌توانند به کمک ویزای حمایت مالی منطقه‌ای وارد استرالیا شوند.

ویزای مهارتی (اسکیل ورکر)

افرادی که دارای مهارت و تخصص در یک زمینه خاص هستند، می‌توانند از طریق ویزای اسکیل ورکر اقدام کنند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، شرط اصلی دریافت ویزای مهارتی داشتن مهارت کافی به طور مثال در عرصه برنامه نویسی است. در واقع این نوع ویزا بهترین گزینه برای افرادی است که در رشته خود متخصص بوده و حرفه‌شان در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارد.

توجه داشته باشید که با انتخاب هر کدام از انواع ویزاهای کاری استرالیا، لازم است مدارکی خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهید. برخی از این اسناد در ویزاهای مختلف متفاوت بوده و برخی میان آن‌ها مشترک هستند. در اینجا قصد داریم به برخی از مدارک کلی جهت مهاجرت برنامه نویس به استرالیا، اشاره کنیم. 

  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی متکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سابقه کاری مرتبط
  • پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای استرالیایی
  • گواهی سلامت پزشکی

خبر خوب این است که برنامه نویسان پس از دریافت ویزای کاری و اشتغال در استرالیا، تحت شرایطی می‌توانند برای گرفتن اقامت دائم آن نیز اقدام کنند.

بازار کار برنامه نویسی در استرالیا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مهاجرت کاری در نظر گرفته می‌شود، بازار کار کشور مقصد است. این موضوع در مهاجرت برنامه نویس به استرالیا نیز مطرح می‌شود. متقاضی باید بسته به تخصص خود، ارزیابی دقیقی از وضعیت بازار کار، قوانین اشتغال و سطح درآمد خود داشته باشد. مشاغل مرتبط با مهندسی کامپیوتر از پرتقاضاترین مشاغل استرالیا به حساب می‌آیند. چرا که شمار زیادی از کسب و کارها در حوزه‌های مختلف (شرکت‌ها، ادارات و …) به نیرویی تحت عنوان برنامه نویس نیاز دارند. طبق آمار به دست آمده، سالانه ۱۲۵ هزار نفر در استرالیا در موقعیت‌های شغلی گوناگون برنامه نویسی مشغول به کار می‌شوند. انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۶۶ هزار نفر برسد.

خوب است بدانید است که علوم کامپیوتری در استرالیا جایگاه ویژه‌ای داشته و تقاضای شاخه‌های مختلف آن دائما در حال افزایش است. بدین ترتیب، بازار کار و میزان درآمد آن نیز به طور مداوم رشد می‌کند. با توجه به جمعیت پایین این کشور، همواره نیاز به نیروی کار ماهر در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد. همه ساله تعداد افرادی که تصمیم به مهاجرت از طریق برنامه نویسی و اشتغال در این زمینه می‌گیرند، بیشتر می‌شود. سیندنی، ملبورن و پرث قوی‌ترین بازار کار را در آی تی داشته و مقصدی مناسب برای مهاجرت برنامه نویس به استرالیا به حساب می‌آیند.

بهترین زبان‌ برنامه نویسی استرالیا

پس از انتخاب شاخه کاری براساس لیست مشاغل پرتقاضا و دریافت دعوت‌نامه کاری، نوبت به آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی استرالیا می‌رسد. Programming یا همان برنامه نویسی حرفه‌ای بسیار گسترده و تخصصی است. برنامه نویسان علاوه بر این که در کدنویسی مهارت دارند، لازم است به زبان‌های مختلف این حرفه نیز مسلط باشند. با این که کشورهای مختلف از انواع این زبان‌ها استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها از تعدادی از زبان‌ها استفاده بیشتری دارند. این بدین معنی است که تعداد موقعیت‌های شغلی که به کمک این زبان‌ها انجام‌پذیر هستند، بیشتر است. اگر مایلید شانس خود را در یافتن کارفرما و موقعیت کاری مناسب بالا ببرید، لازم است زبان‌های محبوب استرالیا را بشناسید. در این صورت، با تسلط کافی به آن‌ها موفق به دریافت ویزا و ورود به بازار کار پررونق این کشور خواهید شد. در اینجا لیستی از پرطرفدارترین و بهترین زبان‌های مهاجرت برنامه نویس به استرالیا تهیه کرده‌ایم:

  • جاوا
  • جاوا اسکریپت
  • سی شارپ
  • سی
  • سی پلاس پلاس
  • پی اچ پی
  • پایتون
  • اسکیم
  • پرل

سؤالات متداول

۱. بهترین شهرها برای مهاجرت برنامه نویس به استرالیا کدامند؟

  • شهرهای سیدنی و ملبورن بهترین شرایط را برای ورود برنامه نویسان به بازار کار دارند.

۲. آیا امکان مهاجرت از طریق برنامه نویسی به استرالیا بدون پیشنهاد شغلی وجود دارد؟

  • تنها افرادی که با داشتن سایر شرایط امتیاز بالایی کسب کرده‌اند، می‌توانند بدون دعوت‌نامه ویزای کاری بگیرند.

۳. سفارت استرالیا چه محدوده سنی را برای دریافت ویزای توسط برنامه نویسان مشخص کرده است؟

  • طبق قوانین سفارت، افراد زیر ۴۵ سال می‌توانند برای این دریافت ویزا اقدام کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *